Дидактичний супровід уроку "Туве Янсон. «Капелюх чарівника». Фантазія– це природна сила людини. "

Про матеріал

Якщо віртуальну подорож до парку та музею мумі-тролів озвучити, разом з 5-ками "побродити" алеями, зайти з ними до будиночків мумі-тролів, цей твір ніколи не забудеться дітьми. Додайте до уроку яскраву відеокартинку, запросіть учнів розповісти про власні подорожі, а потім у дорогу разом з Мумі-тролем та його друзями. Картка побудована як маршрутний лист подорожі реальної і літераурної (за твором). Заслуговує уваги завдання "Ти - письменник": напиши продовження казки, починаючи з фрагменту... Останнє завдання картки запрошує учнів висловити власні думки, як вони розуміють поняття "щастя".

Перегляд файлу

 

РОБОЧА КАРТКА УРОКУ  № 4

http://www.tove-jansson.ru/graf/foto/kult28.jpgТуве  Янсон. «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

Фантазія – це природна сила людини.

Ф.Достоєвський

 

01012.jpgЦе цікаво ! Подорожуємо парком

Эмблема парка Muumimaailma

 

 

 

 

 

 

 

 

  http://www.tove-jansson.ru/graf/park/casaazul.jpg    http://www.tove-jansson.ru/graf/park/finland1.jpg  

Завдання 1. Розкажи про свої подорожі.    (1б.)

Я _________________ подорожувати разом із _________________ та ____________________. З друзями ми заходимо у такі місця, які нам заборонено ___________________ батьками. Там дуже _______________ , там можна _________________, ___________________, розповідати _________

історії. Я люблю слухати ______________ історії.

Скористайся довідкою: любити, друзі, батьки, відвідувати, цікаво, гратися, відпочивати, страшні.

Словничок уроку

Заввиграшки – легко.

Кратери – частина ландшафту , що своєю формою нагадує кругле заглиблення на верхівці гори.

Марципан – тістечко з товченого мигдалю та інших горіхів із цукром.

Паморочиться – крутиться.

Просотатися – просочитися, проникнути.

Рубін –коштовний камінь червоного кольору.

Сажа – чорна порошкова маса, що утворюється внаслідок неповного згоряння палива й осідає у печах, димоходах.

 

Завдання 2. Літературний диктант    ( 2.б. )

1. Одного спекотного дня Мама Мумі – троля запропонувала дітям перебратися …           

            до моря;               

            до лісу;                 

            до печери.

2. Нюхмумрик узявся розповісти «страшну історію», яку він почув             

            від батьків;            

            від ворони;                 

            від чарівника;                   

            від сороки.

3. Чарівник зайнятий пошуками …              

            капелюха;                 

            чарівної палички;                           

            коштовного рубіна;                      

            родини.

4. Нюхмумрик бачив на власні очі Чарівника , яки й летів разом із пантерою серед хмар …              

            на острові гатіфнатів;                     

            на острові ліліпутів;

            у Мумі – Долі;               

            на узбережжі моря.

5. Діти перелякалися …               

            дощу;                      

            кроків чарівника;            

            пісеньки Мами Мумі – троля.

6. Нюхмумрик одразу не розповів про Чарівника, тому що…

            так йому наказав Чарівник;

          боявся, що діти перелякаються;

          любив таємниці.

Завдання 3. Обговори питання з другом по парті і запиши свої думки.

( 3 б. )

Щастя – це ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Волшебник и его Пантера.___________________

Як ти думаєш, чи щасливий Чарівник ? Як про казав Нюхмумрик ?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Роздивиться малюнки і запишіть , що ще можна колекціонувати ? Чи є в вас колекція ? Що ви збираєте ? Чому ? __________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 4. Складіть шифрограму. Кому з героїв належать ці слова ?

( 1 б. )

Цитата

Літературний герой

1.- Які ви відважні !

1.Гемуль

2. – Не галасуйте, а розтлумачте до пуття, що тут відбувається.

2. Хропся

3. – Хто тут сказав «слабак» ?

3. Хропусь

4. – Але ж нікому не відомо, на кого він обернеться.

4. Мумі – троль

5. – Експериментів без ризику не буває.

5. Чмих

6. Хай стане такою ж потворою, як …

6. Мурашиний Лев

7. Ні –ні, не треба! Ліпше покажи, як зумієш закопатися задом наперед за три секунди.

7. Нюхмумрик

8.Напевно, щасливий отой Чарівник!

8.Чмих

 

Завдання 5. Ти в ролі письменника. Напиши продовження казки , починаючи з фрагмента … ( 3 б. )

  • Кортить мені нині вчинити щось незвичайне, мовила Мама Мумі – троля. – Ми позбулися проклятого капелюха, і цю подію варто відсвяткувати!  До того ж , сидіння сиднем на одному місці навіює нудьгу.
  • То правда! – пожвавився Тато Мумі – троля.- може виберемося в мандри . Як ви вважаєте ?_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

34.jpgПідіб’ємо підсумки ! Групова робота. Оберіть одне завдання , обговоріть питання і виконайте письмово(2 б.)

 1. http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTKLqCRCSg9udfueVv_Nc7yQwsXqDBvVMD7S714o5PMWCs4ZLXeTQ Роздивіться  малюнок і зробіть висновок, чи щаслива родина Мумі – тролів? Що дає підстави вам так вважати ?

2. У рідному місті встановлений пам’ятник Туве Янсон , роздивіться його і зробіть висновок, чому саме дитину на земній кулі зображено на ньому ? Символом чого є таке зображення ? (Свої думки запишіть)

( 2 б.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Марина
    Дуже цікава картка із завданнями.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Крученова Валентина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Якушевська Єва Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Іршак Лариса Степанівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
1051
Оцінка розробки
4.8 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку