Якщо віртуальну подорож до парку та музею мумі-тролів озвучити, разом з 5-ками "побродити" алеями, зайти з ними до будиночків мумі-тролів, цей твір ніколи не забудеться дітьми. Додайте до уроку яскраву відеокартинку, запросіть учнів розповісти про власні подорожі, а потім у дорогу разом з Мумі-тролем та його друзями. Картка побудована як маршрутний лист подорожі реальної і літераурної (за твором). Заслуговує уваги завдання "Ти - письменник": напиши продовження казки, починаючи з фрагменту... Останнє завдання картки запрошує учнів висловити власні думки, як вони розуміють поняття "щастя".
РОБОЧА КАРТКА УРОКУ № 4
Туве Янсон. «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
Фантазія – це природна сила людини.
Ф.Достоєвський
Це цікаво ! Подорожуємо парком
Завдання 1. Розкажи про свої подорожі. (1б.)
Я _________________ подорожувати разом із _________________ та ____________________. З друзями ми заходимо у такі місця, які нам заборонено ___________________ батьками. Там дуже _______________ , там можна _________________, ___________________, розповідати _________
історії. Я люблю слухати ______________ історії.
Скористайся довідкою: любити, друзі, батьки, відвідувати, цікаво, гратися, відпочивати, страшні.
Словничок уроку
Заввиграшки – легко.
Кратери – частина ландшафту , що своєю формою нагадує кругле заглиблення на верхівці гори.
Марципан – тістечко з товченого мигдалю та інших горіхів із цукром.
Паморочиться – крутиться.
Просотатися – просочитися, проникнути.
Рубін –коштовний камінь червоного кольору.
Сажа – чорна порошкова маса, що утворюється внаслідок неповного згоряння палива й осідає у печах, димоходах.
Завдання 2. Літературний диктант ( 2.б. )
1. Одного спекотного дня Мама Мумі – троля запропонувала дітям перебратися …
до моря;
до лісу;
до печери.
2. Нюхмумрик узявся розповісти «страшну історію», яку він почув …
від батьків;
від ворони;
від чарівника;
від сороки.
3. Чарівник зайнятий пошуками …
капелюха;
чарівної палички;
коштовного рубіна;
родини.
4. Нюхмумрик бачив на власні очі Чарівника , яки й летів разом із пантерою серед хмар …
на острові гатіфнатів;
на острові ліліпутів;
у Мумі – Долі;
на узбережжі моря.
5. Діти перелякалися …
дощу;
кроків чарівника;
пісеньки Мами Мумі – троля.
6. Нюхмумрик одразу не розповів про Чарівника, тому що…
так йому наказав Чарівник;
боявся, що діти перелякаються;
любив таємниці.
Завдання 3. Обговори питання з другом по парті і запиши свої думки.
( 3 б. )
Щастя – це ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як ти думаєш, чи щасливий Чарівник ? Як про казав Нюхмумрик ?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Роздивиться малюнки і запишіть , що ще можна колекціонувати ? Чи є в вас колекція ? Що ви збираєте ? Чому ? __________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Складіть шифрограму. Кому з героїв належать ці слова ?
( 1 б. )
Цитата |
Літературний герой |
1.- Які ви відважні ! |
1.Гемуль |
2. – Не галасуйте, а розтлумачте до пуття, що тут відбувається. |
2. Хропся |
3. – Хто тут сказав «слабак» ? |
3. Хропусь |
4. – Але ж нікому не відомо, на кого він обернеться. |
4. Мумі – троль |
5. – Експериментів без ризику не буває. |
5. Чмих |
6. Хай стане такою ж потворою, як … |
6. Мурашиний Лев |
7. Ні –ні, не треба! Ліпше покажи, як зумієш закопатися задом наперед за три секунди. |
7. Нюхмумрик |
8.Напевно, щасливий отой Чарівник! |
8.Чмих |
Завдання 5. Ти в ролі письменника. Напиши продовження казки , починаючи з фрагмента … ( 3 б. )
Підіб’ємо підсумки ! Групова робота. Оберіть одне завдання , обговоріть питання і виконайте письмово(2 б.)
1. Роздивіться малюнок і зробіть висновок, чи щаслива родина Мумі – тролів? Що дає підстави вам так вважати ?
2. У рідному місті встановлений пам’ятник Туве Янсон , роздивіться його і зробіть висновок, чому саме дитину на земній кулі зображено на ньому ? Символом чого є таке зображення ? (Свої думки запишіть)
( 2 б.)