"Дієприслівниковий зворот. Кома при дієприслівниквому звороті й одиничному дієприслівникові"

Про матеріал
Матеріал для уроку при вивченні теми "Дієприслівниковий зворот. Кома при дієприслівнико-вому звороті й одиничному дієприслівникові"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

1 Дієприслівниковий зворот. Кома при дієприслівнико- вому звороті й одиничному дієприслівникові

Номер слайду 2

“Експерт” Учні в парах розповідають один одному теоретичний матеріал..

Номер слайду 3

3

Номер слайду 4

Дієприслівниковим зворотом називається дієприслівник із залежними від нього словами. У реченні він є обставиною й виділяється комою чи комами. Дієприслівникові звороти-фразеологізми, що стоять після присудків-дієслів, комою не виділяються. Одиничний дієприслівник майже завжди виділяється комами, крім випадків, коли стоїть після дієслова- присудка , має значення ОСД і відповідає на питання як? 4 Кома при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові

Номер слайду 5

«Порівняльний аналіз»І тв. група:1). Розповісти, коли дієприслівниковий зворот і одиничний дієприслівник відокремлюється комами. 2). Що спільного у відокремленні дієприкметникового і дієприслівникового зворотів? ІІ тв. група: 1). Розповісти, коли дієприслівниковий зворот і одиничний дієприслівник не відокремлюється комами. 2). Що відмінне у відокремленні дієприкметникового і дієприслівникового зворотів?5

Номер слайду 6

Пунктуаційний розбір Записати текст, розставити розділові знаки, пояснити їх. Ярослав Мудрий І тв. група: Ярослав Мудрий перемігши Святополка став князем Київської Русі. Посівши батьківське місце він не сидів склавши руки. ІІ тв. група: Прагнучи зміцнити державу православну віру Ярослав Мудрий вирішив збудувати величний собор. Дбаючи про розвиток освіти князь відкривав школи створив першу бібліотеку. 6

Номер слайду 7

Творче конструювання З двох простих речень утворити одне, замінивши друге на дієприслівниковий зворот І тв. група: 1). Знання допомагає людині рухатися вперед. Воно робить її сильною. 2). З давніх часів до нас дійшли прислів'я і приказки. Вони ввібрали в себе мудрість народу. 3). Народні казки допомагали простим людям жити. Вони вселяли надію на краще майбутнє. ІІ тв. група: 1). Великі каштани,  тополі й верби стоять обабіч вулиці. Вони підпирають високу синю баню неба. 2). Квіти на вулицях столиці заснули. Квіти стулили барвисті пелюстки. 3). Теплий вітер цілує каштани. Він колихає віти смутні.7

Номер слайду 8

Редактор. Виправити помилки. 1. Побачивши Софійський собор, мене охопило зачарувння. 2. Йдучи парком, привертають увагу чудесні каштни. З. Приїхавши в місто, моє серце сповнилося радістю. Запам‘ятайте! У реченнях з дієприслівниковими зворотами або з одиничними дієприслівниками дієслово-присудок та дієприслівник виражають дію одного й того ж предмета.8

Номер слайду 9

«Синонімічні забавки»1/22/2019 Довідка:            Засукавши рукава, чухаючи потилицю, склавши руки, шукаючи кістки в молоці, поклавши руку на серце, обливаючись потом.t9{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Вислів Фразеологізмбути пасивним, не діятидуже важко працювати братися ревно до роботи задуматися, не знаючи, що робити шукати те, чого знайти не можна щиро, чистосердечно 

Номер слайду 10

1/22/2019 Footer Text10{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Вислів Фразеологізмбути пасивним, не діяти;склавши рукидуже важко працювати;обливаючись потомбратися ревно до роботи;засукавши рукавазадуматися, не знаючи, що робитичухаючи потилицюшукати те, чого знайти не можнашукаючи кістки в молоціщиро, чистосердечно.поклавши руку на серце

Номер слайду 11

1/22/2019 Footer Text11 Подорож Києвом (перегляд відеофільму)Бесіда - У чому привабливість і чарівність нашої столиці? -Хто з вас бував у Києві? Що вас найбільше вразило там? - Які культурно-історичні пам’ятки є в місті? - Який Київ навесні і влітку?

Номер слайду 12

Скласти твір-мініатюру «Добридень,столице»,вжи-ваючи якнайчастіше дієприслівники й дієприслівникові звороти. Зразок початку роботи Не чекаючи канікул, учні вирушили до Києва. Екскурсанти,…1/22/2019 Footer Text12 Творча студія

Номер слайду 13

Домашнє завдання: Обов’язкове: Вивчити §§ 27-28 На вибір: -Вправа 328 АБО -скласти твір із використанням одиничних дієприслівників і дієприслівникових зворотів « Мудрість народу у творах УНТ»13

Номер слайду 14

Рефлексія - Ми засвоїли….. - Ми навчилися….. - Ми розвивали…- Важким було…- Отримані знання мені потрібні….14

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дугенець Аліна Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
12230
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку