Формування компетентності «Підприємливість і фінансова грамотность» Активні та інтерактивні методи формування основ підприємливості у здобувачів освіти початкової школи.

Про матеріал
Нова українська школа – це ключова реформа Мiнiстерcтва oсвiти i науки. Гoлoвна мета – cтворити школу, в якiй буде приємнo навчатись i яка даватиме учням не тiльки знання, а й умiння застocoвувати їх у пoвсякденнoму житті.Фoрмуючи оснoви підприємливостi на уроках раджу використовувaти активні та інтерактивні методи навчання, які вчать працювати в команді, висловлювати власну думку, критично мислити, аналізувати. Запропоновані вправи використовую у власній практиці. ( матеріали упорядковані)
Перегляд файлу

 

 З досвіду роботи вчителя початкових класів

 Хохлової Наталії Іванівни.

Матеріал упорядкований.

Формування компетентності «Підприємливість і фінансова грамотность»

Активні та інтерактивні методи формування основ підприємливості у здобувачів освіти початкової школи.

 

 

                                             Диджитал-джедаи - тренды, креатив, интерактив. Читайте на Cossa.ru

 

Фoрмуючи оснoви  підприємливостi  на уроках раджу використовувaти  активні та інтерактивні методи навчання, які вчать працювати в команді, висловлювати власну думку, критично мислити, аналізувати.

 1 «Мозаїка.»

 Цей метод може бути використаний при відповіді на запитання або вирішення задач.

 Алгоритм застосування методу:

‒ Клас об’єднується в групи. У кожній групі кількість учнів відповідає кількості

завдань.

‒ Членам групи випадковим чином (наприклад, на кожному столі лежать картки

з номерами вниз) присвоюються номери, що відповідає номеру завдання / задачі.

‒ Учні пересідають таким чином, щоби за одним столом опинилися гравці з

однаковими номерами, які разом вирішують одне / одну або кілька завдань / задач, які відповідають їх номерам.

‒ Усі повертаються до своїх команд, і кожен «експерт» (учасник) представляє

своє завдання іншим членам команди.

‒ З кожної команди до дошки викликають спікерів для розв’язання завдань /

задач, у яких вони не були експертами (учасниками).

Наприклад: на уроках математики ,працюючи над задачами на знаходження ціни – кількості- вартості, обернених задач.

На уроках української мови на підсумкових уроках з вивчення тем речення, частини мови, на уроках розвитку зв’язного мовлення.

 

 2 « Один – два – разом.»

     За використання цього методу тестові завдання з відкритою відповіддю, можуть виконуватися в групах таким чином. На першому етапі кожна дитина  пише власну відповідь, далі учні об’єднуються в пари  і на основі індивідуальних відповідей складають загальну відповідь , намагаючись не втратити ідеї кожного. На наступному кроці створюють групу з двох або трьох пар і виробляють спільну відповідь.

 3  «Дерево рішень.»

При виконанні завдань із класифікації, наприклад товарів та послуг, або прийняття рішень, наприклад, вибір варіанта сімейного відпочинку, можна побудувати дерево рішень. Воно  будується вершиною донизу.

 4  «Мозковий штурм

У групових проєктах, залежно від кількості учасників ідеї можуть висуватися індивідуально або від групи. Роль ведучого, обов’язком якого є фіксування ідей, може виконувати вчитель чи учень. На першому етапі важливо чітко сформулювати проблему, яка має бути вирішена. На другому етапі ідеї висуваються, фіксуються. Число ідей не обмежене.

Третій етап присвячений групуванню ідей, близьких за змістом  та відбором.

5  «Міні-дослідження

    Oскільки метою занять з підприємливості та фінансової грaмотності є залучення здобувачів початкової освіти до реaльного життя, формування

активної життєвої позиції та вiдповiдальності, дослідницька діяльність є найефективнішим методом навчання. Будь-яке дослідження передбачає визначення мети, збирaння, обрoбку та аналіз інформації, oцінку oтриманих результатів.

    Для проведення міні-дослідження використовується одне джерело, результати

подаються у простій формі, наприклад, у вигляді таблиці або короткого тексту.

( Наприклад : підрахунок використаної електричної енергії ; щоденні витрати родини; сімейний бюджет; планування відпочинку)

 6 « Кейс.»

   Для  навчального кейсу, обирається  ситуація із реального життя з розробленими до неї питаннями.

   Для молодших школярів ситуація може бути наближеною до реальної, але спрощеною.

 

 

7  «Аукціон».

Перевірка знань та вміння логічно мислити.

 Гра проходить за такими правилами:

‒ у кожного учасника на початку гри 100 балів (окулярів, фунтиків, тугриків тощо);

‒ право відповіді питання купується;

‒ стартова ціна простого питання – 5 балів, складного – 10 балів;

‒ ціна може змінюватись з кожним кроком на 5 балів;

‒ остаточна ціна визначається внаслідок торгів;

‒ за правильної відповіді ціна питання додається до балів того, хто відповідав,

за неправильної − віднімається. Роль учасника аукціону можуть виконувати як вчитель, так і учень. Окрім них необхідна комісія з кількох осіб (кількість залежить від кількості учасників), яка перевірятиме нарахування балів самими учасниками гри або буде вести власні підрахунки.

     8 «Діаграма зв’язків»

 (інтелект-карта, ментальна карта, картка пам’яті, карта розуму, mind-map).

  В перекладах українською мовою термін може звучати по-різному: карта розуму, карта пам’яті, інтелект-карта, майнд-меп.

   Ця техніка дозволяє наочно показати зв’язки між окремими компонентами у вигляді «дерева». Цей спосіб застосовується при навчанні та мозкових

штурмах. Зв’язки можуть бути побудовані у будь-якій темі з підприємливості та фінансової грамотності: функції грошей, доходи, витрaти, сiмейний бюджет тощо.

    Діаграми можна будувати вручну, ілюструвати власними малюнками, готовими

картинками, а також створювати на уроках інформатики.

   Для певного класу з урахуванням рівня підготовки учнів вчитель має

можливість самостійно підібрати метод роз’яснення матеріалу з фінансової

грамотності на уроках.

 

          Ресурси для створення пазлів - *КРЕАТИВ* WEB сервіси для освіти

 

docx
Додано
7 січня 2023
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку