Диференціація звуків [в] - [ф], [в’] - [ф’]. Лексична тема "Птахи, звірі".
Мета: вчити дітей розрізняти букви Вв - Фф на письмі та розрізняти звуки [в] – [ф] на слух; збагачувати словниковий запас; учити відновлювати деформовані речення; розвивати фонематичне сприймання, пам’ять, мислення, увагу.
Обладнання: цифровий ряд, таблиці із завданнями, гра “Зоопарк”, будиночки.
Хід заняття
І. Організація дітей до заняття
ІІ. Розвиток фонематичних процесів
1.Дихальна гімнастика
2.Артикуляційна гімнастика
3.Масаж обличчя, вух
4. Визначте місце звуків [в] -[ф] у таких словах
Фортепіано, фабрика,вулик, верблюд,алфавіт, вафлі, вивіска, світлофор, фестиваль, вовна, фотограф, Фастів, автограф, фонтан,співак.
5.Відгадайте загадку.
Стоїть завод у полі. Який? А це секрет.
Працюють в ньому бджоли, виготовляють мед. (Вулик)
·Назвіть перший звук у словах-відгадках.
Порівняйте ці звуки: [в] — приголосний, сонорний; [ф] — при голосний, глухий, губно-зубний.
6. Вставте пропущені букви ф або в.
Молочна ферма
На ..ермі багато корі…Вони стоять у теплих корі..никах. Стіни по..арбовані білою ..арбою. Василь ..едорович за..ідує ..ермою.
Коро..и дають молоко. З молока ..иробляють сметану, ..ершки, сир, масло, ке..ір.
7. Фізкульхвилинка
8. Запишіть слова у дві колонки: в - ф.
Дерева, фокус, велосипед, корова, футбол, конверт, буфет, ліфт, слово, фабрика, весна, ліфт, вікно.
9. Пальчикова гімнастика
III. Робота за темою"Птахи та звірі"
1. Гра "Зоопарк".
Два будиночки для тварин та птахів: зі звуком [ф] та зі звуком [в]. Предметні малюнки із зображенням тварин і птахів.
- Які звірі та птахи житимуть у будиночку звука [в]? (Вовк, ведмідь, лев, верблюд, мавпа, пава, сова, журавель, пінгвін, восьминіг, удав.)
-Які звірі та птахи житимуть у будиночку звука [ф]? (Фазан, фламінго, жирафа, дельфін, гриф, ефа-змія.)
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1.Робота з деформованими реченнями.
(поставте слова у правильному порядку).
Це, тварина, морська, дельфін.
Рибу, рожевий, ловить, фламінго.
Горіх, мавпа, кокосовий, зірвала.
У, жирафа, живе, жаркій, Африці.
2.Змінюючи одну букву, утворіть два нових слова
Ферма____________, _______________
V. Підбиття підсумків заняття
1.Що сподобалось?
2.Що запам яталось?
3. Що нового довідались?