Диференціація звуків [в] - [ф], [в’] - [ф’]. Лексична тема "Птахи, звірі".

Про матеріал
Мета: вчити дітей розрізняти букви Вв - Фф на письмі та розрізняти звуки [в] – [ф] на слух; збагачувати словниковий запас; учити відновлювати деформовані речення; розвивати фонематичне сприймання, пам’ять, мислення, увагу.
Перегляд файлу

Диференціація звуків [в] - [ф], [в’] - [ф’]. Лексична тема "Птахи, звірі".

Мета: вчити дітей розрізняти букви Вв - Фф на письмі та розрізняти звуки [в] – [ф] на слух; збагачувати словниковий запас; учити відновлювати деформовані речення; розвивати фонематичне сприймання, пам’ять, мислення, увагу.

Обладнання: цифровий ряд, таблиці із завданнями, гра “Зоопарк”, будиночки.

Хід заняття

І. Організація дітей до заняття

ІІ. Розвиток фонематичних процесів

1.Дихальна гімнастика

2.Артикуляційна гімнастика

3.Масаж обличчя, вух

4. Визначте місце звуків [в] -[ф] у таких словах

 Фортепіано, фабрика,вулик, верблюд,алфавіт, вафлі, вивіска, світлофор, фестиваль, вовна, фотограф, Фастів, автограф, фонтан,співак.

5.Відгадайте загадку.

Стоїть завод у полі. Який? А це секрет.

Працюють в ньому бджоли, виготовляють мед. (Вулик)

·Назвіть перший звук у словах-відгадках.

Порівняйте ці звуки: [в] — приголосний, сонорний; [ф] — при голосний, глухий, губно-зубний.

6. Вставте  пропущені букви  ф або в.

Молочна ферма

На  ..ермі багато корі…Вони стоять у теплих корі..никах. Стіни по..арбовані  білою  ..арбою. Василь  ..едорович  за..ідує  ..ермою.

Коро..и дають молоко. З молока  ..иробляють сметану,  ..ершки, сир, масло, ке..ір.

7. Фізкульхвилинка

8. Запишіть слова у дві колонки: в - ф.

Дерева, фокус, велосипед, корова, футбол, конверт, буфет, ліфт, слово, фабрика, весна, ліфт, вікно.

9. Пальчикова гімнастика

III.  Робота за темою"Птахи та звірі"

1. Гра "Зоопарк".

Два будиночки для тварин та птахів: зі звуком [ф] та зі звуком [в]. Предметні малюнки із зображенням тварин і птахів.

- Які звірі та птахи житимуть у будиночку звука [в]? (Вовк, ведмідь, лев, верблюд, мавпа, пава, сова, журавель, пінгвін, восьминіг, удав.)

-Які звірі та птахи житимуть у будиночку звука [ф]? (Фазан, фламінго, жирафа, дельфін, гриф, ефа-змія.)

IV.   Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота з деформованими реченнями.

(поставте слова у правильному порядку).

Це, тварина, морська, дельфін.

Рибу, рожевий, ловить, фламінго.

Горіх, мавпа, кокосовий, зірвала.

У, жирафа, живе, жаркій, Африці.

2.Змінюючи одну букву, утворіть два нових слова

Ферма____________, _______________

V. Підбиття підсумків заняття

1.Що сподобалось?

2.Що запам яталось?

3. Що нового довідались?

 

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку