POP IT – іграшка-хіт. Одна з найголовніших іграшок 2021 року. POP IT дослівно перекладається як «лопни це». Самі собою ці іграшки були придумані досить давно, просто зараз «вистрілили». Це дитяча гра, процес в якій можна порівняти з лопання повітряно-бульбашкової пакувальної плівки. Але якщо в першому випадку кожна «пупирка» одноразова, то POP IT можна тиснути з характерними відчуттями та звуками «нескінченно»: десятки силіконових бульбашок просто видавлюються в інший бік.
Іграшки-антистрес привертають увагу своїми різноманітними забарвленнями, формами та варіантами виконання. Крім того, вони доступні та зручні. Корисність іграшок антистрес, зазначають вчені, у недавньому дослідженні було відзначено позитивні ефекти іграшок-антистресів. При їх використанні зменшується відчуття тривоги, розвиваються пальці рук.
В іграх та ігрових вправах з мовленнєвим супроводом, покращує координацію мови з рухом, що благотворно впливає на розвиток психічних, пізнавальних та мовленнєвих процесів. Психологи відзначають, що хоч вони і називаються іграшками, насправді можуть підходити для людей будь-якого віку. Але користуватися ними треба в міру. І цю популярну у дітей іграшку можна використати у роботі вихователя з дітьми. Направити «новинки» у світі іграшок у потрібне русло цілком під силу педагогам дитячого садка.
Майже кожна дитина вже має цю іграшку. Як можна грати з POP IT?Можна грати як поодинці, так і групою. Пропоную до вашої уваги деякі види ігор з POP IT, які я застосовую на практиці. Хочеться відзначити, що діти із задоволенням грають у ці ігри. Дидактичні ігри з іграшкою POP IT я застосовую під час проведення освітньої та спільної діяльності з дітьми у різних освітніх галузях.
Дидактична гра «Шукаємо скарб»Мета: формування і розвиток сенсорних здібностей у дітей дошкільного віку засобами дидактичної гри. Розвивати моторику рук, спритність, увагу. Гра парна. Хід гри. Завдання: першим знайти скарб і забрати собі. Потрібно підкласти під Pop-it маленький скарб (кулька,камінчик). Натискати на пупиришки. Хто першим наткнеться на скарб, забирає його собі. У кого більше скарбів, той і виграє.
Дидактична гра «Великі і маленькі м'ячики»Мета: продовжувати розрізняти колір і величину (великий – маленький); розвивати почуття ритму; ритмічно промовляти слова. Хід гри. За зразком або за вказівкою педагога діти викладають кульки різного розміру в пупирки. Вони можуть розташовуватися по черзі:-великий, маленький;-можуть через один: великий, великий, маленький; або навпаки, на розсуд педагога.
Д/г «Намалюй цифру» «Намалюй букву» «Намалюй фігуру»Мета: закріплювати уявлення про основні кольори, фігур. Давати початкові уявлення про графічне бачення цифр і букв. Розвивати дрібну моторику, зорову пам'ять, увагу, посидючість, активізувати мову. Хід гри. Дитині потрібно за зразком викласти на Pop-it цифру, букву, фігуру.
Д/г «Кидай кубик»Мета: розвивати моторику рук, спритність та увагу дітей. Хід гри. Кидаємо гральний кубик, скільки точок випало, стільки пупирок потрібно натиснути. Програє той, у кого кількість точок більше, ніж клітинок. Д/г «Знайди будиночок» можна використовувати пінцет. Мета: закріплювати уявлення про основні кольори. Хід гри: Викладати предмети в пупирки за відповідними кольорами.
Д/г «Чого не стало?»Мета: розвинути зорову пам'ять та увагу дітей, уяву, розвивати дрібну моторику, активізувати мову. Хід гри. Ховаєте під іграшку кілька дрібних предметів. Дитина піднімає і запам'ятовує, що за предмети. Закриває очі. Прибираєте один предмет. Потрібно відгадати, що зникло.
Вивчення цифр. Назвіть певне число, запропонуйте порахувати відповідну кількість будь-яких предметів чи покажіть дитині будь-яку цифру, після чого вона має не лише назвати її, а й натиснути на площині ігрового поля на відповідну кількість пухирців. Опанування найпростіших математичних навичок: запропонуйте розв'язувати найпростіші математичні приклади за допомогою тактильної дошки – щоразу витискаючи відповідно до приклада кількість пухирців
Розвиток міжпівкульних зв'язків мозку: покладіть на поряд дві площини «Pop it» та одночасно обома руками намагайтесь витиснути на них однаковий чи симетричний візерунок. Пальчикова гімнастика. Дошкільнята надзвичайно швидко втомлюються від зосередженої роботи. Щоб втримати їхню увагу та дати можливість перепочити, запропонуйте коротку паузу для пальчикової гімнастики, під час якої вони матимуть змогу полускати пухирці ігрового поля. Варіація – кожен ряд пупирок натискається певним пальцем.
Гра «Якщо чуєш слово»Мета: Розвивати слухове сприйняття, мовний слух. Хід гри:1варіант: Педагог вимовляє слова. Завдання: діти продавлюють пупирки блакитного кольору, якщо почують слово -Сніг- Слова: сніг, мороз, сніг, замет, сніговик, сніг, валянки, сніг, лід, завірюха, сніг, санки, лижі, ковзани, сніг, Новий рік, сніг, Дід Мороз, сніг.2 варіант: Завдання: діти продавлюють пупирки фіолетового кольору, якщо почують «зимове слово» (під музичний супровід): мороз, спека, кучугура, сніговик, валянки, струмки, лід, завірюха, крапель, санки, лижі, ковзани, сніг, Новий рік, Снігуронька, дощ, Дід Мороз.
Вправа «Хто більше назве»Мета: збагачення знань та словникового запасу. Вік: 5-7 років. Хід гри: дорослий і дитина по черзі називають одним словом з актуальної для дитини категорії предметів і одночасно продавлюють пупирки. Дорослий озвучує правило: не можна повторюватися. Приклади категорій: назви овочів, фруктів, диких та свійських тварин, одягу, посуду. Вправу можна провести у групі дітей, у цьому випадку дорослий задає категорію та спостерігає за тим, щоб учасники гри не повторювалися. Діти називають слова та передають іграшку POP IT по колу.
Звуковий аналіз слів. Мета: сформувати та закріпити знання про гласні та приголосні звуки російської мови, їх графічне (колірне) позначення. Хід: Роблячи звуковий аналіз слова за допомогою POP IT, запропонуйте видавлювати червоні пупирки, якщо дитина почує голосний звук. А якщо дитина чує приголосний твердий звук, то синій. І зелені пупирки, якщо чує приголосний м'який.
Гра «Бродилка»Мета: розвиток орієнтування в малому просторі, закріплення понять «ліво-право», «верх-низ». Хід. Гра проводиться за принципом графічного диктанту. У поглиблення на різних кінцях кладеться два камені. Завдання: переміщати перший камінчик, щоб довести його до другого, використовуючи прості команди: «Вперед, вправо, назад, вліво». Дитина, виконуючи команди, перекладає предмет, переміщуючи його. Як ускладнення – гру можна проводити без дорослого. Обидві ролі виконують діти.
Ігрова вправа «Натискай по черзі»Мета: Розвивати вміння зосереджуватися, орієнтуватися на полотні іграшки. Вправляти у рахунку до 5-10. Розвивати слух, мислення, мовлення, дрібну моторику рук. Хід гри: Завдання: лопні (задається кількість) пупирки одним пальцем, двома, трьома, великим і вказівним, великим і середнім, великим і безіменним, великим і мізинцем і так само за аналогією з іншими пальцями.
Вправа «Вухо-ніс» Мета: розвиток самоконтролю, міжпівкульної взаємодії, мислення. Хід гри. Дорослий дає завдання – лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою натиснути на комірку певного кольору або у потрібному ряду. Потім взятися правою рукою за ліве вухо, а лівою рукою натиснути на комірку. Далі чергувати до кінця осередків.
Гра «Гонки по вертикалі»Мета: розвиток стійкості та концентрації уваги, міжпівкульної взаємодії швидкості реакції, дрібної моторики рук. Хід: Дитині пропонується продавити пупирки у заданому педагогом напрямі. Гра ускладнюється для дітей старшого віку шляхом додавання ефекту змагання, а також використанням двох рук одночасно або поперемінно.
Pop it – універсальна іграшка, її можна використовувати вдома і в поїздках, адже портативна іграшка і діти самі прагнуть брати її з собою всюди. Батькам можна запропонувати варіанти, як грати з POP IT у туристичних поїздках, на природі, на дитячому майданчику та під час очікування, наприклад у поліклініці чи магазині.