Тема: Звук Д. «Домашні тварини»
Мета:
Ознайомлення зі звуком Д.Розвиток артикуляційної і дрібної моторики, фонематичного сприймання. Збагачувати словник дітей по темі «Свійські тварини». Вчити утворювати дієслова, зменшувально-пестливу форму іменників.Утворювати назву дитинчат свійських тварин.Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Виховувати любов до свійських тварин.
Обладнання: Мультимедійна презентація
Хід заняття
1.Організаційний момент.
Логопед: - Добрий день! Сьогодні на заняття до нас завітала дівчинка Катруся.Вона хоче поїхати до дідуся та бабусі. Ну що ж будемо подорожувати разом з нею?
Але для того, щоб гарно вимовляти звуки і розмовляти під час нашої подорожі ми повинні зробити зарядку для нашого язичка -артикуляційну гімнастику.
2.Артикуляційна гімнастика
Вправи: «Лопаточка», «Голочка», «Щіточка», «Грибочок», «Годинничок», «Парканчик», «Посмішка»
А тепер давайте промовимо цей звук.Що у нас рухається коли ми його вимовляємо.
3.Основна частина.(Слайд 1)
Ну що ж приїхала внучка Катруся до дідуся та бабусі і пішла подивитись хто живе у них у дворі. А дізнаєтеся ви кого вона там побачила. Коли відгадаєте загадки.
Відгадування загадок (Слайд2)
1.Хто з хвостиком і з вушками
Вкого лапки з подушками?
Як ступа ніхто не чує, тихо крадучись полює.
Імаленькі сірі мишки
Утікають геть від … (Кішки)
2.Як маленький-дзявкотить
Як великий-гавкотить
Може дім охороняти
Та чужинців відганяти (Собака)
3.Голодна-мукає, сита-жує,
Всім діткам молоко дає. (Корова)
4.Я великий, я красивий
Як біжу, то в’ється грива
Хвіст у мене довгий-довгий,
Хвіст у мене мов шовковий. (Кінь)
5.З рогами, а не бик, доять, а не корова,
Кору здирає, а кошиків не плете. (Коза)
6.Хвіст крючком, а ніс п’ятачком. (Свиня)
7.І мала і кучерява,
І тихенька. І ласкава
Песик її стереже
Має брата баранця
Називається…(Вівця)
Гониться по хаті зайчик
Стрибунець і побігайчик
Просить хлібчик і морквину,
Сіно, крупи, капустину. (Кріль)
Отже кого побачила Катруся у дідуся і бабусі. Як їх можна назвати одним словом. (Свійські тварини). Чому їх так називають?
Діти але ці тварини хочуть з нами погратися.
1.Гра «Впіймай звук»
Котик хоче пограти з вами гру «Впіймай звук»
2.Гра «Веселий звук».
Собачка хоче пограти гру веселий звук (з м’ячем). –Я буду кидати м’яч , а ви називатимете мені слова із звуком Д.
3.Гра «Впізнай за голосом» (Слайд)
Корівка хоче дізнатися чи знаєте ви як розмовляють свійські тварини і приготувала гру «Впізнай за голосом»
Діти називають тваринку і кажуть що вони роблять
Кіт –нявкає
Собака – гавкає
Корова – мукає і т. д.
4.Вправа «Визнач перший і останній звук»
Коник підготував завдання «Визнач перший і останній звук» Він хоче побачити чи вмієте ви визначати перший і останній звук у назві свійських тварин.
5. Фізкультхвилинка «Веселі поросята» (Слайд)
6.Гра «Назви тварин і їх дитинчат» (Слайд)
Ой дітки у дворі переплутались всі дитинчата наших тварин. Коза хоче щоб ви допомогли мамам повернути їх дитинчат.
У кішки –кошеня
У собаки-цуценя і т.д.
7.Гра «Хто зайвий» (Слайд)
А тепер і свиня підготувала для вас гру «Хто зайвий»
8.Гра «Назви ласкаво»
Вівця теж хоче погратися з вами у гру «Назви ласкаво тваринок». Я вам кажу Кіт- а ви мені –котик; собака-собачка»
9.Повторити чистомовки.
І залишився кролик, який теж хоче гратися і він просить, щоб ви повторили його чистомовки із звуком Д.
Да-да-да –чиста у відрі вода
Да-да-да – дісталась кисла ягода
Ди-ди-ди – ми діставали плоди
Ді-ді-ді – діти купалися у воді
Ад-ад-ад – у дідуся добрий сад
10.Завдання «Намалюй тваринку»
Ну що ж діти ви молодці виконали всі завдання наших тваринок.Катруся вами задоволена, і хоче ще побачити чи можете ви на дощечках за допомогою резинок намалювати свійських тваринок.
Підсумок заняття