Дикі та свійські тварини

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань. Мета. Ознайомити учнів з істотними ознаками диких та свійських тварин; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Урок природознавства

в 1 класі

Тема. Дикі та свійські тварини.

Мета. Ознайомити учнів з істотними ознаками диких та свійських тварин; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: підручник, презентація до гри «Дикі – свійські», «Червона книга України», виставка книг, фотоматеріали, картки для індивідуальної та групової роботи, конструктор уроку.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

Час

Коментарі

І. Організація класу

ІІ. Хвилинка спостережень

  •          Яка зараз пора року?
  •          Які зимові місяці ви знаєте?
  •          Хто знає, чому грудень так називається?

(Грудень – від слова «груддя». Після осінніх дощів земля замерзає і утворюються грудки. СТУДЕНЬ, ХМУРЕНЬ)

  •          Яке число?
  •          Який стан неба?
  •          Чи є вітер?
  •          Чи були сьогодні опади?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  •          Якою буває природа?
  •          Що належить до неживої природи?
  •          Що належить до живої природи?
  •          Які ознаки живих організмів знаєте?

ІV. Повідомлення теми й мети уроку

  •          Над яким розділом працюємо?
  •          Утворіть слово із складів РИ  ТВА  НИ
  •          Отже, сьогодні ми продовжуємо вивчати велику тему «тварини» і дізнаємось, на які дві групи поділяють тварин.
  •          Щоб краще запамʼятати, нам допоможе конструктор (додаток 1) уроку, який ми разом складемо.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Вступне слово вчителя

     - Світ тварин дуже різноманітний. Тварини заселяють не тільки сушу, а й живуть у норах, на деревах, у воді.

    На нашій планеті відомо близько 2 млн. видів тварин. В Україні живе більше, ніж 50 тис. видів.

2. Загадки

     - Відгадайте загадки (відгадки – фото)

  • Не кравець, а все життя з голками ходить. (їжак)
  • Він із казки, він із пісні,

В нього зубки, як залізні.

Капустину він гризе,

Зветься звір на букву «зе». (заєць)

  • Є горішки і грибочки

У дуплі на мотузочку.

Плигаю по гілочкам,

Я руденька - … (білочка)

  •          Де ці тварини живуть?
  •          Чим вони живляться?
  •          Хто за ними доглядає?
  •          Як можна назвати їх одним словом? (дикі)

Схема 1

  •          Найбільше їх живе у лісах та луках. Раніше всі тварини були дикими. Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких з них.

Фізкультхвилинка

  • Хвіст гачком, ніс пʼятачком. (свиня)

Цікаво! Свині чудові плавці та рибалки.

  • Сама строката, їсть зелене, дає біле. (корова)

Цікаво! Корови в середньому живуть до 20 років.

  • У кого роги довші за хвіст? (коза)
  •          Де живуть ці тварини?
  •          Хто їх годує і доглядає?
  •          Як їх можна назвати? (свійські)   Схема 2
  •          Яких свійських тварин ви ще знаєте?
  •          До свійських тварин належать не тільки звірі, а й птахи, риби, комахи.

Цікаво! За останні 4000 років люди не приручили жодної тварини.

  •          То ж на які дві великі групи можна поділити тварин? (Дивимось на складений конструктор). Чому ви так думаєте?

3. Робота з підручником

- Прочитайте правила. Розкажіть в парах один одному.

VІ. Узагальнення й систематизація знань

  1. Гра «Дикі – свійські»

(Показую фото диких тварин, а діти піднімають руки вгору, свійських – утворюють над голівкою «дах»).

  1. Вправа «Незакінчене речення
  •          Яку користь приносять людям свійські тварини? Чим вони платять людям за любов і ласку?
  •          Пограємо в гру «Продовж речення»
  • Корова дає …
  • Курка дає…
  • Свинка дає…
  • Вівця дає…
  • Бджілка дає…
  • Собачка …
  • Котик дає…
  • Кінь…
  •          Чи може людина прожити без тварин? Чому?
  •          То як ми повинні ставитись до тварин?
  •          А як ви ставитесь до них?
  •          Як ви будете поводитись, якщо зустрінете незнайому тваринку?

Фізкультхвилинка

  1. Самостійна робота

  Робота з картками «Хто де живе?»  (додаток 2)

  •          Як ви вважаєте, яким тваринам диким чи свійським живеться складніше? Чому?
  •          Через те, що люди полюють на диких звірів, їх стає все менше і менше. Тому рідкісних тварин заносять до Червоної книги і охороняють законом.
  •          Діти, як ви думаєте, з чого можна більше дізнатися про тварин і їхнє життя? (Виставка книжок)
  1. Робота в групах

   Давайте підсумуємо, де живуть тварини. Заселіть свійських тварин в будиночок, а диких – в лісі. (додаток 3)

VІІ. Підсумок

  •          На які дві групи можна поділити тварин?
  •          Чим свійські тварини відрізняються від диких?
  •          Які тварини належать до диких?
  •          Які тварини належать до свійських?

Продовж речення

  •          Тепер я знаю…
  •          Тепер я можу…

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

Міжпредметний звʼязок.

Збагачення словника учнів.

 

 

 

 

 

Метод фронтальної бесіди. Мобілізує учнів до роботи, спрямовує на вивчення теми.

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Утвори слово»

 

 

 

 

 

Активізація уваги учнів

 

 

 

 

 

 

Активізація пізнавальної діяльності

 

 

 

 

 

 

Використання загадок, наочності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «Мозкова атака».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Активізація пізнавальних інтересів

 

 

 

Інтерактивна вправа «Мозкова атака».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в парах «Я – тобі, ти – мені»

 

 

Дидактична гра з використанням ІКТ

 

 

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звʼязок з життям, власним досвідом.

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота. Взаємоперевірка.

Діалог між вчителем і учнями спонукає до мислення, вільного розмірковування.

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

Самоперевірка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Мікрофон»

 

 

 


D:\Моя робота 2\Прир. 1 кл. відкритий урок\Дикі - свійські\заяц.jpgD:\Моя робота 2\Прир. 1 кл. відкритий урок\Дикі - свійські\ёж.jpghttp://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/2/69/537/69537827_17.pngD:\Моя робота 2\Прир. 1 кл. відкритий урок\Дикі - свійські\коза.jpgD:\Моя робота 2\Прир. 1 кл. відкритий урок\Дикі - свійські\корова.jpgD:\Моя робота 2\Прир. 1 кл. відкритий урок\Дикі - свійські\свинья.jpgДодаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                 Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


http://lenagold.ru/fon/clipart/d/dom/domik205.jpghttp://lenagold.ru/fon/clipart/d/der/derev40.jpgДодаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://lenagold.ru/fon/clipart/b/bel/belka19.jpghttp://www.lookmi.ru/forest-animals/fox-drawing.jpghttp://lenagold.ru/fon/clipart/k/kow/korova09.jpghttp://lenagold.ru/fon/clipart/p/pchel/pchel12.jpg 

 

 

http://lenagold.ru/fon/clipart/k/krot/krot05.jpg 

http://img-fotki.yandex.ru/get/9765/981986.99/0_91d9a_10f17db1_orighttp://lenagold.ru/fon/clipart/e/egik/egiky13.jpghttp://lenagold.narod.ru/fon/clipart/s/sob/sobaka311.png 

 

 

 

http://lenagold.ru/fon/clipart/s/sova/sova27.jpg 

http://lenagold.ru/fon/clipart/s/svin/svin49.jpg 

docx
Додано
18 липня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку