Урок природознавства
в 1 класі
Тема. Дикі та свійські тварини.
Мета. Ознайомити учнів з істотними ознаками диких та свійських тварин; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: підручник, презентація до гри «Дикі – свійські», «Червона книга України», виставка книг, фотоматеріали, картки для індивідуальної та групової роботи, конструктор уроку.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку |
Час |
Коментарі |
І. Організація класу ІІ. Хвилинка спостережень
(Грудень – від слова «груддя». Після осінніх дощів земля замерзає і утворюються грудки. СТУДЕНЬ, ХМУРЕНЬ)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Повідомлення теми й мети уроку
V. Вивчення нового матеріалу 1. Вступне слово вчителя - Світ тварин дуже різноманітний. Тварини заселяють не тільки сушу, а й живуть у норах, на деревах, у воді. На нашій планеті відомо близько 2 млн. видів тварин. В Україні живе більше, ніж 50 тис. видів. 2. Загадки - Відгадайте загадки (відгадки – фото)
В нього зубки, як залізні. Капустину він гризе, Зветься звір на букву «зе». (заєць)
У дуплі на мотузочку. Плигаю по гілочкам, Я руденька - … (білочка)
Схема 1
Фізкультхвилинка
Цікаво! Свині чудові плавці та рибалки.
Цікаво! Корови в середньому живуть до 20 років.
Цікаво! За останні 4000 років люди не приручили жодної тварини.
3. Робота з підручником - Прочитайте правила. Розкажіть в парах один одному. VІ. Узагальнення й систематизація знань
(Показую фото диких тварин, а діти піднімають руки вгору, свійських – утворюють над голівкою «дах»).
Фізкультхвилинка
Робота з картками «Хто де живе?» (додаток 2)
Давайте підсумуємо, де живуть тварини. Заселіть свійських тварин в будиночок, а диких – в лісі. (додаток 3) VІІ. Підсумок
Продовж речення
|
2 хв
2 хв
1 хв
10 хв
3 хв
10 хв
2 хв
5 хв |
Міжпредметний звʼязок. Збагачення словника учнів.
Метод фронтальної бесіди. Мобілізує учнів до роботи, спрямовує на вивчення теми.
Вправа «Утвори слово»
Активізація уваги учнів
Активізація пізнавальної діяльності
Використання загадок, наочності.
Інтерактивна вправа «Мозкова атака».
Активізація пізнавальних інтересів
Інтерактивна вправа «Мозкова атака».
Робота в парах «Я – тобі, ти – мені»
Дидактична гра з використанням ІКТ
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
Звʼязок з життям, власним досвідом.
Самостійна робота. Взаємоперевірка. Діалог між вчителем і учнями спонукає до мислення, вільного розмірковування.
Робота в групах Самоперевірка.
Вправа «Мікрофон» |
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3