Тема: ділення багатоцифрового числа на одноцифрове число
Мета:
- формування предметних компетентностей:
узагальнити взаємозв’язок між діленням і множенням, застосовувати правило на знаходження невідомого множника; удосконалити обчислювальні навички; формувати вміння розв’язувати приклади , задачі, рівняння; працювати з геометричним матеріалом; виховувати старанність, працьовитість, товариськість.
- формування ключових компетентностей:
соціальної: розвивати логічне мислення учнів, вміння продуктивно працювати в парах, групах, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату при знаходженні невідомого множника, ділення різних багатоцифрових чисел на одноцифрове;
математичної: розпізнання проблем, які розв’язуються із застосуванням правила на знаходження невідомого множника, вчити логічно міркувати, коментувати і обгрунтовувати свої дії;
уміння вчитися: розвиток вміння працювати самостійно, визначати
мету, робити висновки;
інформаційно - комунікаційна: стимулювати цікавість до математики і навколишнього світу; розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів.
Тип уроку: урок закріплення знань
Освітня галузь: математична і природнича
Обладнання: картки з зображенням маленьких казкових їжачків з завданнями на звороті, малюнок справжнього їжака, мультимедійна дошка, чарівна кринька з додатковими завданнями
Хід уроку
I. Організаційна частина
1. Вступна частина
Діти!
Сіли рівно, повернулись,
Один одному всміхнулись.
Якщо добре працювати –
Вийдуть гарні результати.
Тож не гаємо ми час,
Бо знання чекають нас!
2. Перевірка домашнього завдання.
Після перевірки завдання, учні за допомогою цеглинок Lego та шкали успіху оцінюють свою роботу.
Покажіть за допомогою смайлика свій настрій. Чудово. Тоді вперед!
3. Мотивація.
Вправа « Мікрофон»
- Яким ви хочете, щоб був цей урок? Що ви очікуєте від уроку ?( Цікавим, змістовним, начальним, веселим).
- Нас чекає велика праця. Справитися з нею допоможуть ваша уважність, працелюбність та знання. За нашою працею буде стежити маленька істота, яка є однією з найцікавіших у природі. Такою відомою і водночас загадковою.
В нас гуляє біля тину,
Має носик-намистину,
Схожий він на будячок
Це колючий …(Їжачок)
Так це їжак. Він хоче відвідати наш урок, щоб ми допомогли йому з завданнями. А натомість хоче розповісти про себе деякі, можливо, маловідомі факти.
- Допоможемо йому? Тоді гайда в дорогу!
Запис числа, класної роботи
4. Хвилинка каліграфії.
- Яке сьогодні число?
- З яких чисел складається це число? Скільки в ньому десятків, скільки одиниць? Яке буде відповідь, якщо ці числа помножити?...
II. Актуалізація опорних учнівських знань
Основна частина
Знайомство з темою та метою уроку
Вчитель: Всі ми з дитинства знаємо, хто такі їжаки. Кожен бачив їх у мультиках, хтось зустрічав їх в лісі або навіть вдома і ,можливо, тримав вдома. Але давайте розберемося як живуть їжаки у природі.А для цього виконаємо першу вправу, принесену їжачком.
1. 1-ий їжачок