Ділення чисел виду 39:3, 42:3.

Про матеріал
Навчитись ділити числа виду 39:3 та 42:3. Визначати спосіб на знаходження частки. Обчислювати хзначення виразів зі змінною.
Перегляд файлу

 

Тема: Ділення чисел виду 39:3,42:3.

Мета: Формування математичних компетентностей: здатності визначати спосіб на знаходження частки; виконувати ділення чисел виду 39:3, 42:3; обчислювати значення виразів зі змінною; розв’язувати задачі;

Формування ключових компетентностей:

       Комунікативної: здатності до спілкування, уміння висловити власну думку;

       Загальнокультурної: вміння поводити себе у колективі, виховання толерантної поведінки, уміння вчитися, розвивати навички самоконтролю;

       Діяльнісні: розуміння визначеної вчителем мети, здатність самостійно працювати з підручником.

Хід уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань

А) Перевірка домашнього завдання

 Перед тим, як розпочати нашу роботу, давайте перевіримо як ви виконали домашнє завдання. Які завдання вам потрібно було виконати вдома? (430, 431)

 Почнемо з прикладів 430.

Зачитай тільки відповіді, а інші уважно слідкують і перевіряють в себе в зошиті.

11, 11, 589, 789.

 Задача 431.

На скільки дій задача? (на 2)

Про що дізнались в 1 дії? (скільки всього грошей у дітей)

Про що дізнались в 2 дії? (скільки пончиків можуть купити діти)

То скільки пончиків можуть купити діти? (6)

Як ще можна було записати розв’язання? (виразом)

Який склали вираз? (16+17+21):9=6

 

Б) Усна лічба

 

-Сьогодні на уроці ми з вами потрапимо в цирк, але цирк не звичний цирк-математичний.А щоб придбати квиток нам потрібно виконати усні обчислення,і тоді нам продадуть квиток.


88:2=44

44:2=22

22:2=11

11*3=33

33+7=40

40:4=10

10*10=100

100-12=88

 


135+215=350

456-234=222

652+158=810

-Нажаль касир в касі не хоче продавати нам квиток, але він сказав якщо ми виконає ще одне завдання то він обов’язково нам дасть квиток.

Скільки трикутників є на малюнку? | Головоломки-малюнки | Математика,  логіка, інтелект2. розв’яжіть рівняння

Чому дорівнює дільник, якщо ділене 420, а частка –  дорівнює 70?

40*х=800

х=800:40

х=20

3. завдання геометричного змісту

Скільки всього трикутників на малюнку? (13)

-Ура ми придбали квиток, але щоб потрапити в середину залу нам потрібно порахувати скільки трикутників зображено на малюнку.

-Молодці!!!!!

ІІ. Опрацювання нового матеріалу

А) Оголошення теми і мети, постановка завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми  будемо визначати спосіб на знаходження частки; виконувати ділення чисел виду 39:3, 42:3; обчислювати значення виразів зі змінною; розв’язувати задачі.

Б) Каліграфічна хвилинка

Записуємо число класна робота. Пишемо 1 рядок число 777.

В) Пояснення нового матеріалу

-Весь час поки ми купували квитки за нами спостерігав клоун Боба, йому дуже сподобалось те як ви швидко і вправно виконуєте різні завдання, тому він хоче подивитись чи впораєтесь ви з наступним завданням.(507)

-Нам потрібно виписати в один рядок рівності ,де числа записано у вигляді суми розрядних доданків, а в інший рядок-у вигляді суми зручних доданків.

28=20+8                                         42=30+12

205=200+5                                     64:8=(40+24):8

35=30+5

120=100+20

-Ми виконали завдання клоуна Боби, але він засмучений бо хоче,щоб ми виконали ще одне його завдання.(усно)№508

Роздивляємося: частка чисел 42 і 3. Спочатку ми 42 розкладаємо на два такі числа, кожне з яких поділиться на 3 тобто на 30 та 12.

Спочатку розділимо 30 на 3, буде 10. Потім 12 ділимо на 3, буде 4. Тоді ми можемо додати ці 2 числа, тобто 10+4=14.

 

В) Первинне закріплення.

Давайте знайдемо частки чисел, скориставшись підказками.

-Клоун Боба хоче показати нам фокус, але нажаль сталася біда був великий вітер і кульки вирвались з рук і полетіли,давайте допоможемо клоуну повернути кульки а щоб повернути кульки нам потрібно розв’язати приклади розкласти число на зручні доданки.

45:3=(30+15):3=15

52:4=(40+12):4=13

65:5=(50+15):5=13

84:7=(70+14):7=12

Для зручності ділення спробуйте розкладати число так, щоб один з доданків був круглим числом.

 

Обчисліть вирази самостійно, запишіть у своєму зошиті.

96:8=(80+16):8=12

78:6=(60+18):6=13

48:3=(30+18):3=16

52:2=(50+2):2=26

56:4=(40+16):4=14

Розв’яжемо задачу.

Яблука – 8 б.

Абрикоси – 13 б.

Полуниці – 9 б.

Використано банок – половина від

Залишилось банок - ?

 

Що означає число 8? (стільки банок варення з яблук)

Що означає число 13? (стільки банок варення з абрикос)

Скільки банок варення з полуниць? (9)

 

Якщо ми знаємо скільки варення з яблук, абрикос, полуниць, що ми можемо дізнатися? (скільки всього було банок)

Що ми знайдемо в 2 дії, якщо ми знаємо, що використали лише половину?(скільки використали банок)

Якою дією? (ділення, треба буде розділити на половину, тобто на 2)

Якщо ми знаємо скільки було банок і скільки використали, про що ми можемо дізнатися на основі цих даних? (скільки банок залишилися)

 

Запишемо розв’язання

1)8+13+9=30 (б.) – усього банок варення

2)30:2=15 (б.) – використали

3)30-15=15 (б.)

Відповідь: залишилось 15 банок

 

Задача №440

Розв’яжіть цю задачу самостійно. Розв’язання запишіть.

Що нам треба дізнатися, якщо ми знаєм довжину? (ширину)

Що ми знаємо про ширину? (що вона становить третину, тобто третю частину від довжини)

Яку дію треба виконати, щоб знайти третину? (ділення на 3)

Згадайте, яким чином треба обчислити периметр цього майданчика? (всі сторони додати)

 

Розв’язання

1) 42:3=14 (м.) – ширина

2) (42+14)*2=112 (м.)

Відповідь: периметр майданчика 112 метрів.

 

ІІІ. Підсумок. Рефлексія

 Сьогодні ми з вами визначали спосіб на знаходження частки; виконували ділення чисел виду 39:3,42:3; обчислювали значення виразів зі змінною; розв’язували задачі

 Продовжіть речення:

«На уроці я дізнався…»

«Я працюватиму над…»

 

Домашнє завдання

№511,515 Ст.118

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку