Конспект уроку з математики
5 клас
(А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Математика - 5»)
Ділення десяткових дробів
Мета: навчальна – навчити учнів ділити десятковий дріб на десятковий, застосовувати вміння та навички до розв’язування задач;
розвивальна – розвивати креативність, творче мислення, сприяти формуванню комунікативних якостей;
виховна – виховувати самостійність, свідоме ставлення до навчання
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу
Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож королівством десяткових дробів. Спочатку перевіримо чи всі справились із завданням на сьогодні і готові подорожувати. Отож, перша наша зупинка «Місто Перевірки»
Перевірку виконаємо у вигляді математичної естафети: один учень зачитує приклад і адресує його комусь, а інший називає відповідь. Який перший номер був додому? (№ 969, № 972).
Щоб продовжувати подорож потрібно взяти участь у математичному турнірі, тому що наша наступна зупинка – це «Місто Лицарів»
Але звідки виникло правило перенесення коми, а зараз ми дізнаємось, тому що наступна наша зупинка «Місто Казок»
Сьогодні ми продовжимо вивчення теми: «Ділення десяткових дробів». У вас на партах є табличка, яку ми зараз заповнимо. Ми з вами прийшли до зупинки «Місто Бажань»
Що ми знаємо? Чого ми бажаємо дізнатися?
А третю колонку заповнимо в кінці уроку. Отож, що ми вже знаємо з даної теми? Що ще дізнаємось?
Девіз нашого уроку:
«Знання ти май чудові із теми дроби десяткові»
Ми перейшли з вами до наступної зупинки «Місто Правил»
Як ділити десятковий дріб на натуральне число ми вже знаємо, але це не всі правила, які нам потрібні, тому зараз відкриваєте підручник стр.281 та читаєте як виконати ділення десяткового дробу на десятковий.
Щоб поділити десятковий дріб на десятковий, треба:
2,4:0,12 =
Всім відомий вислів «Знання сила», але сьогодні я пропоную його дещо перефразувати «Сила – це уміння перетворити одержані знання в навички, дію, результат»
Зараз ми це перевіримо, так як ми біля зупинки «Місто Перешкод»
Перше завдання «Вибрати правильну відповідь»: на дошці завдання з варіантами відповідей, ваше завдання – підняти цифру з номером правильної відповіді.
0,85 ∙ 0,1=
1) 85
2) 8,5
3) 0,085
14,76 : 6=
1) 2,46
2) 0,246
3) 24,6
8,5 ∙ 10=
1) 85
2) 0,85
3) 0,085
0,37 ∙ 10=
1) 37
2) 3,7
3) 0,037
29,6 : 100=
1) 2,96
2) 0,296
3) 2960
254,46 : 0,001=
1) 0,25446
2) 25446
3) 254460
26,9 : 0,1=
1) 2,69
2) 269
3) 0,269
0,09 ∙ 800=
1) 72
2) 7,2
3) 0,7200
Друге завдання № 981 – вирішуємо разом
Наступне завдання – гра «Хлопці та дівчата» № 980. Хлопці виконують парні номери, а дівчата непарні.
№ 974 розв’язуємо по рядам самостійно і говоримо відповідь, 2 – 4 завдання.
А зараз попрацюємо в парах. Гра називається «Знайди своє дерево».
Кожна парта отримує відповідь, але невідомо до якого прикладу з тих, що на дошці. Ваше завдання, працюючи в парі, знайти, до якого з дерев належать ваше яблуко, на якому записана відповідь. Хто знайшов піднімає руку.
Індивідуальні завдання на картках
Давайте повернемось до нашої таблички та заповнимо останню колонку Чого дізнались? А тоді кожен зачитає.
Відкриваємо щоденники та пишемо домашнє завдання: № 975, № 977.
А зараз у кожного є можливість продемонструвати свій настрій. У вас на партах лежать клоуни, але в них немає зображення губ. Якщо вам все сподобалось і у вас гарний настрій, ви малюєте ) якщо щось було не зрозуміло чи не цікаво, то \ , якщо взагалі не сподобалось (.