"Ділення з остачею". Математика 5 клас. Конспект уроку.

Про матеріал

Конспект уроку для 5 класу. Математика 5 клас. Ділення з остачею.

Ключові компетентності:

 вміння вчитися:

навчально-організаційні: своєчасно готується до уроку; співпрацює в групі.

загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя й товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення;

загальнопізнавальні: помічає в спостережуваних об'єктах зміни, виділяє в предметах ознаки та якості, розрізняючи їх за значущістю;

контрольно-оцінні: перевіряє результати праці, своєї і товаришів, за орієнтирами , поданими вчителем;

 інформаційно-комунікативна: знаходить у повідомленні конкретні відомості; створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

 загальнокультурна: поводиться згідно з прийнятими у суспільстві правилами поведінки у природі;

 громадянська: прагне бути культурним у спілкуванні, поводженні з однокласниками та іншими людьми;

 соціальна: співпрацює в команді;

Перегляд файлу

Тема. Ділення з остачею

Ключові компетентності:

  •      вміння вчитися:

навчально-організаційні: своєчасно готується до уроку; співпрацює в групі.

загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя й товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення;

загальнопізнавальні: помічає в спостережуваних об’єктах  зміни,  виділяє в предметах ознаки та якості, розрізняючи їх за значущістю;

контрольно-оцінні: перевіряє результати праці, своєї і товаришів,  за орієнтирами , поданими вчителем; 

  •      інформаційно-комунікативна: знаходить у повідомленні конкретні відомості; створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;
  •      загальнокультурна: поводиться згідно з прийнятими у суспільстві правилами поведінки у природі;
  •      громадянська: прагне бути культурним у спілкуванні, поводженні з однокласниками та іншими людьми;
  •      соціальна: співпрацює в команді;

 

Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

  • називає компоненти дії ділення з остачею.

Середній рівень:

  • пояснює правила ділення з остачею;
  • вміє виражати ділене через дільник, неповну частку й остачу.

Достатній рівень:

  • розв’язує вправи, що передбачають ділення з остачею;
  • бере участь в обговоренні здобутої інформації;
  • виконує тестове завдання з метою перевірки вивченого;
  • повідомляє і обговорює результати розв’язаних вправ.

Високий рівень:

  • розв’язує задачі, що передбачають ділення з остачею;
  • розв’язує завдання без допомоги вчителя;
    • застосовує набуті знання при розвязуванні вправ.

 

План уроку:

  1. Слухання дітьми загадки з метою визначення теми уроку (Додаток 1)
  2. Формування вміння виконувати ділення чисел з остачею. (Додаток 2)
  3. Виконання номерів з підручника (Додаток 3)
  4. Інтерактивна вікторина (Wordwall ).(Додаток 4)
  5. Висловлення оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками
  6. Підведення підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання

 

Додаток 1

Чи завжди можливе ділення одного числа на інше націло?. Зараз ми в цьому переконаємося, послухайте казку «Ділення з остачею».

Жили собі Їжак та Їжачиха. І було у них шестеро їжаченяток. Кожного дня батько і мати були у пошуках їжі для своєї малечі. Знайдуть декілька грибочків, та й віддають усе діточкам, щоб росли і міцніли.

Є 7 грибочків. Їжачків є 6.

7:6=?

7=6*1+1

Додаток 2

Зверніть увагу!

Ділене дорівнює добутку дільника на неповну частку, до якого потрібно додати остачу.

   А тоді знову батько Їжак подається в ліс на пошуки їжі. Повертається завжди із повними               голками  здобичі. Цього разу пощастило знайти 15 соковитих яблук. Зрадіє малеча!

Яблук є 15.

Їжачків є 6.

Як поділити 15 яблук на 6 їжачків?

15:6=?

15=6*2+3

Ділене = дільник * неповна частка + остача

    А вам слабо?

    11:9=1 (ост.2)
    23:4= 5 (ост. 3)
    29:6= 4 (ост. 5)
    49:8= 6 (ост.1)

Зверніть увагу!

Остача завжди менша від дільника.

Усні вправи

1) Яке число отримаємо від ділення 48 на 6?

2) Ділене 816, дільник 8. Знайти частку.

3) Дільник 3, частка 24. Знайти ділене.

4) Ділене 630, частка 9. Чому дорівнює дільник?

 

Додаток 3

1. Усно

 № 548 (підручник:  Математика 5 клас . Мерзляк, 2022 рік). Які остачі можна одержати при діленні на : 1) 7, 2) 13.

2. Письмово

1. № 550 (підручник:  Математика 5 клас . Мерзляк, 2022 рік). Коробка цукерок коштує 76 грн. Яку найбільшу кількість таких коробок можна купити, маючи 450 грн?

450:76=5 (ост. 70)

Відповідь: можна купити 5 коробок.

2. № 552(підручник:  Математика 5 клас . Мерзляк, 2022 рік) . На одну вантажівку можна навантажити 5 т піску. Яка найменша кількість таких вантажівок потрібна, щоб перевезти 42 т піску, якщо кожний автомобіль виконує один рейс?

42:5=8 (ост.2)

Відповідь: потрібно 9 вантажівок.

3. Богдан розклав 60 яблук на купки по 8 яблук і ще 4 яблука в нього залишилось. Скільки було купок?

60:8=7 (ост. 4)

Відповідь: було 7 купок.

4. Оленка зазирнула до поштової скриньки і побачила там лист. Але листоноша помилилась. На адресі був вказаний номер не її будинку, а будинку, який стоїть поряд. Щоб вручити лист адресату Оленці потрібно знати в якому під’їзді знаходиться квартира № 167. ( Кількість поверхів та кількість квартир на поверху в будинках різна). В будинку, який  потрібен Оленці 9 поверхів по 4 квартири на кожному поверху.

 9 поверхів по 4 квартири; шукаю квартиру № 167.

  1.     9*4=36 (кв.) – в одному  під’їзді;
  2.     167:36= 4 (ост. 23).

Відповідь: шукана квартира в 5 під’їзді.

Додаток 4

Інтерактивна вікторина (Wordwall ).

 

Кластер  «Дії з натуральними числами»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз на уроці

  •      1. На уроці я працював активно / пасивно.
  •      2. Своєю роботою на уроці я задоволений/ незадоволений.
  •      3. Урок для мене видався коротким / довгим.
  •      4. За урок я не втомився / втомився.
  •      5. Мій настрій став кращим / гіршим .
  •      6. Матеріал уроку для мене був зрозумілим/ не зрозумілим /корисним /.

 

Домашнє завдання

  1. Вивчити п.19 (підручник:  Математика 5 клас . Мерзляк, 2022 рік).
  2. № 554 (підручник:  Математика 5 клас . Мерзляк, 2022 рік).
  3. Виконати інтерактивну вправу https://learningapps.org/19298644.
docx
Додав(-ла)
Сухеняк Оксана
Додано
17 листопада
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку