Ділова гра для педагогів на тему: «Використання сучасних інноваційних технологій в логопедичній роботі з дітьми дошкільного віку» Презентація інноваційних майстерень

Про матеріал
гра проводилась з метою виявити, конкретизувати й узагальнити знання педагогів з проблеми використання сучасних інноваційних технологій в логопедичній роботі з дітьми дошкільного віку; вправляти в умінні аналізувати проблему і доходити спільної думки; розвивати творчу активність, нестандартність мислення.
Перегляд файлу

Комунальне некомерційне підприємство

«Прилуцький обласний будинок дитини «Надія» Чернігівської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділова гра для педагогів

на тему:

 

«ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ   В ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ»

 

 

Презентація інноваційних майстерень

 

 

 

Підготувала:

Масьома І.В.

Логопед

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Прилуки 2023 р.

 

 

Форма проведення: ділова гра “Презентація інноваційних майстерень”.

 

Мета гри: виявити, конкретизувати й узагальнити знання педагогів з проблеми використання сучасних інноваційних технологій   в логопедичній роботі з дітьми дошкільного віку; вправляти в умінні аналізувати проблему і доходити спільної думки; розвивати творчу активність, нестандартність мислення.

 

Попередня робота: добір і вивчення методичної літератури; складання плану ділової гри; оформлення виставки методичної літератури; консультації для вихователів щодо підготовки до ділової гри; виготовлення таблиць, схем, карт, презентації, дидактичного матеріалу, розробка рекомендацій; формування робочих груп.

 

Ролі у грі: логопед ознайомлює з правилами гри, стежить за регламентом, узагальнює думки, відповіді, матеріал, наданий робочою групою, підсумовує результати виконання завдань та ділової гри загалом.

 

Правила гри:

  1. Ведучий - логопед  пропонує низку завдань. Над кожним завданням робочі групи працюють певний час.
  2. Під час виступів слід слухати інших, чітко висловлювати свої думки, виробляти компромісне рішення, брати активну участь у грі.

 

Хід гри

 

Логопед:  Шановні колеги, запрошую вас взяти участь у діловій грі. Для цього потрібні бажання працювати та хороший настрій.

Розпочинаючи ділову гру “Презентація інноваційних майстерень”, ставимо такі завдання:

  •    узагальнити знання педагогів з проблеми впровадження сучасних інноваційних технологій в організацію освітньо-виховного процесу закладу;
  •    формувати вміння аналізувати проблему і творчо розв’язувати її; застосовувати різноманітні  методи і прийоми у вирішенні поставлених завдань; впроваджувати у педагогічну практику інтегративний підхід;
  •    формувати навички використання ефективної  групової взаємодії під час проведення ділової гри;
  •    розвивати креативне мислення, бажання самовдосконалюватися;
  •    максимально стимулювати активність учасників, що виявляється в постановці перед ними проблемних завдань.

 

Правила роботи в майстернях:

  1. Усі беруть участь у тому, що відбувається.
  2. Доброзичливе ставлення слухачів один до одного.
  3. Змістовність та чіткість висловлювань.

 

Теоретична частина.

Шановні колеги, сьогодні ми з вами обговоримо проблему розвитку мовлення, комунікативних навичок у дітей дошкільного віку через їх  залучення до художньої літератури, розглянемо тему використання сучасних інноваційних технологій   в логопедичній роботі, які забезпечують основну функцію – розважати, надихнути, викликати інтерес, обґрунтуємо наші позиції, поділимося практичними знахідками.

Використання сучасних інноваційних технологій є одним з найбільш ефективних способів вивчення, розуміння та засвоєння важливої інформації у дошкільному віці.

Робота педагога неможлива без нових ідей, підходів, моделей, педагогічних технологій. Організовуючи освітній процес та взаємодію з вихованцями, педагог має досконало володіти фаховими методиками, знати вікові психологічні особливості дітей, уміти аналізувати проблеми і на основі цього аналізу вносити корективи в педагогічний процес, досягати запланованих результатів.

 Інтерактивні методи навчання мають сприяти підвищенню компетентності педагогів, вивченню, апробації та активному використанню сучасних освітніх технологій, формувати прагнення до самоосвіти, саморозвитку, допомагають усім учасникам педагогічної взаємодії усвідомлювати свої професійні можливості й свою професійну цінність.

Логопед пропонує учасникам гри вибрати листочки з корзинки (корзинка наповнена листочками з різних дерев – клена, дуба, берези, тополі)  сісти за столи, на яких лежать такі самі листочки. Таким чином учасники діляться на команди.

Кожна команда відповідає на питання в усній формі:

  1. Перелічіть завдання з розвитку мовлення дітей дошкільного віку.

  розвиток словника;

  формування граматичної будови мови;

  виховання звукової культури мовлення;

  розвиток зв'язного мовлення;

  підготовка дітей до навчання грамоті;

  розвиток мовного дихання, виразності.

  1. Що ми розуміємо під розвитком мови дошкільника?

  Розвиток мови дошкільника - робота над всіма сторонами мови.

3. Що таке діалог?

  Діалог - це розмова двох і більше людей. А ще діалогом називають літературний твір у формі розмови.

4. Що таке монолог?

  Монолог – мова дійової особи, головним чином в драматичному творі, виключена з розмовного спілкування персонажів і не припускає безпосереднього відгуку, на відміну від діалогу; мова, звернена до слухачів чи до самого себе .

5. Влучний (часто римований) вислів, близький до прислів’я, але без притаманного прислів’ю повчального змісту.

  Приказка

6. Як називається коротка розповідь, найчастіше віршована, алегоричної змісту з виведенням-мораллю.

  Байка

7. Як називається основний вид усної народної творчості, художнє оповідання фантастичного, пригодницького чи побутового характеру.

  Казка

8. Як називається усна народна творчість, народна мудрість.  

  Фольклор

 

Логопед пропонує відповісти на питання, які написані на листочках.

 

Питання для команд

1. Черевичок Попелюшки простий або золотий? (Кришталевий)

2. Скільки людей тягнули ріпку? (Троє, решта тварин)

3. У колобка на шиї був бантик або метелик? (Нічого, у нього немає шиї)

4. Скільки козенят з'їв вовк у казці «Вовк і семеро козенят»? (6 козенят)

5. Який віночок був у Червоної Шапочки з ромашок чи кульбаб? (Тільки Червона Шапочка)

6. З якого приводу Муха - Цокотуха зібрала гостей: іменини чи весілля? (Іменини)

7. Що з’їла мати Котигорошка : квасолю, горошину або гарбуз? (Горошину)

8. Мальвіна - брюнетка чи блондинка? (Дівчинка з блакитними волоссям)

9. Що Муха - Цокотуха знайшла коли по полю пішла: чайник або самовар? (Гроші)

10. Морозко віддячив подарунками  дідову або бабину дочку? (Дідову)

11. Кого водила на мотузці Шапокляк - кішку або собачку? (крискуЛариску)

12. Як звали мишенят із казки «Колосок»? (Круть і Верть)

13. На якому дереві Івасик-Телесик ховався від Зміївни? (На яворі).

14. З якої це казки? - Ні, дідусю, я й не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, тільки бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку! («Коза - Дереза»)

15. З якої це казки? «Маю термінову справу — закопати золоті монети та виростити грошове дерево».

Практична частина

Завдання. «Елементи  артикуляційної гімнастики з соломинкою».

Для формування правильної та чіткої звуковимови необхідно виконувати логопедичні вправи для розвитку мовленнєвого апарату. Такі вправи сприятимуть виробленню точних, координованих рухів органів артикуляції, допоможуть попередити мовленнєві порушення або подолати ті мовленнєві вади, що вже існують. Пропоную зробити вправи з соломинками для коктелю.

Біга сірий їжачок, повна спина колючок (легенько поколюємо щічки)

Над губами зробим вуса – лоскоти, я не сміюся (тримаємо, затиснувши соломинку верхньою губою)

Спробуємо ми поволі язичок тягнути вгору (тримаємо соломинку язиком, піднятим вгору)

А тепер униз швиденько - вправи робимо гарненько (тримаємо соломинку язиком, опущеним вниз)

Зробимо Єдинорога, (тримаємо соломинку, зафіксувавши між нижніми зубами і язиком – соломинка «дивиться» вгору)

Замітаємо дорогу –( соломинка вгорі-внизу, а язик за соломинкою)

Вліво-вправо, вліво-вправо – гарно робимо ми вправи (язик вліво-вправо, соломинка за ним).

Завдання. Дихальна гімнастика 

Дихальна гімнастика відіграє значну роль в процесі оздоровлення і загартовування. Вона дозволяє підвищувати опірність організму дітей до простудних захворювань, розвиває дихальну мускулатуру, збільшує рухливість грудної клітки та діафрагми, покращує кровообіг в легенях

Що таке квадратне дихання (дихання "4-4-4-4")

Рахул Джандіал описав одну з найдавніших дихальних практик в своїй книзі "Нейрофітнес, або Мозок для продуктивного життя". Така методика використовується буддиськими ченцями та йогами вже понад 2500 років.

Науково було доведено, що завдяки ритмічному диханню стимулюється робота мигдалеподібного тіла. Це допомагає не лише подолати стрес, але й стимулює розвиток нервових клітин. Тобто процеси аналізу і засвоєння інформації проходять швидше. При цьому мозок тримається у тонусі та зберігається ясність розуму.

Дихальна гімнастика з соломинкою

На столах розкидати засушене листя з різних дерев (по 4 листочки на кожного). Потрібно перенести з допомогою соломинки листя: поставити вертикально соломинку на листок, вдихнути повітря через соломинку і, тримаючи повітрям соломинку, перемістити її у тарілочку.

Коли все листя лежить у тарілочках, зробити з нього аплікацію. За столами роблять аплікації з листя:

 «Дерево», «Гарбузик», «Совонька», «Баночка з листям».

Завдання  - гра «Розкажи казку по-іншому»

Мета: розповісти казку від початку і до кінця від імені героя казки або предмета. Виходять по 1 людині від команди.

Зразок: казка «Колобок» від особи стежки, що проходить поряд з будинком:

«Я - стежка звивиста. Недалеко від мене будинок стоїть гарний. Чую я, що якось раз Дід Бабці говорить: «Бабка, спечи колобок». Довго не було Бабки, дивлюся, вона до вікна підійшла і поклала колобок, щоб він охолов трошки. Колобок лежав, лежав, а потім впав на мене і покотився. Він був тепленький, м'який, кругленький. Котиться, котиться, а назустріч йому зайчик ... і т.п. таким чином, розповідаємо казку до кінця, застосовуючи знання про твори художньої літератури на практиці.

Завдання для команд:    

«Рукавичка» від особи рукавички

«Три ведмеді» Розкажіть казку від імені Михайла Потаповича.

«Ріпка» від особи ріпки

«Маша і ведмідь» від кошика, в якому ведмідь ніс Машу.

 

Відгадай від якого казкового героя лист

Ведучий описує казкового героя, не називаючи його імені. Команди намагаються відгадати, про кого йдеться.

1.  Я маленький дідок, сам зморщений, а борода зелена аж по коліна. І хатка в мене зелена, і в тій хатці усе зелене: і стіни, і лавки. І жінка зелена, і діти, сказано — все-все... А за наймичок у мене мавки — такі зелені, як рута!..

2. Я — повненький, самовпевнений чоловічок, що маю незвичайну здібність літати. Варто мені покрутити ґудзика на животі, як на спині відразу заводиться хитромудрий моторчик.

3.  Я ніжна і прозора, немов пелюстка троянди, з очима синіми, ніби глибоке море…Дивною дитиною була — така тиха, задумлива… Сестри мої захоплювалися різними дивовижними речами, які потрапляли сюди з розбитих кораблів...

4.  Я ношу яскраво-блакитний капелюшок, жовті, канаркові штани й оранжеву сорочку з зеленим галстуком. Я взагалі люблю яскраві фарби. Нарядившись отаким папугою, я цілими днями тиняюся по місту, вигадуючи усілякі небилиці і всім їх розказуючи.  За те, що я нічого не знав прозвали мене...

Завдання. Скоромовки

Виходять по одному учаснику від кожної команди. Учасник повинен вимовити запропоновану скоромовку - повільно, швидше, швидко.


«Пошив бегемот бегемотикам ботики

Бігають по болоту бегемотики в ботиках»

 

«Заболіло горло в горили -                                                                                             Бо горила багато говорила»

 

«Бором брів бобер до брата

Борошна собі набрати»

 

«Бурі бобри брід перебрели

Забули бобри забрати торби»

 

Завдання. Робота з конструктором LEGO

Чому дитина може навчитися з LEGO? Заняття з конструювання — це ознайомлення з навколишнім світом, поглиблення знань про довкілля, експериментування, дослідження, розвиток мислення та мовлення, навчання розмірковувати, робити висновки, доводити власну точку зору, брати участь у діалозі.

Педагоги і психологи спрямовують свої зусилля на організацію такого освітнього процесу, який сприяв би всебічному поглибленому розвитку особистості дитини; вони використовують найновіші технології та засоби навчання для досягнення цієї мети. Одним з таких провідних засобів навчання в умовах сучасного розвитку освіти дітей дошкільного віку стає саме Lego-конструювання.

 

 «Підбери слово»

Роздати цеглинки і запропонувати придумати слова

Червона – слова які починаються  на перший звук назви кольору (човен, чапля, чорнило, чорногуз, чародій, чебрець, чавун, черепаха, черевики, червяк, чай, чабан, чайка, черешня, чоботи, чуб, читанка)

Жовта -  асоціація з кольором (курча, мімоза, сонце, лимон, місяць, кукурудза, пісок)

Біла слова – назви живих істот, які починаються на звук Б (білка, бурундук, бик, борсук, баран, бджола, беркут, бабка, бичок)

Зелена - слова – назви неживих предметів, які починаються на звук З (зірка земля зима зефір зерно зелень зоря зупинка зуби зоопарк замок завод завіса закладка )

 

«Бабусина грядка». Робота з конструктором LEGO

Орієнтація на аркуші паперу. Аркуш ділиться на  9 частин.

Обирається колір цеглинок відповідно до кольору овочів, наприклад, червоний – це помідор,  зелений – огірок і  т. д. Ведучий говорить, де що росте,

учасники повинні розкласти «овочі» – цеглинки конструктора LEGO -  відповідно у ячейки.

Наприклад : помідор росте у лівому верхньому ряді.

Показати і назвати, де що росте.

 

Гра з конструктором LEGO

«Передай цеглинки одночасно обома руками»

Учасники гри діляться парами. Цеглинки у правій руці кожного гравця. Гравці стають один навпроти одного. Потрібно передати цеглинки одночасно обома руками, схрещуючи руки перед собою.

«Покажи колір, який я назву».

Чотири цеглинки Lego поставити одна на одну. Одночасно пальцями обох рук постукати по цеглинках кольору, який назве ведучий. Наприклад, постукайте по жовтій цеглинці.

 

 

Дидактична гра «Нейровправи» (двоскладові слова з відкритим складом та

збігом приголосних всередині слова 5 тип)

Мета: Відпрацювання слів 5 типу  складової структури слова; розвивати дрібну моторику, логічне мислення, навички переключення,  зорове та слухове сприймання, увагу, пам’ять, уяву, утримування інструкції. Активізувати і розширювати словниковий запас, розвивати звукову культуру мовлення.

Варіанти гри: логопед пропонує дитині назвати картинку, виконуючи вправи двома руками одночасно. 

Словник: пальма, листя, сосна, лампа, ліжко, ласти, кофта, капці, нитки.

 

Завдання. Логоритміка.

Логоритміка - комплекс вправ, які дитина виконує за допомогою музики і віршів. Це корекційна педагогіка, завдяки якій рухи супроводжуються звуком. Педагоги займаються нею з дітьми, щоб виправити мову за допомогою рухів і звукового супроводу. Ці вправи дуже корисні для дітей.  Вони розвивають дихання, мову, слух, моторику, творчі здібності. 

Відстукування ритму мелодії.

Пропонується мелодія, учасники по черзі підходять до столу і відстукують долонями ритм мелодії (подана у вигляді кружечків на столі)

 

Музикограма у роботі з дітьми.

 Музикограма-це схематичне відображення музики, яке робить можливим розуміти і "читати" музику не тільки дорослим, але й дітям, це візуальне відтворення музичного твору. А ще її можна назвати активним слуханням музики.

 

Техніка активне слухання музики + техніка Body Percussion пісня «Два козлики». Учасники гри виконують рухи під показ презентації пісні.

 

Музикограма -  "читання" музики пісні «Ой у лузі червона калина». Пропонується візуальне відтворення музичного твору за схематичним відображенням музики.

Ведуча: В кінці нашої ділової гри мені хотілося, щоб ви заповнили невеличку анкету.

 

Анкета

  1. Чи потрібні такі форми роботи з педагогічним колективом в методичній роботі закладу?
  2. Які вправи вам сподобалися?

3.Чи  сприяла ділова гра вашому професійному зростанню?

  1. Пропозиції по удосконаленню проведення таких форм роботи.

 

Дякую за увагу.

 

 

Черевичок Попелюшки простий або золотий?

 

Скільки людей тягнули ріпку?

 

 У колобка на шиї був бантик або метелик?

 

Скільки козенят з'їв вовк у казці «Вовк і семеро козенят»?

 

Який віночок був у Червоної Шапочки з ромашок чи кульбаб?

 

 З якого приводу Муха - Цокотуха зібрала гостей: іменини чи весілля?

 

 Що з’їла мати Котигорошка : квасолю, горошину або гарбуз?

 

Мальвіна - брюнетка чи блондинка?

 

Що Муха - Цокотуха знайшла коли по полю пішла: чайник або самовар?

 

Морозко віддячив подарунками  дідову або бабину дочку?

 

 Кого водила на мотузці Шапокляк - кішку або собачку?

 

 Як звали мишенят із казки «Колосок»?

 

На якому дереві Івасик-Телесик ховався від Зміївни?

 

 З якої це казки? - Ні, дідусю, я й не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, тільки бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку!

З якої казки? «Маю термінову справу — закопати золоті монети та виростити грошове дерево».

З якої казки? «Цьогорічний врожай аж надто великий, ніяк не витягнемо ріпку з землі».


Червона – слова які починаються  на перший звук назви кольору (човен)

 

Жовта -  асоціація з кольором (мімоза) 

 

Біла – слова – назви живих істот, які починаються на звук Б (беркут)

 

Зелена - слова – назви неживих предметів, які починаються на звук З (зірка)

 

 «Пошив бегемот бегемотикам ботики

Бігають по болоту бегемотики в ботиках»

 

«Заболіло горло в горили -                                                                                             Бо горила багато говорила»

 

«Бором брів бобер до брата

Борошна собі набрати»

 

 

«Бурі бобри брід перебрели

Забули бобри забрати торби»

 

«Рукавичка» від особи Рукавички

«Три ведмеді» Розкажіть казку від імені Михайла Потаповича.

«Ріпка» від особи Ріпки

«Маша і ведмідь» від кошика, в якому ведмідь ніс Машу

 

Я маленький дідок, сам зморщений, а борода зелена аж по коліна. І хатка в мене зелена, і в тій хатці усе зелене: і стіни, і лавки. І жінка зелена, і діти, сказано — все-все... А за наймичок у мене мавки — такі зелені, як рута!..

 

Я — повненький, самовпевнений чоловічок, що маю незвичайну здібність літати. Варто мені покрутити ґудзика на животі, як на спині відразу заводиться хитромудрий моторчик.

 

Я ніжна і прозора, немов пелюстка троянди, з очима синіми, ніби глибоке море…Дивною дитиною була — така тиха, задумлива… Сестри мої захоплювалися різними дивовижними речами, які потрапляли сюди з розбитих кораблів...

 

Я ношу яскраво-блакитний капелюшок, жовті, канаркові штани й оранжеву сорочку з зеленим галстуком. Я люблю яскраві фарби. Я цілими днями тиняюся по місту, вигадуючи усілякі небилиці і всім їх розказуючи.  За те, що я нічого не знав прозвали мене...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Від кого телеграма?

Увага-увага! Казкові герої не змогли залишити своїх казкових справ, аби особисто завітати на вікторину, тому надіслали термінові повідомлення. Ваше завдання — здогадатися, від кого ці повідомлення.

«Моє гусенятко десь забарилось, на жаль, прилетіти не зможу».

«Цьогорічний врожай аж надто великий, ніяк не витягнемо ріпку з землі, прибути не зможемо».

«Катаюся на спині вовка. Його побили, тому будемо не скоро…»

 «Маю термінову справу — закопати золоті монети та виростити грошове дерево. Ви вже якось без мене».

Завдання.

 

Необхідно вибрати зайве слово, яке не має відношення до цієї казки

 

1. Лисиця, вудочка, вовк, риба, ополонка, (казка «Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»).

2. Дід, баба, внучка, огірок, ріпка (казка «Ріпка»).

3. Хрещена мати, Попелюшка, черевик, принц, вовк (казка «Попелюшка»).

4. Котигорошко, змій, Шапокляк, човен, булава (казка «Котигорошко»).

5. Старий, рибка, стара, пральна машина, корито ( «Казка про рибака і рибку»).

6. Білосніжка, вовк, гноми, зла чаклунка (казка «Білосніжка і сім гномів»).

7. Вовк, внучка, бабуся, мисливці, зайці (казка «Червона шапочка»).

8. Коза, козенята, лисиця, вовк (казка «Вовк і семеро козенят»).

9. П'ятачок, павич, заєць, сова, ослик Іа (казка «Вінні - пух»).

10. Принцеса, вартовий, принц, горошина (казка «Принцеса на горошині»).

 «Бліц - опитування»

Запитання  команд:

  1.               Назвати слова - пароніми ( шапка-сапка, кішка-кіска).
  2.               Назвати приголосний звук, який є завжди м’який  (й).
  3.               Чим закінчується літо і розпочинається осінь? (о).
  4.               Як називається професія людини, яка виправляє мовленнєві вади (логопед).
  5.               Назвати слово з 4 складів ( парасолька).
  6.               Назвати пору року, коли сани готувати уже пізно (зима).
  7.               Як називається робота з однією дитиною? (індивідуальна).
  8.               Скільки рогів у 4 корів? (8).
  9.               Як називається вправа для відпочинку на занятті і зняття напруги  (фізхкультхвилинка).
  10.          Добрати рими до слова «дитина» (година, родина, хустина, картина).
  11.          Скільки звуків в слові пальма ? (5).
  12.          Яке слово довше велосипед чи мопед? (велосипед).
  13.          Назвати слово, в якому букв менше ніж звуків (ялинка).
  14.          Скільки лап у двох котів? (8).

15. Чим відрізняється звук від букви? (звук вимовляємо, літери бачимо і пишемо)

  1.          Скільки днів у тижні? (сім)
  2.          У кого або чого очі великі? (у страху)
  3.          Навіщо слонові хобот? (він служить і рукою, і носом, і губами)
  4.          Назвіть двоскладове слово з відкритих складів? (вата)
  5.          Чим покрита риба? (лускою)
  6.          Що таке інновація? (нововведення з високою ефективністю)
  7.          Поясніть значення слова «снігопад»? (падає сніг)
  8.          Що всьому голова? (хліб)
  9.          Підберіть риму до слова «мак»? (рак, черпак, фрак)
  10.          На що схожа буква «О»? (на бублик,  кермо, штурвал, колесо)
  11.          Яка буває ручка? (кулькова, золота, дверна, маленька)
  12.          Поділіть на склади слово «перукар»? (пе-ру-кар)
  13.          Продовжіть ряд: лев-левеня, мавпа -? (Дитинча мавпи: мавпення)
  14.          Підберіть риму до слова «коза»? (роза, мімоза, гроза)

Увага-увага! Казкові герої не змогли залишити своїх казкових справ, аби особисто завітати на вікторину, тому надіслали термінові повідомлення. Ваше завдання — здогадатися, від кого ці повідомлення і назвати казку.

«Моє гусенятко десь забарилось, на жаль, прилетіти не зможу».

«Цьогорічний врожай аж надто великий, ніяк не витягнемо ріпку з землі, прибути не зможемо».

«Катаюся на спині вовка. Його побили, тому будемо не скоро…»

 «Маю термінову справу — закопати золоті монети та виростити грошове дерево. Ви вже якось без мене».

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Майстер-класи
Інкл
Додано
16 лютого
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку