Ділова гра: "Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень"

Про матеріал
Поглибити знання педагогів щодо використання сучасних методів навчання. Здобути уміння і навички для успішного розв’язання завдань економічного виховання дітей, стимулювати творчі пропозиції педагогів.
Перегляд файлу

Ділова гра

Тема: Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень.

Мета: поглибити знання педагогів щодо використання сучасних методів навчання. Здобути уміння і навички для успішного розв’язання завдань економічного виховання дітей, стимулювати творчі пропозиції педагогів.

Хід ділової гри

Вихователь. Доброго дня, шановні колеги! Тема сьогоднішнього  засідання «Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень у дітей дошкільного віку».              

Сучасна соціально-економічна програма розвитку України направлена на поліпшення життя людей і пов’язана з формуванням нової економічної моделі. Тому це питання є важливим для працівників освіти. Головним завданням є прищепити підростаючому поколінню навички діяльності в реальному житті, навчити його мислити і діяти за законами економіки.

  1. Ігрова вправа «Що слово значить?»

Вихователь.  Пропоную розглянути листочки зі словом – економічним терміном і пояснити його значення.

Мета: забезпечити розуміння педагогами тлумачення ключових слів  економічної термінології.

Ключові слова:

економіка – наука про ведення господарства;

бізнес         діяльність, що спрямована на отримання прибутку;

бізнесмен – людина, яка має свою  справу;

гривня       грошова одиниця України;

товар         речі,предмети, які купуються або продаються;

банк           установа, де находяться, зберігаються та видаються гроші;

валюта      грошова одиниця інших держав;

ярмарок -     це місто, де можна купити і продати товар, відрізняється від ринку тим,що тут ведуться великі торги;

реклама   повідомлення та відомості про товар, його якість, можливість придбання, запорука успішного бізнесу;

бережливість, економність – раціональне використання ресурсів природи та держави.

           ціна – грошове вираження вартості товарів або послуги.

         витрати – гроші, які необхідно витратити на придбання потрібних товарів.

           продавець – людина, яка продає різні товари.

           асортимент – набір різних видів продуктів , товарів (на складі, в магазині) .

           дефіцит – нестача, брак чого – небудь.

           доходи – гроші, які отримала сім’я або окрема людина.

           реклама – цілеспрямований розподіл відомостей (інформації) про  товар.

          покупець – людина, який купує товар.

  1. Інтелектуальне завдання

«Які бесіди можна провести дітьми про бережливе ставлення до природи та раціональне використання природних ресурсів?»

(Тепло взимку у садку», «Природа – наш друг», «Чарівна вода-всім потрібна вона», «Повітря повинно бути чистим».)

  1. Гра  «Казкові випадки» (робота в парах)

Перший випадок.

 Прийшла якось мачуха додому. А там такий безлад! Обід не готовий, посуд не вимито, город не полито. Попелюшка захворіла й лежить у ліжку. Стала мачуха й думає, кого ж вилаяти — хвору Попелюшку чи рідну дочку? Хто наведе лад у хаті?

Другий випадок.

Ведмедиця з казки «Троє ведмедів» продавала на ринку мед. На зароблені гроші вона хотіла купити малини для свого ведмежати. А ведмідь із казки «Маруся і ведмідь» якраз продавав малину, щоб купити Марусі липового меду. Покупців на ринку майже не було, торгівля йшла погано. Засумували продавці. Що потрібно зробити, щоб усі в цій ситуації залишилися задоволеними?

Третій випадок.

Мишенята з казки «Колосок» почали, нарешті, трудитись, але по-різному. Перше мишеня за день зібрало один кошик горіхів, а друге за цей же час — аж два кошики. Чому так трапилося? Хто з двох заробив більше? Як навчити перше мишеня працювати швидше?

Четвертий випадок

“Економний господар. П’ятачок, Вінні-пух і Сова прийшли на обід  до Кролика. Кролик, як хороший господар, приготував кожному стільки шматочків хліба, скільки з’їсть кожен гість. Тому він відрізав для себе та П’ятачка по одному шматочку, Сові – два шматочки, а Вінні-пуху на два шматочки більше, ніж Сові. Скільки всього шматочків хліба приготував Кролик для гостей? Чи економним господарем виявився Кролик? У чому це виявляється? Чи правильно чинить Кролик? Що робити, якщо все-таки шматочки хліба залишилися?

П’ятий випадок

Покупка”. Лісовичок запросив у гості лісових друзів. Лисичка подарувала йому квіти, зайчик – морквину й капусту, а мудрий їжачок – гру-головоломку. У яких магазинах звірята купили свій товар? Чому?

Шостий випадок

“Витрати”. Том і Джері працюють кондитерами в кафе “Ласунка”. Том вирішив випекти торт, а Джері – тістечко. Хто витратить більше часу на виготовлення виробу? На який виріб витратиться більше продуктів? Що буде коштувати дорожче (дешевше)? Чому?

Восьмий випадок

Покупка”. Сім’я більчат продавала горіхи. Хом’як, запасаючись на зиму, вирішив купити один ящик горіхів, а ховрах на свій день народження – кілограм. Чи однакові будуть ціни для цих покупців? Хто купує горіхи за роздрібною ціною, а хто оптом?

Дев’ятий випадок

“Потреби людини”. На березі ріки сидів рибалка й вудив рибу. Повз нього проходила бідна людина, яка зупинилася біля рибалки і сказала йому: “Я дуже голодна. Дай мені риби”. “Добре, - відповів рибак, – я дам тобі риби, якщо ти хочеш один раз поїсти, але якщо ти хочеш завжди бути ситим, я навчу тебе ловити рибу”. Чому рибалка так відповів? Які ресурси потрібні для лову риби?

  1. Математичні історії (робота в парах)
  •                 Іванко вперше вирішив сам сфотографувати окремо маму, тата, бабусю, дідуся, кошеня. Скільки знімків він зробив? Де йому взяти гроші на друк фотографій?
  •                 Бабуся розрізала стрічку в трьох місцях. Скільки частин вийшло? Відгадай, для чого потрібні бабусі ці маленькі стрічки.
  •                 У лісі виникла суперечка між деревами. Берізка сказала: «Я найголовніша!». Дуб заперечив: «Ні! Це я найголовніший!» Сосна закричала: «Ні! Ні! Я!» А ялинка вирішила, що важливішого дерева, ніж вона, немає й бути не може. Скільки дерев посперечалося? Хто з них має рацію?
  •                 Діти, поглянувши на небо, побачили шість промінчиків сонечка, а чотири промінці вже закрили хмаринки. Скільки всього променів подарувало дітям сонечко? Що відбудеться далі?
  •                 Катруся зірвала 5 кульбаб, а Сашко — 20 таких самих квіточок. Скільки всього квіток у дітей? Катруся зробила Сашкові зауваження: «Не можна рвати так багато кульбаб!» А Сашко відповів: «Я хочу порадувати маму!» Хто з дітей має рацію?
  •                 Дитину захищають мама, тато, бабуся, міліціонер, лікар, Президент. Скільки всього захисників? Кого ти можеш іще до них додати? Чому?
  •                 Сьогодні ти зробив добрі справи. Перелічи їх. Скільки всього доброго ти зробив? Яку зі справ ти вважаєш найважливішою? Чому?
  •                 До берега пливуть двоє каченят і двоє курчат. Хто з них швидше допливе до берега?
  •                 Вінні-Пух, Паць, Ослик і Сова збираються на свято до Кролика. У всіх, окрім Паця, є по повітряній кульці. Скільки всього кульок у друзів? Але Пацеві теж дуже хочеться погратися з кольоровою «хмаринкою». І в нього на очі навертаються сльози. Як допомогти Пацеві?

            5. Професії”. “Назви хто це?(професії)”.

Працює на крані – кранівник. Працює на екскаваторі – … . Дресирує звірів – … . Склить вікна – … . Регулює вуличний рух – … . Лагодить годинник – … . Зварює металеві конструкції – … . Криє крівлю – … . Пиляє дрова – … . Бетонує – … . Носить речі на вокзалі – … . Точить ножі – … . Грає на барабані – … . Грає на баяні – … . Грає на гітарі – … . Грає на піаніно – … . Грає на акордеоні – …  . Водить таксі – … . Працює на бульдозері – … . Тче тканини – … . Грає на трубі – … . Грає на скрипці – … . Лікує хворих – … . Водить трамвай, тролейбус – … . Будує дома – … . Учить дітей у школі   . Виховує дітей у дитячому садку – … . Приборкує звірів у цирку – … . Доглядає за порядком у музеї – … . Працює в буфеті – … . Керує літаком – … . Управляє вертольотом – … . Стелить паркет – … . Лагодить водопровід – … . Дбає про ліс – … . Проводить екскурсії в музеї – … . Доїть корів – … . Шиє одяг  – …

  1. Економічні ситуації (практикум для вихователів)
  • – Родина готується до ювілею бабусі. Назви, які мають відбутися витрати. Яка твоя участь? А які прибутки від цього свята?
  • – Тато пропонує зробити вибір – піти тільки в одну з трьох крамниць: «Іграшки»,«Спорттовари», «Зоомагазин». Що обереш ти? Чому?
  • – Дідусь розбив окуляри. Він не може читати. Що робити?
  • – Один хлопчик каже про себе: «Я впав у калюжу, зате…» Допоможи йому закінчити речення.
  • – У комірчині перегоріла лампочка. Тато тільки ввечері повернеться з роботи, знайти банку з полуничним варенням треба терміново. Якими будуть твої дії?
  • – Батьки тільки завтра одержать зарплатню. А дівчинка вередує бо саме зараз бажає цукерок. Що ти їй порадиш?
  • – Якби в тебе була скатертина-самобранка, чим би ти її наповнив за допомогою чарівної палички: 1 – цукерками, 2 – ласощами для бідних, 3 – ліками й лікувальними травами для старих і хворих людей? Поясни свій вибір.
  • – Тобі наснився сон: ти опинився в «Казці про рибака й рибку». Що ж ти попросиш, якщо станеш старим? А щоб ти сам попросив у золотої рибки?
  • – Козенята обирали подарунок матусі – козі. Їм сподобалися дві коробки з однаковими цукерками. Одна з коробок була яскравою, гарною, з бантиком. Але коштувала вона дорожче за непоказну коробку з такими самими цукерками. Яку коробку куплять козенята, чому?
  • – Одна дівчинка каже хлопчикові: «Я дам тобі помалювати фломастерами, а ти дай мені свій велосипед покататись». Але хлопчик не погодився. Чому цей обмін був не потрібний?
  • – Уся сім’я вирушила за покупками до крамниці. Купили новий телевізор, мамі – шубу, доньці – ляльку. Повернулися додому, а там виключили світло за несплату. Що потрібно було зробити раніше?
  • – Одного разу діти, ідучи на екскурсію, побачили жебрака. Він сидів навпочіпки, а перед ним стояла тарілка з дрібними грошима. Катруся подарувала жебракові своє яблуко, Петрик – цукерку, Настя сказала «Добридень!». А ось Миколка зневажливо відвернувся. Чий вчинок тобі найбільш сподобався? А як учинив би ти?
  • – Разом із друзями з дитячого садка ви приїхали до сиріт у дитячий будинок і побачили там дітей різних рас: китайців, африканців, а також українців. До кого ви підійдете із своїми подарунками?

 

  1. Вправа «Упізнай професію»

• Він готує нам обід. (Кухар.)

• Він бореться з вогнем. (Пожежник.)

• Він прописує мікстури, нас лікує від застуди. (Лікар.)

• Він малят стриже уміло. (Перукар.)

• Він костюм для вас пошиє. (Кравець.)

• Хто приносить нам газети? (Листоноша.)

• Тебе в біді він захистить. (Міліціонер.)

• Він вище за зірки злетить. (Космонавт.)

• Про все, що сталось на планеті, для вас напише у газеті.

(Журналіст.)

• Швидко возить пасажирів. (Водій.)

ГРА «МИ—ХУДОЖНИКИ»

     Мета: закріпити знання дітей про рекламу; розвивати у них естетичні почуття й худож­ній смак; учити встановлювати взаємозв’язок між рекламою та успіхом у торговельних сто­сунках «продавець — покупець».

ХІД ГРИ

Кожному учасникові гри, «художнику-оформлювачу» (їх може бути 2-3), дається за­вдання — зробити рекламу своїй крамниці. Решта дітей оцінюють роботу тих, хто граєть­ся, наприкінці визначають переможців.

Кожен учасник гри одержує певну кіль­кість кольорових силуетів різних предметів, які можуть бути товаром крамниць певного виду («Іграшки», «Квіти», «Хліб», «Молоко» тощо).

Дякую за участь у діловій грі. Бажаю успіхів у вихованні активного громадянина суспільства.

 

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
1689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку