Ділова гра
Тема: Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень.
Мета: поглибити знання педагогів щодо використання сучасних методів навчання. Здобути уміння і навички для успішного розв’язання завдань економічного виховання дітей, стимулювати творчі пропозиції педагогів.
Хід ділової гри
Вихователь. Доброго дня, шановні колеги! Тема сьогоднішнього засідання «Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень у дітей дошкільного віку».
Сучасна соціально-економічна програма розвитку України направлена на поліпшення життя людей і пов’язана з формуванням нової економічної моделі. Тому це питання є важливим для працівників освіти. Головним завданням є прищепити підростаючому поколінню навички діяльності в реальному житті, навчити його мислити і діяти за законами економіки.
Вихователь. Пропоную розглянути листочки зі словом – економічним терміном і пояснити його значення.
Мета: забезпечити розуміння педагогами тлумачення ключових слів економічної термінології.
Ключові слова:
економіка – наука про ведення господарства;
бізнес – діяльність, що спрямована на отримання прибутку;
бізнесмен – людина, яка має свою справу;
гривня – грошова одиниця України;
товар – речі,предмети, які купуються або продаються;
банк – установа, де находяться, зберігаються та видаються гроші;
валюта – грошова одиниця інших держав;
ярмарок - це місто, де можна купити і продати товар, відрізняється від ринку тим,що тут ведуться великі торги;
реклама – повідомлення та відомості про товар, його якість, можливість придбання, запорука успішного бізнесу;
бережливість, економність – раціональне використання ресурсів природи та держави.
ціна – грошове вираження вартості товарів або послуги.
витрати – гроші, які необхідно витратити на придбання потрібних товарів.
продавець – людина, яка продає різні товари.
асортимент – набір різних видів продуктів , товарів (на складі, в магазині) .
дефіцит – нестача, брак чого – небудь.
доходи – гроші, які отримала сім’я або окрема людина.
реклама – цілеспрямований розподіл відомостей (інформації) про товар.
покупець – людина, який купує товар.
«Які бесіди можна провести дітьми про бережливе ставлення до природи та раціональне використання природних ресурсів?»
(Тепло взимку у садку», «Природа – наш друг», «Чарівна вода-всім потрібна вона», «Повітря повинно бути чистим».)
Перший випадок.
Прийшла якось мачуха додому. А там такий безлад! Обід не готовий, посуд не вимито, город не полито. Попелюшка захворіла й лежить у ліжку. Стала мачуха й думає, кого ж вилаяти — хвору Попелюшку чи рідну дочку? Хто наведе лад у хаті?
Другий випадок.
Ведмедиця з казки «Троє ведмедів» продавала на ринку мед. На зароблені гроші вона хотіла купити малини для свого ведмежати. А ведмідь із казки «Маруся і ведмідь» якраз продавав малину, щоб купити Марусі липового меду. Покупців на ринку майже не було, торгівля йшла погано. Засумували продавці. Що потрібно зробити, щоб усі в цій ситуації залишилися задоволеними?
Третій випадок.
Мишенята з казки «Колосок» почали, нарешті, трудитись, але по-різному. Перше мишеня за день зібрало один кошик горіхів, а друге за цей же час — аж два кошики. Чому так трапилося? Хто з двох заробив більше? Як навчити перше мишеня працювати швидше?
Четвертий випадок
“Економний господар”. П’ятачок, Вінні-пух і Сова прийшли на обід до Кролика. Кролик, як хороший господар, приготував кожному стільки шматочків хліба, скільки з’їсть кожен гість. Тому він відрізав для себе та П’ятачка по одному шматочку, Сові – два шматочки, а Вінні-пуху на два шматочки більше, ніж Сові. Скільки всього шматочків хліба приготував Кролик для гостей? Чи економним господарем виявився Кролик? У чому це виявляється? Чи правильно чинить Кролик? Що робити, якщо все-таки шматочки хліба залишилися?
П’ятий випадок
“Покупка”. Лісовичок запросив у гості лісових друзів. Лисичка подарувала йому квіти, зайчик – морквину й капусту, а мудрий їжачок – гру-головоломку. У яких магазинах звірята купили свій товар? Чому?
Шостий випадок
“Витрати”. Том і Джері працюють кондитерами в кафе “Ласунка”. Том вирішив випекти торт, а Джері – тістечко. Хто витратить більше часу на виготовлення виробу? На який виріб витратиться більше продуктів? Що буде коштувати дорожче (дешевше)? Чому?
Восьмий випадок
“Покупка”. Сім’я більчат продавала горіхи. Хом’як, запасаючись на зиму, вирішив купити один ящик горіхів, а ховрах на свій день народження – кілограм. Чи однакові будуть ціни для цих покупців? Хто купує горіхи за роздрібною ціною, а хто оптом?
Дев’ятий випадок
“Потреби людини”. На березі ріки сидів рибалка й вудив рибу. Повз нього проходила бідна людина, яка зупинилася біля рибалки і сказала йому: “Я дуже голодна. Дай мені риби”. “Добре, - відповів рибак, – я дам тобі риби, якщо ти хочеш один раз поїсти, але якщо ти хочеш завжди бути ситим, я навчу тебе ловити рибу”. Чому рибалка так відповів? Які ресурси потрібні для лову риби?
5. Професії”. “Назви хто це?(професії)”.
Працює на крані – кранівник. Працює на екскаваторі – … . Дресирує звірів – … . Склить вікна – … . Регулює вуличний рух – … . Лагодить годинник – … . Зварює металеві конструкції – … . Криє крівлю – … . Пиляє дрова – … . Бетонує – … . Носить речі на вокзалі – … . Точить ножі – … . Грає на барабані – … . Грає на баяні – … . Грає на гітарі – … . Грає на піаніно – … . Грає на акордеоні – … . Водить таксі – … . Працює на бульдозері – … . Тче тканини – … . Грає на трубі – … . Грає на скрипці – … . Лікує хворих – … . Водить трамвай, тролейбус – … . Будує дома – … . Учить дітей у школі – … . Виховує дітей у дитячому садку – … . Приборкує звірів у цирку – … . Доглядає за порядком у музеї – … . Працює в буфеті – … . Керує літаком – … . Управляє вертольотом – … . Стелить паркет – … . Лагодить водопровід – … . Дбає про ліс – … . Проводить екскурсії в музеї – … . Доїть корів – … . Шиє одяг – …
• Він готує нам обід. (Кухар.)
• Він бореться з вогнем. (Пожежник.)
• Він прописує мікстури, нас лікує від застуди. (Лікар.)
• Він малят стриже уміло. (Перукар.)
• Він костюм для вас пошиє. (Кравець.)
• Хто приносить нам газети? (Листоноша.)
• Тебе в біді він захистить. (Міліціонер.)
• Він вище за зірки злетить. (Космонавт.)
• Про все, що сталось на планеті, для вас напише у газеті.
(Журналіст.)
• Швидко возить пасажирів. (Водій.)
ГРА «МИ—ХУДОЖНИКИ»
Мета: закріпити знання дітей про рекламу; розвивати у них естетичні почуття й художній смак; учити встановлювати взаємозв’язок між рекламою та успіхом у торговельних стосунках «продавець — покупець».
ХІД ГРИ
Кожному учасникові гри, «художнику-оформлювачу» (їх може бути 2-3), дається завдання — зробити рекламу своїй крамниці. Решта дітей оцінюють роботу тих, хто грається, наприкінці визначають переможців.
Кожен учасник гри одержує певну кількість кольорових силуетів різних предметів, які можуть бути товаром крамниць певного виду («Іграшки», «Квіти», «Хліб», «Молоко» тощо).
Дякую за участь у діловій грі. Бажаю успіхів у вихованні активного громадянина суспільства.