ДІЛОВА ГРА:«ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ — НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ»

Про матеріал
Мета: Вчити дітей знаходити красиве в довкіллі. Збагатити знання дітей про природу і заходи щодо її збереження. Вміти зіставляти вчинки дітей, людей, аргументувати свою думку,встановлювати зв’язок між елементами довкілля: пізнавальна , мовленнєва, комунікативна компетентності. Формувати у дітей ділову готовність реалізувати ці знання в нестандартній ситуації. Розвинути зачатки внутрішніх мотивів поведінки, як передумови безкорисливості та симпатії ( почуття співпереживання, співчуття). Розвивати творчі здвбності та інтелектуальні вміння дитини. Виховувати любов до природи та екологічну грамотність: соціальна компетентність.
Перегляд файлу

Костянтинівська  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕЛОВА ГРА:

 

«ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ — НАШ

СПІЛЬНИЙ ДІМ»

 

 

 

 

 

 

 

                                                           Учитель початкових класів

                                 Л.В.Кусайко

 

 

 

 

Тема: Ділова гра «Планета Земля — наш спільний дім»

Мета: Вчити дітей знаходити красиве в довкіллі. Збагатити знання дітей про природу і заходи щодо її збереження. Вміти зіставляти вчинки дітей, людей, аргументувати свою думку,встановлювати зв’язок між елементами довкілля: пізнавальна , мовленнєва, комунікативна компетентності. Формувати у дітей ділову готовність реалізувати ці знання в нестандартній ситуації. Розвинути зачатки внутрішніх мотивів поведінки, як передумови безкорисливості та симпатії ( почуття співпереживання, співчуття). Розвивати творчі здвбності та інтелектуальні вміння дитини. Виховувати любов до природи та екологічну грамотність: соціальна компетентність.

 

                                          ХІД ЗАХОДУ.

І. Організаційний момент  ( соціальна компетентність).

Починаємо урок

У природу зробим крок.

Треба завжди пам’ятати:

про природу треба дбати.

 

     Добрий день вам, любі діти,

     Гості рада вас вітати

     Щастя та добра вам

     Всім сьогодні побажати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. ( соціальна, пізнавальна компетентності).

     Все, що оточує нас і не зроблене руками людей — природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря. Споконвічно вона не жаліє нам нічого, даруючи щедро всі свої дари. Недарма природу називають ненькою. Всі ми - діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу , охороняти її багатство.

  Сьогодні у нас незвичний захід. Заняття бувають різні: веселі і сумні, Цікаві і пізнавальні А я хочу подарувати вам урок милосердя і справедливості. А ви, як завжди, будете мені помічниками.

Домовились? ( так)

-Давайте оживимо наше заняття:

Нам потрібна голова - ми будемо мислити, думати.

Очі - будемо бачити, дивитись.

Вуха - ми будемо слухати, чути

Губи - ми будемо розмовляти, посміхатись.

Серце - ми будемо відчувати

-А навіщо нам серце?

- Мудрий письменник Антуан Сент-Екзюпері говорив: “Бачити потрубно серцем, найголовнішого очима не побачиш”.

- Уявіть картину: я зірвала квітку і вона зів’яла, я піймала метелика і він помер у мене на долоні. І тоді я зрозуміла, що доторкнутися до краси можна лише серцем.

- Тож як ми будемо милуватися красою довкілля?

- Очима і серцем.

 

Тема нашого заходу “Планета Земля” - наш спільний дім”.

- Як ви думаєте, про що сьогодні йтиметься мова?

- Про красу природи нашої планети, про те, як користуватися її дарами, не завдавати їй школи.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання (комунікативна, соціальна компетентність)

- До сьогоднішнього заняття ви отримали домашнє завдання. Для зручності ми розподілили завдання по групах.

Давайте разом з 1 групою і героями нашлго сьогоднішнього заходу, тваринами, усміхнемося:

1.На уроці вчителька запитала:

 

- Якого коліру їжачок?

- Колючого - тихо відповіла Оленка.

 

2. Стоїть хлопчик біля клітки з левом. Побачив його працівник зоопарку й каже:

-Хлопчику, відійди від клітки.

- Не бійся, дядечку, я йому нічого не зроблю.

 

3. - Що ти знаєш про сову?

- Сова - корисний птах, але для декого страшний.

- Для кого?

- Для мишей.

4.- Розкажіть, як дятел добуває собі їжу.

- Він стукає дзьобом по дереву, а шкідливі  комахи лякаються і вилазять з-під кори.

 

5. В зоопарку доня розглядає слона.

- Чи слон хоботом скубе слоненя за вуха?

- А навіщо це слону? Так робити не гарно.

- Жаль, такі великі вуха пропадають марно.

 

6. Їжачок запросив у гості сороконіжку. Дуже довго її не було, і ось, нарешті, стук у двері. Це вона.

- Чому ти, сороконіжко, так довго йшла?

- Якби ти не повісив табличку над дверима “Витирайте ноги”, то я прийшла б швидше”.

 

7. - Чом у тебе, жабко, голова плеската?

- Бо на мені шапка трохи тіснувата.

- А чому у тебе, як ті блюдця очі?

- Бо лічу я в небі зореньки щоночі.

- А чому животик білий, мов сметана?

- Бо купаюсь у воді я з вечора до рання.

 

ІІІ. Робота над темою ( соціальна компетентність).

- Ось як гарно діти 1 групи змогли побачити природу не лише очима, а й відчути серцем. Бо у природи - жива душа.

Ми часто чуємо слова: “Не псуй навколишню природу”

- Ось простухайте цікаве оповідання, яке так і називається: “Не псуй природу”.

- То що ж заповіла мати синові? ( не псуй навколишню природу).

- Давайте ж і ми пригадаємо наш девіз — заповідь:

 

Цвіту не рви задаром,

Гілки не втни для забави,

Оберігай все довкола:

Шлях і стежиночку в гаї -

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

 

3. Лист мудрої Сови (пізнавальна, соціальна компетентність).

_ Сьогодні нам на заняття надійшов ось такий лист. Давайте прочитаємо від кого цей лист- привіт.

( Лист від Сови)

- Ось як гарно привітала вас Сова. Давайте ж і ми привітаємо її й усе живе на Землі.

Учні: - Добрий день! Природо!

 Здрастуйте, ліси і річки, моря і озера, поля і гори.

 Здрастуйте, звірі, птахи, риби, комахи.

- Якби ми щодня віталися так з усіма, що нас оточує, можливо до сих пір на землі жили б усі тварини і рослини, яких ми вже ніколи не побачимо - людини знищили їх.

Учні:

1.- Так знищення тварин і рослин продовжується і сьогодні. Мета різна: хтось хоче одержати більше грошей за продаж рідкісних тварин чи їх хутра, хтось полює заради задоволення.

2. А хтось рве з корінням квіти, вбиває палицею жаб і пташок, кидає  камінням у птахів - заради розваги.

4. Правила поведінки в природі ( соціальна компетентність)

- Ось учні 2 групи склали правила поведінки в природі: “Буду я природі другом”.

1. Не ламай гілля дерев та кущів.

2. Не зривай в лісах та на лугах квіти.

3. Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах.

4. Не руйнуй мурашники.

5. Не руйнуй пташині гнізда.

6. Не лови диких тваринок і не принось їх додому.

7. Допоможи тваринам у буді.

8. Роби годівнички, шпаківні.

 

5. Довідкове бюро (пізнавальна, соціальна компетентності).

- А учні 3 групи звернуться зараз до присутніх зі своїми застереженнями. Працює “Довідкове бюро”: “Планета людей у небезпеці”.

1. В процесі виробництва щороку у ріки, озера, моря скидається до 6 кубокілометрів забрудненої води, а це десятки мільйонів тонн шкідливих речовин.

2. Викиди в атмосферу становлять на рік понад двісті мільйонів тонн небезпечних речовин.

3. Хмари несуть кислотні дощі, пилові бурі, наслідки Чорнобильської катастрофи не знають державних кордонів.

4. За підрахунками вчених за три з половиною століття з планети безповоротно щезли сорок шість видів ссавців і дев’яносто чотири види птахів.

5. Рослинний покрив планети вже не в змозі переробити вуглекислий газ, який виділяється при  згоранні палива. До того ж ліси зникають з великою швидкістю.

6. Щорічно планета губить десятки видів тварин і рослин. Червона Книга набухає від все нових і нових назв.

- Планета людей у небезпеці!

Вчитель:

_ Інколи чуєш:”Людина - цар природи!” Але хто поставив людину над природою? Сама людина! Але хто така людина без повітря, води, співу птахів, шелесту листя. Все це нам щедро дарує природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї.

- На жаль, ні рослини, ні тварини не вміють говорити? А якби могли? Давайте пофантазуємо:

1. Я звинувачую людину в тому, що вона знищила таку корисну тварину, як морська корова, або сирена. Її тіло сягало 9 метрів, важило до 40 тонн, а молоко було смачния і цілющим.

2. А скільки ж колись в Україні було пугачів! Де ярок, де лісок чи балка, там уже і  чутко його характерне ”Пу-гу! Пу-гу! А зараз пугача в Україні меншає і меншає.

3. Ще один приклад - мандрівний голуб, який помер у зоопарку на початку нашого століття. Величезні зграї цих птахів знищувалися заради смачного м’яса.

4. Де б не з’явилася людина, вона завжди що-небудь знищує, чи кого-небудь убиває. А що робиться зараз! Отруєно повітря, ріки. Подивіться! Зупиниться! Подумайте!

- А тепер запросимо повітря, воду і грунт, які теж звинувачують людину.

Повітря: За рік тільки вуглекислотного газу в атмосферу викидається 5 міл’ярдів тонн. Знищуються ліси, зменшується кількість кисню.

Вода: Вчені підрахували, що кожного року у водойми світу  потрапляє стільки шкідливих речовин, що ними можна було б заповнити 10 000 товарних поїздів. Забрудненою водою не можна користуватися. У ній багато шкідливих речовин, які спричинюють різні захворювання. У такій воді гинуть рослини і тварини.

Грунт: Грунт утворюється дуже повільно, потрібно сотні і тисячі років. А ось зруйнувати його можна дуже швидко. За останні 100 років на Землі зруйновано близько однієї четвертої частини всіх родючих грунтів.

Сова: Найбільшу цікавість у “любителів природи” викликаємо ми, птахи. Комусь хочеться посадити нас у клітку, комусь потрібно опудало, комусь пух, а комусь м’ясо. Лише, мене, Сову, людина вважає предвісником нещастя. Скільки моїх пернатих братів і сестер люди вже ніколи не побачать! За останні 150 років з обличчя Землі зникло 150 видів птахів.

Людина: Не буду виправдовуватись. Я хочу попросити у вас, пробачення, хоч від цього вам не легше. Те, що зробила людина з природою - тяжкий злочин. Але ж тільки людина може щось виправити. Тільки людина створила Червону Книгу, заповідники і охороняє їх. На наше щастя, люди на Землі різні, кому, як не вам шановні, про це знати? Тільки людина може врятувати природу.

 

1. Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалі й фіалки ніжні.

І вісник березня -підсніжник?

 

2. Невже ми більше не побачим

Як сон-трава росою плаче?

Троянда степу, квітка мрії

Жар-цвітом землю не зігріє?

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

 

3. Рятуємо чисте повітря,

Рятуємо воду — в морях, в океанах,

в малих і великих річках.

 

4. Рятуємо рідкісних птахів - не всі ще породи

а, ті, що зникають, у полях, у лісах, у лугах.

5. Рятуємо злаки, а потім рятуємо квіти.

Рятуємо світанки - від кіптяви, гару й димів.

 

6. Рятуємо тишу, щоб в тиші  мовчати й радіти

Рятуємо вулиці від голосних двигунів.

 

7. Рятуємо землю. А потім рятуємо небо

Рятуємо мрії. І пісні солодкий мотив

Рятуємо ніжність. Від кого ряиуємо?

Від себе. Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти.

 

8. Все на землі, все треба берегти

І птаха, й звіра, і оту тварину

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти — лише її частинка.

 

9. Так- частка невелика і залежна,-

Цю істину сприймай беззастережно,

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

 

V. Підсумок заходу. ( соціальна компетентність).

 Сьогодні заняття справді було добрим. Мені приємно було спостерігати на вашою роботою. Я думаю, що всі завжди будете пам’ятати, що планета Земля — наш спільний дім.

 

VІ.Домашне завдання.

Кожному учню навесні посадити дерево, кущ, квіти, доглядати за ними.

doc
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
1438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку