Ділова гра "Творчий педагог - творчі діти!"

Про матеріал

Сценарій ділової гри для вдосконалення професійної майстерності, формування у педагогів потреби в творчості, розвитку спритності, кмітливості, нестандартного мислення. Закріплення вміння застосовувати теоретичні знання у творчій діяльності. Спонукання педагогів використовувати прийоми творчості в практичній роботі.

Перегляд файлу

 

 

 

МАРЯНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІ СТУПЕНІВ

П’ЯТИХАТСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

вул. Миру, 275, c. Мар’янівка, 52180, тел. (05651)-76-2-23

e-mail: irinaivolga@e-mail.ua, код ЄДРПОУ 34887768

 

 

 

 

Педагогічний тренінг

«Я крокую до майстерності!»

http://thumbs.dreamstime.com/z/kids-rocket-26352256.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділова гра

«Творчий педагог – творчі діти!»

Мета:  вдосконалювати професійну майстерність, формувати у педагогів потребу в творчості, розвивати спритність, кмітливість, нестандартність мислення. Закріпити вміння застосовувати теоретичні знання у творчій діяльності. Спонукати педагогів використовувати прийоми творчості в практичній роботі.

 

Хід  гри:

І. Вправа «Привітання» (слайд 1)

- Для того, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання.

ГЛАВНЫЙ ЖЕНСКИЙ ФОРУМ СТРАНЫ Летние детки 2011 Я запитую, ви відповідаєте.

 

Здрастуйте, колеги, вчителі, друзі.

Нашу зустріч з вами вестиму я.

Хто з гарним настроєм прийшов махніть,

Хто чує мене, головою кивніть.

Хто бачить мене, прошу оком моргнути,

Хто любить дітей, ті підведіться трохи.

Хто найвеселіший - ви всім усміхніться,

Хто ввічливий сусідові злегка вклоніться.

Почитати кому охота, любить хто свою роботу?

Похитайте головою вправо вліво, раз, іще раз.

Хто інновації любить, уміє творити,

Хто їх вивчає, з ним хоче дружити?

Поплещіть, вас я побачить хочу,

 

Сьогодні у нас найвеселіші, ті, хто любить дітей, ввічливі і творчі педагоги. Послухайте притчу, в якій знаходяться ключові фрази до теми нашого семінару.

ІІ. Читання притчі  «Народження зірки» (мета:розвивати вміння педагогів проектувати притчу до теми педради та виділяти в ній ключові фрази)

В одному маленькому містечку жив собі ліхтарник. Він був такий старий, як і його ліхтар, що стояв у старому-престарому парку. Цей ліхтарник щовечора запалював ліхтар. Мешканці міста вважали цю роботу безглуздою і марною. А старий ліхтарник думав інакше. Він вважав, що його робота потрібна. І коли ввечері він запалює ліхтар, то, начебто, народжується ще одна зірка. Мандрівникові вона вказує шлях, винахідникові вона видається задачею з двома невідомими, творчих людей спонукає до роздумів і ідей.

http://www.znasha.ru/files/texts/image/%D0%B7%D0%B2_4.jpgЯкщо зірку запалюють – відповідно, це комусь потрібно. В усьому, що живе і що існує, є свій сенс, а отже, і своє призначення. У веселці і сонці, у заході і сході, у квітці і дереві.

Завдання для учасників:

- Знайдіть ключову фразу. Вона знадобиться у подальшій роботі. 

Усі ми родом із дитинства, в кожному з нас і дотепер живе дитина. А тим паче, що працюємо ми саме в країні Дитинства! Тож поважайте країну дитинства, любі вчителі! Вчіть дітей добра та жити з творчістю  без злості. Прийміть від нас частинку дитячої душі, Щоб виросли наші учні добрими та творчими людьми!

(Роздаються подарунки в вигляді зірочок)

 

Ведуча: (Слайд 2) Рада вас вітати на засіданні ділової гри на тему: «Творчий педагог – творчі діти!». Хочу, щоб у вас був гарний настрій, бажання проявити власну творчість і бажання розвиватися, сприймати нову інформацію. (Вчителі стають у коло)

 

ІІІ. Вправа «Подаруй зірку»

Ведуча: Подаруйте, по черзі, зірку своїй сусідці зліва та зробіть їй комплімент. 

Ведуча: Ось ви всі отримали порцію гарного настрою та зірку в подарунок, можна і до роботи приступати. Ви, мабуть, помітили, що зірки, які ви одна одній подарували різного кольору, а на столах у вас великі зірки. Займіть місця за столом з зіркою такого ж кольору яку вам подарували, утворивши сузіря. Оберіть капітана свого зорельоту, бо нас чекає подорож по невідомим галактикам і світам.

 

ІV. Вправа «Знайомство» (Слайд 3)

Першу вправу  я пропоную капітанам, яка вправа потребує від учасників винахідливості та гнучкості мислен­ня. Кожен капітан по черзі називає своє ім'я та три риси, що йому притаманні, які починаються на першу літеру імені.

Ведуча: (Слайд 4)Тема нашої гри, як я вже казала – творчість. Які синоніми часто вживають до цього слова ? Обдарованість, креативність, здібність, талант, геніальність. Але ці поняття не тотожні.

Недарма  кажуть, що  стільки  людей-стільки  думок. Це  природно, бо в  кожного з  нас  є  професійний  досвід  з  даного  питання.

   

V. Гра  «Зореліт  творчого педагога» (Слайд 5)

 

Завдання:   Кожна група отримує фрагмент зорельоту, який заповнює за формою і з цих фрагментів  всі учасники гри  будують на дошці «Зореліт творчого педагога».

(1 група – приклади творчості  в  роботі та форми роботи, щодо розвитку  творчої особистості школяра,  2 група - основні  риси   творчого   педагога). Після закінчення обговорення зорельоту.

 Висновок.  Творчість  у  педагогічній  науці  та  практиці – це:

  • ефективне використання вже створеного кимось  досвіду  в   нових  умовах;
  • уміння  розвивати  ідею,  реалізовувати  її  в  конкретних  умовах.

 

Ведуча: (Слайд 6) Ми всі з вами педагоги, і знаємо, що правильне налаштування на роботу – це майже половина справи, тому пропоную учасникам кожного столу згадати вирази відомих людей з нашої теми – ТВОРЧІСТЬ, якы допоможуть полетіти нашим зорельотам, а нам  налаштуватися на роботу.

 

Тільки у творчості є радість - все інше прах і метушня. - А. Коні

Порив до творчості може так само легко згаснути, як і виник, якщо залишити його без їжі. - К. Паустовський

Творчості, як і будь-якої ді­яльності, можна навчитися.
Г.Альтшуллер

Простір для нових ідей і творчості завжди знайдеться там, де мешкають життя і воля.           С. Булгаков

http://thumbs.dreamstime.com/z/kids-rocket-26352256.jpg

Полетіли. (Слайд 7)

 

Ми сідаємо в зореліт,
Вирушаємо в політ.
Пристебнулися спритно, дружно,
Запускаймо двигун пружно.
Пеле – пеле - пеле - пеле
Завертівся наш пропелер.
Диво, диво -чудеса,
Ми злітаємо в небеса!                                                                                                                                                     

 

Ведуча: Перша зупинка галактика ТРВЗ

 

VI. Вправа «Перевертні» (Слайд 8)

http://malushata.ru/wp-content/uploads/2013/02/Korotkie-pouchitelnyie-skazki-dlya-detey.jpgОдним з найефективніших методів розвитку розумової діяльності є метод ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань). Однією з прийомів ТРВЗ є перевертні, коли слова відомих виразів, прислів’їв, загадок, пісень тощо змінюють на протилежні або близькі за значенням.

 

(Слайд 9) Спробуйте відгадати деякі з них:

Пісня: Померли в дідуся три сумних котуся.(Жили у бабусі два веселих гуся)

Або назва казки: Чорносмолка без трьох тролів (Білосніжка і сім гномів)

Приказка: Дід на ноги – корові важче (Баба з возу – кобилі легше.)

А зараз кожен отримає завдання створити власний перевертень, і ми всі разом спробуємо його відгадати.

Пісні :1 група :Розпрягайте хлопці коней

                   Та лягайте спочивать.

 

Несе Галя воду,

Коромисло гнеться.

    

    2 група: Чом ти не прийшов,

                   Як місяць зійшов.

 

Горіла сосна, палала,

Під нею дівчина стояла.

 

Друга зупинка Планета «Фантазія» (Слайд 10)   

Часом творчість дитини - це на перший погляд хаотичні лінії (це ми так бачимо дорослі), але дитина вклав свою ідею, а не техніку. І він бачить у своєму малюнку, наприклад прекрасне місто або казкову квітка. У цей момент йому важливо показати, наскільки цінна, первинна ідея в його малюнку/

Будуть потрібні листки паперу і кольорові олівці. Завдання виконує вся група. На виконання завдання дається 2 хвилини. Намалювати тварину.

1 група: голову віслюка, тулуб кенгуру, хвіст лева.

2 група: : голову  індика, тулуб  та ноги страуса, хвіст павича.                                                                      

В результаті, коли малюнок готовий, учасники команди радяться і дають йому смішну назву, логічно  її обґрунтувавши.

 

Зупинка  третя -  планета «Віршограй» (Слайд 11)

Складання віршів про Україну.

а) …     край!                                            моря

          рай!                                              тут

http://www.goodhouse.com.ua/i/600_400/publications/3/nagrazhdenie-pobediteley-5-go-vseukrainskogo-konkursa-risunka-sredi-detey-s-diabetom-1036-55416.jpg    ...     дубочки                                        солов’я

    ..      садочки                                         край!

         ліси                                                 рай.

б) .

....     країна –                                          і ріки.

....     Україна !                                   ....   без ліку .

....     простори                                   ....    у світі!

      гори.                                             … діти !

Комета «Актор» зупинка четверта(Слайд 13)

Група учасників  за хвилину повинна підготувати   та  продемонструвати свої артистичні здібності, виконавши гумореску.

 

http://1.bp.blogspot.com/-tWzbb3Grflo/U0YPpINbuBI/AAAAAAAAVWU/m_SB9yDexUQ/s1600/%D0%B0%D0%BA%D1%82%D1%91%D1%80.jpgЗапасливий
- Знову мокрі черевики?! –
Сварить Вову мати.
Ти, мабуть, в усіх калюжах
Встигнув побувати?
- Що ви, мамо, - каже Вова, -
Не хвилюйтесь дуже:
Ще й на завтра залишилось
   Чотири калюжі!   

  І. Січовик

Хто винен?
В Андрійка м´ячик голубий –
Прудкий він і стрибучий!
Та раптом шкоди наробив –
Андрійко в шибку влучив!
«Ні, шибки я не розбивав, -
Андрійко гірко плаче,
- Я просто в м´ячика тут грав,
             А в шибку влучив… м´ячик…» 

 Микола Калінін

Зупинка остання.  Метеорит «Музичний» гра «Вгадай мелодію» (Слайд 14)
  Прослуховуючи мелодію пісні група повинна її вгадати та проспівати хоча б один куплет пісні. (Слайди  15, 16, 17, 18, 19 – співають разом)

http://xn--d1abkscgpix1e.xn--p1ai/image/image_big/data/40000/40617_St_Nashe_tvorchestvo-250x250.jpg                             

http://gorodskidok48.ru/upload/medialibrary/597/5970c3c48411d000d444cfb8b37d1a1c.jpg   

 

 

Подорожуючи космосом, ми зустріли багато цікавого. А який би вигляд, на вашу думку, мало б сузір’я педагога? Згадаємо видатного вчителя Василя Сухомлинського та його книгу, назва якої і дасть нам підказку. «Серце віддаю дітям» - одна з небагатьох у сучасній педагогічній літературі книг, які завоювали визнання педагогів і батьків. Створіть сузір’я вчителя на нашому зоряному небі. Ми повертаємось на рідну планету.

VII. Рефлексія заняття (Слайд 20)

– Наша гра добігає кінця. І я б дуже хотіла побачити ті емоції, які ви відчуєте зараз після заняття. Мені в цьому допоможе гра, як і на початку я запитую, ви відповідаєте.

Готові розмовляти ми до ранку,

Та час минув, прощатись вже пора.

А хто вдячний, поплескати потрібно,

Адже нове – дитсадку, школі у вкрай необхідно.

Хто стомився, на мене подивіться,

І з полегшенням тихенько розігніться.

Можливо, хтось з вас вражений,

Розкритою темою трішки здивований.

Один одному на вушко про це шепніть

І плечико праве вгору підніміть.

http://rylik.ru/uploads/posts/2014-05/1399275618_nwclprtz8ymamw3.jpgХто незадоволений, не варто нарікати,

Прошу вас потопати, не треба галасувати.

Комусь згодиться моя скромна розповідь,

Порадою скористається хтось не раз.

Хто не нудьгував і слухав все з охотою,

А зустріч назвав плідною роботою,

Для цього жест відмінний є у нас.

Він означає, що зустріч відбулася – вищий клас!

Щиро вдячна за вашу цікавість та інтерес.

 А закінчити нашу гру б хотіла притчею (Слайд 21)

Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок. «Що ще зліпити тобі? - запитав Бог. «Зліпи мені щастя», - попросив чоловік. Нічого не відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.

Нескладно зрозуміти суть цієї притчі – все в наших руках. Ось на такій позитивній ноті мені б і хотілося закінчити нашу зустріч. Удачі вам у всіх ваших справах, ліпіть творчих та талановитих дітей. До побачення! (Слайд 22)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Керч Олеся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
8019
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку