До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Тренінг для вчителів "Я крокую до майстерності"

Про матеріал

Мета тренінгу: активізувати творчий потенціал кожного педагога; вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень; корекція хибних очікувань і типових ілюзій щодо роботи; підвищення самооцінки та впевненості у собі та у своїх знаннях, адже часто педагоги сумніваються у своїх можливостях; добір оптимальної стратегії професійної діяльності.

Перегляд файлу

 

Педагогічний тренінг                   

«Я крокую до майстерності»                         

 

Учасники педагогічного тренінгу: педагогічний колектив школи

Присутні: всі педагогічні працівники        

Мета тренінгу: активізувати творчий потенціал кожного педагога; вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень; корекція хибних очікувань і типових ілюзій щодо роботи; підвищення самооцінки та впевненості у собі та у своїх знаннях, адже часто педагоги сумніваються у своїх можливостях; добір оптимальної стратегії професійної діяльності.

Завдання: допомогти  педагогам знайти вихід із будь-якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.

Девіз: «Розуміти один одного, поважати, прощати, любити»

 

Вступ.

І. Активізація уваги учасників

            Сповідь викладача:                                                      

Я щоранку заходжу у клас,                                        

На дитячих обличчях – усміх.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTs7043iN4iB8kXo3N8Hd5UX4VxkGp8Xl84E5RU_fGpg00qWqcdЧого варта я, діти, без вас?

Ви – натхнення моє, мій успіх!

За плечима – минулі роки,

Але й досвід прийшов із літами.

Що я варта без вас, малюки?

Я безмежно люблю вас, я з вами!

Щоб любові вогонь не згас,

Щоб віддати  учням  серце і душу,

Я щоранку заходжу у клас:

Я – учитель, я вчити мушу!

 

Ведучий:Тож  ми, викладачі, прийшли до школи за покликанням серця, щоб віддати свою любов дітям.

 

 

 

ІІ. Вправа «Знайомство»

Ведучий: Перш ніж розпочати нашу роботу, нам потрібно познайомитись. Кожен учасник представляється  «Не хочу вихвалятися, але я…….. »

  • От ми з вами і дізналися більше один про одного.

 

ІІІ. Мозковий штурм «Правила роботи в групі»

  • Для чого в нашому житті необхідні різноманітні правила?
  • Правила вкрай необхідні для створення такої обстановки, щоб кожен учасник:
  • міг відверто висловлюватись і виражати свої почуття й погляди;
  • не боявся стати об’єктом глузувань та критики;
  • був упевнений у тому, що все особисте, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи;
  • одержував інформацію сам і не заважав отримувати її іншим учасникам.

 

Ведучий: Щоб запропонували ви? (викладачі висловлюють свої пропозиції…)

Підсумок (ведучий  оголошує):

-         бути позитивними;

-         говорити по черзі;                       

-         бути активними;

-         слухати й чути кожного;

-         толерантно ставитись один до одного;

-         бути пунктуальними;

-         діяти за принципом «тут і зараз».

 

Ведучий:Чи згодні ви та чи приймаєте ці правила?                                                                                  

 

IV. Повідомлення теми, мети, завдань тренінгу.

  Ведучий: Для подальшої нашої роботи потрібно визначити  мету нашого заняття, тобто чітко окреслити   очікуваний результат.

  •    Одну людину попросили піднятою вгору  рукою дотягтися до мітки на стіні, вище якої вона не в змозі дістати. Зробили позначку й поставили нове завдання: їй запропонували дістати паличку, розміщену дещо вище від поставленої мітки. Через деякий час людина зробила і це. Потім мету було ще змінено: цього разу було поставлено завдання повісити паличкою капелюха ще вище, але й з цим завданням людина впоралася.

     Ця проста фізична вправа наочно демонструє ефект поставленої мети.

 

  •    Отже, мета нашого заняття: сформувати впевненість у правильному виборі професії, вчитися діяти та спілкуватися в колективі, підвищувати свій професійний рівень, знаходити вихід із будь-якої ситуації.

 

V. Вправа «Очікування»

Роздаються невеликі аркуші липкого паперу.

Ведучий: Напишіть, чого саме ви очікуєте від тренінгу.

Кожен презентує свої записи та прикріплює на плакаті із зображенням піщаного годинника.

ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК

«Найважливіша  умова  успішної  роботи  школи, -  підкреслював В.О.Сухомлинський, -  це  багате,  різностороннє  інтелектуальне  життя педагогічного  колективу,  допитливість,  інтерес  до  нового  в  науці,  постійне  інтелектуальне  зростання, удосконалення». 

Положенням  про  загальноосвітній  навчальний  заклад  чітко  визначені обов’язки педагогічних працівників, зокрема, необхідність постійно підвищувати свій  професійний  рівень,  педагогічну  майстерність,  загальну  і  політичну культуру.

В.О.Сухомлинський  наголошував  на  необхідності  постійного  поповнення «майстерні педагогічних засобів, яку повинен створити для себе кожний учитель».

У вчителя велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючі покоління.

До особистості педагога ставиться багато вимог. Серед них можна виділити головні (без яких неможливо стати висококваліфікованим учителем) і другорядні (відповідність яким є не обов’язкова для педагога, але робить його особистістю, здатною найкращим чином навчати і виховувати іншу особистість).

До головних вимог належать такі: любов до дітей, до педагогічної діяльності; наявність спеціальних знань з тієї галузі, у якій він навчає дітей; широка ерудиція, педагогічна інтуїція. Високо розвинутий інтелект, високий рівень загальної культури та моралі, професійне володіння різними методами навчання та виховання дітей. Без будь-якого з перерахованих факторів успішна педагогічна робота неможлива.

Додатковими є комунікабельність, артистичність, веселий оптимістичний характер, гарний смак та інші. Головні та другорядні педагогічні якості в сукупності складають індивідуальність педагога, у силу якої кожен хороший учитель – це унікальна та своєрідна особистість.

Справжній учитель повинен пам’ятати, що основним і кінцевим результатом педагогічної діяльності є сам учень, розвиток його особистості.

Професійну компетентність учителя складає сума знань, умінь і навичок, на основі яких формується творчий потенціал учителя, будується його професійна діяльність, спрямована на розвиток особистості кожного учня. Отже, компетентний педагог – знаючий, обізнаний, тямущий, який на основі своїх знань та повноважень успішно вирішує навчально-виховні задачі.

Професійна компетентність учителя складається з компетенцій – кваліфікаційних характеристик педагога, що визначають стиль його роботи, спосіб досягнення професійної мети. 

Педагог, який вірить в успіх справи, як правило, його досягає.

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTvEYQ-mAQPXZ1USisWw8Mg6y6IoxlntIHEEe-cn6ylhMJxDQZLJwVI. Вправа «Казковий вернісаж».

 

Мета: активізувати образну пам'ять і творчу уяву,                                          розвивати швидкість та гнучкість думки,                                                  вміння міркувати нестереотипно працювати                                               в групі…

 

Ведучий: Усі ми родом із дитинства. І завжди з

ніжністю і любов’ю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це джерело, що дає творчу наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям. Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж». Кожна група по черзі витягує  згортки зі скриньки із описом знайомої всім казки. Група думає над відповіддю, потім зачитує опис казки і свій варіант  відповіді.

Отже, розпочинаємо.

  1. В якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?  (Червона шапочка)
  2.  Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.(Рукавичка)
  3.  Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.  (Золота рибка;  Про липку та зажерливу бабу)
  4. В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту. (Коза-дереза)
  5. Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.(Колобок)
  6. Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі. (Царівна жаба)

VII. Вправа «Портрет ідеального вчителя»

     Робота в групах

1 групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.

2 група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами, завдяки яким він став успішним.

3  групі потрібно від імені Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України запропонувати щось нове щодо структури, змісту освіти, методів і прийомів навчання, поглядів на урок, ролі вчителя в процесі набуття учнями знань.

Кожна група зачитує і захищає свого вчителя і свій список. У кінці ми виділяємо, які помилки не потрібно допускати у своїй роботі, щоб не стати поганим вчителем – спеціалістом, а чому потрібно вчитися, щоб стати успішним педагогом.

Обговорення.

Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той вчитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, зміг прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями.

Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.

 

VIII. Вправа «Педагогічна майстерність»

Розв’язання педагогічних ситуацій:

Педагогічна ситуація №1

   Ви почали вести урок, всі учні заспокоїлись, настала тиша, і раптом в класі хтось голосно засміявся. Ви здивовано подивились на того учня. Він, дивлячись вам прямо у вічі, заявив: «Мені завжди смішно дивитись на вас і хочеться сміятись, коли ви починаєте заняття». Як ви відреагуєте на це? Виберіть і поясніть правильний варіант із запропонованих нижче.

1.     «Ось тобі й на».

2.     «А що тобі смішне?»

3.     «Ти що, дурний.

4.     «Люблю веселих людей».

5.     «Я радий(а), що створюю у тебе веселий настрій».               

6.     Запропонуйте свій варіант.

Педагогічна ситуація №2

На початку заняття або вже після того, як ви провели декілька занять, учень робить заяву: «Я не думаю, що ви як педагог зможете нас чогось навчити».

         Ваша реакція:

1.     «Твоя справа – вчитися, а не вчити вчителя».

2.     «Таких, як ти, я, звичайно, нічому не зможу навчити».

3.     «Може тобі краще перейти у інший клас або вчитися у іншого вчителя?»

4.     «Ти просто не хочеш учитися».

5.     «Мені цікаво знати, чому ти так думаєш?»

 

Педагогічна ситуація №3 «Хто зайвий?»

Один із учнів постійно порушує дисципліну. Нарешті ви, втративши терпіння, наказуєте йому залишити клас.

-         А ви не маєте права вигнати мене з класу. Я не вийду, - говорить учень.

1.     Ви наполягаєте на своєму.

2.     Погрожуєте, що інакше клас залишите ви.

3.     Нагадуєте учневі, що в нього є не лише права, а й обов’язки.

4.     Запропонуйте свій варіант.

 

ІХ. Інформаційне повідомлення.

«Елементи педагогічної майстерності»

    Ведучий: Тисячі професій народжуються і вмирають. Але й досі живуть найдавніші з них:хлібороб,будівельник, лікар, педагог. Змінюються умови,форми й засоби навчання, та незмінним залишається головне призначення педагога – навчити людину бути людиною. Діяльність викладача багатогранна, коло обов‘язків дуже широке, прикрощів і невдач набагато більше, ніж радощів і перемог.

Але водночас -  це радість спілкування , це бажання бути потрібним кожному своєму учневі й досягнення маленьких чи великих  перемог у навчанні та вихованні. Кожен намагається відшукати свої шляхи вирішення, здавалось б, одних і тих же завдань. І чим вище майстерність викладача, тим  результативнішим є процес навчання і виховання: менше конфліктів, більше доброти і взаєморозуміння у відносинах  між педагогом і учнем.

Педагогічна майстерність  викладача – це цілеспрямований педагогічний вплив на учня, який  здійснює  щохвилини, щогодини кожен педагог своєю особистістю, манерою поведінки,знанням, спілкуванням. Майстерність можна розглядати як найвищий рівень педагогічної діяльності, як вияв творчої  активності.

 

 

 

ЕЛЕМЕНТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ  МАЙСТЕРНОСТІ:

 

  1. Широка підготовленість, яка допомагає визначити  педагогічну стратегію.
  2. Знання дитячої  психології.
  3. Знання технології педагогічного впливу на особистість.
  4. Організаторські вміння та навички.
  5. Комунікативні здібності.
  6. Емоційна стабільність – здатність  володіти собою, зберегти контроль, незалежно від тих  причин, що провокують емоційний зрив.
  7. Гуманістична спрямованість, тобто вияв здатності бачити велике в малих  справах.
  8. Висока духовна культура педагога як людини та громадянина.

Тож уявіть  собі скільки зусиль треба докласти, щоб цікаво та змістовно організувати урок, тематичний чи виховний захід. І якщо  викладач не володіє цими  навичками, то урок чи захід пройде, але  в ньому  не буде  ні продуктивності, ні доцільності, навряд чи він торкнеться глибини дитячих  сердець.

 

X. Вправа «Рюкзак, м’ясорубка, корзина»

Повернімося до наших очікувань. Я пропоную аркушики із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли на цьому семінарі для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали.

 

XI. Вправа «Рука дружби»

Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть своє прізвище і передайте по колу своєму сусідові, де кожен напише свої побажання. Вправа продовжується до тих пір поки «своя» рука не повернеться до свого власника.

 

*     *     *

Нехай життя дарує щастя й долю,

Душевну щедрість, доброту й любов.

Терпіння, працьовитість, силу й волю,

Поступливість і злагоду в усьому.

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мутазаккі Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Tanya
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ломаченко Анна
    чудовий тренінг
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
5 лютого
Переглядів
3675
Оцінка розробки
4.5 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку