проГрама КУрсУ за виБором
«мова ділових паперів». 10 Клас
Прилепська Н. О., Вейц Н. В., НВК № 9, м. Єнакієве, Донецька обл.
Сучасні інтеграційні процеси, входження в європейський освітній простір, міжнародний обмін інформацією в різних галузях знань значною мірою впливають на підвищення статусу іноземної мови й зумовлюють розглядати її як важливий засіб міжкультурного спілкування.
Пріоритетні напрями викладання іноземної мови спрямовують учителя на формування в учнів таких компетентностей, що можуть бути використані ними в подальшому житті. Тому чільне місце в контексті сучасних міжнародних зв’язків України з різноманітними країнами є вміння учнів розбиратися в діловій документації, писати ділові папери та добре знати їх мову.
Метою курсу за вибором «мова ділових паперів» є опанування учнями англійської мови ділових паперів і користування нею.
Завдання курсу:
yдопомогти учням у роботі з діловими паперами англійською мовою;
yнавчити учнів складати особисті характеристики, резюме, візитні картки, конспекти, робити доповіді, анотації, виписки;
yвідправляти факси, електронну пошту англійською мовою;
yнавчити складати контракти англійською мовою; y навчити учнів розбиратися в діловій документації;
yдовести до учнів лексичні відмінності в британському й американському варіантах англійської мови;
yпрактикувати роботу з довідниками, словниками;
yрозвивати в учнів уміння заповнювати формуляри, анкети, писати листи;
yнавчити учнів знаходити, розуміти й, за необхідності, передавати нову інформацію письмово англійською мовою;
yнацілити учнів на використання нових технологій.
Програма спецкурсу «мова ділових паперів» рекомендована для учнів 10х класів гімназій, ліцеїв, загальноосвітніх шкіл, які мають достатній рівень підготовки учнів, та може бути використана як курс за вибором для студентів технікумів, коледжів.
Програма передбачає 38 годин занять упродовж року (одна година на тиждень тривалістю 45 хвилин).
Зміст програми спецкурсу «мова ділових паперів» включає такі розділи:
1. Вступ. Влаштування на роботу.
2. Складання особистої характеристики, резюме.
3. Робота з діловими паперами.
4. Службові записки. Запрошення.
5. Контракти.
6. Ділова переписка.
7. Різниця між британським та американським діловим листом.
8. Ділова мова.
9. Претензії та скарги.
Викладання курсу передбачає використання таких видів роботи з учнями: лекція, практична робота з написання ділових паперів, службових записок, запрошень, написання ділових листів, оформлення конвертів, факсів, електронної пошти, складання контрактів, особистих характеристик, заяв про приймання на роботу, візитних карток, написання доповідей, конспектів, анотацій.
Пропонована програма відповідає вимогам до обо в’язкового мінімуму з англійської мови, включає додатковий матеріал, який дозволяє учням засвоїти матеріали шкільної програми. навчально-тематичний план
№ |
розділи, теми курсу |
|
Кількість годин |
|
|
|
|||
|
Розділ I. Вступ. Влаштування на роботу |
3 |
|
|
1 |
Влаштування на роботу |
|
1 |
|
2 |
Заява про приймання на роботу |
|
|
1 |
3 |
Ваша визітна картка |
|
|
1 |
№ |
розділи, теми курсу |
|
Кількість годин |
|
№ |
розділи, теми курсу |
|
Кількість годин |
|||
|
|
|
|
||||||||
|
Розділ II. Складання особистої характеристики, резюме |
5 |
|
|
2 |
Структура ділового листа |
|
1 |
|
||
3 |
Оформлення ділового листа |
|
|
1 |
|||||||
1 |
Складання інформації про вашу освіту |
|
|
1 |
|||||||
4 |
Склад і розташування реквізитів |
|
|
1 |
|||||||
2 |
Складання інформації про вашу кваліфікацію та досвід |
|
1 |
|
|||||||
5 |
Стилі ділового листа. Види ділових листів |
|
1 |
|
|||||||
6 |
Оформлення конвертів |
|
|
1 |
|||||||
3 |
Опис окремих навичок і вмінь |
|
1 |
|
|||||||
|
Розділ VII. Різниця між бри танським та амери канським діловим листом |
3 |
|
|
|||||||
4 |
Складання особистої харатеристики |
|
|
1 |
|||||||
5 |
Резюме |
|
|
1 |
|||||||
1 |
Основні елементи британського ділового листа |
|
1 |
|
|||||||
|
Розділ III. Робота з діловими паперами |
6 |
|
|
|||||||
2 |
Основні елементи американського ділового листа |
|
1 |
|
|||||||
1 |
Письмові роботи |
|
1 |
|
|||||||
2 |
Написання доповідів |
|
|
1 |
|||||||
3 |
Написання конспекту |
|
|
1 |
3 |
Написання британських та американських ділових листів |
|
|
1 |
||
4 |
Написання анотації |
|
|
1 |
|||||||
5 |
Написання витягу або виписки |
|
|
1 |
|||||||
|
Розділ VIII. Ділова мова |
6 |
|
|
|||||||
6 |
Написання стислого викладу та переказу |
|
|
1 |
|||||||
1 |
Вислови, які найчастіше використовуються в ділових листах |
|
1 |
|
|||||||
|
Розділ IV. Службові записки. Запрошення |
4 |
|
|
|||||||
2 |
Підтвердження отримання листів |
|
|
1 |
|||||||
1 |
Факси |
|
1 |
|
|||||||
2 |
Emails. електронна пошта |
|
1 |
|
3 |
Вислови, що використовуються у відповіді та посиланні |
|
|
1 |
||
3 |
меморандуми, службові записки |
|
|
1 |
|||||||
4 |
Ввічливі ділові прох ання та відповіді на них |
|
|
1 |
|||||||
4 |
Запрошення |
|
|
1 |
|||||||
|
Розділ V. Контракти |
3 |
|
|
5 |
Фрази, які висловлюють жаль, вибачення та відмову |
|
|
1 |
||
1 |
Види контрактів |
|
1 |
|
|||||||
6 |
Повідомлення, сповіщення, звернення |
|
|
1 |
|||||||
2 |
Складання контрактів |
|
|
1 |
|||||||
3 |
Структура й текст контрактів |
|
|
1 |
|||||||
|
Розділ IХ. Претезії та скарги |
2 |
|
|
|||||||
|
Розділ VI. Ділова переписка |
6 |
|
|
|||||||
1 |
Оформлення претензій |
|
|
1 |
|||||||
1 |
Практика написання ділових листів |
|
|
1 |
2 |
Оформлення скарг |
|
|
1 |
||
|
Усього |
38 |
|
|
№ |
зміст навчального матеріалу |
вимоги до рівня навчальних досягнень учнів |
|
Тема 1 (3 години). Вступ. Влаштування на роботу |
|
1 |
Влаштування на роботу |
Учень уміє: y обґрунтовувати своє бажання влаштуватися на ту чи іншу роботу; y аналізувати інформацію та робити висновок, як варто правильно поводитися під час влаштування на роботу; y підготувати пакет документів для влаштування на роботу; y скласти заяву про приймання на роботу; y заповнювати типові бланки |
2 |
Заява про приймання на роботу |
|
3 |
Ваша візитна картка |
|
|
Тема 2 (5 годин). Складання особистої характеристики, резюме |
|
1 |
Складання інформації про вашу освіту |
Учень уміє: y розповідати про свою освіту в письмовій формі; y складати анкети й аналізувати отриману інформацію; y письмово складати й обговорювати характеристики; y дотримуватися комунікативної культури в навчальнопрофесійній сфері; y складати резюме; y заповнювати типові бланки |
2 |
Складання інформації про вашу кваліфікацію та досвід |
|
3 |
Опис окремих навичок і вмінь |
|
4 |
Складання особистої характеристики |
|
5 |
Резюме |
|
|
Тема 3 (6 годин). Робота з діловими паперами |
|
1 |
Письмові роботи |
Учень уміє: y розрізняти поняття «доповідь», «конспект», «анотація», «витяг», «виписка»; y схематизувати отриману інформацію залежно від завдання; y писати доповіді, конспекти, анотації, витяги або виписки; y стисло узагальнювати та переказувати прочитане або прослухане в письмовій формі |
2 |
Написання доповіді |
|
3 |
Написання конспекту |
|
4 |
Написання анотації |
|
5 |
Написання витягу або виписки |
|
6 |
Написання стислого викладу та переказу |
|
|
Тема 4 (4 години). Службові записки. Запрошення |
|
1 |
Факси |
Учень уміє: y розрізняти поняття «факс», «електронна пошта», «меморандум», «запрошення»; y правильно структурувати інформацію для складання факсів, emails, меморандумів, службових записок, запрошень; y дотримуватися мовленнєвого такту під час складання документів; y оформляти електронні повідомлення, факси, службові запис ки, запрошення |
2 |
Emails. електронна пошта |
|
3 |
меморандуми, службові записки |
|
4 |
Запрошення |
|
|
Тема 5 (3 години). Контракти |
|
1 |
Види контрактів |
Учень уміє y складати контракти, спираючись на стандартну структуру; y враховувати соціокультурні особливості партнерів під час складання контрактів; y дотримуватися ділового стилю; y вести переговори згідно з діловим етикетом |
2 |
Складання контрактів |
|
3 |
Структура та текст контрактів |
|
|
Тема 6 (6 годин). Ділове листування |
|
1 |
Практика написання ділових листів |
Учень уміє: y розрізняти види ділової кореспонденції; y оформляти ділові папери; y висловити свою точку зору, обґрунтувати її, дотримуючись ба зо вих принципів етикету ділового спілкування (у письмовій формі); y правильно підписувати адресу на конверті |
2 |
Структура ділового листа |
|
3 |
Оформлення ділового листа |
|
4 |
Склад та розташування реквізитів |
|
5 |
Стилі ділового листа. Види ділових листів |
|
6 |
Оформлення конвертів |
№ |
зміст навчального матеріалу |
вимоги до рівня навчальних досягнень учнів |
|
Тема 7 (3 години). Різниця між британським та американським діловим лістом |
|
1 |
Основні елементи британського ділового листа |
Учень уміє: y відрізняти структури американського та британського ділового письма; y розрізняти основні елементи британського ділового листа; y розрізняти основні елементи американського ділового листа; y писати британські й американські ділові листи |
2 |
Основні елементи американського ділового листа |
|
3 |
Написання британських та американських ділових листів |
|
|
Тема 8 (6 годин). Ділова мова |
|
1 |
Вислови, які найчастіше використовуються в ділових листах |
Учень уміє: y відтворювати структуру ділових листів; y дотримуватися ділового стилю та етикету під час складання ділових паперів; y складати офіційні папери (типу підтверджень отримання листів, ввічливих ділових прохань та відповідей на них, повідомлень, сповіщень, звернень та ін.); y знаходити адекватні мовні засоби для висловлювання в письмовій формі таких комунікативних функцій, як вибачення, відмова, сповіщення, звернення, а також відчуттів та емоцій (жаль та ін.) |
2 |
Підтвердження отримання листів |
|
3 |
Вислови, що використовуються у відповіді та посиланні |
|
4 |
Ввічливі ділові прохання та відповіді на них |
|
5 |
Фрази, які висловлюють жаль, вибачення та відмову |
|
6 |
Повідомлення, сповіщення, звернення |
|
|
Тема 9 (2 години). Претензії та скарги |
|
1 |
Оформлення претензій |
Учень уміє: y заповнювати бланкискарги (наприклад, на якість товару); y заповнювати бланкипретензії (наприклад, на якість продукту) |
2 |
Оформлення скарг |
1. Марри Ж., Грёнинг В. Англійский для трудоустройства. — москва, 2010.
2. Богацкий И. С., Дюканова И. М.Бизнескурс английского языка: Словарьсправочник. — К.: Логос, 1999.
3. Буданов С. І., Борисова А. О.Business English. Ділова англійська мова. — Х.: Астон, 2003.
1. Профільне навчання: Авторські програми курсів за вибором і факультативів філологічного напрямку профілізіції. Частина III. Іноземна мова. — Донецьк, 2010.
2. Бабенко А. П., Христенко Е. В.Американский вариант английского языка. — Х.: Рубикон, 2010.
3. Богацкий И. С., Дюканова И. М.Бизнескурс английского языка: Словарьсправочник. — К.: Логос, 1999.
4. Брит Е. Работа в Америке. Язык и культура на рынке труда США. — К., 1998.
5. Буданов С. І., Борисова А. О.Business English. Ділова англійська мова. — Х.: Астон, 2003.
6. Зусин В. Я. Этика и этикет делового общения. — мариуполь: Рената, 2000.
7. Карпусь И. А. Английский деловой язык. — К.: мАУП, 1995.
8. English for Managers. — м.: Агентство печати ВПресс, 1992.
рівні навчаль них досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
|
АУДІЮВАННЯ* |
Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені слова в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі |
2 |
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі |
рівні навчаль них досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
3 |
Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення й мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі |
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному, розуміє зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал |
5 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі |
|
6 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає більшу частину необхідної інформації, наданої у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації |
8 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного мовлення в межах тематики ситуативного мовлення яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному, сприймає на слух експліцитно надану інформацію |
|
9 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також сприймає основний зміст повідомлень та фактичну інформацію, надану в повідомленні |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також основний зміст чітких повідомлень різного рівня складності |
11 |
Учень (учениця) роз уміє тривале мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Вміє знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну інформацію, надану у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації |
|
12 |
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення й основний зміст повідомлень, сприймає на слух надану фактичну інформацію в повідомленні |
|
* Обсяг тексту, рівень складності, лексична та граматична наповнюваність, тематика текстів формуються вчителем відповідно до програмних вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу |
||
ЧиТАННЯ* |
||
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався |
2 |
Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався |
|
3 |
Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) вміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал |
5 |
Учень (учениця) вміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал |
рівні навчаль них досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
6 |
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися; знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал |
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися; знаходити потрібну інформацію в текстах інформативного характеру |
8 |
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити й аналізувати потрібну інформацію |
|
9 |
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, використовуючи словник, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) вміє читати з розумінням основного змісту тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст, встановлюючи логічні зв’язки всередині речення та між реченнями |
11 |
Учень (учениця) вміє читати тексти, аналізує їх і робить власні висновки, розуміє логічні зв’язки в рамках тексту та між його окремими частинами |
|
12 |
Учень (учениця) вміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки, порівнює отриману інформацію з власним досвідом. У повному обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності |
|
* Обсяг, тематика, характер текстів для читання визначаються вчителем відповідно до програмних вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу |
||
ГОВОРІННЯ* |
||
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки |
2 |
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки |
|
3 |
Учень (учениця) використовує в мовленні прості непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) вміє, в основному, логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає елементарну оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору |
5 |
Учень (учениця) вміє, в основному, логічно побудувати невеличке монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки у використанні лексичних одиниць. Усі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно |
|
6 |
Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує, відновлює та закінчує розмову відповідно до мовленнєвої ситуації. Всі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) вміє зв’язно висловлюватися відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та відповідати на них |
8 |
Учень (учениця) вміє логічно висловитися в межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у зв’язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи власне ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень, в основному, уміє відповідно до комунікативних завдань використовувати лексичні одиниці й граматичні структури, не допускає фонематичних помилок |
рівні навчаль них досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
||
|
9 |
Учень (учениця) вміє логічно висловлюватися в межах вивчених тем, передавати основ ний зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, відповідно до комунікативного завдання використовує лексичні одиниці й граматичні структури, не допускає фонематичних помилок |
||
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) вміє без підготовки висловлюватися і вести бесіду в межах вивчених тем, використовує граматичні структури й лексичні одиниці відповідності до комунікативних завдань, не допускає фонематичних помилок |
||
11 |
Учень (учениця) вміє логічно й у заданому обсязі побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури й лексичні одиниці відповідно до комунікативного завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок |
|||
12 |
Учень (учениця) вміє вільно висловлюва тись і вести бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими засобами |
|||
* Обсяг монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і тематика, лексична і граматична наповнюваність визначаються вчителем відповідно до програмних вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу |
||||
рівні навчаль них досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
Грамотність |
|
припусти ма кількість орфографічних помилок |
припустима кількість лексичних, граматич них та стилістичних помилок |
|||
ПиСьмО* |
||||
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) вміє писати вивчені слова, допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок |
8 |
9 |
2 |
Учень (учениця) вміє писати вивчені словосполучення |
6 |
9 |
|
3 |
Учень (учениця) вміє писати прості непоширені речення відповідно до комунікативного завдання проте зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно насичений |
6 |
8 |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) вміє написати листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи помилки, які утруднюють розуміння тексту |
6 |
6 |
5 |
Учень (учениця) вміє написати коротке повідомлення за зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів логічного зв’язку, при цьому відсутні з’єднувальні кліше, недостатня різноманітність ужитих структур, моделей тощо |
4–5 |
5 |
|
6 |
Учень (учениця) вміє напи сати коротке повідомлення / листа за зразком відповідно до поставленого комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню кількість з’єднувальних кліше та посередня різноманітність ужитих структур, моделей тощо |
4–5 |
5 |
рівні навчаль них досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
Грамотність |
|
припусти ма кількість орфографічних помилок |
припустима кількість лексичних, граматич них та стилістичних помилок |
|||
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) вміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком відповідно до заданої комунікативної ситуації, допускаючи при цьому ряд помилок у використанні вивчених граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту; у роботі вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо |
4 |
4 |
8 |
Учень (учениця) вміє без використання опори написати повідомлення за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок у використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо |
3 |
3 |
|
9 |
Учень (учениця) вміє написати повідомлення на запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок, які не утруднюють розуміння інформації. У роботі вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо |
3 |
2 |
|
10 |
Учень (учениця) вміє написати повідомлення, висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати особистого листа, при цьому правильно використовуючи вивчені граматичні структури відповідно до комунікативного завдання, використовуючи достатню кількість ідіоматичних зворотів, з’єднувальних кліше, моделей тощо |
2 |
1 |
|
IV. Високий |
11 |
Учень (учениця) вміє написати повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов’язаних з повсякденним життям. Бали надаються за наявності несуттєвих орфографічних, які не порушують акту комунікації (британський або американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах тощо) |
1–2 |
|
12 |
Учень (учениця) вміє надати в письмовому вигляді інформацію відповідно до комунікативного завдання, висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури |
|
|