Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Про матеріал
Простежити життєвий шлях Скруджа, його мандри у часі та просторі; дати поняття визначенням «динаміка образу», «деградація образу», «еволюція образу»; проаналізувати, як відбувалася деградація й еволюція Скруджа; розвивати зв’язне мовлення учнів, виразне читання, виділяти ключові епізоди у тексті, уміти висловлювати свої думки, аргументувати їх, виховувати гуманізм, пошану до загальнолюдських моральних цінностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження «У людини душа не повинна бути замкнена. Не гроші роблять людину щасливою, а людяність» Чарльз Діккенс Підготувала вчитель зарубіжної літератури Андріївського ЗЗСО І-ІІІ ст. Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області Задорожня Є.О.

Номер слайду 2

простежити життєвий шлях Скруджа, його мандри у часі та просторі; дати поняття визначенням «динаміка образу», «деградація образу», «еволюція образу»; проаналізувати, як відбувалася деградація і еволюція Скруджа; розвивати зв’язне мовлення учнів, виразне читання, виділяти ключові епізоди у тексті, уміти висловлювати свої думки, аргументувати їх, виховувати гуманізм, пошану до загальнолюдських моральних цінностей. Мета уроку

Номер слайду 3

Слово вчителя «Ці радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх – навіть бідних і знедолених – таких людей, як вони самі», - так писав про Різдво відомий англійський письменник Чарльз Діккенс.     До чого прагне кожна людина?  До щастя. Але у кожного це слово викликає свої асоціації. Для когось – це благополуччя, для іншого – турбота про єдину дитину чи матір. А ще деякі вбачають щастя в накопиченні матеріальних благ: у купівлі машини, гарного одягу, будинку. Існує думка, що нажива, деградація особистості, що знищує людину в людині.         Так от Діккенс і запропонував дзвонити у дзвони Різдва (чутно Дзвони Різдва), коли всі люди відкривають щиро свої серця, що були до того холодними, для теплих посмішок, щирих почуттів, для блага ближнього.          Ми продовжуємо працювати над твором Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».

Номер слайду 4

Словникова робота ДИНАМІКА – стан руху, хід розвитку, зміни чого-небудь; ДЕГРАДАЦІЯ – поступове погіршення, втрата якихось якостей, властивостей; занепад, виродження; ЕВОЛЮЦІЯ – процес зміни, розвитку кого-, чого-небудь.

Номер слайду 5

Робота з першою строфою Знайдіть в тексті і зачитайте портрет Скруджа. За допомогою яких художніх засобів автор надає нам портрет? Доведіть, використовуючи текст.

Номер слайду 6

Як автор ставиться до Скруджа на початку твору? Обгрунтуйте свою думку.

Номер слайду 7

Як Скрудж ставився до Різдва? Доведіть свою думку словами з тексту.

Номер слайду 8

Що завжди було найголовнішим для Скруджа? Аргументуйте свою відповідь прикладами з тексу.

Номер слайду 9

Робота з текстом Знайдіть і зачитайте у тексті опис домівки у якій жив Скрудж. Хто такий Марлей? Перекажіть, які події сталися зі Скруджем у домівці?

Номер слайду 10

Читання уривку тексту за ролями Прочитати зі слів «Але він таки змінився… до …але пам’ятай, що було цієї ночі. Що повідомив Марлей Скруджеві? Чому Марлей назвав своє життя «витраченим даремно», адже він багато працював і заробляв гроші, як і Скрудж? У чому, за словами Марлея-привида, полягає призначення людини?

Номер слайду 11

Сенкан Перший рядок – тема (іменник). Другий – опис теми (два прикметники). Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

Номер слайду 12

Домашнє завдання Скласти сенкан « Яким ми побачили Скруджа на початку твору?» Прочитати сторінки 81-87, питання 1-7, сторінка 88

Номер слайду 13

Робота з другою строфою Куди повів Скруджа дух Минулого Різдва? Яким був Скрудж у дитинстві? Які слова коханої розкривають причину деградації Скруджа? Згадайте ланцюг Марлі і побудуйте ланцюжок помилок Скруджа (Любов до грошей- жадібність – скнара-байдужість до оточуючих – жорстокість у стосунках- зрада у коханні - зрада друзів-самотність (Ланцюг Марлі – земні гріхи, які треба спокутувати).

Номер слайду 14

Робота з другою строфою Чим більше грошей ставало у Скруджа, тим менше в його душі залишалось людяності, щедрості, доброти, милосердя. У нього були гроші, і він вважав, що більше нічого в житті не треба. Але автор вірив у добро. Вірив, що людина може змінитися, що паростки добра не загинули і можуть відродитися. Що означає світло у Духа Минулого Різдва? Що почало відбуватися зі Скруджем? (зачитайте)

Номер слайду 15

Робота з третьою строфою Якого Різдва був другий дух? Рольова гра Розповідь про духа Теперішнього Різдва від імені Скруджа. Як святкували Різдво у родині Кретчитів? Що вас вразило? Розкажіть про нещастя, яке спіткало сім’ю Кретчитів. Які почуття переживають рідні? Що почув Скрудж у кімнаті небожа? (зачитайте) Що його здивувало? Чому навчив дух Теперішнього Різдва Скруджа ?

Номер слайду 16

Робота з четвертою строфою Коли Скрудж остаточно усвідомив свої помилки? Як поставився Скрудж до майбутнього? (зачитайте) Що показав Скруджу Дух Майбутнього? Зачитайте, яку обіцянку дає Скрудж духові прийдешнього Різдва? Що, на вашу думку, спонукало його стати іншою людиною?

Номер слайду 17

Метод «Прес» Яка із трьох подорожей справила на Скруджа найбільше враження? Свою думку обгрунтуйте. Розкажіть, як Скрудж почав виправляти свої помилки. Уявіть, що третій дух не з’явився. Чи змінився б Скрудж? Чи може у реальному житті людина так змінитися? Чому змінився Скрудж?

Номер слайду 18

Складання логічної схеми Запишіть у сіре серце ті риси характеру, які притаманні герою до Різдва, а в червоному після переродження. Подорож Скруджа у часі та просторі

Номер слайду 19

Складання логічної схеми Запишіть у сіре серце ті риси характеру, які притаманні герою до Різдва, а в червоному після переродження. Подорож Скруджа у часі та просторі Щедрий, добрий, радісний, привітний, щасливий, чемний, ласкавий, гуманіст

Номер слайду 20

Творче завдання Скрудж змінився і виправив свої помилки. Спробуйте спрогнозувати майбутнє героя. Складіть пам'ятку «5 настанов скруджам»

Номер слайду 21

Рефлексія Інтерактивна вправа «Мікрофон» Сьогодні на уроці я дізнався… мені найбільше сподобалося.. у мене виникли труднощі… мене зацікавило…

Номер слайду 22

Домашнє завдання Скористайтеся покликанням https://cutt.ly/d6aequE або QR-кодом і виберіть правильні відповіді в тестах (стор. 92) На наступний урок: написати листа головному герою; На все життя: викорінювати злість, скнарість, грубість, егоїстичність.

ppt
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку