Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження «У людини душа не повинна бути замкнена. Не гроші роблять людину щасливою, а людяність» Чарльз Діккенс Підготувала вчитель зарубіжної літератури Андріївського ЗЗСО І-ІІІ ст. Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області Задорожня Є.О.
простежити життєвий шлях Скруджа, його мандри у часі та просторі; дати поняття визначенням «динаміка образу», «деградація образу», «еволюція образу»; проаналізувати, як відбувалася деградація і еволюція Скруджа; розвивати зв’язне мовлення учнів, виразне читання, виділяти ключові епізоди у тексті, уміти висловлювати свої думки, аргументувати їх, виховувати гуманізм, пошану до загальнолюдських моральних цінностей. Мета уроку
Слово вчителя «Ці радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх – навіть бідних і знедолених – таких людей, як вони самі», - так писав про Різдво відомий англійський письменник Чарльз Діккенс. До чого прагне кожна людина? До щастя. Але у кожного це слово викликає свої асоціації. Для когось – це благополуччя, для іншого – турбота про єдину дитину чи матір. А ще деякі вбачають щастя в накопиченні матеріальних благ: у купівлі машини, гарного одягу, будинку. Існує думка, що нажива, деградація особистості, що знищує людину в людині. Так от Діккенс і запропонував дзвонити у дзвони Різдва (чутно Дзвони Різдва), коли всі люди відкривають щиро свої серця, що були до того холодними, для теплих посмішок, щирих почуттів, для блага ближнього. Ми продовжуємо працювати над твором Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».
Читання уривку тексту за ролями Прочитати зі слів «Але він таки змінився… до …але пам’ятай, що було цієї ночі. Що повідомив Марлей Скруджеві? Чому Марлей назвав своє життя «витраченим даремно», адже він багато працював і заробляв гроші, як і Скрудж? У чому, за словами Марлея-привида, полягає призначення людини?
Сенкан Перший рядок – тема (іменник). Другий – опис теми (два прикметники). Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.
Робота з другою строфою Куди повів Скруджа дух Минулого Різдва? Яким був Скрудж у дитинстві? Які слова коханої розкривають причину деградації Скруджа? Згадайте ланцюг Марлі і побудуйте ланцюжок помилок Скруджа (Любов до грошей- жадібність – скнара-байдужість до оточуючих – жорстокість у стосунках- зрада у коханні - зрада друзів-самотність (Ланцюг Марлі – земні гріхи, які треба спокутувати).
Робота з другою строфою Чим більше грошей ставало у Скруджа, тим менше в його душі залишалось людяності, щедрості, доброти, милосердя. У нього були гроші, і він вважав, що більше нічого в житті не треба. Але автор вірив у добро. Вірив, що людина може змінитися, що паростки добра не загинули і можуть відродитися. Що означає світло у Духа Минулого Різдва? Що почало відбуватися зі Скруджем? (зачитайте)
Робота з третьою строфою Якого Різдва був другий дух? Рольова гра Розповідь про духа Теперішнього Різдва від імені Скруджа. Як святкували Різдво у родині Кретчитів? Що вас вразило? Розкажіть про нещастя, яке спіткало сім’ю Кретчитів. Які почуття переживають рідні? Що почув Скрудж у кімнаті небожа? (зачитайте) Що його здивувало? Чому навчив дух Теперішнього Різдва Скруджа ?