Єдиний національний урок "Безпека на дорозі"

Про матеріал
Вчити дітей правильно поводитися на проїжджій частині; закріплювати з учнями знання правил та умов безпечного переходу вулиці; виховувати культуру поведінки на дорозі, обов’язковість у дотриманні правил дорожнього руху.
Перегляд файлу

Плужнянська санаторна школа

Хмельницької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

Єдиний національний урок

«Безпечна країна»

 

 

 

 

 

 

 

Вихователька:

Конончук І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Плужне 2021 р.

Мета: вчити дітей правильно поводитися на проїжджій частині; закріплювати з учнями знання правил та умов безпечного переходу вулиці; виховувати культуру поведінки на дорозі, обов’язковість у дотриманні правил дорожнього руху.

Обладнання: модель світлофора, дорожні знаки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація знань учнів

  1. Конкурс загадок

Три різнокольорових кола
Блимають один за одним.
Світяться, блимають -
Людям допомагають.
(СВІТЛОФОР)

Тротуаром йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують –
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду
Наші дітки - …
(Пішоходи)

На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний …
(Перехід  Зебра)

На сьогодні знає кожний:                                                                                                               Вулицею йти не можна.                                                                                                                                      Щоб дорогу перейти,                                                                                                                           Треба знай який знайти?                                                                                                                            ( Пішохідний перехід)

ІІІ. Повідомлення теми та задач уроку

Діти . відгадавши ці загадки, подумайте про що ми будемо говорити на уроці? Так про правила дорожнього руху.

Щодня ви поспішаєте до школи , долаючи на своєму шляху  такі перешкоди, як дорогу, по якій рухаються машини. Вони ваші друзі та помічник, адже допомагають перевозити вантажі, доставляти продукти, меблі.

Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми,  пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг – правил дорожнього руху.

ІV. Закріплення вивченого про правила дорожнього руху

  1. Розпівідь вчителя  про ПДР

Правила дорожнього руху  - це норми, що встановлюють порядок руху на дорогах нашої країни. Виконання цих правил обов'язкове для водіїв, пішоходів і пасажирів.
Пішоходи, водії, пасажири - це учасники дорожнього руху. (малюнок з учасниками дорожнього руху)

- Хто ж такий пішохід?
Пішохід - людина, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортних засобів і не виконує на дорозі будь-які роботи.

- Хто ж такий водій?
Водій - людина, яка керує транспортним засобом і погонич тварин, який веде їх за повід, прирівнюється до водія.

- Хто ж такий пасажир?
Пасажир - людина, яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому, але не керує ним.

- Подивіться на малюнок (схему). Розглянемо частини вулиці на ньому.
Вулиця - це частина території, призначена для руху транспорту та пішоходів.
Тротуар - це частина вулиці, призначена для руху пішоходів.
Проїзна частина - частина вулиці, призначена для руху транспорту.

2. Гра «Безпечна дорога до школи»

Зараз потрібна ваша допомога одному хлопчику, який вирушив до школи. І на мою думку його поведінку не можна назвати небезпечною. Аби  з ним нічого лихого не трапилося, давайте йому допоможемо. Слухайте уважно, я розказуватиму вам історію про Данилка, як тільки почуєте, що він щось робить правильно плескайте у долоні, а якщо не правильно – тупайте ногами., тобто попереджайте його.

Історія про шлях до школи

Данилко взяв ранець і вирушив до школи.. Всі люди йшли по тротуару, він теж (плескають). Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На великій відстані, повільно рухалася вантажівка і Данилко вирішив, що встигне перебігти. (тупіт). Рухаючись далі Данилко вирішив читати назви  на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.(тупіт)

Вчитель: Чому так відбувалося? ( відповіді учнів)

Часу до початку  уроків залишилося мало і Данилко вирішив поспішати. А попереду, ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу (плескіт). Світлофор моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув дорогу - машин не було видно. Побіжу – вирішив хлопець (тупіт).

Вчитель – А зараз , що неправильно робив Данилко?

А ось і школа.  З вашою допомогою Данилко безпечно добрався до школи. А могла статися біда.

3.  Робота в групах. Гра «Пазли склади та про знаки розкажи»

Дорожні знаки призначені для регулювання дорожнього руху. Вони попереджають, забороняють, наказують, інформують, повідомляють. Мову дорожніх знаків повинні розуміти всі учасники дорожнього руху.
А зараз ми з вами пригадаємо знаки, які зустрічаються на наших дорогах. Кожна група складає пазли, пригадує все, що знає про даний знак. Представник від групи розповідає: Де зустрічається на дорозі даний знак? Яких правил треба дотримуватися?

1 група  -  знак «Пішохідний перехід»

Картинки по запросу дорожній знак перехід дороги

 

2 група – попереджувальний знак «Діти»

Картинки по запросу дорожній знак діти

 

3 група -  знак «Зупинка транспорту»

Остановка автобуса знак

4. Вікторина «Автомультик»

Зараз ми з вами пригадаємо улюблені мультфільми. Головні герої мультфільмів пересувалися на різних видах транспорту. Пригадайте на яких?

  •    На чому їхав Ємеля до царя у палац? (На печі)
  •     Чим змащував свій моторчик Карлсон? (Варенням)
  •     Улюблений двоколісний вид транспорту кота Леопольда? (Велосипед).
  •     На що перетворила добра фея гарбуз для Попелюшки? (На карету)
  •    Який подарунок зробили батьки дядьки Федора листоноші Пєчкину? (Ве­лосипед)
  •    Особистий транспорт Баби-Яги. (Ступа)
  •     На чому катався Кай? (На санчатах)
  •     На чому літав Барон Мюнхгаузен? (На ядрі)
  •     За допомогою якого транспорту пересувалися Бременські музиканти? (За допо­могою воза)
  •     У чому їхала Василина Премудра до царя в палац? (У кареті)

 

V. Підсумок уроку

АЗБУКА МІСТА

Місто, в якому з тобою живем,

Можна по праву зрівнять з букварем. Азбуку вулиць, розкривши для нас           Місто, уроки дає повсякчас.

Ось вона, азбуку — треба всю знать,—                 Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.                   Азбуку міста завчи до ладу,

Щоб не потрапити раптом в біду.

Хочу сказати  велике дякую всім , хто гарно працював. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі теоретичні знання ви зможете використовувати на практиці, у повсякденному житті.

 

docx
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
1696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку