Єдиний урок доброти до 100-річчя В.О.Сухомлинського: «Людина починається з добра»

Про матеріал

Єдиний урок доброти до 100-річчя В.О.Сухомлинського: «Людина починається з добра». Конспект уроку містить: епіграф до уроку, відомості про життєвий і творчий шлях педагога, словникову роботу, аналіз оповідань, ігри та вправи, вивчається Заповіт добра.

Перегляд файлу

Єдиний урок доброти :

« Людина починається з добра»

 

Мета:

  • знайомити учнів з творчістю видатного педагога В.О. Сухомлинського, на основі його творів формувати у дітей почуття доброти,  любові до навколишніх людей; допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого  ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ;
  •  розвивати потребу робити добро, не чекати винагороди.
  • виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати ближнього у скрутну хвилину.

 

Обладнання : ноутбук, презентація, мультфільм про добро: « Просто так », книжкова виставка творів В.О. Сухомлинського,  ілюстрація до оповідання «Метелик і Квітка»

Хід заняття.

 

Вчитель.

    Діти, прочитайте вголос рядки цього вірша. Про що тут йдеться?

          Врятує світ краса –

 Завжди так говорили.

 Тепер врятує світ лиш доброта.

 Бо однієї вже краси занадто мало

 Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

  Тож люди на землі!

  Спішіть добро творити,

  Щоб нам не згинути у морі зла

  Щоб кожен міг серед краси прожити

  У царстві справедливості й добра.

(звучить ніжна мелодія)

Вчитель:    Є люди, як свічки

Згорають, відходять в небуття.

Є люди, як зірки, -

Горять і світять все життя.

Та ні, це не зірки, холодні, мертві.

Вони – серця, засвічені у небі,

Які горять, обігрівають все і не згаснуть.

 

Ці слова про нього, хто 32 роки, вів свій педагогічний щоденник, а потім його роздуми у щоденнику ставали книгами. Для наймолодших – він написав понад 1500 казок, новел і легенд, і ми їх читаємо залюбки.

 (представлення виставки книг В.О.Сухомлинського, збірок мудрих і повчальних казок, оповідань, притч, новел, написаних для дітей і дорослих)

Кожна казка, кожне оповідання – розповідають читачам про неповторну красу природи, чуйність у взаєминах між людьми, магічну силу доброти, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим. Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла – мають дуже велику силу.

 

Вчитель: Народився Василь Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці     Василівської волості Олександрійського повіту Херсонської губернії (тепер Онуфріївський район Кіровоградської області) в бідній селянській  сім'ї. Тут пройшли його дитинство і юність. Як і всі селянські діти, він вчився в рідному селі у школі і в 1933 році закінчив семирічку. В. О. Сухомлинський — автор 48 монографії і брошури, більше 600 статей, 1500 оповідань і казок. Твори В. Сухомлинського видані 59-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 32 мови  світу і витримала 55 видань.

Твори В. Сухомлинського видавались в таких країнах: Азербайджан, Вірменія, Білорусія, Грузія, Естонія, Казахстан, Киргизія, Латвія, Литва, Молдавія, Таджикистан, Татарстан, Узбекистан, Чувашія. А також: Англія, Болгарія, Іспанія,

Китай, Монголія, Німеччина, Польща, Румунія, Угорщина, Фінляндія, Франція, Чехословаччина, Югославія, Японія.

2 вересня 1970 року В. О. Сухомлинський помер.

А зараз я прочитаю вам оповідання «Білка і Добра Людина» В.Сухомлинського, ви його уважно слухайте, потім проаналізуємо..

Вчитель.  А тепер давайте поміркуємо, що означають слова «добро» і «доброта»?

Добро – корисна справа, вчинок.

Доброта – чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.

 

Перегляд мультфільму про добро  « Просто так»

 

Вчитель.   А що означає бути добрим? (висловлювання думок дітей)

- Правильно, бути добрим – це значить допомагати один одному в біді, дарувати радість знайомим і незнайомим людям, захищати молодших і піклуватися про старших. Це вміння бачити, відчувати того, хто потребує нашої допомоги, наших добрих слів і вчинків. Треба вчитися не бути байдужим, творити добро.

- Як ви думаєте, чи можна прожити без доброти? Чому? (без доброти люди були б злі, жорстокі, байдужі, було б важко так жити)

- На що на вашу думку, схожа доброта? Мені, здається, на тепле ласкаве сонечко, а вам? (вчитель вивішує на дошку сонечко, на якому у вигляді усмішки написане слово «доброта»).

- Які людські якості ви віднесли б до доброти (діти називають, а вихователь вивішує навколо сонечка промінці з назвами людських якостей: щирість, вдячність, щедрість, привітність, милосердя, терпимість).

 

Вчитель: Прошу вашій увазі для опрацювання оповідання В.Сухомлинського   «Метелик і Квітка»

Оцінка добрих і злих вчинків.

- Як подружилися Квітка і Метелик?

- Що хотів зробити хлопчик? Як ви оцінюєте його вчинок?

Що запропонувала Хлопчику Квітка?

- Про що свідчить вчинок Квітки?

- Як ви думаєте, як би вчинив на місці квітки Метелик?

- Чому ви зробили такий висновок?

Визначення якостей характеру героїв оповідання.

(На дошці вивішуються малюнки із зображенням Квітки, Метелика і хлопчика. Серед поданих назв якостей характеру діти вибирають ті, які характеризують героїв оповідання. (добрий, вірний, підступна, хитра, злий, милосердний, щедрий, байдужий, лагідний, жорстока)).

Фізкультхвилинка

             Учень:  Все: із доброго чи злого,

  Починається з малого.

  Листя  виросте з листочка,

  З нитки витчеться сорочка,

  Хліб – маленької зернини,

  Дощ із чистої краплини.

 

Пісня « Промінчик доброти»

 

Вчитель: Зверніть увагу на дошку, що ви бачете? Так, це сонечко доброти , а під ним виросло чарівне дерево. Чого не вистачає на ньому? (листочків).

Дійсно листочків. На партах у вас зелені листочки. Щоб наше дерево ожило, напишіть на листочку, яку добру справу ви хочете зробити і листочок прикріпіть до дерева. Ось і подивимось, оживе наше дерево чи ні.

(робота дітей)

Гра «Якщо ти добра людина, то зможеш…»

бабусі, яка захворіла.

… сестричку, яка впала.

… однокласниці, яка хвилюється.

… мамі, що стомилась.

 

Вправа «Незакінчені речення». 
Продовжити речення
- На сьогоднішньому уроці я …(дізнався про В. Сухомлинського, дізнався що таке добро, щоб бути добрим  треба робити добро)
- Я ніколи не буду…
- Я буду старатися…
- Я розкажу вдома…

 

Вчитель: Ось і підходить до свого завершення наша зустріч. Сподіваюся, кожен з вас вирішив для себе бути доброю людиною. І завжди робити щасливими тих, хто поруч з нами. Зачитаємо Заповіт добра.

Учениця.

Сьогодні на уроці нас вчителька навчила

На прикладах відомих, як гарними нам буть,

У школі і удома усім давно відомо

Що добрих не народжують, а добрими стають.

Учениця.

А педагог відомий,

Казок для нас багато хороших написав.

Ми їх читати будем,

Розкажем про них людям.

Нехай усі навчаться будь добрими завжди.

Вчитель. Не лінуйтесь творити добро,

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вітряченко Тетяна Вікторівна
    Урок цікавий, змістовний, повчальний. Дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 вересня 2018
Переглядів
2433
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку