Диспут «Ми змінимо світ від насильства»

Про матеріал
Українське суспільство переживає не найкращі часи : насильство в родині, нерівність, підвищена агресивність підлітків, вживання наркотиків, алкоголю, розкута сексуальна поведінка дітей та підлітків. Усе це знаходить своє вираження в поведінці та в стосунках між дітьми та між дітьми та дорослими.Мета диспуту: сприяти усвідомленню учнями проблеми насильства в сучасному середовищі; причини виникнення та питання зменшення цього явища у сучасному житті.
Перегляд файлу

Диспут   «Ми змінимо  світ від насильства»

 

Мета : сприяти усвідомленню учнями проблеми насильства в сучасному середовищі; причини виникнення та питання зменшення цього явища у сучасному житті.

  1. Вступне слово

Притча про  жорстокість

В одному з монастирів Шаоліня майстер навчав своїх учнів. І якось учень поставив майстрові запитання :

  • Учителю, а як дізнатися, наскільки я жорстокий ?
  •  Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогові, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз не відчуєш болю – знай, жорстокість захлиснула тебе.

              У засобах масової інформації все частіше з’являються новини про нестерпну жорстокість, носіями або жертвами якої є неповнолітні діти.

              Українське суспільство переживає не найкращі часи : насильство в родині, нерівність, підвищена агресивність підлітків, вживання наркотиків, алкоголю, розкута сексуальна поведінка дітей та підлітків. Усе це знаходить своє вираження в поведінці та в стосунках між дітьми та між дітьми та дорослими.

           Насильство – це дії над однією людиною або кількома людьми, що характеризуються такими ознаками :

  • Чиняться усвідомлено, цілеспрямовано;
  • Заподіюють шкоду ( фізичну, моральну, матеріальну);
  • Порушуються права та свободи людини;
  • Той, що чинить насильство, має значні переваги, це зводить до нуля ефективний захист жертви насильства.

      Види насильства:

  • Фізичне;
  • Сексуальне;
  • Психологічне;
  • Економічне.

            Причини проявів насильства :

  • Сім’я як  фактор становлення агресивної поведінки;
  • Взаємини з однолітками;
  • Засоби масової інформації;
  • Комп’ютерні ігри;
  • Низький соціально-економічний рівень життя великої кількості сімей;
  • Вплив соціуму;
  • Післяпологова депресія матері.

 

Умови проведення конкурсних завдань:

І конкурс

Конкурс «Пазл»

З окремих частин скласти зображення.

 

ІІ конкурс

Конкурс «Запитання»

( Кожна команда витягає запитання і дає відповіді)

  1. Форми насильства : фізичне, сексуальне, економічне, психологічне.
  2. Хто може бути «жертвою»?
  3. Хто може бути кривдником?
  4. Якими основними законами захищені права дітей: Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, Закон України «Про охорону дитинства», Сімейний кодекс, Кримінальний кодекс, та інші.
  5. Продовжіть речення: Насильство породжує… насильство.
  6. Де найбільше спостерігаються прояви насильства? ( вдома, в школі, в громаді).
  7. Що таке насильство ? ( Спосіб, що забезпечує панування, владу людини над людиною; примус, який відбувається всупереч волі того, проти кого він спрямований, зазіхання на людську свободу).
  8. Що таке жорстоке ставлення ? ( Безжалісні, грубі дії, які завдають потерпілому фізичних та психічних страждань.)
  9. Що розуміють під поняттям толерантність ? ( прийняття людини такою, якою вона є ).
  10.  Що таке агресія ? ( Індивідуальна або колективна поведінка чи дія, спрямована на те, щоб завдати фізичної чи психічної шкоди, або орієнтована на знищення іншої людини чи групи).
  11.  З якого віку настає відповідальність ? ( з 14 років ).
  12.  Поясніть термін  «експлуатація». (  Використання чужої праці без справедливої винагороди; безоплатне привласнення результатів найманої праці. )
  13.  Поясніть термін «ігнорування». (  Навмисно не помічати, не брати до уваги, нехтувати кимось, чимось.)
  14.   Яка відповідальність передбачено за насильницькі дії? ( Адміністра-тивна, кримінальна.)
  15. До кого може звернутися дитина по захист від насильницьких дій ?

 

        Руханка «Намалюй цифри частинами тіла»

  ( 1- пишемо носом, 2 – правим плечем, 3 – лівим плечем, 4 – правою ногою,   5 – лівою ногою, 6 – ліктем правої ноги, 7 – ліктем лівої руки, 8 – усім тілом.)

ІІІ конкурс

Конкурс  «Прислів’я та приказки»

( Знайдіть другу частину прислів’я чи приказки )

Яка громада, така її рада.

Як ми до людей, так люди до нас.

Дружба і братство – дорожче багатство.

Друга тримай, а знайдеш – тримай.

У хорошій компанії розуму наберешся,  а в поганій – і свій загубиш.

З ким поведешся, від того й наберешся.

Згода будує, а незгода руйнує.

Від сварки до бійки – один крок.

Бити та лаяти є кому, а годувати та вчити так нікому.

Не кидай каміння в небо, бо собі голову розіб’єш.

Хто любить бити, того теж наб’ють.

Коли двоє сваряться, то більше винуватий той, хто розумніший.

Біда тому, хто добра не робить нікому.

Кого біда кусає, той завжди злість на когось має.

Правда і в огні не горить, і в воді не тоне.

Яка хата – такий тин, який батько – такий син.

Добрі діти на ноги поставлять, а лихі – з ніг звалять.

Не вчи дитину штурханцями, а хорошими слівцями.

Дурному і п’яному море по коліна.

Будеш людині робити все життя добро – нічого, а зробиш один раз зло – на все життя ворогом будеш.

Злому всюди зле.

ІV  конкурс

З букв слова «толерантність»  скласти інші слова

( тінь, тато, Ната, тент, Ніна, рать, тонна, ліра, Лора, літо, сіно, село, неон, ніс, тісто, нора, ріст, снасть, неро, рот, тара, рано, ролет, нано, Лера, оса, ласт, тан, лан, нас, сало, соло, сіль, ера, оратор, Оранта, рента, толь, тіло, раллі, антена, стан, ліс, ріс, лінь, рана)

 

Руханка «Хенд-бол»

Творча робота «Наслідки насильства для дитини, сім»ї, суспільства»

( Кожна група по черзі представляють свої варіанти)

 

V конкурс

Творча робота «Колаж»

( кожна група представляє свої варіанти шляхів зменшення проявів насильства ) 

 

Підведення підсумків та визначення переможців

  1. Назвіть відомі форми насильства.
  2. Хто може бути «жертвою»?
  3. Хто може бути кривдником?
  4. Якими основними законами захищені права дітей.
  5. Продовжіть речення: Насильство породжує…
  6. Де найбільше спостерігаються прояви насильства?
  7. Що таке насильство ?
  8. Що таке жорстоке ставлення ?
  9. Що розуміють під поняттям толерантність ?
  10.            Що таке агресія ?
  11.            З якого віку настає відповідальність ?
  12.            Поясніть термін  «експлуатація».
  13.            Поясніть термін «ігнорування».
  14.              Яка відповідальність передбачено за насильницькі дії?
  15.            До кого може звернутися дитина по захист від насильницьких дій ?

 

«Яка громада,    така її рада»

«Як ми до людей,  так люди до нас»

«Дружба і братство –  дорожче багатство»

«Друга тримай,  а знайдеш – тримай»

«У хорошій компанії розуму наберешся,  а в поганій – і свій загубиш»

«З ким поведешся,  від того й наберешся»

«Згода будує,  а незгода руйнує»

«Від сварки до бійки –  один крок»

«Бити та лаяти є кому, а годувати та вчити так нікому»

«Не кидай каміння в небо, бо собі голову розіб’єш»

«Хто любить бити,  того теж наб’ють»

 

«Коли двоє сваряться,то більше винуватий той, хто розумніший»

 

«Біда тому,  хто добра не робить нікому»

 

«Кого біда кусає, той завжди злість на когось має»

 

«Правда і в огні не горить, і в воді не тоне»

«Яка хата – такий тин, який батько – такий син»

 

«Добрі діти на ноги поставлять, а лихі – з ніг звалять»

 

«Не вчи дитину штурханцями, а хорошими слівцями»

 

«Дурному і п’яному море по коліна»

 

«Будеш людині робити все життя добро – нічого, а зробиш один раз зло – на все життя ворогом будеш»

 

«Злому всюди зле»

 

 

Соціологічне опитування

        Керуючись наказом Міністерства освіти і науки України «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми», та з метою підвищення проінформованості учнівської молоді щодо проблем насильства та профілактики її проявів,  відділом освіти Рогатинської районної державної адміністрації,зокрема соціально-психологічною службою  було запропоновано провести у школах району з 23-28.04.2012р. профілактичний тиждень «Світ без насильства».

На районному рівні проводився тренінг з педагогами-організаторами та заступниками з виховної роботи «Попередження насильства та жорстокої поведінки». Брейн - ринг з лідерами учнівського самоврядування. На центральній площі було проведено Акцію «Синя стрічка квітня» учасниками якої були учні 8-10 класів Рогатинської СЗОШ №1, Рогатинської ЗОШ №2, Рогатинської гімназії ім. Володимира Великого .В рамках Акції було інформаційне повідомлення з історії виникнення акції флешмоб, звучала пісня «Боже яка краса». Усім хто підтримав  Акцію було почеплено синю стрічку. Учні також зробили соціологічне опитування жителів міста, щодо проблеми насильства. Всього було опитано 189 чоловік,з яких -179 відповіли «так»- у нашому суспільстві існує проблема насильства , «ні» -10 чол. Найчастіше зустрічаються такі прояви насильства як:

-словесні образи -145 чол.;

-фізичне насильство(побиття)-110 чол.;

-вимагання грошей-76 чол.;

-примусова праця-46 чол.;

-сексуальні домагання, зґвалтування-76 чол.

На запитання «Чи були Ви свідком насильства ?»-87 чол. відповіло «так», «ні» - 102 чол.  «Чи доводилось Вам бути жертвою проявів насильства?»  «так»- 42 чол , «ні» - 147 чол.

І такі варіанти  відповідей на запитання «Як можна зменшити прояви насильства?»:

Вирішувати це питання на законодавчому рівні;

  • Заборона проявів насильства у ЗМІ,натомість показ прикладів кращих стосунків;
  • Здійснювати профілактичну роботу з молоддю,сімями, у напрямку формування толерантної поведінки ;
  • Не бути  байдужими до даної проблеми;
  • Обєднати зусилля влади .сімї , школи у цьому напрямку;
  • Жити і виховувати молодь на релігійних засадах;
  • Не зловживати алкоголем;
  • Проводити більше профілактичних акцій ;
  • Проявляти більше уваги і любові до дітей;
  • Профілактична робота в ЗМІ і соціальних мережах.

Попередження насильства та жорстокої поведінки

 

 

Синя стрічка квітня

Початок цієї традиції поклала історія, що відбулася навесні 1989 року. Мешканка Норфолка (США) Бонні Фіней довідалася про загибель свого чотирирічного онука Майкла.

Раніше хлопчик знаходився в лікарні з травмами, а потім був уміщений до фостерної (приймальні) на три тижні. Коли після закінчення тритижневого терміну дитину намагалися повернути рідній матері, Майкл плакав, кричав, що мама його не любить, і не хотів повертатися. Бабуся за станом здоров’я не могла піклуватися про дитину і взяти Майкла до себе, хоча розуміла, що йому не можна повертатися додому. Однак суд вирішив, що кращим місцем для дитини буде її рідний дім. Бонні Фіней більше не бачила свого онука. Незабаром її молодша онучка також потрапила до лікарні з переломом ноги в чотирьох місцях, а на руках були опіки від сигарет. І тільки після цього почалися пошуки зниклого Майкла.

Виявилося, що хлопчик був убитий у будинку матері, поміщений до шухляди від інструментів, а потім утоплений у болоті три місяці тому.

Те, що сталося, настільки сколихнуло Бонні Фіней, що вона вирішила присвятити своє життя боротьбі з насильством над дітьми. Під час похорону онука вона прив’язала синю стрічку до антени свого фургона, тим самим вона хотіла привернути увагу людей до цієї проблеми. Незабаром її підтримати різні агентства, ділові кола, місцеві співтовариства Багато добровольців приєдналися до неї.

Чому синій колір? Бонні Фіней пояснює це тим, що вона не може забути синці на тілі своїх онуків. Синій колір служить постійним нагадуванням про те, що необхідно боротися з насильством і захищати дітей від насилля.

 

 

У будь-якому разі

 

Люди часто бувають нелогічними й егоїстичними

Все одно прощай їм.

Якщо ти добрий, люди можуть обвинуватити тебе в егоїзмі та прихованих намірах.

Однак залишайся добрим.

Якщо ти успішний у тебе може зявитися безліч друзів і справжніх ворогів.

Все одно будь успішним.

Якщо ти чесний і щирий люди можуть обманювати тебе.

Однак залишайся чесним і щирим.

Те, що ти будував роками, хтось може зруйнувати за одну мить.

Все одно продовжуй будувати.

Якщо ти знайшов спокій і  щастя, люди можуть заздрити тобі, однак будь щасливим.

Те хороше, що ти робиш сьогодні, найімовірніше завтра забудуть люди. Все одно роби добро.

Віддавай світові все найкраще, що в тебе є і цього ніколи не буде достатньо.

Однак віддавай світові все найкраще, що маєш.

Зрештою ти зрозумієш, що все це відбувалося між тобою і Богом і ніколи це не було між тобою і людьми.

 

 

 

                                           Слова Матері Терези

 

Все в твоїх руках

Колись давно на півдні Африки жив розумний. Але дуже пихатий вождь. Увесь день  його складався з приміряння вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось прокотилася країною чутка, що в пустелі зявився мудрець. Дуже розлютився вождь:»Як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною у світі!?», але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе…

 

І ось настав день зустрічі. Зібралося усе племя, щоб послухати найрозумніших людей світу. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий худорлявий чоловік, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав:»Скажи-но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?».

Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів:

 

«Усе в твоїх руках».

 

 

catch_butterfly

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку