Презентація на тему: "Інтелектуально-психічне здоров'я" для учнів старших класів, з вправами для тренування пам'яті, рекомендованих Ф. Лезером, вправами для самоконтролю своїх емоцій.
Напиши за прикладом. Мій характер: Мій характер дуже складний та мінливий. Інколи я дуже нестримний, а інколи і сумний. На мій настрій можуть впливати різні чинники. Це може бути як і погана погода на вулиці, так і незадовільна оцінка у щоденнику. Я борюсь з поганим настрієм:-слухаю веселу музику;-читаю анекдоти та смішні розповіді.«Моє психічне здоров’я»
Напиши за прикладом. Мої найулюбленіші предмети у школі:-Хімія. Бо мені подобається дізнаватись з чого складається світ навколо мене-Географія. Бо мені подобається працювати з картами і дізнаватися що оточує мене-Біологія. Мені подобається дізнаватись про живий світ. Важкі для мене шкільні предмети:-Історія. Вона важка для мене бо запам’ятати цілу книжку дат я, нажаль, не можу. Моє позашкільне навчання: Я навчаюсь у репетитора англійської мови.«Моє інтелектуальне здоров’я»
Я здорова людина, бо я… - завжди думаю про наслідки вживання нездорового харчування ; - веду здоровий спосіб життя; - намагаюся буди ввічливими з дорослими, веселим з друзями, цікавим для оточуючих; - живу в гармонії зі своїми думками та ділами; - маю звички, які допомагають мені впевнено йти у майбутнє.
Емоційно здорові люди вміють керувати своїми почуттями, емоціями та настроєм. Ознаками емоційно здорової людини є: пристосування й адаптація до різноманітного соціального психологічного оточення; дбайливе ставлення до власного здоров'я; відчуття цінності життя; співчуття до оточуючих і турбота про них; безкорисливість, неегоїстичність у стосунку до інших; здатність до глибоких почуттів в особистих стосунках (співпраця, дружба, кохання); уміння контролювати свої думки та тіло, що дозволяє зробити оптимальний (найкращий) вибір для здоров'я.
Ознаками інтелектуально здорової людини є:здатність використовувати свободу вибору дій та вміння застосовувати її для самовдосконалення;усвідомлена установка на позитивне мислення;уміння встановлювати й розвивати міжособистісні стосунки (творчі, дружні, родинні, сімейні, виробничі та інші);здатність із розумінням сприймати мотиваційні установки, думки та індивідуальність інших людей;уміння вибрати гармонійне співвідношення між розвитком логічного і творчого мислення відповідно до особливостей соціально-політичного середовища.
Інтелектуальне здоров'я основи вищої нервової діяльностіМислення Мова. Сприйняття (цілеспрямоване сприйняття здійснюється за допомогою уваги)ЕмоціїПам'ять — дуже цінна якість людини, її необхідно не тільки розвивати, але і зберігати, не отруюючи мозок алкоголем, нікотином, наркотиками.
закони пам'яті1. Думайте. Буде набагато кращим, якщо ви спробуєте знайти в тексті головну думку, виділити її аргументацію, позначити перехід до наступного —тобто попрацюєте в книзі олівцем, зробите конспект.2. Цікавтеся. Подумайте над словами англійського філософа Б. Стюарда: «Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не запам'ятовуй нічого, що не маєш на меті застосовувати».3. «Їжте слона частинами». Середній обсяг нашої оперативної пам'яті — при одночасному сприйнятті вона здатна удержати в середньому сім об'єктів. Облич, предметів, слів, фраз, параграфів —байдуже. Причому легше запам'ятовуються перший і останній елементи ряду.
4. Будьте готові. Нове легше укладається на вже готові полички, міцніше тримається завдяки зв'язкам з колишньою інформацією. До роботи зі складним матеріалом корисно спеціально підготуватися: почитати на ту ж тему, щось ще, можливо, більш популярне.5. Не топчіть сліди. Давно помічено, що кращий спосіб забути тільки що вивчене — спробувати відразу запам'ятати щось схоже. Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.6. Огляньтеся навколо. Уявивши обстановку, у якій відбувалася подія, ви зможете пригадати і її, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного. Наприклад, вузлик на пам'ять, зав'язаний у певній ситуації, згодом допомагає згадати і привід, через який він з'явився. 7. Учіть від А до Я. Зміст цього закону в тім, що вся інформація повинна сприйматися як закінчене ціле, а не розрізнені осколки невідомо чого. Якщо ви почнете заучувати вірш вроздріб, то потім у дошки після кожної строфи будете довго згадувати початок наступної. Учіть усе відразу. Такий принцип допоможе потім швидко відновити в пам'яті потрібне. Для цього почніть згадувати спочатку.закони пам'яті
Вправи для тренування пам'яті, рекомендованих Ф. Лезером. А. Логічно не зв'язаний текст. Для запам'ятовування цих 10 слів дається 40 секунд, після цього запишіть те, що ви запам'ятали. Відповідь вважається правильною, якщо вірно вказується і порядковий номер слова, Помноживши число правильних відповідей на 5, одержите ефективність запам'ятовування у відсотках.1. Українець2. Економіка3. Каша4. Татуювання5. Нейрон6. Любов7. Ножиці8. Совість9. Глина10. Словник
Б. Числа. За 40 секунд потрібно запам'ятати 20 чисел з їх порядковими номерами.1.43; 2.57; 3.12; 4.33; 5.81; 6.72; 7.15; 8.44; 9.96; 10.7; 11.37; 12.38; 13.86; 14.56; 15.47; 16.6; 17.78; 18.61; 19.83; 20.73. Ефективність запам'ятовування обчислюється так само, як і в попередній вправі.
Вправа «Самоконтроль зовнішнього прояву емоцій»В момент дії стресових факторів, при зростанні емоційного напруження, необхідно запустити питання самоконтролю:«Як виглядає моє обличчя? Чи стиснуті мої зуби? Як я сиджу? Як я дихаю?». Якщо виявлені ознаки напруження, необхідно:1. Довільно розслабити м'язи, для розслаблення мімічних м'язів використовуйте наступні формули: м'язи обличчя розслаблені; брови вільно розведені; лоб розгладжений; розслаблені м'язи щелепи; розслаблені м'язи рота; розслаблений язик, крила носа; все обличчя спокійне і розслаблене.2. Зручно сісти, встати.3. Зробити 2—3 глибоких вдихи і видихи.
Вправа «Заспокійливе дихання»Даний тип дихання використовується в різних ситуаціях для зменшення надлишкового збудження і нервового напруження. Цей тип дихання може нейтралізувати нервово-психічні наслідки конфлікту, зняли хвилювання перед певною діяльністю та допомогти розслабитись перед сном. Повільно глибоко вдихніть через ніс і на межі вдиху затримайте дихання, потім повільно видихніть через ніс. Знову вдих, затримка дихання, видих – довше на 1 – 2 секунди. Фаза видиху весь час збільшується. Уявляйте собі, що з кожним видихом ви позбавляєтесь стресового напруження. Перша цифра - вдих, друга - видих, в дужках – затримка дихання: 4 - 4(2), 4 - 5(2), 4 - 6(2), 4 - 7(2), 4 - 8(2), 4 - 8(2), 5 - 8(2), 6 - 8(3), 7 - 8(3), 8 - 8(4), 8 - 8(4), 7 - 8(3), 6 - 7(3), 5 - 6(2), 4 - 5(2).
«Маска подиву». Заплющити очі. Одночасно з повільним вдихом максимально високо підняти брови, вимовивши про себе: «М'язи чола напружені». Затримати на секунду подих і з видихом опустити брови. (Пауза 15 секунд.)«Жмурки» — вправа для очей. З повільним видихом, м'яко опустити повіки. Вдихаючи повітря, поступово нарощувати напруження м'язів очей і, нарешті, замружити їх так, начебто в них потрапило мило, мружитися якнайсильніше. Вимовити про себе: «Повіки напружені». Потім — секундна затримка подиху, вільний видих і розслаблення м'язів повік. Залишаючи повіки опущеними, вимовити про себе: «Повіки розслаблені».«Обурення» — вправа для носа. Округлити крила носа і напружити їх, начебто ви дуже сильно чимось обурені, зробити вдих і видих. Вимовити про себе: «Крила носа напружені». Зробити вдих, на видиху розслабити крила носа. Вимовивши про себе: «Крила носа розслаблені».«Маска поцілунку». Одночасно з вдихом поступово стискати губи, начебто для поцілунку, довести це зусилля до межі і зафіксувати його повторюючи: «М'язи рота напружені». На секунду затримати подих, з вільним видихом розслабити м'язи. Вимовити: «М'язи рота розслаблені».