Мета. Розглянути товариськість як об'єктивне явище нашого життя, як спосіб співіснування людей. Визначити можливість/неможливість дружніх стосунків між хлопцем І дівчиною. Вчитись зберігати індивідуальність в міжлюдських відносинах.
Підготувала
Заступник директора з ВР
Мебонія М.Я.
Мета. Розглянути товариськість як об'єктивне явище нашого життя, як спосіб співіснування людей. Визначити можливість/неможливість дружніх стосунків між хлопцем І дівчиною. Вчитись зберігати індивідуальність в міжлюдських відносинах.
Попередні умови. Присутні повинні знати, що таке дружба, кого ми вважаємо друзями тощо.
Клас поділений на прихильників і противників дружби між хлопцем і дівчиною (мається на увазі саме дружба, а не симпатія, закоханість).
Ведучий пропонує до розгляду наступні питання.
В житті зустрічаються дівчата, яким легше товаришувати з хлопцями, ніж з дівчатами. Вони мотивують це тим, що друзі-хлопці більш віддані, вміють берегти секрети, не розпускать плітки... Але мало хто здогадується, що корені таких між; людських стосунків закладаються в сім'ї, Часом, дівчинку виховують, як хлопця: забороняють рюмсати, жалітися, коли хтось образив — це все трактується як слабкість. З часом, дівчинка переймає манеру хлопців, як в одязі, зачісці, так і в поведінці. Відомо ж, що зовнішня схожість полегшує спілкування. З часом, манера спілкуватися також стає «хлопчачою». Так, замість того, щоб проявляти симпатію до хлопця «жіночим» способом (кокетувати), дівчина вважає за краще говорити про це відкрито. Що ви про це думаєте? (Думка учнів).
«...мені здавалося, що бути чемною дівчинкою соромно. Я була організатором всіх розваг — від гри «Далі стрибне в калюжу» до небезпечних вилазок на дахи будинків. Саме за це мене поважали хлопці. Але... закохувалися в інших дівчат».
Хто виграє в даній ситуації? Чому? Чи втрачає дівчина свою жіночість в такій дружбі? Якими можуть бути наслідки для дівчини від такої дружби?
Ситуація (з преси):
«Випускний вечір. Ми зустрічали схід сонця... На всіх дівчатах опинились хлопчачі піджаки, тільки я одна мерзла. «Ти у нас загартована!» — сказали мені хлопці».
Який висновок тут напрошується? (Думка учнів). Чи буде щасливою ця дівчина в особистому житті? Як не перетворитися на хлопця, зберегти свою індивідуальність? Чи соромно бути слабкою? Чи може бути корисною для дівчини дружба з хлопцем? Які позитивні сторони такої дружби ви можете назвати? (Вироблення таких якостей як відкритість, прямота, вміння товаришувати).
Отже, дружба між протилежними статями трапляється в житті. Проте, важливо не загубити себе в цій дружбі, пам'ятати, що ти — жінка по своїй природі. А бути жінкою — не означає бути слабкою. Це — вміння одягатися, ставитися до себе з повагою і любов'ю, вміння легко спілкуватися.
Як зберегти дівчині індивідуальність в дружбі з сильною половиною людства? (Думка учнів).
Почніть із змін в зовнішності, одязі, манері ходити і спілкуватися. Через деякий час зовнішні зміни спонукають до зміни внутрішнього стану. Дівчина перестане ганьбитися власної слабкості, оберне в достоїнство те, що раніше вважала слабкістю. Позитивні якості, що набувають в дружбі з хлопцем, безумовно пригодяться.
Отже, товаришуйте, але при цьому не втрачайте власну неповторність і привабливість.
Дружба — добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності. (Тлумачний словник української мови. За ред. Д.Г. Гринчишина, Стор. — 67).
Індивідуальність — сукупність рис, що визначають самобутність людини, її відмінність від інших людей; своєрідність психіки та особистості індивіда, її неповторність. Індивідуальність проявляється в рисах характеру, темпераменту, у специфіці інтересів, якостей перцептивних процесів і інтелекту, потреб і здібностей індивіда. Людина стає індивідуальністю, коли її особистість наповнюється одиничними та неповторними властивостями. (С.Гончаренко. Український педагогічний словник. Стор. — 144).
1