"Дистанційне навчання"

Про матеріал
В даному матеріалі ви зможете знайти платформи для дистанційної освіти, а також веб-сервіси та додатки, які стануть у нагоді для застосування технології дистанційного навчанні.
Перегляд файлу

 

 Дистанційне навчання — це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Іншими словами, дистанційне навчання – це навчання на відстані з використанням сучасних технологій.

 Переваги дистанційного навчання:

  •   доступне незалежно від місцезнаходження;
  •   дає змогу обирати:
  •                 місце;
  •                 час;
  •                 індивідуальний графік;
  •                 навчальні дисципліни та викладачів;
  •                 темп навчання;
  •   забезпечує доступ до навчальних програм провідних навчальних закладів світу;
  •   дає змогу поєднувати навчання з роботою.

В Україні датою офіційного початку запровадження дистанційного навчання можна вважати 21 січня 2004 року, коли наказом № 40 Міністерства освіти і науки України було затверджено «Положення про дистанційне навчання», яке поклало початок запровадженню нових технологій у галузі освіти.

Нормативно-правова база, що регламентує дистанційне навчання в Україні:

  •                Закон України «Про освіту».
  •                Наказ Міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2013 року №466;
  •                “Про затвердження Положення про дистанційне навчання” (Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки № 660 від 01.06.2013 та № 761 від 14.07.2015);
  •                Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні.
  •                Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти.

 

Дистанційне навчання в закладі загальної середньої освіти забезпечується завдяки навчальним ресурсам, платформі дистанційного навчання, учням та вчителю, проте все залежить від того, який шлях реалізації дистанційного навчання обрав заклад – дистанційну як окрему форму навчання, чи використання технологій дистанційного навчання (наприклад, на період карантину). Це може бути платформа дистанційного навчання, відео, інтерактивні вправи, тести, опитувальники тощо.

Платформа дистанційного навчання – це програмне забезпечення для підтримки дистанційного навчання, метою якого є створення та управління педагогічним змістом, індивідуалізація навчання та телетьюторат.

Платформи дистанційного навчання дають вчителям (викладачам) змогу створювати дистанційні курси з набором інформаційних матеріалів, завдань та систем оцінювання набутих учнями (студентами) знань унаслідок такого навчання.

Завдяки функціоналу платформи дистанційного навчання, вчитель (викладач) створює курс, використовуючи мультимедійні педагогічні ресурси, індивідуалізує його до потреб та здібностей кожного учня чи студента, та здійснює підтримку їхньої навчальної діяльності.

На сьогоднішній день у світі існує значне число платформ для організації дистанційного навчання, і ці платформи поділяються на дві великі категорії:

із закритим кодом (комерційні);

з відкритим кодом (поширюються безкоштовно).

Розглянемо найпопулярніші платформи.

Платформа дистанційного навчання Moodle https://moodle.org

 Moodle (модульне об'єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище), яке може використовуватися як платформа для електронного, в тому числі дистанційного навчання. Moodle — це безкоштовна, відкрита (Open Source) система управління навчанням. Вона реалізує філософію «педагогіки соціального конструктивізму» та орієнтована насамперед на організацію взаємодії між викладачем та учнями, хоча підходить і для організації традиційних дистанційних курсів, а також підтримки очного навчання.

Платформа дистанційного навчання Open edX  https://open.edx.org

 Це неприбуткова платформи з відкритим кодом, яка була розроблена та впроваджена Массачусетським технологічним інститутом та Гарвардським університетом. OpenEdx дозволяє адаптувати зовнішній вигляд платформи, мову та налаштування під користувача, що робить цей інструмент одним з найзручніших та найпотужніших у світі як з боку користувацького досвіду, так і для викладачів, які працюють над розробкою онлайн-курсів. OpenEdx складається з двох частин – власне рішення для користувача, завдяки якому він одержує доступ до курсів, та модуля для створення курсів у системі, в якому працюють розробники онлайн-курсів.

В світі існують й інші платформи, і в кожної є свої плюси та мінуси, проте на сьогоднішній день однією з найзрозуміліших українському вчителю (український інтерфейс, достатня кількість інструкцій, цілодобова підтримка фахівців) та найбільш функціональних є платформа Moodle. В будь-якому випадку, заклад сам обирає платформу дистанційного навчання й ніхто не права обмежувати вчителів у цьому виборі, але весь заклад має працювати на одній платформі.

При виборі такого шляху організації дистанційного навчання педагогам не обов’язково встановлювати одну з платформ дистанційного навчання, створювати свої дистанційні курси та налагоджувати взаємодію з учнями, оскільки навчальний процес з використанням технологій дистанційного навчання впроваджується на період карантинів (може тривати один тиждень), стихійного лиха та інших обставин, які унеможливлюють відвідування учнями закладу освіти. Тут на допомогу можуть прийти альтернативні веб-ресурси:

Веб-сервіси для керування навчанням учнів (платформи дистанційного навчання різних типів – наприклад, типу «соціальна мережа»):

  1. Edmodo https://new.edmodo.com
  2. Google Classroom https://classroom.google.com
  3. Персональний сайт (блог) вчителя, наприклад на платформі https://www.blogger.com
  4. Сайти (блоги) Wordpress https://uk.wordpress.org
  •                Інструменти онлайн трансляцій дозволять взаємодіяти з учнями в режимі реального часу: пояснювати матеріал, демонструвати презентації, відео, вебсторінки, задавати та відповідати на запитання, проводити опитування. Найголовніше – в функціоналі більшості таких інструментів є можливість збереження сесії, що дозволить пізніше переглянути записане відео (важливо як для учнів, які з тих чи інших причин не можуть бути в онлайні, так і для вчителів, яким потрібно прозвітувати про виконану роботу)
  1.             Прямий ефір YouTube https://www.youtube.com/
  2.             Zoom https://zoom.us

Онлайнові дидактичні ігри, вправи, кросворди, тести та опитування. Саме вони допоможуть учням краще засвоїти навчальний матеріал, перевірити, як вони розуміють нову тему тощо. Вчитель може обрати ті, які допомагають відслідкувати навчальний поступ кожного учня, або ж просто відточувати навички (наприклад, тренажери усного рахунку тощо).

  1.              Learningapps https://learningapps.org
  2.              Classtime https://www.classtime.com/uk
  3.              Оnlinetestpad https://onlinetestpad.com/ua
  4.              Miyklas https://miyklas.com.ua
  5.              Quizizz https://quizizz.com
  6.              Wizer.me https://wizer.me
  7.              .Quizlet https://quizlet.com
  8.              Rebus1 http://rebus1.com
  9.              Thatquizhttps://www.thatquiz.org/uk

 

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
6397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку