Перехід на дистанційне навчання,обумовлений пандемією, став несподіваним і досить серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу-педагогів,учнів та їх батьків.
Пропонуємо матеріал для самостійного вивчення матеріалу з алгебри 7кл. за оновленим стандартом за підручником алгебра 7 кл - А.Г.Мерзляк ;
В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020 (2015)
Тема навчального модуля «Одночлени»
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів
Мета:формування понять одночлена, стандартного вигляду одночлена; формування вмінь учнів множити одночлени та підносити одночлени до степеня, записувати одночлени в стандартному вигляді
Учень/учениця:
наводить приклади:; одночленів
пояснює:одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт одночлена,степінь одночлена
формулює: означення: одночлена
розв’язує вправи, що передбачають: зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена, піднесення одночлена до степеня.
Вивчить:§2 п.7 підручник алгебра 7 кл - А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020 (2015)
Виконати вправи по підручнику:№279 (265);285(270);289(272);299(281)
Тести Перевір себе
І рівень
. Оберіть с правильну, на Вашу думку, відповідь.
1. Звести одночлен до стандартного вигляду: 5х ∙ 0,01у ∙ 20.
а) ху; б) 0,1ху; в) 10ху; г) 100ху.
2. Помножити одночлени: 5ху і -7ху.
а) – 2ху; б) – 35ху; в) – 2ху; г) 35х у.
3.Піднести до квадрата одночлен: - 0,2 х у.
а) – 0,4ху; б) 0,4ху; в) – 0,04ху; г) 0,04 ху.
4. Виконати піднесення до степеня ( - 2хуz).
а) – 6xyz; б) - 8xуz; в) – 6xуz; г) – 8хyz.
5. Який з одночленів записаний у стандартному вигляді?
А) – 0,7 b; Б) 4abb; В) 3(a2b 3)2; Г) –8а2 ·а.
6. Знайдіть степінь одночлена (3т3п)2 ·3п 3.
А) 11; Б) 13; В) 27; Г) 9.
ІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь
7.Подайте вираз у вигляді одночлена стандартного вигляду
8. Спростити вираз:
9. Знайдіть значення виразу 5т 2п 3, якщо т = – 0,2, п = –1.
IІІ рівень
Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження..
10. Спростіть вираз і знайдіть його значення.
, якщо а = –2; b = –1.
11.. Записати у вигляді одночлена стандартного вигляду ( n – натуральне число ):
12.. Знайти значення виразу - 625ху, якщо 5ху = 4.
Тема навчального модуля «Многочлени »
Многочлени. Додавання і віднімання многочленів. Множення одночлена на многочлен, множення многочленів. Розкладання многочлена на множники(винесення спільного множника за дужки,метод групування)
Учень/учениця:
наводить приклади многочленів в стандартному вигляді
пояснює:многочлен стандартного вигляду,степінь многочлена
формулює: означення: многочлена, подібних членів многочлена степеня многочлена правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів
розв’язує вправи, що передбачають: додавання і віднімання многочленів. зведення подібних членів перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування.
Підручник А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020 (2015)
Вивчити:§2 п.8 і п.9 Виконати вправи по підручнику:№319(295);323(297);34(308);345(311);348(314;)356(322)
тест №2 ст73(64)
Вивчити:§2 п.10
Виконати вправи по підручнику№393(355);395(357);399(361);411(373;)413(375).
Вивчити:§2 п.11
Виконати вправи по підручнику:№432(392);434(394);438(398);440(400);452(412);
Вивчити:§2 п.12
Виконати вправи по підручнику:№480(484);441(489);500(452)
Вивчити:§2 п.13
Виконати вправи по підручнику:№529(476);531(478);536(482);539 (484 )
тест №3 стр. 100(87-88)
Перевір себе Тест №1
І рівень (кожне завдання оцінюється в один бал)
1. Многочлен у2 – 8у + 4 + 6у запишіть у стандартному вигляді.
а) у2 – 2у + 4; б) у2 + 2у + 6; в) у2 – 7у – 6; г) у2 – 8у + 6у + 4.
2. Знайдіть суму многочленів 2х2 + 3х + 6 и 3х2 – 2х + 6.
а) 5х2 + х + 12; б) 5х2 – 5х + 12; в) 5х2 – х – 12; г) х2 + 5х – 12.
3. Подайте у вигляді многочлена вираз: –3х (х2 – 2х + 1).
а) 3х3 + 6х2 + 3х; б) –3х3 + 6х2 – 3х; в) –7х4 – 21х3 + 7х; г) 4х3 – 5х2 + 3х.
4. Винесіть за дужки спільний множник 9х2у + 5ху2 – 6х3.
а) х2 (9у + 5у2 – 6х); б) х (9ху + 5у2 – 6х2);
в) ху (9х + 5у – 6х); г) х2 (9у + 5у2 + 6х);
5. Запишіть у вигляді добутку х(а + b) + 2a + 2b.
а) (a + b) (x + 2); б) (a + b) (x + а + b); в) (2a + 2b) (x + 2); г) (a + b) (x + 2).
ІІ рівень
6. Розв’яжіть рівняння: (х + 6) . х = 79 + (х – 5)(х + 5).
7. Доведіть, що вираз 212 – 210 + 29 кратний 56.
ІІІ рівень
8. Доведіть, що для будь-якого натурального числа п значенні виразу (п + 3) (п + 4) – (п + 1) (п + 6) ділиться націло на 6.
Правильні відповіді до завдань 1 - 8:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
а |
а |
б |
б |
а |
9 |
26 . 56 |
Доведено |
Тест №2
І-рівень
. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
1. Звести до стандартного вигляду многочлен: 5а ∙ 2ав – 3в ∙ 3ав.
а) 10ав – 9ав; б) 7ав – 6ав; в) - в; г) ав.
2. Знайти суму многочленів: 5ху – 2х - ху і 3х - 4ху.
а) ху + 5х - ху; б) 9ху + х - ху; в) ху + х - ху; г) х.
3. Знайти різницю многочленів: 5х + 3х – х і 2х – х - х.
а) 7х - х + 3х – 2х; б) 3х + х + 3х; в) 3х - х - 3х; г) 3х + х + 3х – 2х.
4. Перетворити добуток у многочлен: 2х(2ху – 3х + у).
а) 4ху – х + 2ху; б) 4ху – 5х + 2ху; в) 4ху – 6х + 2ху;
г) 4ху – 6х + 2ху.
5. Виконати множення: 0,2ху(8ху + 5х).
а) 1,6ху + 5ху; б) 1,6ху + ху; в) 8,2ху + 5,2ху; г) 1,6ху + 0,1ху.
6. Розв’язати рівняння: 3(6х - 3) – 2х = 0.
а) коренів немає; б) - ; в) безліч коренів; г) .
ІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
7. Знайти суму і різницю многочленів: 7х – 2х – 8 і 4х + 3х – 7.
8. Спростити вираз і знайти його значення 3х(3х + 2) – 6(х + 4), якщо х = .
9. Розв’язати рівняння: 5х + = 12 – 2х.
IІІ рівень
Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування.
10. Спростити вираз: 7х(2х – 5) – 5(4х – 3х) – 0,4х.
11. Розв’язати рівняння: - = .
12. Звести до стандартного вигляду многочлен:
12х – (7х + 3х – 2(5х - 8)).
Тема навчального модуля «Формули скороченого множення»
Добуток різниці та суми двох виразів. Різниця квадратів двох виразів. Квадрат суми та різниці двох виразів. Сума й різниця кубів двох виразів. Застосування різних способів розкладання многочлена на множники.
, Учень/учениця: потрібен вміти: користуватися формулами скороченого множення. до розв'язування практичних задач та раціонального обчислення значень числових виразів
наводить приклади формул скороченого множення
записує і обґрунтовує: формули скороченого множення
розв’язує вправи, що передбачають: розкладання многочлена на множники за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень
Підручник А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020(2015)
Вивчити:§2 п.14
Виконати вправи по підручнику:№560(500);561(502);563(504);572(513).
Вивчити:§2 п.15
Виконати вправи по підручнику№596(536;)602(540);612(550).
Вивчити:§2 п.16
Виконати вправи по підручнику:№633(569);639(571);641(573); 648(580).
Вивчити:§2 п.17
Виконати вправи по підручнику:№697(626);699(628);703(632);711(640)
тест№4 129-130 (113-114.)
Вивчити:§2 п.18
Виконати вправи по підручнику:№752(678);758(679);762(683); 767(68.
Вивчити:§2 п.19
Виконати вправи по підручнику:№789(707);792(709);802(717);804(719);806(721)
тест №5 ст.145-146(126-127.)
Перевір себе
І рівень
a) n2 – 2ny + y2; б) n2 + 2ny + y;
в) n2 – y2; г) n2 + y2.
a) x2 – 4x + 16; б) x2 + 82 + 16;
в) x2 – 16; г) x2 – 8x + 16;
а) (p – 25) (p + 25); б) (p – 25) (p – 25);
в) (p + 5) (p + 5); г) (p – 5) (p + 5).
a) 860; б) 10; в) 86000; г) 20.
a) (x – 7) (x + 7); б) (x + 7)2;
в) (x – 49)2; г) (x – 7)2.
ІІ рівень
Спростіть вираз (0,1a – 0,2b)2 + (0,1a – 0,2b) (0,1a + 0,2b) та знайдіть його значення при a = –50, .
ІІІ рівень
Правильні відповіді до завдань 1 – 8:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
в |
б |
г |
а |
г |
|
5; |
54, при а = 1 |
Тест №2
. Формули скороченого множення
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
с2 - 36 |
с2 +12с + 36 |
с2 – 12 с + 36 |
с2 +36 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
25 + с2 |
с2- 25 |
5 - с2 |
25 - с2 |
3. Розкладіть на множники: α2 - 72.
А |
Б |
В |
Г |
(α + 49) (α - 49) |
(α + 49) (α - 49) |
(α + 7) (α - 7) |
(α – 7)2 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
25 – 10с + с2 |
125 – с3 |
125 + с3 |
25 – с3 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
5. Подайте у вигляді многочлена вираз (α + 3b)(3b – α)
А |
Б |
В |
Г |
α2 + 9 b2 |
α2 - 9 b2 |
9 b2 - α2 |
α2- 6αb + 9 b2 |
6. Установіть відповідність між виразами (1– 4) і результатами спрощення цих виразів (А-Д).
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1) (2 х + у)(у –2 х) А 4 х2 + 8ху + 4у2
2) (у –2 х)2 Б у2 – 4х2
3) (х + 2у) (х2 – 2ху + у2) В х3 +8 у3
4) (2х + 2у)2 Г у2 – 4у х + 4х2
Д 4х2 + 4ху + 4 у2
7.. Спростіть вираз (х – 2)(х + 2) – (х – 5)2 .
8. Розв’яжіть рівняння : 1) 2х3 - 50х = 0. 2) ) (х – 3)2 – (х + 3)2 = 24
Тема навчального модуля «Функції»
Функції. Способи завдання функції. Графік функції. Лінійна функція,ії графік і властивості..
, Учень/учениця:
наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій
пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції
формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність
називає та ілюструє на прикладах способи завдання функції
описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду — прямої пропорційності
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі) потрібен вміти: користуватися формулами скороченого множення. до розв'язування практичних задач та раціонального обчислення значень числових виразів
Підручник А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020(2015)
Вивчити:§3 п.20
Виконати вправи по підручнику:№851(764);854(767);857(770);864(777); 868(781).
Вивчити:§3 п.21
Виконати вправи по підручнику№879(790);886(792);888(795);891(797);898(803).
Вивчити:§3
Виконати вправи по підручнику:№917(821);922(823);923(824);930(829);933(832);937(836).
Вивчити:§3 п.23
Виконати вправи по підручнику:№954(852);959(854);961(856);968(862);974(868) ; 984(878);991(885);999(893).
тест№6 194-195(170-171).
Перевір себе
Тест №1
І рівень
1. Знайдіть значення функції y = 2x + 1, якщо значення аргументу дорівнює 5 а) 9; б) 11; в) 2; г) 7.
2. Вкажіть, для якого значення аргументу значення функції y = 8x + 5 дорівнює -3?
а) 1; б) 0; в) 10; г) -1.
3. Яка з вказаних точок належить графіку функції y = -4x + 2?
а) A (-2; -8); б) K (-1; 4); в) B (0; 2); г) C (1; 10).
4. Функція y = kx при x = 4 приймає значення, що дорівнює 26. Знайдіть k.
а) k = 6,5; б) k = 22; в) k = -6,5; г) .
5. При якому значенні k графіки функцій y = kx + 2 и у = 10 – 5х паралельні?
а) 5; б) -5; в) -10; г) .
ІІ рівень
6. Знайдіть координати точки перетину графіків функцій
y = x – 4 і , якщо вони є.
7. Укажіть найбільше значення функції y = 3x – 5 на відрізку [-1; 3].
ІІІ рівень
8. Задайте формулою лінійну функцію, графік якої, паралельний прямій y = 3x та проходить через точку А (1; -2). Побудуйте в одній системі координат графіки функцій.
Правильні відповіді до завдань 1 – 8:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
б |
г |
в |
а |
б |
(14; 10) |
4 |
y = 3x – 5 |
Тест №2
І- рівень
. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
1. Яка з функцій є лінійною функцією:
а) у = 2х - х; б) у = 2х + 7; в) у = ; г) у = х – 1 - х?
2. Функцію задано формулою у = - 0,75х - 2. Знайти значення функції у, якщо
х = 8. а) - 6; б) 6; в) - 8; г) 8.
цей графік через точку: а) (0; - 3); б) (12; 6); в) (- 12; 1); г) (6; 3).
4. Яка з функцій є прямою пропорційністю:
а) у = 5; б) у = - х; в) у = - ; г) у = - 2х + 4?
5. Не виконуючи побудови, знайти нулі функції: у = - 0,5х + 4.
а) 0; б) 4 ; в) 8 ; г) – 6.
6. Графік якої функції проходить через точку (4; - 6):
а) у = 1х; б) у = 3х - 4; в) у = - 1,5х; г) у = 2х - 2.
ІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
7. Знайти значення k, якщо відомо, що графік функції у = kх + 5 проходить через точку А(4; - 7,4).
8. Не виконуючи побудови, знайти координати точок перетину з осями координат графіка функції: у = - 0,75х - 21.
9. Побудувати графік функції: у = х - 3.
Знайти: а) нулі функції; б) значення аргументу, при яких функція набуває додатних значень в) точки перетину з віссю Оу.
Тема навчального модуля «ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ»
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік. Система двох лінійних рівнянь з двома змінними Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом; способом підстановки; способом додавання
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових
, Учень/учениця:
Учень/учениця:
наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними
пояснює:що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними;скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними
формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними
будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними
описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними
характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків
розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними
Підручник А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020 (2015)
7клас Алгебра
Вивчити:§4 п.24
Виконати вправи по підручнику:№1017(910);1021(914);1034(927).
Вивчити:§4 п.25
Виконати вправи по підручнику №1060(952);1072(957);1072(96)1;1075(964);1092(98)1;1098(987).
Вивчити:§4 п.26.
Виконати вправи по підручнику:№1123(1010);1127(1014);1129(1016).
Вивчити:§4 п.27
Виконати вправи по підручнику:№1148(1034);1150(1036);1153(1038).
Вивчити:§4 п.28
Виконати вправи по підручнику:№1166(1047);1168(1049);1172(1053).
Вивчити:§4 п.29
Виконати вправи по підручнику:№1199(1078);1203(1082);1205(1084);1207(1086);1211(1090);1215
(1094);1219(1098);1223(1102);1229(1108) 1241(1120)
Перевір себе
І рівень
1. Яке рівняння не має коренів?
а) 3х = 5; б) 0 х = 7; в) 4 х = 0; г) -0,4х = 1,3.
2. Коренем якого рівняння буде число 4?
а) х + 3 = 1; б) 2х – 10 = -2; в) 4х – 4(х – 4) = 12; г)
3. Розв’яжіть рівняння і знайдіть різницю їх коренів: 0,3х – 1,2 = 0 і .а) -24,1; б) 29; в) 21; г) 15,6.
4. Які рівняння є рівносильними?
а) б) х (х + 5) = 0; в) х = 5; г) х2 = 25.
5. У двох автобусах їхало 63 пасажири. В другому автобусі їхало в 2 рази більше пасажирів, ніж у першому. Скільки пасажирів їхало в другому автобусі?
а) 43; б) 21; в) 31; г) 42.
ІІ рівень
6. Розв’яжіть рівняння
7. Зріст Микити 75 см і ще половина його зросту. Який зріст Микити?
ІІІ рівень
8. Човен за течією річки проплив 2,5 години, а проти течії – 3,6 години. За течією човен проплив відстань на 7,6 км більше, ніж проти течії. Знайдіть швидкість човна за течією, якщо швидкість течії річки – 2 км/год.
Правильні відповіді до завдань 1-8.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
б |
б |
в |
а, г |
г |
|
1,5 м |
км/год |
Тест№2
Системи лінійних рівнянь з двома змінними»
Виберіть правильний варіант відповіді
1. Яке з наведених рівнянь є лінійним рівнянням з двома змінними?
а) 3х + 5у = 2; б) ху = 6; в) х2 – у2 = 0; г) х – 4у2 = 1.
2. Скільки розв’язків має рівняння 0 х + 0 у = 0.
а) один; б) два; в) безліч; г) жодного.
3. Укажіть рисунок, на якому зображено графік функції х + у = 1.
4 Яка пара чисел є розв’язком системи
а) (0; 2); б) (2; 0); в) (0; -2); г) (1; -2).
5. Знайдіть координати точки перетину графіків рівнянь, не виконуючи їх побудови
х – 2у = 5 і 3х + 5у = 26
6.Скільки розв’язків має система лінійних рівнянь
а) 1 розв’язок; б) жодного розв’язку; в) 2 розв’язки; г) безліч розв’язків
7. На яке число треба помножити обидві частини другого рівняння системи, щоб дістати у рівняннях протилежні коефіцієнти при змінній х:
а) -5 ; б) -2; в) 2; г) 4.
8. У кошику 46 яблук і груш. Яблук на 12 більше, ніж груш. Яка система
відповідає умові задачі?
а) б) в) г)
9 За 5 кг апельсинів і 4 кг лимонів заплатили 22 гривні, а за 6 кг апельсинів і 2 кг лимонів – 18 гривень. Скільки коштує 1 кг апельсинів і скільки – 1 кг лимонів?