Дістанційне навчання

Про матеріал
Матеріал для самостійного вивчення матеріалу з алгебри 7кл. за оновленим стандартом за підручником алгебра 7 кл - А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020 (2015)
Перегляд файлу

Перехід на дистанційне навчання,обумовлений пандемією, став несподіваним і досить серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього  процесу-педагогів,учнів та їх батьків.

Пропонуємо матеріал для самостійного вивчення матеріалу з алгебри 7кл. за оновленим стандартом за підручником  алгебра 7 кл - А.Г.Мерзляк ;

 В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020 (2015)

 

 

Тема навчального модуля «Одночлени»

Одночлен. Стандартний вигляд одночлена. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів

Мета:формування понять одночлена, стандартного вигляду одночлена; формування вмінь учнів множити одночлени та підносити одночлени до степеня, записувати одночлени в стандартному вигляді

Учень/учениця:

наводить приклади:; одночленів

пояснює:одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт одночлена,степінь одночлена

формулює: означення: одночлена

розв’язує вправи, що передбачають: зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена, піднесення одночлена до степеня.

Вивчить:§2  п.7 підручник  алгебра 7 кл - А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020 (2015)

Виконати  вправи по підручнику:№279 (265);285(270);289(272);299(281)

                            Тести  Перевір себе

                                 І рівень

. Оберіть с правильну, на Вашу думку, відповідь.

1. Звести одночлен до стандартного вигляду:    5х ∙ 0,01у ∙ 20.

    а) ху; б) 0,1ху; в) 10ху; г) 100ху.

2. Помножити одночлени:     у  і  -7ху.

 а) – 2ху; б) – 35ху; в) – 2ху; г) 35х у.

3.Піднести до квадрата одночлен:     - 0,2 х у.

а) – 0,4ху; б) 0,4ху; в) – 0,04ху; г) 0,04 ху.

4. Виконати піднесення до степеня   ( - 2хуz).

а) – 6xyz; б) - 8xуz; в) – 6xуz; г) – 8хyz.

5. Який з одночленів записаний у стандартному вигляді?
А) – 0,7 b;  Б) 4abb;  В) 3(a2b 3)2;   Г) –8а2 ·а.

6. Знайдіть степінь одночлена  (3т3п)2 ·3п 3.

А) 11;  Б) 13;  В) 27;   Г) 9.

 

                                 ІІ рівень

Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь

7.Подайте вираз у вигляді одночлена стандартного вигляду

8. Спростити вираз:  

9. Знайдіть значення виразу 5т 2п 3, якщо т = – 0,2, п = –1.

 

                               IІІ рівень

Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження..

10.  Спростіть вираз і знайдіть його значення.

, якщо  а = –2;   b = –1.

11.. Записати у вигляді одночлена стандартного вигляду ( n – натуральне число ):

    

12.. Знайти значення виразу  - 625ху, якщо  у = 4.

 

Тема навчального модуля «Многочлени »

Многочлени. Додавання і віднімання многочленів. Множення одночлена на многочлен, множення многочленів. Розкладання многочлена на множники(винесення спільного множника за дужки,метод групування)

 Учень/учениця:

наводить приклади многочленів в стандартному вигляді

пояснює:многочлен стандартного вигляду,степінь многочлена

формулює: означення: многочлена, подібних членів многочлена степеня многочлена правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів

розв’язує вправи, що передбачають: додавання і віднімання многочленів.  зведення подібних членів перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування.

Підручник А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія»  2020 (2015)

Вивчити:§2  п.8 і п.9 Виконати вправи по підручнику:№319(295);323(297);34(308);345(311);348(314;)356(322)

 

  тест №2 ст73(64)

Вивчити:§2  п.10

Виконати вправи по підручнику№393(355);395(357);399(361);411(373;)413(375).

Вивчити:§2  п.11

Виконати вправи по підручнику:№432(392);434(394);438(398);440(400);452(412);

Вивчити:§2  п.12

Виконати вправи по підручнику:№480(484);441(489);500(452)

Вивчити:§2  п.13

Виконати вправи по підручнику:№529(476);531(478);536(482);539 (484 )

тест №3 стр. 100(87-88)

Перевір себе Тест №1

І рівень (кожне завдання оцінюється в один бал)

 1.  Многочлен  у2 – 8у + 4 + 6у  запишіть у стандартному вигляді.

             а) у2 – 2у + 4;        б) у2 + 2у + 6;          в) у2 – 7у – 6;          г) у2 – 8у + 6у + 4.

2.  Знайдіть суму многочленів  2 + 3х + 6  и  2 – 2х + 6.

             а)  2 + х + 12;     б) 5х2 – 5х + 12;      в) 5х2 – х – 12;        г) х2 + 5х – 12.

    3.  Подайте у вигляді многочлена вираз:  –3х 2 – 2х + 1).    

             а) 3х3 + 6х2 + 3х;   б) –3х3 + 6х2 – 3х;     в) –7х4 – 21х3 + 7х;      г) 4х3 – 5х2 + 3х.

  4.  Винесіть за дужки спільний множник   2у + 5ху2 – 6х3.

             а)  х2 (9у + 5у2 – 6х);                     б)  х (9ху + 5у2 – 6х2);

             в)  ху (9х + 5у – 6х);                       г)  х2 (9у + 5у2 + 6х);

  5.  Запишіть у вигляді добутку  х(а + b) + 2a + 2b.

            а)  (a + b) (x + 2);     б) (a + b) (x + а + b);     в) (2a + 2b) (x + 2);      г) (a + b) (x + 2).

ІІ рівень

 6.  Розв’яжіть рівняння: (х + 6) . х = 79 + (х – 5)(х + 5).

 7.  Доведіть, що вираз  212 – 210 + 29  кратний 56.

ІІІ рівень

 8.  Доведіть, що для будь-якого натурального числа  п  значенні виразу (п + 3) (п + 4) – (п + 1) (п + 6)  ділиться націло на 6.

Правильні відповіді до завдань 1 - 8:

1

2

3

4

5

6

7

8

а

а

б

б

а

9

26 . 56

Доведено

                                         Тест №2

І-рівень

. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.

1. Звести до стандартного вигляду многочлен:  5а ∙ 2ав – 3в ∙ 3ав.

    а) 10ав – 9ав; б) 7ав – 6ав; в) - в; г) ав.  

2. Знайти суму многочленів:  у – 2х - ху  і  - 4ху.

    а) ху + 5х - ху; б) 9ху + х - ху; в) ху + х - ху; г) х.

3. Знайти різницю многочленів:   + 3х – х  і  – х - х.

   а) 7х - х + 3х – 2х; б) 3х + х + 3х;  в) 3х - х - 3х; г) 3х + х + 3х – 2х.

4. Перетворити добуток у многочлен:   2х(2ху – 3х + у).

    а) 4ху – х + 2ху; б) 4ху – 5х + 2ху; в) 4ху – 6х + 2ху;

 г) 4ху – 6х + 2ху.

5. Виконати множення:   0,2ху(8ху + 5х).

    а) 1,6ху + 5ху; б) 1,6ху + ху; в) 8,2ху + 5,2ху; г) 1,6ху + 0,1ху.

6. Розв’язати рівняння:   3(6х - 3) – 2х = 0. 

    а) коренів немає; б) - ; в) безліч коренів;  г) .

ІІ рівень

Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.

7. Знайти суму і різницю многочленів:  – 2х – 8  і  + 3х – 7.

8. Спростити вираз і знайти його значення     3х(3х + 2) – 6(х + 4), якщо х = .

9. Розв’язати рівняння:     5х + = 12 – 2х.

 

IІІ рівень

Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування.

10. Спростити вираз:    7х(2х – 5) – 5(4х – 3х) – 0,4х.

11. Розв’язати рівняння:    - = .

12. Звести до стандартного вигляду многочлен:

  12х – (7х + 3х – 2(5х - 8)).

 

 

Тема навчального модуля «Формули  скороченого множення»

Добуток різниці та суми двох виразів. Різниця квадратів двох виразів. Квадрат суми та різниці двох виразів. Сума й різниця кубів двох виразів. Застосування різних способів розкладання многочлена на множники.

, Учень/учениця: потрібен вміти: користуватися формулами скороченого множення. до розв'язування практичних задач та раціонального обчислення значень числових виразів

наводить  приклади формул скороченого множення

записує і обґрунтовує: формули скороченого множення

розв’язує вправи, що передбачають: розкладання многочлена на множники за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень

Підручник А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020(2015)

Вивчити:§2  п.14

Виконати вправи по підручнику:№560(500);561(502);563(504);572(513).

Вивчити:§2  п.15

Виконати вправи по підручнику№596(536;)602(540);612(550).

Вивчити:§2  п.16

Виконати вправи по підручнику:№633(569);639(571);641(573); 648(580).

Вивчити:§2  п.17

Виконати вправи по підручнику:№697(626);699(628);703(632);711(640)

тест№4  129-130 (113-114.)

Вивчити:§2  п.18

 Виконати вправи по підручнику:№752(678);758(679);762(683); 767(68.

Вивчити:§2  п.19

 Виконати вправи по підручнику:№789(707);792(709);802(717);804(719);806(721)

тест №5 ст.145-146(126-127.)

Перевір себе

 

 

 І рівень

 

 

  1. Виконайте множення (n – y) (n + y).

a)  n2 – 2ny + y2;  б) n2 + 2ny + y;

в)  n2  y2;   г)  n2 + y2.

 

 

  1. Подайте у вигляді многочлена  (x + 4)2.

a)  x2 – 4x + 16;  б) x2 + 82 + 16;

в)  x2 – 16;   г) x2 – 8x + 16;

 

 

  1. Розкладіть на множники многочлен  p2 – 25.

а)  (p – 25) (p + 25);               б)  (p – 25) (p – 25);

в)  (p + 5) (p + 5);                    г)  (p – 5) (p + 5).

 

 

 

  1. Обчисліть  482 – 382.

a)  860;             б)  10;             в)  86000;            г)  20.

 

 

  1. Подайте тричлен  x2 – 14x + 49  у вигляді квадрата двочлена:

a)  (x – 7) (x + 7);                     б)  (x + 7)2;

в) (x – 49)2;                               г)  (x – 7)2.

 

ІІ рівень

 

 

Спростіть вираз  (0,1a – 0,2b)2 + (0,1a – 0,2b) (0,1a + 0,2b)  та знайдіть його значення при a = –50,  .

  1. Розв’яжіть рівняння:  2x2 – 10x + x2 – 25 = 0.

 

 

 

 

ІІІ рівень

 

  1. Знайдіть найбільше значення виразу  –9a2 + 18a + 45 та значення змінної, при якому вираз набуває найбільшого значення.

 

 

 

 

 

 

 

Правильні відповіді до завдань 1 – 8:

 

1

2

3

4

5

6

7

8

в

б

г

а

г

5;

54,

при  а = 1

                                             Тест №2

. Формули скороченого множення 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Подайте у вигляді многочлена вираз:    – 6)2.

А

Б

В

Г

с2 - 36

с2 +12с + 36

с2 – 12 с + 36

с2 +36

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1.  Подайте у вигляді многочлена вираз:   (5 + c)  (5 – c ).

А

Б

В

Г

25 + с2

с2- 25

 5 - с2

25 - с2

 

 

3. Розкладіть на множники:    α2  - 72.        

А

Б

В

Г

 (α + 49) (α - 49)

(α + 49) (α - 49)

(α + 7) (α - 7)

 (α – 7)2

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Подайте у вигляді многочлена вираз:   (с2 + 5c + 25) (5 -  c) .

А

Б

В

Г

25 – 10с + с2

125 – с3

125 + с3

25 – с3

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

5. Подайте у вигляді многочлена вираз (α + 3b)(3b – α)                        

А

Б

В

Г

α2  + 9 b2

α2  - 9 b2

9 b2 -  α2

α2- 6αb + 9 b2

 

 

6.  Установіть відповідність між виразами (1– 4) і результатами спрощення цих виразів (А-Д).

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1)   (2 х + у)(у  –2 х)                  А  4 х2  + 8ху + 4у2

2)     –2 х)2                              Б  у2 – 4х2

3)    (х + 2у)  2 – 2ху + у2)      В  х3 +8 у3

4)   (2х + 2у)2                             Г  у2 – 4у х + 4х2

   

                                               Д   2 + 4ху + 4 у2

7..  Спростіть вираз (х – 2)(х + 2) – (х – 5)2 .

 

8. Розв’яжіть рівняння  :  1) 2х3  - 50х = 0.    2) )  (х – 3)2 – (х + 3)2 = 24

 

 

Тема навчального  модуля «Функції»

Функції. Способи  завдання функції. Графік функції. Лінійна функція,ії графік і властивості..

, Учень/учениця:

наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій

пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції

формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність

називає та ілюструє на прикладах способи завдання функції

описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду — прямої пропорційності

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі) потрібен вміти: користуватися формулами скороченого множення. до розв'язування практичних задач та раціонального обчислення значень числових виразів

Підручник А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020(2015)

Вивчити:§3  п.20

 Виконати вправи по підручнику:№851(764);854(767);857(770);864(777); 868(781).

Вивчити:§3 п.21

Виконати вправи по підручнику№879(790);886(792);888(795);891(797);898(803).

Вивчити:§3 

 Виконати вправи по підручнику:№917(821);922(823);923(824);930(829);933(832);937(836).

Вивчити:§3 п.23

 Виконати вправи по підручнику:№954(852);959(854);961(856);968(862);974(868) ; 984(878);991(885);999(893).

тест№6 194-195(170-171).

Перевір себе

Тест №1

І рівень

1. Знайдіть значення функції  y = 2x + 1, якщо значення аргументу дорівнює 5    а) 9;                 б) 11;                 в) 2;                  г) 7.

2. Вкажіть, для якого значення аргументу значення функції y = 8x + 5 дорівнює  -3?

а) 1;                  б) 0;                   в) 10;                г) -1.

3. Яка з вказаних точок належить графіку функції   y = -4x + 2?

а) A (-2; -8);      б) K (-1; 4);      в) B (0; 2);        г) C (1; 10).

4. Функція  y = kx  при x = 4 приймає значення, що дорівнює 26. Знайдіть k.

а) k = 6,5;          б) k = 22;         в) k = -6,5;         г) .

5. При якому значенні k графіки функцій y = kx + 2   и  у = 10 – 5х  паралельні?

а) 5;                   б)  -5;               в)  -10;               г)  .

                                               ІІ рівень

6. Знайдіть координати точки перетину графіків функцій

   y = x – 4    і  ,  якщо вони є.

7. Укажіть найбільше значення функції  y = 3x – 5 на відрізку [-1; 3].

                                               ІІІ рівень

8. Задайте формулою лінійну функцію, графік якої, паралельний прямій y = 3x та проходить через точку А (1; -2). Побудуйте в одній системі координат графіки функцій.

Правильні відповіді до завдань 1 – 8:

1

2

3

4

5

6

7

8

б

г

в

а

б

(14; 10)

4

y = 3x – 5

 

Тест №2

І- рівень

. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.

1. Яка з функцій є лінійною функцією:

    а) у = 2х - х; б) у = 2х + 7; в) у  = ; г) у = х – 1 - х?  

2. Функцію задано формулою у = - 0,75х - 2. Знайти значення функції у, якщо

     х = 8.         а) - 6;   б) 6;   в) - 8;   г) 8.

  1. Не виконуючи побудови графіка функції у = х + 3 з’ясувати, чи проходить

      цей графік через точку:       а) (0; - 3); б) (12; 6);  в) (- 12; 1); г) (6; 3).

4. Яка з функцій є прямою пропорційністю:

 а) у = 5; б) у = - х; в) у = - ;     г) у = - 2х + 4?

5. Не виконуючи побудови, знайти нулі функції:   у = - 0,5х + 4. 

    а) 0;    б) 4   ; в) 8  ; г) – 6.

6. Графік якої функції проходить через точку (4; - 6): 

    а) у = 1х; б) у = 3х - 4; в) у = - 1,5х;  г) у = 2х - 2.

ІІ рівень

Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.

7. Знайти значення k, якщо відомо, що графік функції  у = kх + 5 проходить через     точку А(4; - 7,4).

8. Не виконуючи побудови, знайти координати точок перетину з осями      координат графіка функції:     у = - 0,75х - 21.

9. Побудувати графік функції:  у = х - 3. 

    Знайти: а) нулі функції;     б) значення аргументу, при яких функція набуває додатних значень      в) точки перетину з віссю Оу. 

   

Тема навчального модуля «ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ»

Лінійне рівняння з двома змінними та його графік. Система двох лінійних рівнянь з двома змінними Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом; способом підстановки; способом додавання

Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових

, Учень/учениця:

Учень/учениця:

наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними

пояснює:що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними;скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними

формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними

будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними

описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними

характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків

розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними

Підручник А.Г.Мерзляк ; В.П. Полонський;М.С. Якір Харків «Гімназія» 2020 (2015)

7клас Алгебра

Вивчити:§4  п.24

 Виконати вправи по підручнику:№1017(910);1021(914);1034(927).

Вивчити:§4 п.25

  Виконати вправи по підручнику №1060(952);1072(957);1072(96)1;1075(964);1092(98)1;1098(987).

Вивчити:§4  п.26.

  Виконати вправи по підручнику:№1123(1010);1127(1014);1129(1016).

Вивчити:§4 п.27

 Виконати вправи по підручнику:№1148(1034);1150(1036);1153(1038).

Вивчити:§4 п.28

  Виконати вправи по підручнику:№1166(1047);1168(1049);1172(1053).

Вивчити:§4 п.29

 Виконати вправи по підручнику:№1199(1078);1203(1082);1205(1084);1207(1086);1211(1090);1215

(1094);1219(1098);1223(1102);1229(1108) 1241(1120)

 

 

Перевір себе

І рівень

1. Яке рівняння не має коренів?

а)  3х = 5;               б) 0 х = 7;                в)  4 х = 0;         г) -0,4х = 1,3.

2. Коренем якого рівняння буде число 4?

а)  х + 3 = 1;           б) 2х – 10 = -2;        в) 4х – 4(х – 4) = 12;        г) 

3. Розв’яжіть рівняння і знайдіть різницю їх коренів: 0,3х – 1,2 = 0  і  .а) -24,1;                    б) 29;                            в) 21;                            г) 15,6.

4. Які рівняння є рівносильними?

а)       б) х (х + 5) = 0; в) х = 5; г) х2 = 25.

5. У двох автобусах їхало 63 пасажири. В другому автобусі їхало в 2 рази більше пасажирів, ніж у першому. Скільки пасажирів їхало в другому автобусі?

а)  43;                  б)  21;  в)  31;  г)  42.

ІІ рівень

6. Розв’яжіть рівняння

7. Зріст Микити 75 см  і ще половина його зросту.  Який зріст Микити?

 

ІІІ рівень

8. Човен за течією річки проплив 2,5 години, а проти течії – 3,6 години. За течією човен проплив відстань на 7,6 км більше, ніж проти течії. Знайдіть швидкість човна за течією, якщо швидкість течії річки –  2 км/год.

 

Правильні відповіді до завдань 1-8.

1

2

3

4

5

6

7

8

б

б

в

а, г

г

1,5 м

км/год

 

Тест№2

Системи лінійних рівнянь з двома змінними»

Виберіть правильний варіант відповіді

1. Яке з наведених рівнянь є лінійним рівнянням з двома змінними?

   а) 3х + 5у = 2;    б) ху = 6;    в) х2 – у2 = 0;    г) х – 4у2 = 1.

2. Скільки розв’язків має рівняння 0 х + 0 у = 0.

   а) один;    б) два;    в) безліч;    г) жодного.

3. Укажіть рисунок, на якому зображено графік функції х + у = 1.

4 Яка пара чисел є розв’язком системи                       

      а) (0; 2); б) (2; 0); в) (0; -2); г) (1; -2).

5. Знайдіть координати точки перетину графіків рівнянь, не виконуючи їх побудови

    х – 2у = 5  і  3х + 5у = 26

6.Скільки розв’язків має система лінійних рівнянь

  а) 1 розв’язок; б) жодного розв’язку; в) 2 розв’язки; г) безліч розв’язків

 

7. На яке число треба помножити обидві частини другого рівняння системи, щоб дістати у рівняннях протилежні коефіцієнти при змінній х:    

      а) -5    ; б) -2;    в) 2;    г) 4.

8. У кошику 46 яблук і груш. Яблук на 12 більше, ніж груш. Яка система

 відповідає умові задачі?

 а)   б)   в) г)

9 За 5 кг апельсинів і 4 кг лимонів заплатили 22 гривні, а за 6 кг апельсинів і 2 кг лимонів – 18 гривень. Скільки коштує 1 кг апельсинів і скільки – 1 кг лимонів?

 

docx
Додав(-ла)
Kurakina Galina
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Інші матеріали
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Одночлени
Додано
10 вересня 2021
Переглядів
2749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку