Дистанційне навчання "Етюд у музиці"

Про матеріал
Для дистанційного навчання 6 класу з музичного мистецтва. Зручне для розсилки
Перегляд файлу

Доброго дня)

 

Сьогодні я попрошу вас приділити час для емоційного розвитку. Дуже важливо вчитися правильно керувати своїми емоціями. В цьому нам можуть допомогти різні види мистецтва, такі як: музичне, образотворче, літературне, хореографічне, театральне, кіномистецтво та інші.

 

Будь ласка, дайте відповідь на такі питання:

 

  1. Яку музику ми називаємо інструментальною?
  2. Яку музику називаємо камерно-інструментальною?
  3. Які жанри камерно-інструментальної музики ви знаєте?

 

Сьогодні поговоримо про   Е Т Ю Д

 

Слово «етюд» має декілька значень:

в образотворчому мистецтві — твір допоміжного характеру, виконаний з натури з метою її вивчення у процесі роботи над картиною, скульптурою тощо;

— у літературі — невеликий твір, присвячений якому-небудь окремому питанню; невелика одноактна п'єса, події якої мають драматичний характер; — у музиці — твір віртуозного характеру; п'єса навчального характеру, в якій застосовується певний технічний прийом гри;

— у театрі — вправа, яка служить для розвитку та вдосконалення акторської техніки і складається з різних сценічних дій, імпровізованих чи заздалегідь розроблених викладачем;

— у фотографії — художній знімок, епізод із життя та ін.

Коли живописець розпочинає працювати над картиною, він спочатку створює етюд, тобто невеликий малюнок з натури, який потім детально вивчає, щоб намалювати за ним високохудожній твір. У музиці також є етюди — невеликі п'єси, призначені для оволодіння певними технічними прийомами. Етюди — це наче спеціальні вправи для виконавців, наприклад, для юних музикантів. Прекрасну музику віртуозних, високохудожніх етюдів Ф. Шопена, Ф. Ліста, С. Рахманінова піаністи часто виконують на концертах.

 

Результат пошуку зображень за запитом словничок   Звернімося до словничка.

Етюд — жанр камерно-інструментальної музики, п’єса-вправа, призначена для вдосконалення технічних навичок гри на музичних інструментах.

Ві́ктор Степа́нович Косе́нко – український композитор, піаніст, педагог. З 1918 викладав у Музичному технікумі в Житомирі. З 1929 викладав у Київському музично-драматичному інституті (з 1932 — професор). В 1934-37 працював у Київській консерваторії. В історію української музики Віктор Косенко увійшов, насамперед, як неперевершений лірик. Його вокальна, камерна і симфонічна творчість наповнена романтичними інтонаціями слов'янської музики і народної пісні. Одному з небагатьох українських композиторів того часу — Косенкові пощастило отримати європейську музичну освіту. Його дитинство пройшло у Варшаві. Він був справді вундеркіндом: ще у віці шести років, не знаючи нот, з голосу грав «Патетичну сонату» Бетховена. Унікальні здібності хлопчика розвивали професори Варшавської консерваторії. Музичну освіту Косенко продовжив у метрів Петербурзької консерваторії. Її тодішнім директором був відомий російський композитор Олександр Глазунов. Оцінивши обдарованість Косенка, Глазунов звільнив його від платні за навчання. У Петербурзі юний музикант зустрічався з Рахманіновим, Скрябіним. Більшу частину життя Віктор Степанович прожив у Житомирі. Тут Косенко і його друзі-музиканти створили мистецьке середовище, яке не поступалося столичному. Як згадує співачка Зоя Гайдай, їхніми слухачами були, насамперед, селяни, робітники і солдати. На життя молодий Косенко заробляв ілюструючи музикою німі фільми. Сучасники розповідають, що глядачі бігали за ним із кінотеатру в кінотеатр, щоб послухати дивовижну гру музиканта. Адже Косенко був феноменальним піаністом.

Композитор прожив лише 42 роки. Уже професор Київської консерваторії, Косенко створив симфонічну «Молдавську поему», яку так і не зміг почути. Вона прозвучала лише в наші дні.

Віктор Косенко залишив після себе десятки творів, які увійшли до золотого фонду української фортепіанної музики. Серед них «Альбом дитячих п'єс», на якому зростало багато поколінь юних піаністів.

Результат пошуку зображень за запитом навушники емблемаПропоную Вам послухати твори, які не залишають байдужим жодного слухача, в чому я могла переконатись неодноразово.

 

Слухання фрагменту з Сюїти для фортепіано «11 етюдів у формі старовинних танців» В.Косенка.

"Гавот"

https://www.youtube.com/watch?time_continue=62&v=FtKw3Ux_b4o&feature=emb_logo

 

Слухання етюдів Ф.Ліста із циклу «За каприсами Паганіні»

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=98&v=v5HbcsOtbzo&feature=emb_logo

 

Фрідеріх Бургмюллер «Арабески» (етюд).

https://www.youtube.com/watch?v=aREB2y9ow_s

 

Карл Черні «Етюд № 5» ор. 299

 

https://www.youtube.com/watch?v=cpaAL_ihABs&list=PLiTYarfz3KhvRf9xgh-hET6MinU70NCYv&index=5

 

"Осінній етюд". Композитор Іван Пустовий.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pw69nky9ens

 

Після кожного прослуханого твору дайте відповідь на запитання:

  1. Прошу назвати інструментальний склад виконавців (соліст, ансамбль чи оркестр).
  2. На якому чи на яких інструментах виконують твір?
  3. Який настрій у вас під час слухання того чи іншого твору?
  4. Що ви уявляєте під час слухання «Осіннього етюду»?
  5. Як називають музиканта, який майстерно володіє грою на інструменті? (ст.120)

 

Повторіть будь ласка пісню.

 

https://www.youtube.com/watch?v=fTkRDpAEATY

 

 

А тепер спробуйте самі.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bE_S_w734Tc&list=RDbE_S_w734Tc&start_radio=1&t=23

 

Повторіть ще одну пісню.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_d4dkw4WYTI

 

 

Домашнє завдання

  1.               Опрацювати матеріал за підручником ст. 140-141.
  2.               Самостійно віднайдіть в Інтернеті етюди різних художників. Порівняйте етюди в музиці й образотворчому мистецтві.
docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
3019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку