ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ – ПРОСТІР ДЛЯ МОЖЛИВОСТЕЙ

Про матеріал
Доповідь для засідання методичного об'єднання. ПТО. ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ – ПРОСТІР ДЛЯ МОЖЛИВОСТЕЙ
Перегляд файлу

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ – ПРОСТІР ДЛЯ МОЖЛИВОСТЕЙ

На сьогоднішній день перспективність розвитку дистанційного навчання набирає обертів не тільки в Європі, але і в Україні. Такий вид отримання умінь, знань і навичок дозволяє вирішити багато проблем сучасної освітньої дійсності, а саме дати можливість здобути освіту не виходячи з дому, скоротити час і витрати на навчання.

У сучасному світі активно розвивається система дистанційного навчання в самих різних галузях освіти. Тепер вже не є проблемою отримання повноцінної освіти практично в будь-якій галузі, дистанційно в умовах браку часу. Але, як будь-яке інше навчання, воно має як позитивні, так і негативні сторони. Попит на дистанційне навчання особливо зріс, оскільки багато фахівців потребують підвищення кваліфікації або перекваліфікації, але не мають достатньо часу, щоб пройти повноцінне навчання за очною формою. Крім того, вартість дистанційного навчання істотно нижче, а тому воно є чи не найбільш оптимальним методом освіти з цієї точки зору.

Модернізація освіти дозволяє розширити звичні межі способу передачі і отримання інформації в освітньому процесі, при цьому зберігаючи всі цілісні компоненти.

Варто відзначити позитивні сторони даного процесу: можливість вивчати матеріал в індивідуальному темпі, свобода і гнучкість у виборі курсів і факультативів, доступність навчання незалежно від тимчасового і географічного положення, швидкість здійснення зворотного зв’язку між педагогом і учнем, соціальне рівноправність, можливість творчого самовираження, а також сприятливі умови для самостійного отримання знань.

До негативних сторін, як правило, відносять відсутність реального контакту між педагогом і учнем, наявність постійного доступу до комп’ютера та інтернету, складність проведення лабораторних і практичних занять, а також відсутність регулярного контролю за виконанням поставлених завдань.

Безсумнівно, отримання знань за допомогою дистанційного навчання є досить корисним і зручним. Можливо, незабаром, дистанційне навчання стане доповненням до традиційного, але повністю замінити звичний процес отримання знань не зможе. Питання розвитку дистанційної освіти набуло неабиякої актуальності, оскільки воно може стати ефективним інструментом не тільки під час карантину.

Для будь-якого навчання комунікація є невід’ємним складником  педагогічного  процесу.  Від  рівня  комунікації  залежить  її  ефективність,  і  дистанційне  навчання  тут  не  виняток.  Взаємодія  між  учнями  та  вчителями  в  дистанційному навчанні  відбувається  в  межах  штучно  створеного  комунікативного простору. Комунікативний простір передбачає сформовану ситуацію взаємодії, в якій є місце, час та взаємне бажання для спілкування, спрямовані на досягнення цілей процесу навчання. В умовах дистанційного навчання цей процес складніший, породжений необхідністю спільної діяльності,  сприйняття  та  розуміння  інших  у  віртуальному просторі.

Складністю  дистанційного  навчання  є  не  тільки  стимулювання учнів до  внутрішньої роботи, а й можливість розгортання діалогу, який дозволяє учням висловлювати найрізноманітніші  пропозиції.  Основна  мета  комунікації  полягає в залученні та мотивації учасників до навчання.

 

Дистанційне навчання покликане допомогти в глобальному освітньому просторі, воно виступає як ефективне доповнення традиційних форм освіти, як засіб часткового вирішення її нагальних проблем, зокрема, надає можливість одночасно з гнучким за часом і високопрофесійним за змістом вивченням різних предметних розділів знань, формуванням умінь і навичок роботи з багатьох навчальних дисциплін забезпечити інтенсивне практичне застосування тими, хто навчаються, методами і засобами інформаційно-комунікаційних технологій, розвиває уміння і навички у сучасній науці і практиці. Впровадження елементів дистанційної форми навчання в школі є необхідною умовою для досягнення сучасного рівня якості освіти.

Метою дистанційного навчання – є надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми рівнями відповідно до державних стандартів освіти. Завданням дистанційного навчання є забезпечення громадянам можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти та професійної кваліфікації, підвищення кваліфікації незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, роду та характеру занять, світоглядних переконань, стану здоров’я, місця проживання відповідно до їх здібностей.

Перехід на дистанційне навчання, зумовлений пандемією, став неочікуваним та доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу – освітян, вчителів, учнів та їхніх батьків.

Проводити уроки віддалено, не бачити учнів, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми — ще кілька місяців тому вчителі не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі. Але пандемія внесла несподівані корективи і змусила всіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики. Дистанційне навчання можливе будь-де, будь-коли та для будь-кого і вже стало важливою складовою віртуальної соціалізації особистості.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Довгоброд Любов Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 січня 2021
Переглядів
917
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку