ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НІКОПОЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ»
Старший майстер Т.Г. Мещерякова
м. Нікополь
2019 рік
Організація навчально-виробничого процесу
в професійно-технічних навчальних закладах
Методичні рекомендації молодому майстру виробничого навчання
Методичні рекомендації містять посадову інструкцію майстра виробничого навчання, основні питання планування навчально-виробничого та навчально-виховного процесу, організацію навчального циклу, ведення обліку навчальної роботи, здійснення контролю за навчально-виробничим процесом, організацію проведення перевірочних та пробних робіт, проходження здобувачами освіти виробничої практики та проведення державної кваліфікаційної атестації.
З м і с т
Дані методичні рекомендації направлені на надання методичної допомоги молодому майстру виробничого навчання при роботі з підготовки кваліфікованих робітників.
Методичні рекомендації складаються з примірної посадової інструкції майстра виробничого навчання, матеріалів планування роботи майстра виробничого навчання, організації і контролю навчально-виробничого процесу в групі, проходження здобувачами освіти виробничої практики та проведення державної кваліфікаційної атестації.
Більшість матеріалів можуть бути використані майстрами виробничого навчання ПТНЗ, але деяка частина їх носить рекомендований характер.
Посадова інструкція майстра виробничого навчання може бути розширена або змінена, в залежності від конкретного навчального закладу.
2. ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
1.1. Загальні положення
Майстер виробничого навчання належить до педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів.
Майстер виробничого навчання:
Майстер виробничого навчання зобов’язаний:
Майстру виробничого навчання забороняється:
1.3. Права
Майстер виробничого навчання має право:
1.4. Відповідальність
Майстер виробничого навчання відповідає:
1.4.1 За виконання вимог чинної посадової інструкції.
1.4.2 За безпечне проведення навчально-виробничого процесу.
1.4.3 За стан, правильну експлуатацію обладнання та приладів, які установлені в закріпленій за ним майстерні.
1.4.4 За якісне засвоєння здобувачами освіти практичних умінь та навичок.
1.4.5 За якісне і своєчасне ведення облікової, звітної та плануючої документації.
1.4.6 За життя та безпеку здобувачів освіти, довіреної йому групи під час навчального-виробничого процесу.
1.5. Повинен знати та вміти
1.5.1 Посадову інструкцію майстра виробничого навчання.
1.5.2 Конституцію України, Закони України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту, інші законодавчі і інформативно-правові акти та документи з питань навчання, виховання та безпеки праці.
1.5.3 Накази, постанови, рішення Президента, Кабінету Міністрів та Верховної Ради України з питань професійно-технічної освіти, навчання та виховання здобувачів освіти.
1.5.5 Характеристики, сімейний стан та індивідуальні особливості учнів, закріпленої за ним групи.
1.5.7 Уміти правильно показувати прийоми виконання робіт відповідно до кваліфікаційної характеристики.
1.5.8 Уміти застосовувати при навчанні технічні засоби навчання.
1.6.1 Майстром виробничого навчання в професійно-технічному навчальному закладі можуть бути особи, які мають відповідну професійну освіту та професійно-педагогічну підготовку, моральні якості та фізичний стан, який дає змогу виконувати обов’язки педагогічного працівника.
1.6.2 Майстер виробничого навчання в залежності від рівня кваліфікації та педагогічного стажу може мати педагогічне звання ІІ та І категорії.
1.6.3 Один раз на п’ять років, в обов’язковому порядку, та раніше за згодою сторін, майстер виробничого навчання повинен підтвердити або підвищити рівень своєї кваліфікації перед атестаційною комісією.
3. НАВЧАЛЬНИЙ ТА КАНІКУЛЯРНИЙ ЧАС ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ
Навчальний час здобувача освіти, слухача визначається обліковими одиницями часу, передбаченого для виконання навчальних програм професійно-технічної освіти.
Обліковими одиницями навчального часу є:
Навчальний (робочий) час здобувача освіти, слухача в період проходження виробничої та перед випускної (переддипломної) практики встановлюється залежно від режиму роботи підприємства згідно з законодавством України.
Відвідування занять здобувачами освіти, слухачами професійно-технічних навчальних закладів є обов’язковим.
4. ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОГО
ТА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Навчально-виробничий процес у ПТНЗ незалежно від форм власності та підпорядкування здійснюється відповідно до Державних стандартів, робочих навчальних планів та програм, нормативно-правових актів, навчально-методичних документів з професійно-технічної. Зміст і обсяг навчально-виробничого процесу, терміни навчання визначаються робочими навчальними планами та робочими навчальними програмами ПТНЗ.
ПТНЗ обирає форми, засоби і методи навчання та виховання здобувачів освіти, слухачів у межах визначених законодавством України, цим Положенням і власним статутом.
Основними навчально-методичними документами з планування навчально-виробничого процесу в професійно-технічному навчальному закладі є:
робочі навчальні плани за професіями для певного ступеня професійно-технічної освіти;
робочі навчальні програми з навчальних предметів та професійно-практичної підготовки, що передбачені робочими навчальними планами;
поурочно-тематичні плани з навчальних предметів;
перелік навчально-виробничих робіт з професії на семестр чи курс навчання;
плани виробничого навчання навчальних груп на місяць;
плани навчально-виробничої діяльності на півріччя;
плани занять (уроків);
розклад занять.
Робочі навчальні плани за професіями для певного ступеня професійно-технічної освіти (далі - робочі навчальні плани) - це документи, розроблені у відповідності з типовими навчальними планами підготовки кваліфікованих робітників з кожної професії (далі - типові навчальні плани), що містять код і назву професії згідно з державним переліком професій з підготовки кваліфікованих робітників у ПТНЗ, код і назву професії, спеціальності (спеціалізації) за державним класифікатором професій ДК 003:2005, освітній рівень вступника до ПТНЗ, обмеження щодо їх віку і статі, медичних показників, термін і ціль навчання, графік навчально-виробничого процесу, зведені дані загального фонду навчального часу в тижнях, перелік обов'язкових навчальних предметів, видів навчальних робіт, кількість годин відведених на них, послідовність їх вивчення, обсяг навчального часу на обов'язкову компоненту змісту професійно-технічної освіти, загальний фонд навчального часу, форми, періодичність, терміни контролю знань, умінь і навичок здобувачів освіти, слухачів, критерії їх кваліфікаційної атестації, перелік навчальних кабінетів, лабораторій, майстерень, полігонів, вимоги до основних обов'язкових засобів навчання та планований рівень професійної кваліфікації випускника.
Обсяг навчального часу на обов'язкову компоненту змісту професійно-технічної освіти не може перевищувати 80 відсотків загального фонду навчального часу.
Робоча навчальна програма з навчального предмета (далі - робоча навчальна програма) - це документ, що визначає зміст і обсяг знань та умінь здобувачів освіти, слухачів. ПТНЗ на основі типових навчальних програм з навчальних предметів (далі - типові навчальні програми) розробляють робочі навчальні програми з урахуванням пропозицій замовників кадрів, з тих навчальних предметів, що формують відповідні професії. Робочі навчальні програми з загальноосвітніх предметів розробляються на основі типових навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням специфіки професії та регіональної компоненти.
Перелік навчально-виробничих робіт з професії визначає завдання, які виконують здобувачі освіти, слухачі з метою оволодіння професійними знаннями, уміннями та навичками, що передбачені робочою навчальною програмою професійно-практичної підготовки. Перелік навчально-виробничих робіт з професії складається на семестр, курс підготовки майстром виробничого навчання та погоджується зі старшим майстром.
Перелік навчально-виробничих робіт з професії розглядається і схвалюється на засіданні методичної комісії та затверджується заступником керівника з навчально-виробничої роботи ПТНЗ. Для всіх навчально-виробничих робіт, унесених до переліку, додається технологічна та технічна документація, що розробляється відповідними методичними комісіями ПТНЗ на основі державних стандартів.
Під час проведення виробничого навчання безпосередньо на виробництві чи в сфері послуг у переліку навчально-виробничих робіт зазначається загальна характеристика робочих місць або найменування робіт, які здобувачів освіти, слухачі повинні виконувати з кожної теми чи розділу робочої навчальної програми професійно-практичної підготовки.
План навчально-виробничої діяльності ПТНЗ розробляється старшим майстром на півріччя (при професійно-технічному навчанні - на термін навчання) на основі робочих програм професійно-практичної підготовки, переліку навчально-виробничих робіт відповідного тарифно-кваліфікаційного розряду, фонду навчального часу, передбаченого на виконання навчально-виробничих завдань, погоджується з заступником керівника з навчально-виробничої роботи і затверджується керівником ПТНЗ.
Фонд навчального часу на виконання навчально-виробничих завдань визначається таким шляхом: із загального фонду часу, відведеного на професійно-практичну підготовку робочим навчальним планом, вираховують час на проведення вступних і заключних інструктажів та час на виконання тренувальних вправ. Розрахунок обсягів виробництва здійснюється на основі фонду приведеного часу, що відображає поправки з огляду на рівноцінний час з точки зору продуктивності праці в усі періоди навчання. Фонд приведеного часу розраховується шляхом ділення фонду навчального часу для виконання навчально-виробничих завдань на відповідний перевідний коефіцієнт між встановленими нормами часу на виконання виробничого завдання (одиниці продукції) для працівників підприємств та здобувачів освіти ПТНЗ.
На основі фонду приведеного часу, погодинної тарифної ставки визначається заробітна плата одного учня, слухача. Загальні обсяги навчально-виробничої діяльності визначаються з урахуванням усіх учнів, слухачів за кожною професією. Плани занять (уроків) розподіляються на:
план заняття (уроку) теоретичного навчання;
план уроку виробничого навчання.
План заняття (уроку) теоретичного навчання є особистим робочим документом викладача і складається ним за довільною формою відповідно до робочої навчальної програми та поурочно-тематичного плану з дотриманням педагогічних та методичних вимог. За умови проведення уроків у паралельних навчальних групах викладач може складати один план уроку, але слід враховувати особливості проведення уроку в тій чи іншій навчальній групі.
План проведення лабораторно-практичного заняття відображає короткий зміст, порядок організації і виконання роботи та, при необхідності, графік переміщення здобувачів освіти, слухачів за навчальними (робочими) місцями.
З метою забезпечення ефективної організації лабораторно-практичних занять викладачем розробляються інструкційно-технологічні картки, де вказуються мета, зміст і послідовність виконання здобувачами освіти, слухачами завдань, перелік інструментів, обладнання і матеріалів, правила безпеки праці під час виконання роботи, контрольні питання для самоперевірки.
План уроку виробничого навчання є особистим робочим документом майстра виробничого навчання і складається ним за довільною формою відповідно до робочої навчальної програми з професійно-практичної підготовки, плану виробничого навчання на місяць з дотриманням педагогічних та методичних вимог на кожний день занять з виробничого навчання в майстернях ПТНЗ або на виробництві.
Під час виробничої практики здобувачів освіти, слухачів майстер виробничого навчання розробляє план роботи на кожний робочий день. У дні, коли у закріпленій навчальній групі не проводиться професійно-практична підготовка, майстри виробничого навчання працюють за індивідуальними планами роботи, які погоджуються зі старшим майстром.
5. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
Професійно-практична підготовка складається з виробничого навчання, виробничої, переддипломної (перед випускної практики і проводиться у навчально-виробничих майстернях, на полігонах, тренажерах, автодромах, трактородромах, у навчально-виробничих підрозділах, навчальних господарствах, а також на робочих місцях на виробництві чи у сфері послуг за такими формами:
уроки виробничого навчання (практичного водіння) у ПТНЗ;
уроки виробничого навчання на виробництві чи у сфері послуг;
виробнича практика на робочих місцях на виробництві чи у сфері послуг;
переддипломна (передвипускна) практика на виробництві чи у сфері послуг;
інші форми професійно-практичної підготовки.
Професійно-практична підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації слухачів професійно-технічних навчальних закладів може здійснюватись із застосуванням модульної системи (модульного професійного навчання) відповідно до Положення про організацію професійного навчання незайнятого населення за модульною системою, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 08.07.99 № 113/247 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 4 серпня 1999 року за № 528/3821.
Усі форми професійно-практичної підготовки здобувачів освіти, слухачів здійснюються у тісному поєднанні з виготовленням корисної продукції, наданням послуг, що оплачуються згідно з законодавством України.
Виробниче навчання включає:
навчання здобувачів освіти, слухачів у навчально-виробничих майстернях, дільницях і полігонах, де вони послідовно набувають первинні професійні уміння і навички виконання робіт;
навчання здобувачів освіти, слухачів безпосередньо на підприємствах, будівельних об'єктах, полях, фермах, де вони, в складі навчальних груп та учнівських бригад під керівництвом майстрів виробничого навчання послідовно закріплюють одержані первинні професійні уміння та навички, навчаються використовувати сучасну техніку, механізми та інструменти, набувають потрібних практичних навичок самостійно та якісно виконувати роботи, передбачені робочими навчальними планами.
При неможливості організації проходження учнями, слухачами виробничого навчання в майстернях ПТНЗ з об'єктивних причин, проведення виробничого навчання організовується на виробництві під керівництвом майстрів виробничого навчання ПТНЗ та відповідних спеціалістів підприємства, при умові повного виконання робочого навчального плану і робочої навчальної програми з професійно-практичної підготовки.
Під час навчання здобувачів освіти, слухачів практичному водінню транспортних засобів, заняття проводяться на навчальних полігонах, автодромах, трактородромах на маршрутах, погоджених з місцевими підрозділами Державної автомобільної інспекції. Заняття проводяться згідно з графіком, складеним майстром виробничого навчання групи та затвердженим заступником керівника з навчально-виробничої роботи ПТНЗ.
Форма організації виробничого навчання обирається ПТНЗ у залежності від особливості професії чи спеціальності за умови повного виконання робочих навчальних планів і робочих навчальних програм та проводиться у навчальних групах чисельністю 12-15 чоловік, а на третьому ступені професійно-технічної освіти не менше 6 чоловік.
Виробнича практика здобувачів освіти, слухачів проводиться безпосередньо на робочих місцях на підприємстві чи у сфері послуг з метою удосконалення здобутих знань, умінь і практичних навичок, що необхідні для досягнення відповідного рівня кваліфікації, встановленими державними стандартами, а також з метою забезпечення їх соціальної, психологічної і професійної адаптації в трудових колективах.
Порядок надання оплачуваних робочих місць для проходження здобувачами освіти, слухачами ПТНЗ виробничого навчання та виробничої практики на підприємствах чи у сфері послуг визначено постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.99 № 992 „Про затвердження Порядку надання робочих місць для проходження здобувачами освіти, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики”.
Під час виробничої практики на підприємстві чи у сфері послуг здобувачі освіти, слухачі ведуть Щоденник виробничої практики на підприємстві чи у сфері послуг, у якому її керівник оцінює виконання навчально-виробничих робіт, та по її закінченню робить загальний висновок про результати виробничої практики.
6. ОБЛІК НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ
Основними документами обліку навчальної роботи в ПТНЗ є журнали теоретичного і виробничого навчання установленої форми, у яких педагогічні працівники здійснюють облік проведення навчальних занять, оцінювання навчальних досягнень, поведінки здобувачів освіти, відвідування ними занять та виконання робочих навчальних планів і робочих навчальних програм, а також відмітку про групу здоров'я здобувача освіти відповідно до висновку медичної комісії .
Для обліку виконання робочих навчальних планів і робочих навчальних програм у журналах теоретичного та виробничого навчання педагогічні працівники роблять записи про дату, час і зміст проведених зі здобувачами освіти, слухачами навчальних занять або навчально-виробничих робіт. У журналах теоретичного навчання записуються контрольні і лабораторно-практичні роботи, екскурсії та інші види навчальної роботи, а також консультації, домашні завдання.
Оцінки навчальних досягнень з професійно-практичної підготовки за семестр і рік виставляються на підставі поточних і тематичних оцінок знань, умінь і навичок учнів, слухачів та перевірних робіт.
Поточні оцінки під час уроку виробничого навчання виставляє майстер виробничого навчання за підсумками виконаного здобувачами освіти, слухачами кожного навчально-виробничого завдання, а також шляхом спостереження за правильністю виконання прийомів, організацією і культурою праці, за використанням обладнання, інструментів, пристосувань та виконанням вимог охорони праці.
Поведінка учнів оцінюється як зразкова, задовільна, незадовільна. Поведінку кожного учня оцінює майстер виробничого навчання спільно з класним керівником на підставі виконання учнем правил внутрішнього розпорядку та обов'язків, зазначених у статуті ПТНЗ. Остаточне рішення про незадовільну поведінку кожного учня персонально ухвалюється педагогічною радою ПТНЗ.
7. КОНТРОЛЬ ЗА НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧИМ ПРОЦЕСОМ
ПТНЗ, органи управління освітою, засновники ПТНЗ організовують та здійснюють поточний, тематичний, проміжний і вихідний контроль навчальних досягнень здобувачів освіти, слухачів, рівень їхньої кваліфікаційної атестації.
Поточний контроль передбачає поурочне опитування здобувачів освіти, слухачів, проведення контрольних і перевірних робіт, тематичне тестування та інші форми контролю, що не суперечать етичним та медико-педагогічним нормам.
Тематичний контроль - застосовується для оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, слухачів по завершенню вивчення теми робочої навчальної програми.
Педагогічні працівники, органи управління освітою, засновники ПТНЗ самостійно обирають форму поточного, тематичного контролю рівня навчальних досягнень здобувачів освіти, слухачів.
Проміжний контроль передбачає семестрові заліки, семестрову атестацію (іспити), річні підсумкові заліки, річну атестацію (річні підсумкові іспити), проміжну кваліфікаційну атестацію (кваліфікаційний іспит), індивідуальні завдання здобувачам освіти, слухачам.
Вихідний контроль передбачає державну кваліфікаційну атестацію, яка включає: кваліфікаційну пробну роботу, яка відповідає вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника ПТНЗ (далі - освітньо-кваліфікаційна характеристика) відповідного кваліфікаційного рівня; державний кваліфікаційний іспит або захист дипломної роботи, проекту чи творчої роботи, що їх замінює.
Форми і періодичність проміжного та вихідного контролю визначаються робочими навчальними планами.
Додержання зазначених у робочому навчальному плані конкретних форм проміжного і вихідного контролю та їх періодичність є обов'язковими.
Керівники ПТНЗ, органи управління освітою, засновники ПТНЗ обирають форми контролю за якістю здійснення педагогічними працівниками навчально-виробничого процесу відповідно до їх функціональних обов'язків, робочих навчальних планів та робочих навчальних програм.
Контроль навчальної роботи педагогічних працівників у ПТНЗ здійснюють керівник, його заступники, старший майстер і методист, які вивчають стан і якість виконання робочих навчальних планів і робочих навчальних програм, науково-методичний рівень і ефективність комплексно-методичного забезпечення викладання навчальних предметів та проведення професійно-практичної підготовки, організацію індивідуальної роботи з учнями, слухачами, впровадження передового педагогічного та виробничого досвіду тощо.
Забезпечення контролю за навчально-виробничим процесом ПТНЗ здійснюється за графіком, що складається під керівництвом заступника керівника з навчально-виробничої роботи на семестри та затверджується керівником ПТНЗ. Підсумки вивчення роботи педагогічних працівників розглядаються на засіданні педагогічної ради та враховуються при їх атестації.
8. ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕРЕВІРОЧНИХ РОБІТ З ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Перевірні роботи є формою поточного контролю вмінь та навичок здобувачів освіти, слухачів.
Перевірні роботи з виробничого навчання проводяться майстром виробничого навчання за відповідними графіком і переліками в кожній навчальній групі під керівництвом старшого майстра відповідно до робочої навчальної програми з професійно-практичної підготовки.
Графік і переліки перевірних робіт з виробничого навчання розробляються старшим майстром спільно з майстрами виробничого навчання, розглядаються і схвалюються відповідною методичною комісією та затверджуються заступником директора з навчально-виробничої роботи ПТНЗ.
Під час оцінювання результатів перевірної роботи визначаються вміння та навички осіб застосовувати одержані професійні знання на практиці, ураховуються якість роботи і продуктивність праці, дотримання технологічної дисципліни та охорони праці, правильність виконання виробничих прийомів, уміння користуватися обладнанням, пристроями, ефективними методами організації праці.
У випадках, коли робота осіб здійснюється з обслуговування промислових агрегатів, виробничих дільниць тощо, оцінювання перевірних робіт передбачає нагляд за виконанням особами відповідних технологічних операцій, опитування в усній формі та перевірку письмового звіту про виконання навчально-виробничого завдання.
Термін зберігання атестаційної документації визначається діючими нормативними документами.
Переможці і призери всеукраїнських та учасники міжнародних конкурсів фахової майстерності за їх бажанням можуть бути звільнені від виконання перевірних робіт.
9. Перелік нормативно-плануючих документів
майстра виробничого навчання
Додаток 1
___________________________________________________________________________
(назва професійно-технічного навчального закладу)
РЕЄСТРАЦІЇ ІНСТРУКТАЖУ З ПИТАНЬ
ОХОРОНИ ПРАЦІ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ
(цех, дільниця, бригада, служба, лабораторія, майстерня тощо)
РОЗПОЧАТО “___” _________ 200_ р.
ЗАКІНЧЕНО “___” _________ 200_ р.
ФОРМАТ А4 (210 х 297))
Підписи |
||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
|
|
|
|
|
|
|
|
25. |
|
|
|
|
|
|
|
|
26. |
|
|
|
|
|
|
|
|
27. |
|
|
|
|
|
|
|
|
28. |
|
|
|
|
|
|
|
|
29. |
|
|
|
|
|
|
|
|
30. |
|
|
|
|
|
|
|
|
31. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Розглянуто На засіданні методичної комісії Протокол № ___ від ___________
|
Додаток 2 Затверджено Заступник директора ПТНЗ _______________________ від “___” ________ 200__ р. |
на _____семестр 200 __ р.
Група № _____ Професія _______________________________ Курс _________
№ теми, підтеми |
Час на вивчення теми, підтеми в год., хв. |
Навчально-виробничі роботи |
|||||||||||
назва робіт |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Старший майстер __________________________________
Майстер виробничого навчання _________________________________
Примітка. Форма переліку має дорадчий характер.
Додаток 3
Розрахунок
плану навчально-виробничої діяльності групи ______________ _____________________________________________________
навчальний заклад
Група №_____________________________
професія
Курс навчання___________
Кількість учнів__________
Кількість годин в майстерні_______
На інструктажі_____________
На виконання вправ ________
На виробничу діяльність ____
Місяць |
Кількість учнів |
На виробничу діяльність |
Перевідний коефіцієнт |
Приведений час на 1 учня |
Фонд часу на групу |
Тариф для 2 розряду |
Сума виробничого плану |
Січень |
|
|
|
|
|
|
|
Лютий |
|
|
|
|
|
|
|
Березень |
|
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО: |
|
Кількість годин в майстерні_______
На інструктажі_____________
На виконання вправ ________
На виробничу діяльність_____
Місяць |
Кількість учнів |
На виробничу діяльність |
Перевідний коефіцієнт |
Приведений час на 1 учня |
Фонд часу на групу |
Тариф для 2 розряду |
Сума виробничого плану |
Квітень |
|
|
|
|
|
|
|
Травень |
|
|
|
|
|
|
|
Червень |
|
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО: |
|
Кількість годин в майстерні_______
На інструктажі_____________
На виконання вправ ________
На виробничу діяльність_____
Місяць |
Кількість учнів |
На виробничу діяльність |
Перевідний коефіцієнт |
Приведений час на 1 учня |
Фонд часу на групу |
Тариф для 2 розряду |
Сума виробничого плану |
Липень |
|
|
|
|
|
|
|
Серпень |
|
|
|
|
|
|
|
Вересень |
|
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО: |
|
ІV КВАРТАЛ
Кількість годин в майстерні_______
На інструктажі_____________
На виконання вправ ________
На виробничу діяльність_____
Місяць |
Кількість учнів |
На виробничу діяльність |
Перевідний коефіцієнт |
Приведений час на 1 учня |
Фонд часу на групу |
Тариф для 2 розряду |
Сума виробничого плану |
Жовтень |
|
|
|
|
|
|
|
Листопад |
|
|
|
|
|
|
|
Грудень |
|
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО: |
|
Всього за 202_ рік план виробничої діяльності складає __________грн.
Додаток 4
Орієнтована схема
загального аналізу уроку виробничого навчання
навчально-технічної документації;
Додаток 5
Акт
атестації робочих місць майстерні __________________________
майстер (а) _______________________________ за умовами праці
у майстернях ________________________
для виконання замовлень ________________________
інструменту майстра ________________________
технічних засобів навчання ________________________
відповідно до встановлених норм ________________________
колективних засобів захисту ________________________
теми програми, їх систематизація ________________________
вступного і заключного інструктажів ________________________
місць учнів ________________________
та пожежної безпеки ________________________
з охорони праці ________________________
Зауваження і рекомендації комісії
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Голова атестаційної комісії _______________ _______________________
Члени комісії: _______________ _______________________
_______________ _______________________
_______________ _______________________
Додаток 6
_________________________________________________
(назва навчального закладу)
ЩОДЕННИК
Виробничої практики
прізвище, ім’я, по батькові учня
Група ______________
Курс _____________________
Майстер
виробничого навчання_________________________________
(прізвище, ім’я по батькові)
(назва підприємство)
_____________________________________________________________________
повинен виконувати виробничі завдання згідно програми:
Найменування навчально-виробничих робіт |
Учнівська норма часу |
|||||
Планова |
Фактична |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(прізвище, ім'я, по батькові)
який проходив виробничу практику ________________________________________
(назва підприємство)
За період практики
коротка характеристика учня
________________________________________________________________________
оволодіння навиками роботи
________________________________________________________________________
знання технологічного процесу
________________________________________________________________________
особиста дисципліна
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
_________________________________________розряд (клас, категорія)
М.П. Керівник підприємства _____________________
Начальник цеху ___________________________________
Майстер виробничого навчання ___________
Додаток 7
Виробнича характеристика
На учня _______________________________________________________________________________
(професійно-технічний навчальний заклад)
________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові )
група__________________професія_________________________________________________
Учень __________________________________________під час проходження ним виробничої
практики з „_____” ________________ 200_р. по „_____” __________________ 200_р
________________________________________________________________________________
(найменування підприємства, установи, організації)
виконував роботи ____________________________ розряду
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
(перелік робіт на робочих місцях)
Якість виконання робіт___________________________________________________________
(відгук)
Виконання норм за останній місяць роботи __________________________________________
Знання технологічного процесу, навички роботи на обладнанні, з інструментом та приладами______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Трудова дисципліна ______________________________________________________________
Висновок: учень_________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові )
виробничу практику (навчання на виробництві) пройшов ________________________ балів
заслуговує на присвоєння ___________________________тарифного розряду (клас, категорія)
за професією ___________________________________________________________________
М.П.
Начальник підприємства (організації, установи) _____________________
Майстер (бригадир) цеху ________________________
Майстер виробничого навчання ________________________
„_____” _______________ 200_р.
Додаток 8
Затверджую
Керівник________________________________________________
(назва ПТНЗ)
______________________________
(підпис)
______________________________
(прізвище, ініціали)
«___» _______________200_р.
ПРОТОКОЛ
проведення атестації (заліку) з _________________________________________
____________________________________________________________________
(назва навчального предмета)
Дата проведення ________________________________________________
Навчальна група № __________________ курс навчання_______________
№ з/п |
Прізвище та ініціали учня, слухача |
№ білета |
Оцінка (прописом) |
||
річна |
атестаційна |
підсумкова |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Голова атестаційної
комісії _____________ ______________ _____________________
(посада) (підпис) (прізвище, ініціали)
Члени атестаційної
комісії _____________ _______________ _____________________
_____________ _______________ ____________________
_____________ _______________ ____________________
_____________ _______________ ____________________
_____________ _______________ _____________________
(посада) (підпис) (прізвище, ініціали)
Додаток 9
ПРОТОКОЛ
засідання державної кваліфікаційної комісії__________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
(назва навчального закладу)
_______________________________________________________________________________
(республіки, області, міста)
Професія,спеціальність,спеціалізація___________________________________________________________________________________________________________
Голова комісії _________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи)
Члени комісії _________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи)
Комісія розглянула підсумкові оцінки успішності, результати виконання кваліфікаційних пробних робіт, письмових екзаменаційних робіт (творчих, дипломних робіт, проектів), виробничі характеристики, провела перевірку знань осіб, які здобувають професійно-технічну освіту, і постановила:
1. Зазначеним у списку особам присвоїти кваліфікацію і видати документ про професійно-технічну освіту____________________________________________________
____________________________________________________________________
(назва навчального закладу)
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Рік, місяць, число народження |
Підсумкова оцінка державних кваліфікаційних іспитів |
Професія, спеціальність, спеціалізація та кваліфікація (розряд, категорія), що присвоюється |
Висновок державної кваліфікаційної комісії про видачі диплома |
|
|
|
|
|
|
2. Затвердити результати кваліфікаційних іспитів зазначених у списку осіб, які достроково випускаються, присвоїти їм кваліфікацію і видати свідоцтво
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Рік, місяць, число народження |
Професія, спеціальність, спеціалізація та кваліфікація (розряд, клас, категорія), що присвоюється |
|
|
|
|
3. Зазначених у списку осіб вважати такими, що не склали державних кваліфікаційних іспитів:
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Рік, місяць, число народження |
Рекомендації про використанні на виробництві, у сфері послуг |
|
|
|
|
Голова комісії________________________________
М.П. (підпис)
Члени комісії________________________________
________________________________
________________________________
„____” _______________200_ р. (підпис)
Додаток 10
Розглянуто на засіданні методичної комісії Протокол №_____ «___» ______________ Голова ________________ |
«ЗАТВЕРДЖУЮ» Заст. директора з НВР _______________________ «____» _____________ 202_ р.
|
ПЛАН
розвитку майстерні (лабораторії) _______________
_________________________________________
(назва навчального закладу)
на 202_ - 202_ навчальний рік
№ з/с |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
Відмітка про виконання |
|
І. Зміцнення і удосконалення навчально-матеріальної бази майстерні |
|
|
|
||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
ІІ. Методична робота |
|
|
|
||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
ІІІ. Організація позаурочної роботи |
|
|
|
||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
IV. Охорона праці |
|
|
|
||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
V. Господарча робота |
|
|
|
||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
Завідуючий майстернею: _____________
Старший майстер: _____________
1