Методичний посібник "На допомогу молодому майстру"

Про матеріал
Методичний посібник рекомендованого характеру для допомоги молодим фахівцям з виробничого навчання.
Перегляд файлу

 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НІКОПОЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ»

 

 

 

 

j0292020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Старший майстер         Т.Г. Мещерякова

 

 

 

 

м. Нікополь

2019 рік

 

 

 

 

 

 

 

Організація навчально-виробничого процесу

в професійно-технічних навчальних закладах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації молодому майстру виробничого навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації містять посадову інструкцію майстра виробничого навчання, основні питання планування навчально-виробничого та навчально-виховного процесу, організацію навчального циклу, ведення обліку навчальної роботи, здійснення контролю за навчально-виробничим процесом, організацію проведення перевірочних та пробних робіт, проходження здобувачами освіти виробничої практики та проведення державної кваліфікаційної атестації.

 

 

З м і с т

  1. Вступ                                                                                                                   4
  2. Посадова інструкція майстра виробничого навчання                                    4
  3. Навчальний та канікулярний час здобувача освіти                                         7
  4. Планування навчально-виробничого та навчально-виховного процесу        7
  5. Організація навчального процесу                                                                     10
  6. Облік навчальної роботи                                                                                   12
  7. Контроль за навчально-виробничим процесом                                               12
  8. Організація перевірочних робіт з виробничого навчання                              13
  9. Перелік нормативно-плануючих документів майстра виробничого навчання 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ВСТУП

Дані методичні рекомендації направлені на надання методичної допомоги  молодому майстру виробничого навчання при роботі з підготовки кваліфікованих робітників.

Методичні рекомендації складаються з примірної посадової інструкції майстра виробничого навчання, матеріалів планування роботи майстра виробничого навчання, організації і контролю навчально-виробничого процесу в групі, проходження здобувачами освіти виробничої практики та проведення державної кваліфікаційної атестації.

Більшість матеріалів можуть бути використані майстрами виробничого навчання ПТНЗ, але деяка частина їх носить рекомендований характер.

Посадова інструкція майстра виробничого навчання може бути розширена або змінена, в залежності від конкретного навчального закладу.

 

2. ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

 

1.1. Загальні положення

Майстер виробничого навчання належить до педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів.

Майстер виробничого навчання:

  1.   Приймається на роботу по трудовій угоді на конкретній основі відповідно до чинного законодавства.
  2.   Уроки виробничого навчання майстер виробничого навчання проводить у відповідності з розкладом занять, а позакласні заходи та методичну роботу – відповідно до планів роботи навчального закладу. Майстер виробничого навчання працює під безпосереднім керівництвом старшого майстра та заступника директора з навчально-виробничої роботи, а з питань виховання здобувачів освіти  – під керівництвом заступника директора з навчально-виховної роботи.

 

  1.        Обов’язки

Майстер виробничого навчання зобов’язаний:

  • 1.2.1. Працювати сумлінно, виконувати вимоги Статуту навчального закладу та Правил внутрішнього розпорядку, дотримуватися дисципліни та вимог безпеки праці.
  • 1.2.2. Використовувати ефективні форми, методи та засоби навчально-виховного процесу.
  • 1.2.3. Вивчати індивідуальні особливості здобувачів освіти, дбати про розвиток їх здібностей та талантів.
  • 1.2.4. Сприяти підготовці здобувачів освіти до самостійного трудового життя, до праці в нових соціально-економічних умовах.
  • 1.2.5. Проводити індивідуальну, позакласну роботу з здобувачами освіти, залучати їх до роботи в гуртках та секціях.
  • 1.2.6. Настановами та особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі, правди, справедливості, гуманізму, доброти, патріотизму та працелюбства.
  • 1.2.7. Виховувати у здобувачів освіти повагу до педагогів, батьків, жінок, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, дбайливого ставлення до навколишнього середовища.
  • 1.2.8. Вимагати від здобувачів освіти дотримання правил для здобувачів освіти, правил внутрішнього розпорядку
  • Постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
  •  1.2.9. Знати і виконувати вимоги безпеки праці, передбачені відповідними правилами та інструкціями, вимагати цього від здобувачів освіти.
  •  1.2.10. Берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, виховувати у здобувачів освіти бережливе ставлення до майна навчального закладу.
  •  1.2.11. Забезпечувати створення необхідних умов для продуктивної праці.
  •  1.2.12. Своєчасно готувати засоби та об’єкти праці (інструменти, заготовки, матеріали тощо).
  •  1.2.13. Один раз на рік проходити медичний огляд.
  •  1.2.14. Особисто приймати рішення щодо ліквідації будь-якої ситуації, яка може скласти небезпеку для життя людей та навколишнього середовища, повідомити про це керівництво закладу.
  •  1.2.15. Не допускати здобувачів освіти до проведення робіт і занять без передбаченого спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального і колективного захисту.
  •  1.2.16. Повідомити керівника навчального закладу або його заступників про нещасний випадок, що трапився. Організувати надання першої допомоги потерпілому. Забезпечити усунення фактору, що привів до нещасного випадку.
  •  1.2.17. Проводити інструктажі зі здобувачами освіти з охорони праці під час навчальних занять з обов’язковою реєстрацією в журналі обліку.
  •  1.2.18. Проводити інструктажі зі здобувачами освіти під час проведення позакласних   заходів з реєстрацією у спеціальному журналі.
  •  1.2.19. Брати участь в роботі педагогічної ради.
  •  1.2.20. Брати участь в професійній орієнтації молоді.
  •  1.2.21.Брати участь у культурно-масовій та спортивній роботі навчального закладу.

Майстру виробничого навчання забороняється:

  • змінювати на свій розсуд розлад занять та графік роботи;
  • продовжувати або скорочувати тривалість занять і перерв між ними;
  • передоручати виконання функціональних обов’язків;
  • принижувати своїми діями честь і гідність.

 

 

1.3.  Права

Майстер виробничого навчання має право:

  1.   На працю відповідно освіти та професійної підготовки.
  2.   Працювати за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.
  3.   На захист професійної честі.
  4.   На вільний вибір форм, методів, засобів навчання, проявлення педагогічної ініціативи.
  5.   На індивідуальну педагогічну діяльність.
  6.   На участь у громадському самоврядуванні
  7.   На користування подовженою оплачуваною відпусткою.
  8.   На підвищення кваліфікації та  перепідготовку.
  9.   Вносити пропозиції щодо удосконалення навчально-виробничого      процесу.
  10.  Одержувати повну інформацію щодо умов праці при укладанні трудового договору.
  11.  На безпечні умови праці на робочому місці.
  12.  На відповідні нормативним актам з охорони праці санітарно-побутові умови.
  13.  Відмовлятися від дорученої роботи, якщо створилася виробнича ситуація небезпечна для його життя чи здоров’я або для людей, які його оточують, і навколишнього середовища.
  14.  Розірвати трудовий договір за власним бажанням, якщо власник не виконує законодавство про охорону праці.
  15.  На відшкодування шкоди у разі ушкодження його здоров’я, пов’язаним з виконанням трудових обов’язків.
  16.  На відшкодування моральної шкоди, якщо факт її наявності підтверджується.
  17.  На обов’язкове соціальне страхування від нещасних випадків і професійних захворювань.
  18.  На різні види заохочень, передбачені Правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу, в разі зразкового виконання своїх обов’язків і бездоганну роботу, новаторство в праці та інші досягнення.
  19.  Надавати пропозиції щодо заохоченню  здобувачів освіти за успіхи в навчанні і громадському житті навчального закладу. Надавати пропозиції про накладання стягнень у відношенні до навчання, грубе порушення правил поведінки, пропусків занять без поважних причин.

 

1.4. Відповідальність

Майстер виробничого навчання відповідає:

1.4.1  За виконання вимог чинної посадової інструкції.

1.4.2  За безпечне проведення навчально-виробничого процесу.

 1.4.3 За стан, правильну експлуатацію обладнання та приладів, які установлені в закріпленій за ним майстерні.

1.4.4  За якісне засвоєння здобувачами освіти практичних умінь та навичок.

1.4.5  За якісне і своєчасне ведення облікової, звітної та плануючої   документації.

1.4.6  За життя та безпеку здобувачів освіти, довіреної йому групи під час навчального-виробничого процесу.

 

 

1.5. Повинен знати та вміти

1.5.1 Посадову інструкцію майстра виробничого навчання.

1.5.2 Конституцію України, Закони України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту, інші законодавчі і інформативно-правові акти та документи з питань навчання, виховання та безпеки праці.

1.5.3 Накази, постанови, рішення Президента, Кабінету Міністрів та Верховної Ради України з питань професійно-технічної освіти, навчання та виховання здобувачів освіти.

  1.   Методику викладання та виховання здобувачів освіти.

1.5.5 Характеристики, сімейний стан та індивідуальні особливості учнів, закріпленої за ним групи.

  1.   Застосувати свій професійний педагогічний досвід на практиці.

1.5.7 Уміти правильно показувати прийоми виконання робіт відповідно до кваліфікаційної характеристики.

1.5.8 Уміти застосовувати при навчанні технічні засоби навчання.

 

  1.        Кваліфікаційні вимоги

1.6.1 Майстром виробничого навчання в професійно-технічному навчальному закладі можуть бути особи, які мають відповідну професійну освіту та професійно-педагогічну підготовку, моральні якості та фізичний стан, який дає змогу виконувати обов’язки педагогічного працівника.

1.6.2 Майстер виробничого навчання в залежності від рівня кваліфікації та педагогічного стажу може мати педагогічне звання ІІ  та  І категорії.

1.6.3 Один раз на п’ять років, в обов’язковому порядку, та раніше за згодою сторін, майстер виробничого навчання повинен підтвердити або підвищити рівень своєї кваліфікації перед атестаційною комісією.

 

 

3. НАВЧАЛЬНИЙ ТА КАНІКУЛЯРНИЙ ЧАС ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ

 

Навчальний час здобувача освіти, слухача визначається обліковими одиницями часу, передбаченого для виконання навчальних програм професійно-технічної освіти.

Обліковими одиницями навчального часу є:

  • академічна година тривалістю 45 хвилин;
  • урок виробничого навчання, тривалість якого не перевищує 6 академічних годин;
  • навчальний день, тривалість якого не перевищує 8 академічних годин;
  • навчальний тиждень, тривалість якого не перевищує 36 академічних годин;
  • навчальний семестр, тривалість якого визначається навчальним планом;
  • навчальний рік, тривалість якого не перевищує 40 навчальних тижнів.

Навчальний (робочий) час здобувача освіти, слухача в період проходження виробничої та перед випускної (переддипломної) практики встановлюється залежно від режиму роботи підприємства  згідно з законодавством України.

Відвідування занять здобувачами освіти, слухачами професійно-технічних навчальних закладів є обов’язковим.

 

 

 

 4. ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОГО

ТА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

 

 Навчально-виробничий  процес у ПТНЗ незалежно від форм власності та підпорядкування здійснюється  відповідно  до  Державних стандартів, робочих навчальних   планів   та   програм,   нормативно-правових   актів, навчально-методичних   документів   з   професійно-технічної.  Зміст і обсяг навчально-виробничого процесу,  терміни  навчання  визначаються   робочими  навчальними планами та робочими навчальними програмами ПТНЗ. 

    ПТНЗ обирає форми,  засоби і  методи  навчання  та  виховання здобувачів освіти,  слухачів  у  межах визначених законодавством України,  цим Положенням і власним статутом.

 Основними навчально-методичними документами з планування навчально-виробничого процесу в професійно-технічному навчальному закладі є:

     робочі навчальні  плани  за  професіями  для  певного ступеня професійно-технічної освіти;

     робочі навчальні   програми   з   навчальних   предметів   та професійно-практичної   підготовки,   що   передбачені    робочими навчальними планами;

     поурочно-тематичні плани з навчальних предметів;

     перелік навчально-виробничих  робіт  з професії на семестр чи курс навчання;

     плани виробничого навчання навчальних груп на місяць;

     плани навчально-виробничої діяльності на півріччя;

     плани занять (уроків);

     розклад занять.

 Робочі  навчальні  плани  за  професіями  для  певного ступеня  професійно-технічної  освіти  (далі  -  робочі  навчальні плани)  -  це  документи,  розроблені  у  відповідності з типовими навчальними планами підготовки кваліфікованих робітників з  кожної професії  (далі - типові навчальні плани),  що містять код і назву професії  згідно  з  державним  переліком  професій  з  підготовки кваліфікованих   робітників   у   ПТНЗ,   код  і  назву  професії, спеціальності (спеціалізації) за державним класифікатором професій           ДК 003:2005,  освітній рівень вступника до ПТНЗ, обмеження щодо їх віку і статі,  медичних показників, термін і ціль навчання, графік навчально-виробничого   процесу,  зведені  дані  загального  фонду навчального  часу  в  тижнях,  перелік   обов'язкових   навчальних предметів,  видів навчальних робіт,  кількість годин відведених на них,  послідовність  їх  вивчення,  обсяг  навчального   часу   на обов'язкову   компоненту   змісту   професійно-технічної   освіти, загальний фонд навчального  часу,  форми,  періодичність,  терміни контролю  знань,  умінь  і  навичок здобувачів освіти,  слухачів,  критерії їх кваліфікаційної   атестації,   перелік    навчальних    кабінетів, лабораторій,    майстерень,    полігонів,   вимоги   до   основних обов'язкових засобів навчання  та  планований  рівень  професійної кваліфікації випускника.

 Обсяг навчального   часу  на  обов'язкову  компоненту  змісту професійно-технічної освіти  не  може  перевищувати  80  відсотків загального фонду навчального часу.

    

     Робоча навчальна програма з навчального предмета (далі -  робоча  навчальна програма) - це документ,  що визначає зміст і обсяг знань та умінь  здобувачів освіти,  слухачів.  ПТНЗ  на  основі  типових навчальних програм з навчальних предметів (далі - типові навчальні програми) розробляють  робочі  навчальні  програми  з  урахуванням пропозицій  замовників  кадрів,  з  тих  навчальних предметів,  що формують  відповідні  професії.  Робочі   навчальні   програми   з загальноосвітніх   предметів   розробляються   на  основі  типових навчальних програм  для  загальноосвітніх  навчальних  закладів  з урахуванням специфіки професії та регіональної компоненти.

 

Перелік навчально-виробничих робіт з професії визначає завдання,   які   виконують   здобувачі освіти,  слухачі  з  метою  оволодіння професійними  знаннями,  уміннями  та  навичками,  що  передбачені робочою навчальною програмою професійно-практичної підготовки.      Перелік навчально-виробничих робіт з професії складається  на семестр,   курс   підготовки   майстром  виробничого  навчання  та погоджується зі старшим майстром.

 Перелік навчально-виробничих робіт з професії розглядається і схвалюється на  засіданні  методичної  комісії  та  затверджується заступником керівника з навчально-виробничої роботи ПТНЗ.   Для всіх навчально-виробничих робіт,  унесених  до  переліку, додається технологічна та технічна документація,  що розробляється відповідними  методичними  комісіями  ПТНЗ  на  основі   державних стандартів.

   Під час  проведення  виробничого  навчання  безпосередньо  на виробництві  чи  в  сфері  послуг  у переліку навчально-виробничих робіт  зазначається  загальна  характеристика  робочих  місць  або найменування робіт,  які здобувачів освіти, слухачі повинні виконувати з кожної теми чи розділу робочої навчальної програми  професійно-практичної підготовки.

 План      навчально-виробничої     діяльності     ПТНЗ розробляється    старшим     майстром     на     півріччя     (при професійно-технічному  навчанні  -  на  термін навчання) на основі робочих   програм   професійно-практичної   підготовки,   переліку навчально-виробничих  робіт  відповідного тарифно-кваліфікаційного розряду,  фонду  навчального  часу,  передбаченого  на   виконання навчально-виробничих завдань, погоджується з заступником керівника з навчально-виробничої роботи і затверджується керівником ПТНЗ.

    Фонд навчального   часу   на  виконання  навчально-виробничих завдань визначається  таким  шляхом:  із  загального  фонду  часу, відведеного  на професійно-практичну підготовку робочим навчальним планом,  вираховують  час  на  проведення  вступних  і   заключних інструктажів та час на виконання тренувальних вправ.   Розрахунок обсягів виробництва здійснюється на  основі  фонду приведеного  часу,  що відображає поправки з огляду на рівноцінний час з точки зору продуктивності праці в усі періоди навчання. Фонд приведеного  часу  розраховується шляхом ділення фонду навчального часу для виконання  навчально-виробничих  завдань  на  відповідний перевідний  коефіцієнт між встановленими нормами часу на виконання виробничого   завдання   (одиниці   продукції)   для   працівників підприємств та здобувачів освіти ПТНЗ.

   На основі фонду приведеного часу, погодинної тарифної ставки визначається заробітна плата одного учня, слухача. Загальні обсяги  навчально-виробничої діяльності визначаються  з  урахуванням  усіх учнів, слухачів за кожною професією. Плани занять (уроків) розподіляються на:

     план заняття (уроку) теоретичного навчання;

     план уроку виробничого навчання.

  План заняття   (уроку)   теоретичного  навчання  є  особистим робочим документом викладача і складається ним за довільною формою відповідно  до робочої навчальної програми та поурочно-тематичного плану з дотриманням педагогічних та  методичних  вимог.  За  умови проведення  уроків  у  паралельних навчальних групах викладач може складати  один  план  уроку,  але  слід  враховувати   особливості проведення уроку в тій чи іншій навчальній групі.

  План проведення  лабораторно-практичного  заняття  відображає короткий  зміст,  порядок  організації і виконання роботи та,  при необхідності,  графік переміщення здобувачів освіти,  слухачів за  навчальними (робочими) місцями.

 З метою забезпечення ефективної організації лабораторно-практичних занять викладачем розробляються інструкційно-технологічні картки,  де  вказуються  мета,  зміст  і послідовність   виконання   здобувачами освіти,   слухачами  завдань,  перелік інструментів,  обладнання і матеріалів,  правила безпеки праці під час виконання роботи, контрольні питання для самоперевірки.

     План уроку   виробничого   навчання   є   особистим   робочим документом  майстра  виробничого  навчання  і  складається  ним за довільною формою  відповідно  до  робочої  навчальної  програми  з професійно-практичної  підготовки,  плану  виробничого навчання на місяць з дотриманням педагогічних та методичних  вимог  на  кожний день  занять  з  виробничого  навчання  в  майстернях  ПТНЗ або на виробництві.

  Під час   виробничої   практики   здобувачів освіти,  слухачів   майстер виробничого навчання розробляє план роботи на кожний робочий день. У дні,  коли  у  закріпленій  навчальній групі не проводиться професійно-практична  підготовка,  майстри  виробничого   навчання працюють  за  індивідуальними планами роботи,  які погоджуються зі старшим майстром.

    

 

5. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

 

Професійно-практична підготовка складається з виробничого навчання, виробничої, переддипломної (перед випускної практики і  проводиться у навчально-виробничих  майстернях, на полігонах, тренажерах, автодромах, трактородромах, у навчально-виробничих підрозділах, навчальних господарствах, а також на робочих місцях на виробництві чи у сфері послуг за такими формами:

     уроки виробничого навчання (практичного водіння) у ПТНЗ;

     уроки виробничого навчання на виробництві чи у сфері послуг;

     виробнича практика на робочих  місцях  на  виробництві  чи  у сфері послуг;

     переддипломна (передвипускна) практика на  виробництві  чи  у сфері послуг;

     інші форми професійно-практичної підготовки.

     Професійно-практична підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації  слухачів  професійно-технічних  навчальних  закладів може  здійснюватись із застосуванням модульної системи (модульного професійного навчання) відповідно  до  Положення  про  організацію професійного навчання незайнятого населення за модульною системою, затвердженого наказом Міністерства праці  та  соціальної  політики  України і   Міністерства   освіти   України   від 08.07.99  № 113/247   та зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції  України 4 серпня 1999 року за № 528/3821.

     Усі форми професійно-практичної  підготовки  здобувачів освіти,  слухачів здійснюються   у   тісному  поєднанні  з  виготовленням  корисної продукції, наданням послуг, що оплачуються згідно з законодавством України.

  Виробниче навчання включає:

навчання здобувачів освіти,  слухачів у навчально-виробничих  майстернях, дільницях  і  полігонах,  де  вони  послідовно  набувають первинні професійні уміння і навички виконання робіт;

 навчання здобувачів освіти, слухачів безпосередньо на  підприємствах, будівельних об'єктах,  полях, фермах, де вони, в складі навчальних груп  та  учнівських  бригад під керівництвом майстрів виробничого навчання  послідовно  закріплюють  одержані  первинні   професійні уміння та навички, навчаються  використовувати сучасну техніку, механізми та інструменти, набувають потрібних практичних навичок самостійно та якісно виконувати роботи,  передбачені робочими навчальними планами.

                При неможливості  організації  проходження учнями, слухачами виробничого навчання  в  майстернях  ПТНЗ з об'єктивних  причин, проведення виробничого навчання організовується на виробництві під керівництвом майстрів виробничого навчання ПТНЗ та відповідних спеціалістів  підприємства,  при  умові повного виконання робочого навчального   плану    і    робочої    навчальної    програми    з професійно-практичної підготовки.

   Під  час  навчання  здобувачів освіти,  слухачів практичному водінню транспортних засобів, заняття проводяться на навчальних полігонах, автодромах,  трактородромах  на маршрутах,  погоджених з місцевими підрозділами Державної автомобільної інспекції. Заняття проводяться згідно з графіком, складеним майстром виробничого навчання групи та затвердженим   заступником   керівника  з навчально-виробничої роботи ПТНЗ.

   Форма організації виробничого навчання обирається ПТНЗ у залежності від особливості  професії  чи  спеціальності  за  умови повного  виконання  робочих навчальних планів і робочих навчальних програм та  проводиться  у  навчальних групах чисельністю   12-15 чоловік, а на третьому ступені  професійно-технічної освіти не менше 6 чоловік.

     Виробнича практика здобувачів освіти, слухачів проводиться безпосередньо  на робочих місцях на підприємстві чи у сфері послуг з метою удосконалення здобутих знань,  умінь і практичних навичок, що необхідні для досягнення відповідного рівня кваліфікації, встановленими державними стандартами, а також з метою забезпечення їх  соціальної,  психологічної  і професійної адаптації в трудових колективах.

     Порядок надання  оплачуваних робочих місць для проходження здобувачами освіти, слухачами ПТНЗ виробничого навчання та виробничої практики на  підприємствах  чи у сфері послуг визначено постановою Кабінету Міністрів України  від  07.06.99 №  992 „Про затвердження Порядку надання робочих місць для проходження здобувачами освіти, слухачами  професійно-технічних  навчальних  закладів  виробничого навчання та виробничої практики”.

    Під час виробничої практики на підприємстві чи у сфері послуг здобувачі освіти,  слухачі ведуть Щоденник виробничої практики на підприємстві чи  у  сфері  послуг,  у  якому  її  керівник оцінює  виконання навчально-виробничих  робіт, та по її закінченню робить загальний висновок про результати виробничої практики.

 

 

6. ОБЛІК НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ

 

 Основними  документами обліку навчальної роботи в ПТНЗ є журнали теоретичного і виробничого навчання установленої форми,  у яких педагогічні працівники здійснюють облік проведення навчальних занять,  оцінювання   навчальних   досягнень,   поведінки   здобувачів освіти, відвідування ними занять та виконання робочих навчальних планів і робочих навчальних програм,  а також відмітку  про  групу здоров'я здобувача освіти відповідно до висновку медичної комісії .

 Для обліку виконання робочих навчальних планів і робочих навчальних програм у журналах теоретичного та виробничого навчання педагогічні  працівники  роблять  записи  про  дату,  час  і зміст проведених   зі   здобувачами освіти,   слухачами   навчальних    занять    або навчально-виробничих   робіт. У  журналах  теоретичного  навчання записуються контрольні і лабораторно-практичні  роботи,  екскурсії та  інші  види  навчальної роботи,  а також консультації,  домашні завдання.

    Оцінки  навчальних  досягнень  з   професійно-практичної підготовки  за  семестр і рік виставляються на підставі поточних і тематичних оцінок  знань,  умінь  і  навичок  учнів,  слухачів  та перевірних робіт.

    Поточні оцінки під час уроку виробничого  навчання  виставляє майстер  виробничого  навчання  за  підсумками  виконаного здобувачами освіти, слухачами кожного навчально-виробничого завдання,  а також  шляхом спостереження  за правильністю виконання прийомів,  організацією і культурою  праці,  за  використанням   обладнання,   інструментів, пристосувань та виконанням вимог охорони праці.

      Поведінка  учнів  оцінюється  як  зразкова,  задовільна, незадовільна.  Поведінку кожного учня оцінює  майстер  виробничого навчання  спільно з класним керівником на підставі виконання учнем правил внутрішнього розпорядку та обов'язків, зазначених у статуті ПТНЗ. Остаточне рішення про  незадовільну  поведінку  кожного  учня персонально ухвалюється педагогічною радою ПТНЗ.

 

7. КОНТРОЛЬ ЗА НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧИМ ПРОЦЕСОМ

 

 ПТНЗ,   органи   управління   освітою,  засновники  ПТНЗ організовують та  здійснюють  поточний,  тематичний,  проміжний  і вихідний  контроль  навчальних досягнень здобувачів освіти,  слухачів,  рівень їхньої кваліфікаційної атестації.

   Поточний контроль передбачає   поурочне   опитування  здобувачів освіти, слухачів,  проведення контрольних і  перевірних  робіт,  тематичне тестування  та  інші  форми контролю,  що не суперечать етичним та медико-педагогічним нормам.

    Тематичний контроль    -    застосовується   для   оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти,  слухачів по завершенню вивчення  теми робочої навчальної програми.

     Педагогічні працівники, органи управління освітою, засновники ПТНЗ  самостійно  обирають  форму поточного,  тематичного контролю рівня навчальних досягнень здобувачів освіти, слухачів.

    Проміжний контроль  передбачає семестрові заліки,  семестрову атестацію  (іспити),  річні  підсумкові  заліки,  річну  атестацію (річні   підсумкові  іспити),  проміжну  кваліфікаційну  атестацію (кваліфікаційний іспит), індивідуальні завдання здобувачам освіти, слухачам.

    Вихідний контроль    передбачає    державну    кваліфікаційну атестацію,  яка  включає:  кваліфікаційну   пробну   роботу,   яка відповідає    вимогам    освітньо-кваліфікаційної   характеристики випускника ПТНЗ (далі  -  освітньо-кваліфікаційна  характеристика) відповідного  кваліфікаційного  рівня;  державний  кваліфікаційний іспит або захист дипломної роботи,  проекту чи творчої роботи,  що їх замінює.

    Форми і  періодичність  проміжного  та   вихідного   контролю визначаються робочими навчальними планами.

     Додержання зазначених у робочому навчальному плані конкретних форм  проміжного  і  вихідного  контролю  та  їх  періодичність  є обов'язковими.

     Керівники ПТНЗ,  органи управління  освітою,  засновники ПТНЗ  обирають  форми  контролю за якістю здійснення педагогічними працівниками  навчально-виробничого  процесу  відповідно   до   їх функціональних  обов'язків,  робочих  навчальних планів та робочих навчальних програм.

     Контроль навчальної  роботи  педагогічних  працівників у ПТНЗ здійснюють керівник,  його заступники, старший майстер і методист, які  вивчають  стан і якість виконання робочих навчальних планів і робочих   навчальних   програм,   науково-методичний   рівень    і ефективність    комплексно-методичного   забезпечення   викладання навчальних   предметів   та    проведення    професійно-практичної підготовки, організацію індивідуальної роботи з учнями, слухачами, впровадження передового педагогічного та виробничого досвіду тощо.

      Забезпечення контролю за  навчально-виробничим  процесом ПТНЗ  здійснюється  за  графіком, що складається під керівництвом заступника керівника з навчально-виробничої роботи на семестри  та затверджується  керівником  ПТНЗ. Підсумки  вивчення роботи педагогічних працівників  розглядаються  на  засіданні  педагогічної  ради   та враховуються при їх атестації.

 

 

8. ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕРЕВІРОЧНИХ РОБІТ З ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

 

 Перевірні  роботи  є формою поточного контролю вмінь та навичок здобувачів освіти, слухачів.

   Перевірні роботи  з  виробничого  навчання  проводяться майстром   виробничого   навчання за відповідними графіком і переліками в кожній навчальній групі під  керівництвом  старшого майстра  відповідно до   робочої   навчальної   програми   з професійно-практичної підготовки.

    Графік і  переліки  перевірних  робіт  з виробничого навчання розробляються старшим майстром  спільно  з  майстрами  виробничого навчання,   розглядаються  і  схвалюються  відповідною  методичною комісією    та    затверджуються    заступником    директора  з навчально-виробничої роботи ПТНЗ.

   Під   час   оцінювання  результатів  перевірної  роботи визначаються  вміння  та  навички  осіб   застосовувати   одержані професійні  знання  на  практиці,  ураховуються  якість  роботи  і продуктивність  праці,  дотримання  технологічної  дисципліни   та охорони праці,  правильність виконання виробничих прийомів, уміння користуватися  обладнанням,   пристроями,   ефективними   методами організації праці.

       У   випадках,   коли   робота   осіб   здійснюється   з обслуговування промислових агрегатів,  виробничих  дільниць  тощо, оцінювання   перевірних  робіт  передбачає  нагляд  за  виконанням особами відповідних технологічних  операцій,  опитування  в  усній формі    та    перевірку    письмового    звіту    про   виконання навчально-виробничого завдання.

      Термін зберігання атестаційної  документації визначається діючими нормативними документами.

    Переможці  і  призери  всеукраїнських  та  учасники міжнародних конкурсів фахової майстерності за їх  бажанням  можуть бути звільнені від виконання перевірних робіт.

 

   

9. Перелік нормативно-плануючих документів

майстра виробничого навчання

 

  • Закон України «Про професійно-технічну освіту»
  • Закон України від 11.09.2003 № 1158-ІV „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань професійно-технічної освіти».
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 07.06.1999 №992 „Про затвердження Порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами  професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики”.
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006  №419 „Про затвердження Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах».
  • Спільний наказ Міністерства освіти України та Міністерства праці і соціальної політики України від 31.12.1998 №201/469 „Про Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту».
  • Кваліфікаційна характеристика з професії .
  • Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника навчального закладу.
  • Робочий навчальний план з професії. (погоджений із замовником).
  • Робоча навчальна програма виробничого навчання.  
  • Робоча програма виробничої практики (погоджена із замовником).
  • Детальна програма перед випускної виробничої практики (погоджена із замовником).
  • Переліки навчально-виробничих робіт на семестр (додаток 2).
  • План виробничого навчання на місяць (додаток 3).
  • Розрахунок та план виробничої діяльності на квартал, півріччя, рік.
  • Перелік пробних робіт.
  • Перелік перевірних робіт.
  • Типові критерії оцінювання знань, умінь та навичок учнів.
  • План розвитку майстерні (лабораторії).
  • Паспорт комплексно-методичного забезпечення майстерні.
  • Журнал реєстрації інструктажів з охорони праці на робочому місці (додаток 1).
  • Тематичні папки виробничого навчання:
    • План уроку виробничого навчання;
    • Інструкційно-технологічні карти, креслення, зразки виробів;
    • Комплексно-кваліфікаційні завдання з професійно-практичної підготовки;
    • Тематичні критерії оцінювання знань, умінь та навичок;
    • Тематичні інструкції з охорони праці;
    • Дидактичне забезпечення теми;
    • Методичне забезпечення теми;
    • Інформаційні носії (дискети, компакт-диски, відеокасети).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

реєстрації інструктажу на робочому місці (зразок)

 

 

 

 

___________________________________________________________________________

(назва професійно-технічного навчального закладу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Белый мрамор

 

РЕЄСТРАЦІЇ  ІНСТРУКТАЖУ  З  ПИТАНЬ

ОХОРОНИ ПРАЦІ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ

 

(цех, дільниця, бригада, служба, лабораторія, майстерня тощо)

 

 

 

РОЗПОЧАТО  “___” _________ 200_ р.

 

ЗАКІНЧЕНО   “___” _________ 200_ р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ФОРМАТ А4  (210 х 297))

 

Дата проведення інструктажу

Прізвище, імя та по-батькові особи, яку інструктують

Професія, посада особи, яку інструктують

Вид інструктажу (первинний, повторний, позаплановий, цільовий), назва та номер інструкції

Причина проведення позапланового або цільового інструктажу

Прізвище, ініціали особи,

 яка інструктує

Підписи

особи, яка інструктує

особи, яку інструктують

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

 

 

 

 

 

 

 

 

17.

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

21.

 

 

 

 

 

 

 

 

22.

 

 

 

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

 

 

 

 

 

24.

 

 

 

 

 

 

 

 

25.

 

 

 

 

 

 

 

 

26.

 

 

 

 

 

 

 

 

27.

 

 

 

 

 

 

 

 

28.

 

 

 

 

 

 

 

 

29.

 

 

 

 

 

 

 

 

30.

 

 

 

 

 

 

 

 

31.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто

На засіданні методичної комісії

Протокол № ___ від ___________

 

            

 Додаток 2

Затверджено

Заступник директора ПТНЗ _______________________

від  “___” ________ 200__ р.

 

 

 

 

Перелік

навчально-виробничих робіт

на _____семестр 200 __ р.

 

 

Група № _____   Професія _______________________________  Курс _________

 

Час, місяць,

вивчення теми

№ теми, підтеми

Час на вивчення теми, підтеми в год., хв.

Навчально-виробничі роботи

Складеність робіт, розряд

Робоча норма часу

Перевід. коефіцієнт

Учнівська норма часу

Кількість робіт на одного учня

К-сть робіт на групу

всього

на інструктаж

на виконання вправ

на виробничу діяльність

назва робіт

№ деталі, креслення

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Старший майстер __________________________________

 

Майстер виробничого навчання _________________________________

 

 

 

 

 

Примітка. Форма переліку має дорадчий характер.

 

 

 

 


Додаток 3

Розрахунок

плану навчально-виробничої діяльності групи  ______________ _____________________________________________________

навчальний заклад

на 202_ рік

Група №_____________________________

        професія

І КВАРТАЛ

Курс навчання___________

Кількість учнів__________

Кількість годин в майстерні_______

На інструктажі_____________

На виконання вправ ________

На виробничу діяльність ____

Місяць

Кількість учнів

На виробничу діяльність

Перевідний коефіцієнт

Приведений час на 1 учня

Фонд часу на групу

Тариф для 2 розряду

Сума виробничого плану

Січень

 

 

 

 

 

 

 

Лютий

 

 

 

 

 

 

 

Березень

 

 

 

 

 

 

 

ВСЬОГО:

 

 

ІІ КВАРТАЛ

Кількість годин в майстерні_______

На інструктажі_____________

На виконання вправ ________

На виробничу діяльність_____

Місяць

Кількість учнів

На виробничу діяльність

Перевідний коефіцієнт

Приведений час на 1 учня

Фонд часу на групу

Тариф для 2 розряду

Сума виробничого плану

Квітень

 

 

 

 

 

 

 

Травень

 

 

 

 

 

 

 

Червень

 

 

 

 

 

 

 

ВСЬОГО:

 

 

ІІІ КВАРТАЛ

Кількість годин в майстерні_______

На інструктажі_____________

На виконання вправ ________

На виробничу діяльність_____

Місяць

Кількість учнів

На виробничу діяльність

Перевідний коефіцієнт

Приведений час на 1 учня

Фонд часу на групу

Тариф для 2 розряду

Сума виробничого плану

Липень

 

 

 

 

 

 

 

Серпень

 

 

 

 

 

 

 

Вересень

 

 

 

 

 

 

 

ВСЬОГО:

 

 

ІV КВАРТАЛ

Кількість годин в майстерні_______

На інструктажі_____________

На виконання вправ ________

На виробничу діяльність_____

Місяць

Кількість учнів

На виробничу діяльність

Перевідний коефіцієнт

Приведений час на 1 учня

Фонд часу на групу

Тариф для 2 розряду

Сума виробничого плану

Жовтень

 

 

 

 

 

 

 

Листопад

 

 

 

 

 

 

 

Грудень

 

 

 

 

 

 

 

ВСЬОГО:

 

 

Всього за 202_ рік план виробничої діяльності складає __________грн.          

Додаток 4

 

 

Орієнтована схема

загального аналізу уроку виробничого навчання

 

  • Загальні умови і обстановка проведення уроку:
  • забезпеченість наочними посібниками, ТЗН та іншими дидактичними засобами;
  • наявність необхідного обладнання, інструменту, їх стан;
  • стан робочих місць учнів і майстрів;
  • санітарно-гігієнічний стан навчальних майстерень, робочих місць учнів;
  • дотримання правил безпеки праці.
  • Зміст і методика вступного інструктування учнів:
  • правильне визначення мети уроку;
  • раціональність структури, дозування часу та організація проведення;
  • методика пояснення і показ трудових прийомів і процесів;
  • закріплення прийомів учнями;
  • методика використання наочних посібників, технічних засобів навчання,

    навчально-технічної документації;

  • способи вирішення виховних задач;
  • відображення сучасних досягнень техніки і технології, передових прийомів праці;
  • способи розвитку інтересів і пізнавальної активності учнів;
  • організація і методика і закріплення матеріалу вступного інструктування;
  • економічні показники, питання енергозбереження;
  • критерії оцінювання, пост якості;
  • ступінь засвоєння учнями матеріалу вступного інструктажу.
  • Поточне інструктування учнів майстром:
  • відповідність вправ вимогам програми, правильність вибору навчально-виробничих  робіт;
  • планомірність обходу робочих місць учнів, охоплення учнів поточним інструктуванням, своєчасність надання допомоги;
  • методика і організація контролю і прийоми виконання робіт, об’єктивність оцінок;
  • зміст і методика колективного поточного інструктажу: групового і бригадного;
  • зміст, організація і методика індивідуального інструктажу;
  • питання охорони праці.
  • Робота учнів:
  • усвідомлення, ступінь самостійності, вміння виконувати, самоконтроль, правильність прийомів і способів праці.
  • Організація занять, поведінка учнів:
  • своєчасність і організованість початку уроку;
  • організованість роботи учнів, використання робочого часу;
  • відношення учнів до роботи: інтерес, активність, акуратність, трудова дисципліна;
  • організованість майстра в роботі, педагогічний такт, рівень професійної кваліфікації.
  • Зміст, організація і методика заключного інструктування учнів:
  • повідомлення про досягнення мети уроку;
  • підведення підсумків і аналіз виконання навчально-виробничих завдань бригадами в цілому; розбір типових помилок і характерних недоліків, шляхи їх попередження і усунення, аналіз затрат робочого часу, співвідношення оцінок, об’явлення теми слідую чого уроку, видача домашнього завдання

 

Додаток 5

 

Акт

атестації робочих місць майстерні __________________________

майстер (а) _______________________________ за умовами праці

 

 

  1. Стан робочих місць:
    • Площа майстерні                             ________________________
    • Кількість навчальних місць                 ________________________
    • Якість ремонту майстерні                  ________________________
    • Естетичний вигляд майстерні                  ________________________

 

  1. Санітарно-гігієнічні умови:
    • Площа робочого місця на одного учня                     ________________________
    • Освітленість                      ________________________
    • Вентиляція                     ________________________
    • Захист від шуму, вібрації                   ________________________
    • Температура та вологість                    ________________________
    • Стан учбово-виробничого обладнання                    ________________________
    • Розміри проходів, робочої                             ________________________

 

  1. Санітарно-побутові приміщення:
    • Гардеробні                    ________________________
    • Душові                               ________________________
    • Умивальники                              _______________________
    • Туалети                                                             ________________________

 

  1. Організація робочого місця майстра:
    • Наявність технологічного обладнання, оснащення, інструменту, необхідних для вивчення тем програми                                                                              ________________________
    • Зразки виробів, що виготовляються

у майстернях                         ________________________

  • Комплект технологічної документації

для виконання замовлень                        ________________________

  • Особистий комплект робочого 

інструменту майстра                        ________________________

  • Забезпеченість оптимальним набором

технічних засобів навчання                      ________________________

  • Наявність наочних посібників, що розкривають прогресивну технологію, нову техніку та передові методи праці                                                       ________________________
  • Наявність аптечки, її укомплектованість                 _________________________
  • Забезпечення учнів спецодягом, спецвзуттям

відповідно до встановлених норм                   ________________________

  • Засоби пожежогасіння                       ________________________
  • Наявність індивідуальних та

колективних засобів захисту                     ________________________

  • Наявність плакатниці, плакатів з кожної

теми програми, їх систематизація                    ________________________

 

 

  1. Організаційно-технічний рівень:
    • Наявність робочих місць для проведення

вступного і заключного інструктажів               ________________________

  • Раціональність планування робочих

місць учнів                         ________________________

  • Розміщення обладнання, його наявність                      ________________________

 

  1. Навчально-методична документація майстра:
    • Навчальний план                         ________________________
    • Навчальна програма                                   ________________________
    • Паспорт майстерні                          _______________________
    • Плани уроків                         ________________________
    • Журнал виробничого навчання                      ________________________
    • Перелік навчально-виробничих робіт                  ________________________

 

  1. Перелік обов’язкових нормативно-правових документів з охорони праці:
    • Куточок з охорони праці                       ________________________
    • Інструктаж з питань охорони праці

та пожежної безпеки                                 ________________________

  • Журнали реєстрації інструктажів                                ________________________
  • Заходи з енергозберігаючих технологій                          ________________________
  • Заходи щодо проведення місячника

з охорони праці             ________________________

 

 

Зауваження і рекомендації комісії

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Голова атестаційної комісії _______________  _______________________

 

 

 

Члени комісії:    _______________  _______________________

     _______________  _______________________

     _______________  _______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

 

_________________________________________________

(назва навчального закладу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЩОДЕННИК

 

 

Виробничої практики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               прізвище, ім’я, по батькові учня

 

Професія ____________________________________________

 

 

Група ______________

 

 

Курс _____________________

 

 

Майстер

виробничого навчання_________________________________

 

 

Учень(ця)____________________________________________________________

           (прізвище, ім’я по батькові)

 

Проходить виробничу практику на _______________________________________ 

                                          (назва підприємство)           

_____________________________________________________________________

 

повинен виконувати виробничі завдання згідно програми:

 

Дата

Найменування навчально-виробничих робіт

Учнівська норма часу

Оцінка

Підпис майстра дільниці чи керівника практики

Підпис майстра виробничого навчання

Планова

Фактична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

 

 

 

 

Учень __________________________________________________________________

             (прізвище, ім'я, по батькові)

який проходив виробничу практику ________________________________________

 

      (назва підприємство)

 

з   « __»  _________  200_ р. по  «__»  __________ 200_ р.

За період практики

             коротка характеристика учня

________________________________________________________________________

             оволодіння навиками роботи

________________________________________________________________________

             знання технологічного процесу

________________________________________________________________________

            особиста дисципліна

________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________

 

 

 

Учень (ця) заслуговує присвоєння кваліфікації________________________________

 

_________________________________________розряд (клас, категорія)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М.П.                                     Керівник підприємства       _____________________

 

                                             Начальник цеху ___________________________________

 

                                             Майстер виробничого  навчання         ___________

 

 

 

 

 

Додаток 7

 

Виробнича характеристика

 

 

На учня _______________________________________________________________________________

(професійно-технічний навчальний заклад)

________________________________________________________________________________   

(прізвище, ім’я, по батькові )

 

група__________________професія_________________________________________________

 

Учень __________________________________________під час проходження ним виробничої

 

практики з „_____” ________________ 200_р. по „_____” __________________ 200_р

 

________________________________________________________________________________

                                                    (найменування підприємства, установи, організації)

виконував роботи ____________________________ розряду

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

(перелік робіт на робочих місцях)

Якість виконання робіт___________________________________________________________

                                                                           (відгук)

 

Виконання норм за останній місяць роботи __________________________________________

 

Знання технологічного процесу, навички роботи на обладнанні, з інструментом та приладами______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Трудова дисципліна ______________________________________________________________

 

Висновок:  учень_________________________________________________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові )

виробничу практику (навчання на виробництві) пройшов ________________________ балів

 

заслуговує на присвоєння ___________________________тарифного розряду (клас, категорія)

 

за професією ___________________________________________________________________

 

 

 

 

            М.П.

Начальник підприємства (організації, установи) _____________________

Майстер (бригадир) цеху                                  ________________________

Майстер виробничого навчання                      ________________________

 

 

„_____” _______________ 200_р.

Додаток 8

 

 Затверджую

Керівник________________________________________________

                (назва ПТНЗ)

______________________________

                  (підпис)

______________________________

            (прізвище, ініціали)

 «___» _______________200_р.

 

 

ПРОТОКОЛ

 

 проведення атестації (заліку) з _________________________________________

____________________________________________________________________

                                              (назва навчального предмета)

Дата проведення ________________________________________________

Навчальна група № __________________ курс навчання_______________

 

з/п

Прізвище та ініціали учня, слухача

№ білета

Оцінка (прописом)

річна

атестаційна

підсумкова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова атестаційної

комісії                         _____________   ______________  _____________________

                                                    (посада)                      (підпис)                       (прізвище, ініціали)

Члени атестаційної

комісії                       _____________   _______________ _____________________

                                    _____________  _______________  ____________________

                                   _____________   _______________  ____________________

                                   _____________   _______________  ____________________

                                   _____________  _______________  _____________________

                                                   (посада)                      (підпис)                       (прізвище, ініціали)

 

 

 

 

Додаток 9

 

ПРОТОКОЛ

 

засідання державної кваліфікаційної комісії__________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

                                                                                  (назва навчального закладу)

_______________________________________________________________________________

                                                                                   (республіки, області, міста)

Професія,спеціальність,спеціалізація___________________________________________________________________________________________________________

Голова комісії _________________________________________________________________

                                                 (прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи)

Члени комісії   _________________________________________________________________

                          _________________________________________________________________

                          _________________________________________________________________

                          _________________________________________________________________

                                                           (прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи)

   Комісія розглянула підсумкові оцінки успішності, результати виконання кваліфікаційних пробних робіт, письмових екзаменаційних робіт (творчих, дипломних робіт, проектів), виробничі характеристики, провела перевірку знань осіб, які здобувають професійно-технічну освіту, і постановила:

 

1. Зазначеним у списку особам присвоїти кваліфікацію і видати документ про професійно-технічну освіту____________________________________________________
____________________________________________________________________

(назва навчального закладу)

 

з/п

Прізвище, ім’я, по батькові

Рік, місяць, число народження

Підсумкова оцінка державних кваліфікаційних іспитів

Професія, спеціальність, спеціалізація та кваліфікація (розряд, категорія), що присвоюється

Висновок державної кваліфікаційної комісії про видачі диплома

 

 

 

 

 

 

 

2. Затвердити результати кваліфікаційних іспитів зазначених у списку осіб, які достроково випускаються, присвоїти їм кваліфікацію і видати свідоцтво

з/п

Прізвище, ім’я, по батькові

Рік, місяць, число народження

Професія, спеціальність, спеціалізація та кваліфікація (розряд, клас, категорія), що присвоюється

 

 

 

 

 

3. Зазначених у списку осіб вважати такими, що не склали державних кваліфікаційних іспитів:

з/п

Прізвище, ім’я, по батькові

Рік, місяць, число народження

Рекомендації про використанні на виробництві, у сфері послуг

 

 

 

 

 

                                                                        Голова комісії________________________________

М.П.                                                                                                             (підпис)

                                                                         Члени комісії________________________________

                                                                                                ________________________________

                                                                                                ________________________________                                                               

„____” _______________200_ р.                                                               (підпис)            

Додаток 10

 

 

Розглянуто на засіданні

методичної комісії

Протокол  №_____

«___» ______________

Голова ________________    

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

                 Заст. директора з НВР

                 _______________________

                «____» _____________ 202_ р.

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

розвитку майстерні (лабораторії) _______________

_________________________________________

(назва навчального закладу)

на 202_ - 202_ навчальний рік

№ з/с

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

І. Зміцнення і удосконалення навчально-матеріальної бази майстерні

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

ІІ. Методична робота

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

ІІІ. Організація позаурочної роботи

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

IV. Охорона праці

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

V. Господарча робота

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

Завідуючий  майстернею:                   ­­­­­­­­­­­­­­­­­                  _____________

Старший майстер:                                                   _____________

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павленко Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 січня 2021
Переглядів
3799
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку