Дистанційні уроки з теми «Координати і вектори у просторі»

Про матеріал
Методична розробка містить рекомендації для вчителів щодо проведення дистанційних уроків з теми. Лише один файл (одна сторінка )надає можливість побудувати декілька уроків. Ця розробка пов’язана з використанням тестів «Координати і вектори у просторі» та файла презентації «Координати і вектори у просторі» або pdf-файла «Координати і вектори у просторі».
Перегляд файлу

1

 

Дистанційні уроки

з теми «Координати і вектори у просторі»

 

Сьогодні за постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11.03.2020 усі заклади освіти організовують освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання. Чи готові всі вчителі (викладачі), здобувачі освіти (учні, студенти) та їх батьки до цього? Ні. Ситуація у вишах краща, ніж закладах середньої освіти. Практично всі заклади вищої, фахової передвищої та післядипломної освіти мають власті платформи дистанційного навчання, тому їхнім студентам легше здобувати освіту під час карантину. Але є педагогічні працівники закладів середньої, професійної (професійно-технічної) освіти які вже використовують технології дистанційного навчання на своїх уроках:

  • соціальні мережі;
  • месенжери (Skype, Viber, WhatsApp,Telegram та інші);
  • хмарні сервіси;
  • електронне листування (e-mail);
  • відеоуроки (наприклад, з використанням YouTube);
  • онлайн тестування, інтерактивні вправи;
  • тощо.

 Більшість вчителів, на жаль, не володіють такою технологією. На допомогу їм освітні онлай-ресурси (Prometheus, Be Smart, EdEra, iLean, Formula, Телеканал «Рада», «Цікава наука» на YouTube, Google Classroom …) відкрили безкоштовний доступ до їх матеріалів, уроків, відео уроків, курсів та інших сервісів. Багато методичних розробок, конспектів уроків, тестів тощо можна знайти на освітньому онлайн-порталі для вчителів «На Урок». Так, ми розробили одну сторінку кількох уроків з теми «Декартові координати і вектора у просторі», яку можна використовувати вчителям відповідно до їх календарного планування.

 Детальніший опис для вчителів. Рекомендовано вчителям уважно ознайомиться з усіма елементами під номерами, самостійно переглянути їх, а лише потім спланувати власні уроки (приклади наведемо пізніше). Електронна сторінка – це pdf-файл або файл-презентація (PowerPoint), якій містить QR-коди та посилання на ресурси Інтернет (див. рис.1).

Рис. 1. Сторінка теми «Координати і вектори у просторі»

 

QR-коди містять гіпрпосилання на відповідні ресурси Інтернет: 1-4 – інтерактивні вправи в онлайновому сервісі LearningApps.org, 5 – тест на освітній платформі «На Урок»; 6 – відео-релакс на морську тематику в YouTube; 7-9 – відео уроки на освітній онлайнової платформі 10MinSchool у YouTube.

QR-код № 1 – інтерактивна вправа «Зібрати пазл»  у сервісі LearningApps.org (див. рис. 2) дозволяє перевірити вміння  визначати розташування точок у просторі за їх координатами. В результаті виконання завдання з’являється фото математика Рене Декарда (див. рис. 3). Для формування ключової компетентності обізнаності та самовираження у сфері культури запропонуйте дітям розповісти про Р.Декарда та його вклад у математику.

Рис. 2. QR-код № 1

 

Рис.3. Математик Рене Декард

QR-код № 2 – інтерактивна вправа «Знайти пару»  у сервісі LearningApps.org (див. рис 3) перевіряє знання формул  з теми.

Рис. 3. QR-код № 2

QR-код № 3 – інтерактивна вправа «Знайти пару»  у сервісі LearningApps.org (див. рис. 4) на формування умінь та навиків виконання дій з векторами та  обчислення їх модулів. Завдання складено у форматі ЗНО з зайвими елементами.

Рис. 4. QR-код № 3

QR-код № 4 – інтерактивна вправа «Фрагменти зображення»  у сервісі LearningApps.org (див. рис. 5) спрямована на повторення матеріалу 9 класу «Координати і вектори на площині» та формує уміння знаходити координати векторів за їх зображенням на площини. На екрані на початку виконання вправи з’являється кольорові позначки та відповідні їм завдання. Потім завдання зникає і залишається лише графічний рисунок. У будь-який час можна скористатися довідкою, яка нагадає завдання. Ця вправа розвиває пам'ять, увагу  та формує вміння оперувати геометричними об’єктами на площині.

Рис. 5. QR-код № 4

QR-код № 5 – це десять тестових вправ з однією правильною відповіддю у форматі завдань зовнішнього незалежного оцінювання створених на освітньому онлайн-порталі «На Урок» (див. рис. 6). Тест на порталі має назву «Координати і вектори у просторі» в розділах «Геометрія» та «10 клас». Тестові завдання різної складності. Це вправи на обчислення відстані між точками у просторі, на використання формул обчислення середини відрізка, знаходження точок на координатної осі рівновіддаленої від інших точок, суми векторів, косинусу кута між векторами, використання властивостей колінеарності та перпендикулярності векторів та знаходження довжини медіани трикутника за координатами вершин. За кожну правильну відповідь здобувач освіти отримує 1 бал. Тест містить обов’язкове поле, де необхідно ввести прізвище та ім’я. Оцінку за тест (максимально 10 балів) та помилкові відповіді можна переглянути зразу після завершення тестування. Результат тесту зберігається на екрані гаджета у здобувача освіти, скріншот якого можна переслати вчителю у будь-якому месенжері. Для вчителів, які вже опанували організацію роботи з тестами на онлайн-порталі «На Урок», рекомендуємо створити код доступу для своїх здобувачів освіти (код або QR-код) і вставити його в презентацію на місце  QR-код №5. Таким чином, оцінки учнів за тест для вчителя формується автоматично.

Рис. 6. Приклад тестових завдань

 

QR-коди №№ 7, 8, 9 – це відео уроки на освітній онлайн-платформі 10MinSchool у YouTube. Відео уроки «Прямокутна система координат у просторі» (QR-коди № 7),  «Вектори у просторі» (QR-коди № 8) (див. рис. 7), «Дії над векторами у просторі» (QR-коди № 9) тривалістю до 10 хвилин надають можливість самостійно вивчати або повторювати навчальний матеріал.

Рис. 7. Відео «Вектори у просторі» (QR-код № 8)

 

Методичні рекомендації використання електронної сторінки

 

Тема «Координати і вектори у просторі» вивчається у 10 класі. Найчастіше в старшій школі проводяться спарені уроки. Виконання усіх завдань розраховано на 1 год 20 хвилин. Якщо урок триває 45 хвилин, рекомендується організувати роботу в групах з розподілом завдань. Для зручного зчитування QR-коду  pdf-файл можна проектувати на екран, SMARTдошку або роздати в друкованому вигляді. Можна опрацьовувати матеріал уроку за комп’ютером (при відсутності можливості читати QR-коди), тоді необхідно завантажити файл презентації (PowerPoint) і виконувати завдання за гіперпосиланням. Використовувати цю електронну сторінку рекомендується на уроці узагальнення та систематизації знань з теми. Блок відео уроків «SOS» доцільно запропонувати здобувачам освіти переглядати вдома після уроку (домашнє завдання) або на уроці (лише в навушниках) окремим учням, які ще не достатньої опанували тему збудь-яких причин.

На карантині рекомендується вчителю визначитися, які елементи сторінки і коли використовувати. Наприклад, за календарним плануванням на сьогодні урок «Дії над векторами у просторі», тоді завдання здобувачам освіти можна надати такого змісту:

  1. Переглянути елемент № 9 (QR-код або гіперпосилання) – відео урок «Дії над векторами у просторі». Зробити конспект.
  2. Виконати завдання №№ …у підручнику. 
  3. Виконати завдання № 2 (QR-код або гіперпосилання).

 

Бажаю Вам успіхів.

 

P.s.

Файл-презентація «Дистанційні уроки з теми «Координати і вектори у просторі» додається окремим документом (розробкою). На першому слайді сторінка уроків. Починаючи з другого слайду надані методичні рекомендації щодо зміни об’єкту № 5 для автоматичного отримання оцінок Ваших учнів.

Pdf-файл «Дистанційні уроки з теми «Координати і вектори у просторі» теж додається окремим документом (розробкою). Його можна використовувати, якщо пояснення, які наведенні в презентації Вам не зрозумілі або не потрібні.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Решетняк Марина Миколаївна
    Великолепно! Здорово!Отлично!Спасибо!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Терпило Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сокирко Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
2485
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку