Діти об'єднують Україну

Про матеріал
Формувати національну свідомість школярів: Розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держа-ви, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі рідній Україні. Пропагувати доброчинність, милосердя, взаємодопомогу та інші загальнолюдські цінності. виховувати у учнів морально – етичні норми житт:я; співчуття, співпереживання, повагу до кожної особистості, її потреб та прав, здатність з розумінням ставитися до проблем інших.
Перегляд файлу

Тема. «  Діти об’єднують Україну  »

Мета. Формувати національну свідомість школярів:

Розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держа-ви, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі  рідній Україні. Пропагувати  доброчинність,  милосердя,  взаємодопомогу  та інші загальнолюдські цінності.

виховувати  у учнів морально – етичні  норми житт:я; співчуття,  співпереживання,  повагу  до кожної особистості,  її потреб та прав, здатність з розумінням ставитися до проблем інших.

 

КМ : « Асоціативний кущ »,  робота в групах,  вправа « Мікрофон »

Форма  проведення: урок  з елементами флеш мопу

Вікова категорія:  учні 5 класу

Хід уроку.

І. Організація  класу.

(  У класі лунає тиха пісня, на слайдах красоти України.   Діти заходять  до класу.

Вчитель.

От і знову  лунає  дзвоник,

Мелодійно  і срібно  звучить.

Він  до класу  дітей закликає,

Щоб  успішно  вас знову  вчить.

Підросли ви усі і зміцніли

І  цікавістю  очі горять.

Дай  нам,  Боже,  здоровя  і  сили,

Щоб  багато  нового  пізнать.

-Сьогодні  із нами на святі наші батьки   Привітаймо  їх.

Давайте  усмішки  усім  дарувати:

І  друзям, і гостям, і мамам, і татам.

Хай  радість  злітає у небо, як птах,

І  добрі  слова  у всіх  нас на устах.

----  Подаруйте   всім  усмішку, тепле слово  та гарний   настрій !

ІІ.Повідомлення теми уроку.  Гра « Мозковий штурм».

- Дорогі  друзі !  Сьогодні  у нас незвичайний  урок. Урок доброи та людяності. Усім  відомо, що краса  людини — її  доброта.

Ми з вами українці, ви-наше майбутнє, майбутнє нашої Батьківщини.

       Ми будемо вчитися  вмінню  із розумінням  ставитися до проблем інших, бути чуйними, творити добро, добродіяння.

Сьогодні ми з вами створимо дещо унікальне. Кожен із вас стане автором дивовижної книги. Книги про нашу класну родину, про наш рідний край.

Тема  нашого   уроку:   «  Діти об’єднують Україну »

 Сторінка перша. Поетична . Лунає тиха музика

- А зараз закрийте очі, прислухайтесь до свого серця, уявіть свій рідний край і скажіть самі добрі, лагідні, важливі слова про Україну.

Учні декламують вірші

1   учень.

   Є край, де найкращі у світі пісні

І цвітом чарує калина,

Де сонечко вперше всміхнулось мені

Це дім мій – моя Україна.

 

2.     Ось небо  блакитне і сонце в зеніті !

Моя  Україна  – найкраща  у  світі !

Моя  Україна – це ліс і озерця,                              

Безмежні  степи і чарівні джерельця.

 

3.     Красиві  пейзажі  і  гори  високі,

Маленькі  струмочки і  ріки глибокі.

Міста старовинні  і замки прекрасні,

Великі  будови  і  дуже сучасні.

 

4.    Сади  чарівні,  мальовничії  села,

Моя  Україна – це пісня   весела.

Це щира, багата,  як світ, її мова,

Крилата, така мелодійна,  чудова!

 

5.     Її  обереги – верба і  калина.

Найкраща  у світі – моя  Україна.

Бо  нам найрідніша  Вітчизна  і мати.

То  як же нам,  дітям,  її  не кохати!?

 

6.    Моя  Україна   козацькая  слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами,  як мати, відкрила

Вітчизно  свята, дорога  Україна.

 Для  кожного з  нас ти у світі – єдина.

 

7 учень.

Я — твій громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.

Моя свята і рідна, Україно-мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

ІІ. Вступна бесіда вчителя.

  •                        На світі багато чудових країн, Мені наймиліша, найкраща країна, де я народилися, де пройшло моє дитинство
  •                   І в кожного учня по всій нашій Вітчизні, від найменших першокласників до вже дорослих випускників, світиться у серденьку безмежна любов до милої, дорогої і рідної України, нашої Батьківщини.
  •                   Кожен любить свою Україну, бажає їй добра, старається стати справжнім патріотом і громадянином своєї  Вітчизни.
  •                   Велика і прекрасна наша земля! Вона змінюється, вічно оновлюється.
  •                   Але найбільше багатство нашої держави - це діти. Ви зміцнюєте нашу державу Україну, робите її ще багатшою.

 

 

 

 

Сторінка друга.  Нам справді є чим пишатися (відео)

: Окрім цього

  1. Станція метро «Арсенальна» у Києві — найглибша у світі. Вона проходить під землею на глибині 105 м.

 

  1. Олешківські піски часто називають українською «Сахарою». Площа пісків, які розкинулися на території кількох районів Херсонської області, становить понад 160 тисяч гектарів, що робить їх найбільшою пустелею Європи. Олешківські піски добре видно з космосу.

 

  1. Найдовший музичний інструмент у світі – це українська трембіта. Її довжина може досягати чотирьох метрів, а її звуки чутні більш ніж за десять кілометрів.

 

 

  1. Найбільша атомна електростанція Європи розміщена на сході України, біля міста Енергодар. Називається вона Запорізька й виробляє стільки енергії, скільки не виробляє жодна електростанція Європи.

 

/лунає мелодія української народної щедрівки «Щедрик»/

 

  1. А ось цю мелодію знає цілий світ під назвою Carol of the Bells або Ring Christmas Bells. Хоч насправді це щедрівка, написана українським композитором Миколою Леонтовичем.
  2. На конкурсі краси мов в Парижі в 1934 році українська мова зайняла третє місце після французької та перської за такими критеріями: фонетика, лексика, фразеологія, структура речень. А за мелодійністю українська мова зайняла друге місце, після італійської.

 

 Це лише крапля в морі наших світових досягнень.

- Як ви думаєте,  що ж означає бути справжнім патріотом, громадянином своєї  Вітчизни?

1 учень: Добре вчитись, щоб у майбутньому оволодіти спеціальністю і приносити користь.

2 учень: Брати активну участь у житті класу і школи, відчувати свою причетність до шкільного життя і до життя країни.

3 учень: Любити природу, берегти і примножувати її багатства: садити сади, ліси, квіти, розчищати джерельця, щоб не міліли річки. Турбуватись про майбутнє нашої держави.

4 учень: Берегти історичні і духовні пам’ятки нашого народу, не руйнувати, а вивчати і творити нову історію рідного краю.

5 учень: Добре вивчати природу, бо вона нам — рідна мати, вона допомагає кожному, щоб виростав здоровим і міцним. Треба тільки уважно придивитись, і вона розкриє нам свої таємниці.

6 учень: Треба наполегливо вивчати рідну українську мову, бо це мова нашого народу — державна мова, яку треба знати і нести її у світ. Ми патріоти своєї України, і нам треба її вдосконалювати і добре знати.

7 учень: А ще я хочу знати традиції мого народу, його обряди, культуру і всю-всю історію країни. Це, на мою думку, повинен знати кожен громадянин України.

8 учень: Для цього необхідно розвивати свої здібності і таланти, щоб Україна могла пишатися нами. Треба гартувати своє тіло і волю, бути міцним і витривалим, щоб захищати свою землю.

Асоціативний кущ:

 Патрiот:

 Мир, небо, рушник, любовь, рiдний край, життя, пшениця, краса, вишиванка, лагiдна мова, украiнцi, Батьківщина , вірність, гімн, держави, любов до країни, родинні почуття.

  •                   Хто з вас вважає себе патріотом? Чому?
  •                   Які вчинки треба здійснити, щоб їх назвали патріотичними?

У нашій державі живуть люди різних націанальностей, говорять різними мовами, але всі вони громадяни України! Пограємось з вами у невеличку гру. : перша – із загальновживаними, друга – з аналогічними словами – діалектами. Наприклад, загальновживане слово – сковорідка, а її аналогічне слово – діалект, – пательня

Загальновживані слова

Діалекти

Чашка

Філіжанка

Ганчірка

Шмата

Велосипед

Ровер

Деруни

Бараболянки

Каструля

Баняк

Картопля

Мандибурка

Горище

Стрих

 

 

 

Які ви розумні діти, гарно впоралися з діалективізмами. А чи знаєте ви імена відомих укранців, зараз перевіримо Правильні відповіді для 1-ї команди

  1. Кузьма, Скрябін або Андрій Кузьменко
  2. Богдан Хмельницький
  3. Леонід Кучма
  4. Джамала
  5. Леся Українка
  6. Гурт The Hardkiss
  7. Ольга Сумська
  8. Женя Кошовий
  9. Андрій Шевченко
  10.                   Monatik (Дмитро Монатик)

Правильні відповіді для 2-ї команди

  1. Святослав Вакарчук
  2. Ольга Фреймут
  3. Олександр Усик
  4. Іван Мазепа
  5. Віктор Ющенко
  6. Руслана
  7. Тарас Шевченко
  8. Юрій Горбунов
  9. Олена Кравець
  10.                   Лілія Ребрик
  11.                   Потап

 

Турнір «Чи знаєш ти свою Батьківщину?»

  1.             Що символізує жовтий колір на прапорі України? (Пшениця)
  2.             Основний закон України… (Конституція)
  3.             Як називають народ, що населяє Україну? (Українці)
  4.             Яка столиця нашої держави?
  5.             Яка найбільша річка України? (Дніпро)
  6.             Які державні заклади зберігають давні речі, документи, фото та інше? (Музеї)
  7.             Що можна прочитати на українському гербі? (Воля)
  8.      Найголовніша пісня країни. (Гімн)

 

Учень.      Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна .

( Виконується  Гімн України.)

  1.                Назвіть народні символи України.( Рушник, верба, калина,

       хліб – сіль, чорнобривці, рута – м’ята, соловейко…).

12. Яке ім’я має великий київський князь, прозваний Мудрим? (Ярослав)

13. Яка мова є державною в Україні? (Українська)

14.Яка улюблена страва українців? (Вареники)

15. Кого в народі називають берегинею? (Матір)

16. На честь кого було названо місто Київ?

17.З чим в Україні зустрічають гостей? (Хліб – сіль)

18. Як називають символ, який дівчата одягають на голову? (Вінок) Назвіть  державні  символи України?

(Герб,  Прапор  і  Гімн  – три  основн і національні  символи  України.)

Учень.

-   Державний Прапор України – стяг із двох рівновеликих

горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.

Учень

- У тризубі відображено триєдність життя.

Це  Батько– Мати - Дитя. Вони символізують собою Силу – Мудрість - Любов. Тризуб  символізує  трійцю життєтворчих  енергій,  тобто  Мудрість, Знання і Любов (або Вогонь, Воду і Життя).

    VІ.  « Ланцюжок  доброти »

--  Друзі, у вас на партах  є кольоровий папір, ножиці, олівці.

Обведіть кожен свою долоньку.  На долонці напишіть своє ім’я Потім ми їх додамо до  нашої книги і утворимо « ланцюжок доброти 5 – А класу» До нас приєднуються  батьки та гості.

Вчитель.

    Ви - гордість та майбутнє України. Вам продовжувати  розбудову

незалежної  Батьківщини.Слава Україні. Героям  слава.

 

-      Слова, що йдуть від серця, найщиріші й найтепліші. Тому настав час   скласти колективного вірша про Україну зі щирих і теплих слів. Я     почну, а ви будете добирати останнє слово другого рядка в риму.

 Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща … ( у світі)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні… (джерельця)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки … ( глибокі)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже … (сучасні)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела).

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна, …  (чудова).

Її обереги – верба і калина,

Найкраща у світі – моя… ( Україна).

Бо нам найрідніша, Вітчизна і мати,

То як же нам, діти, її…  (не кохати).

Моя Україна – козацькая слава,

Така волелюбна і мирна …   (держава)

Вона дорога нам, і рідна і мила,

Бо світ перед нами, як мати,… (відкрила).

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі… (єдина)

ІХ. Підсумок уроку.   V.  “Краса  людини — її доброта”.

Вчитель.

* Плесніть у долоні ті , хто  зробив хоч одну добру справу. *Підніміть , будь ласка,  руку ті хто хоч один раз  скривдив друга.

* Встаньте ті, хто  любить свою країну, родину, готовий  робити

людям добро.

- Молодці!  Я вами пишаюсь.Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою.Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою.

 ( Музичний  флеш моп під пісню  « Діти України » )

 

 

 

 

Література.

.1. Михайленко Л.В., Реброва І. М. Найцікавіше про Україну.

 Харків. 2008.

2. ,    П о м е т у н  О. Інтерактивні методики та система навчання. – К.: Шкільний світ, 2007.

3. . Класні години з психологом.. О.В. Скворчевська, О.С.Нурєєва.-Х., - Вид. група « Основа», 2008.

Завантаження...
docx
Додано
5 листопада 2019
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку