Розважально-пізнавальна програма « Світ професій»

Про матеріал
Дана гра допоможе розширити уявлення дітей про світ професій; формувати навчально-пізнавальні мотиви, можливість випробувати себе в близькій до реальності, ігровій ситуації; розвивати інтелектуальні і творчі можливості учнів; виховувати повагу до праці людей будь-якої професії.
Перегляд файлу

  Розважально-пізнавальна програма

                        « Світ професій»

Мета:

  •   розширити уявлення дітей про світ професій;
  • формувати навчально-пізнавальні мотиви, можливість випробувати себе в близькій до реальності, ігровій ситуації;
  • розвивати інтелектуальні і творчі можливості учнів;
  • виховувати повагу до праці людей будь-якої професії.

 

Хід заняття

 Ведучий

Доброго дня дорогі учасники свята.  Я надіюсь, що на сьогоднішню гру ви принесли винахідливість, фантазію і умілі руки. Наше свято пройде під девізом « Всі професії важливі, всі професії потрібні.»

 Зустрічаємо учасників свята:

1-ша команда _________________

Девіз:

2-га команда __________________

Девіз:

 - Поки команди займають свої місця представляю членів журі:

 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Увага , увага, дітвора

Перший конкурс оголошую я!

 Перший конкурс називається «Відгадай професію»

 


Він з комп'ютером на ТИ,

 Розумніших не знайти,

 Віртуальний творить міст

 Диво-майстер ПРОГРАМІСТ.

 

Літаком керує вправно

 Коли навіть в небі хмарно,

 Посміхається з висот

 Найхоробріший ПІЛОТ.


 

 


Треба знати, що без плану

 Не збудуєте й майдану,

 Точно вирахує вектор

 Геніальний АРХІТЕКТОР.

 

 

Він навчить твого собаку

 Як прогнати розбишаку,

 Не страшний вже буде ворог,

 Коли учить пса КІНОЛОГ.

 

Зникло світло, що робити?

 По кімнаті як ходити?

 Мама каже, - Без істерик,

 Допоможе нам ЕЛЕКТРИК.

 

Хоче знати дітвора

 Звідки виросла гора,

 Таємниці зніме полог

 Мандрівник-герой ГЕОЛОГ.

 

У кафе чи ресторані

 Допоможе пану й пані,

 Страв обрати варіант

 Пособить ОФІЦІАНТ.

 

 

Як прикрасу оновити?

 Треба майстра попросити!

 Сяє перстень краще всіх!

 Допоміг нам ЮВЕЛІР.

 

 

 

 

Він дізнається для нас

 Про Китай і про Канзас,

 Про найдовший в світі міст

 Розповість нам ЖУРНАЛІСТ.

 

Всім відомо, що давно

 Люди винайшли кіно,

 Слід вам знати, що тепер,

 Головний там РЕЖИСЕР.

 

Знань чимало в нього є,

Дітлахам їх віддає.

Міста Знань постійний житель -

Носить горде ймення... вчитель.

***

В трубах дірочки латає,

В них несправність виправляє.

Труб і кранів чудо-технік

Добрий дядечко... сантехнік.

***

Слоненяті чи качаті,

Котеняті чи курчаті

Дасть пігулку чи відвар

Друг тварин... ветеринар.

***

Рідний край охороняти,

Від чужих обороняти

День і ніч завжди готовий

Мужній захисник... військовий.

*

Тисне вчасно гальма й газ,

Відвезе усюди нас.

Для доріг він хлопець свій!

За кермом сидить... водій.

***

 


Рівно цеглу викладає,

Дах старанно покриває...

Каменяр і покрівельник

Носять назву... будівельник.

***

,

 

Шторм його не налякає

Адже він штурвал тримає.

Через море й океан

Водить судно... капітан.

***


-  А які  інструменти допомагають людям різних професій? Відгадайте!

У вас завдання  поєднати засоби праці і професію. У вас є набір картинок ви на дошці прикріплюєте поряд інструмент і професію людини, яка користується даним інструментом.

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

  

 

           

 

 

_-Молодці діти ви добре знаєте  назви професій і знаряддя праці потрібні для кожної професії.. Зараз ви ще учні, але пройде час, і кожен з вас буде обирати ту улюблену справу, якій ви присвятите все своє життя.

 Наступне завдання називається «Пограємо в професію»

 Перша професія, якій ми будемо вчитися  -  це  Кухар. Діло це не просте, як здається на перший погляд. Ось послухай те оповідання Г. Юдіна «Як варить компот»

 У одному дворі жили кіт, коза, курка, корова і кролик. Одного разу у двір зайшов кіт і закричав:

  • Слухайте всі! Я прочитав в старій книжці, як зварити компот!
  • Ну і як же його варити?
  • - Принесіть кожен все найсмачніше -  решта за мною!

 Вся компанія вирушила шукати все найсмачніше, а кіт тим часом розпалив вогнище і повісив котел з водою.

Першою  прийшла коза і принесла кочан капусти. Потім прийшла курка і принесла п’ять зерняток кукурудзи. Корова принесла шкірки від кавуна, кролик – конюшину, а сам кіт дістав із кишені кусок ковбаси. Коли вода закипіла, кіт вкинув все те, що принесли друзі і накрив кришкою.

 Через деякий час він подзвонив дзвіночком:

  • Готово! Їжте на здоров’я!
  • Скуштували друзі, плюються:
  • Компот, називається! Сам їж!
  •  Чому ж так не смачно вийшло ? – сумно розводив руками кіт.
  •  Чому ж , діти так не смачно вийшло? Правильно тому, що для компота потрібні особливі продукти – фрукти. Я пропоную нашим командам зараз зварити компот. Покладіть в каструлю продукти, з яких можна варити компот.

 

 

 

 

 

  •  Хто з вас був  у перукарні? Хто там працює і що роблять? ( підстригають , вкладають, фарбують волосся,  роблять зачіски)
  •  Для чого це потрібно?
  • А як називається  така професія.
  •  А що необхідно перукарю для роботи? Я вам загадаю загадки, а ви відповісте потрібно це чи ні. Якщо так то піднімаєте зелену сигнальну картку, якщо ні – червону.

1. Два кінця, два кільця, а посередині цвяшок . ( ножиці)

2.Влітку коні спочивають, взимку діточок катають.

 Коні ці не просять їжі. Хто ж вони? Звичайно ...( лижі)

 

3.Ходить ціле століття, а не людина.( годинник)

 

4. : Має зуби, а не кусається.( гребінець)

 

5. У кожному домі є озера прозорі, ми на них дивишся, щоб себе побачити.( дзеркало)

 

6. Гладить все, чого торкається, а торкнеш – кусається.( праска)

 

7. Є у кожного в квартирі і велике і мале, після ванни, після душу вас обніме і просушить ( рушник)

 

8. Підсмикане, підтикане, всю хату збігало і в куточку стало (Віник)

 

9. Кругле, як м'яч, хвіст має,

А за нього не підіймеш.

(Клубок)

 

- Діти, а чи достатньо зробити гарну зачіску, щоб людина стала красивою.

-  Не тільки зовнішність прикрашає людину, але і його справи, його вчинки. Кожен повинен бути охайним, розумним, добрим.

- Я дуже задоволена нашими командами, молодці. І зараз я хочу дати вам складніше завдання.  Відгадайте про яку наступну професію буде йти далі мова.

Він дізнається для нас

Про Китай і про Канзас,

Про найдовший в світі міст

Розповість нам …ЖУРНАЛІСТ.

 Журналіст дуже добре вміє запам’ятовувати те, що говорять йому люди. Журналісти повинні мати гарну пам'ять,  великий словниковий запас, винахідливість, фантазію,  щоб передати чужу розповідь правдиво, не додаючи нічого лишнього.

 Завдання 1.   Я лише на одну хвилину відкрию вам текст чистомовки. Ви повинні запам’ятати її  і якомога точніше написати.

Наварили смакоти —

Будем їсти я і ти.

А сороки і ворони

Будуть їсти макарони.

 

 Завдання 2.  « Народна мудрість говорить»  По початку прислів’я  визначити  його кінець.

  • Який майстер      ( така й робота)
  •  Без труда … ( не виловиш рибку із прудка)
  •   Хочеш їсти калачі … ( не сиди на печі)
  •  Сім разів відмір … ( один раз відріж)
  • Добре вчити того… ( хто хоче знати)
  • Під лежачий камінь …( і вода не тече).

 

 Ведучий:  На світі є багато цікавих і незвичних  професій.

( розповідь дітей про незвичні професії)

1-й учень.

 Найрідша професія – перевертач пінгвінів.  Поява цієї професії пов’язана з особливостями життя пінгвінів: при падінні на спину ці тварини не можуть встати самостійно. В нормальних умовах пінгвіни на спину не падають, але в Антарктиді, поряд з аеродромами, там де літають літаки, вертольоти, досить низько, пінгвіни задирають сильно голови, реагуючи на звук з неба, що деякі з них падають на спину. Після кожного злету чи посадки літака, перевертач ходить навколо аеродрому і ставить на лати бідних птахів.

2-й учень

 Багато жителів міст можуть бути здивовані, побачивши в оголошенні, що на роботу запрошують «водіїв пилосмока.».

 У всіх громадських місцях є спеціальні машини- пилосмоки, на них і їздять оператори цих технічних  обладнань.

3-й учень

 При вході в японські магазини  покупцям прийнято кричати прямо в ухо : «Ішарай массе!» ( Ласкаво просимо!) а при виході « Арігато гозаимас!» ( Дякую!). Рахується, що чим голосніше крик, тим він ввічливіший. Тому у великі супермаркети спеціально наймають людину, яка стоїть біля дверей і цілий день кричить ці дві фрази.

4-й учень

 А аеропортах Швейцарії , якщо від людини втік її домашній улюбленець ( птах чи тварина), його піймають  спеціальні людимисливці за тваринами.

Гра-пантоміма «Вгадай професію» (один учень витягує назву професії і показує її імітуючи рухами, інші учні відгадують,) ( перукар, повар,  двірник,  вчитель, будівельник,  модель,  водій.)

  • Слово журі.

Учень:

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Вчитель

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

 

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

 

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

 

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

Учень

І я учитимусь як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї Батьківщини.

- Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого . До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

    

 

                 

 

 

 

             

 

 

                

 

 

 

 

 

 

           

 

          

  

 

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
1361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку