«Дитина і здоров’я» КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ «Подорож по країні здоров'я»

Про матеріал
Мета: Дати дітям можливість уявляти і висловлюватися. Закріпити назви і призначення лікарських рослин. Виховувати у дітей лю¬бов і повагу один до одного і до всього прекрасного. Вчити дітей здійснювати контроль за додержанням особис¬тої гігієни: закріплювати навички догляду за чистотою ті¬ла (миття рук, ніг, обличчя тощо), зубів, стежити за зачіс¬кою. Виробляти навички правильної постави.
Перегляд файлу

«Дитина і здоров’я»                             ТЕМА: «Подорож по країні здоров'я»

(старша група)

Мета: Дати дітям можливість уявляти і висловлюватися. Закріпити назви і призначення лікарських рослин. Виховувати у дітей лю­бов і повагу один до одного і до всього прекрасного. Вчити дітей здійснювати контроль за додержанням особис­тої гігієни: закріплювати навички догляду за чистотою ті­ла (миття рук, ніг, обличчя тощо), зубів, стежити за зачіс­кою. Виробляти навички правильної постави.

МАТЕРІАЛ: скринька з речами, які потрібні для догляду за шкірою, волоссям, зубами, лікарські рослини. Приймають участь: бабуся, Незнайко, Фея, дід Мудрило.

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: вивчення загадок, прислів'їв, легенд про лі­карські рослини, бесіди про особисту гігієну, про поставу, спостереження і обговорення різних випадків.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

        - Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами виру­шаємо у подорож до діда Мудрила. Але, щоб до нього потрапити, у нас на шляху буде немало різних пригод. І тому, перш ніж ми вирушимо у дорогу, нам треба попросити Ангела-охоронителя, щоб допоміг нам подолати цей шлях.

Ангеле Божий, охоронителю мій,

Завжди на сторожі, біля мене стій,

Від зла людського в час лихий укрий.

Кожної днини, кожної миті,

Будь охороною тіла й душі.

       - Тепер, я думаю, можемо вирушати в дорогу. Але кого нам запитати, якою дорогою іти. Он, недалечко, є хатина, в ній живе бабуся. І ми в неї все запитаємо.

(Підходимо до бабусі.)

         - Доброго дня, бабусю. Якою дорогою нам треба йти, щоб потрапити до діда Мудрила?

        - Я вам, діточки, покажу тільки тоді дорогу, коли ви відгада­єте загадку і розкажете прислів'я про здоров'я.

Загадка. Двоє дивляться, а

Двоє слухають. (Очі, вуха)

Прислів'я:

Найбільше багатство, це здоров'я.

Було б здоров'я, все інше наживеться.

Як нема сили, то й світ немилий.

Бережи одяг, доки новий, а здоров'я, доки молодий.

Без здоров'я нема щастя.

Весела думка - половина здоров'я.

Здоров'я маємо, не дбаємо, а втратимо, плачем.

Сонце, повітря і вода, наші найкращі друзі.

Здоров'я дорожче за багатство.

      - Молодці, діти, багато ви знаєте, тепер можете вирушати далі. Ви потрапите до феї Красоти, і вона покаже вам дорогу.

      Діти підходять до Феї і питають, як знайти дорогу до діда Мудрила.

- Я вам покажу дорогу тоді, коли ви відгадаєте, що є в моїй чарівній скриньці, і для чого всі ці речі призначені.

      Фея відкриває скриньку і виймає рушничок і мило.

- Для чого нам ці речі?

- Чому потрібно доглядати за шкірою?

- Коли треба мити руки?

- Якою водою добре вмиватися? Фея виймає зубну щітку і пасту.

- Для чого потрібні ці речі?

- Як доглядати за зубами?

- Зуби чистити треба вранці і ввечері, не користуватися чу­жою зубною щіткою, почистивши зуби щітку промиваємо і ста­вимо у склянку, вверх голівкою. Не можна колупати зуба голкою чи шпилькою, а користуватись зубочисткою. Після їди потрібно полоскати рот теплою водою.

В мене щіточка зубна Подивіться, ось вона. Зверху вниз і навпаки Чищу зуби залюбки.

- Діти, коли заболів зуб, що треба робити?

- Треба лікувати, або рвати зуб.

Г у м о р е с к а.

Йшов якось-то Гриць селом

А дружки питали:

- Що, брат, боляче було,

 Коли зуба рвали.

- Ні, - відказує Грицько,

-Не дуже боліло.

- Так чого ти так кричав

В лікаря щосили?

- Та то ж лікар так кричав,

 Бо я став брикаться,

Щипці йому поламав

І вкусив за пальця.

Фея виймає гребінець

- Для чого гребінець? '

- Для чого ми причісуємось?

- Чи можна волосся чесати в різні боки?

- Чи можна вплітати тісно стрічки?

- Чи треба хлопцям носити довге волосся?

- Хто покаже, як правильно треба чесати волосся.

- З цим завданням ви справились добре! Зараз ви можете йти прямо і потрапите до Незнайка.

(Незнайко сидить, згорбившись, і щось малює.)

- Доброго дня, Незнайку. Що ти там робиш?

- Малюю, малюю і щось нічого в мене не виходить.

- А ти, Незнайку, неправильно сидиш за столом. Діти показують, як треба сидіти за столом.

- Незнайку, а ну пройдися по кімнаті, чи ти вмієш правильно ходити? Я так і знала, що в тебе неправильна постава.

- Діти, розкажіть Незнайці, що треба робити, щоб була пра­вильна постава.

- Не горбитись, голову тримати прямо, плечі трохи відвести назад. Ще треба займатись фізкультурою.

Діти запрошують Незнайка на гімнастичні вправи.

З фізкультурою ми дружим,

Фізкультуру любим дуже

Раз, два, три, чотири

 Чути з нашої квартири (ходьба на місці).

Дружно руки підіймайте,

Все прекрасно, опускайте.

 Нахиліться, розігніться,

Станьте прямо, усміхніться.

Руки вже за головою,

Тож дивись перед собою.

Випрямляємо хребет,

 Лікті зводимо вперед.

Мов метелики літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

Будем спортом ми займатись,

Будем сили набиратись.

 Хай мужніє наше тіло,

Хай мужніють наші ноги,

 Хай мужніють наші руки,

 Щоб усі були здорові.

- Незнайку, послухай вірш про хлопчика, який не хотів зай­матись фізкультурою.

Щось із Юрою не те,

Щось наш Юра не росте.

Він у нас такий маленький,

Хворобливий і тоненький,

Мов замочене курча,

Одноліткам до плеча.

Та чи знаєте ви те,

Чом наш Юра не росте?

Я питаю, - звідки Юра?

- Я тікаю з фізкультури.

Незнайко говорить, що завжди буде так робити, як навчили його діти.

Звертає увагу дітей на хатину, яка стоїть поблизу.

- Діти, гляньте, може це і є хатина дідуся Мудрила. Всі підходять і бачать засушені трави.

- Які ви бачите тут трави?

- Для чого вони?

- Якими травами ми лікуємо кашель?

- Який чай п'єм, коли болить живіт?

- Що ми прикладаємо, коли розіб'ємо коліночи вріжемо палець?

 А хто допомагає рости цим травам?

- Діти, давайте постукаєм до хатинки, може тут хтось є? (Виходить дід Мудрило)

- Доброго дня, дідусю. Нарешті ми до вас погранили.

- Заходьте у мою світлицю. Що ви хочете від мене дізнатись?

- Та ось ми побачили багато лікарських рослин, але всіх ми не знаємо і ще хочемо дізнатися, як і коли їх збирають, де і як треба сушити, як їх вживати. А найбільше нас цікавить, від чого походять їх назви.

Дід Мудрило розповідає про лікарські рослини, розповідає легенди і запрошує дітей на чай.

Діти п'ють чай, впізнають за запахом і смаком, з яких трав він заварений. Після всього дякують дідусеві. Нам час уже додому повертатись. Хоч як нам приємно у цьому домі, Та будьте щасливі усі і здорові: А ми не минемо вже вашого дому І будем частенько у вас гостювати. На пам'ять про зустріч даруємо вам, Веселі мелодії райдужних гам. Звучить весела музика і діти виходять від діда Мудрила.

 

docx
Додано
13 жовтня 2021
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку