Ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо
Виховна година. Створення колажу.
Тема. Дитина вдома. Побутові небезпеки
Мета: ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.
Обладнання: ілюстрації по темі «Сам вдома», «Вогонь – друг, вогонь – ворог!».
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
►► Аналіз ситуації
Входить кіт Леопольд з мишенятами, які плачуть, і говорить:
— Розкажіть, що з вами сталося?
1- Це мишеня. Хотів відрізати хліб, порізав лапу. Леопольд. Необхідно стежити, щоб під лезо не потрапили пальці, різати завжди в напрямі «від себе».
2- г е мишеня. Хотів води набрати у відро, загрався і забув зачинити кран. Затопило всю ванну.
Леопольд. Треба було не йти та стежити, поки не набереться відро.
3- тє м и ш е н я. Я поранився об кинуту пилку. Працював з інструментами і забув прибрати.
Леопольд. Слід прибирати на місце небезпечні предмети.
4 - те мишеня. Я обпікся об гарячу каструлю. Леопольд. Треба було брати її прихватками.
Мишенята. Спасибі, Леопольде, виручив. Допоміг розібратися.
III. Повідомлення теми та мети уроку
— Що сталося з мишенятами? (Вони балувалися, були необережними, тому виникли небезпечні ситуації.)
— А що таке небезпечні ситуації? (Це ситуації, у яких життю і здоров'ю людини щось загрожує.)
— Які небезпечні ситуації можуть трапитися?
— Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки? (Дотримуватися правил безпеки. Має бути готова до небезпеки.)
— Сьогодні ми створимо колаж своїми руками та поговоримо про будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі.
IV. 1Розподіл дітей на 2 команди
1 команда створює колаж «Сам вдома»,
2 команда - «Вогонь – друг, вогонь – ворог!».
2 Робота над загадками
— Кожен будинок — це не просто дах і стіни. Своє житло людина наповнила зручними механізмами, пристроями. В оселі кожної людини багато речей: побутова техніка, посуд, одяг, меблі, гострі і ріжучі предмети і багато іншого. Усі ці речі — наші помічники, вони допомагають людині, створюють зручності в нашому житті. Відгадайте про них загадки!
• Ходжу з краю на край, Ріжу чорний коровай. (Ніж)
• Іншим шиє, сама гола. (Голка)
• Два кінці, два кільця,
А посередині — цвях. (Ножиці)
• Дві стрункі сестриці — Це майстрині... (спиці).
• Сам дерев'яний, а голова залізна. (Молоток)
• Залізний жучок,
На кінчику черв'ячок. (Шпилька)
• Молоток стук-стук — Забиваю в стіні сук. (Цвях)
• їла, їла дуб-дуб, Поламала зуб-зуб. (Пилка)
— Молодці! Усі загадки відгадали. Пропоную з'ясувати, що ж може бути небезпечним удома? Назвіть, про які предмети, що колють і ріжуть, йшлося в загадках? (Ніж, ножиці, голка, в'язальні спиці, цвях, шпилька, пилка)
3 Розповідь дітей за створеним колажем.
— Чим ще можна продовжити цей перелік? (Кнопки, шило, виделки)
— Яких правил ми повинні дотримуватися, щоб вони залишилися безпечними?
4 Вивчення правил безпеки
• Намагайтеся працювати у присутності дорослих або порадьтеся із ними перед роботою.
• Ніколи не користуйтеся незнайомими інструментами.
• Ріжте завжди в напрямі від себе.
• Не залишайте гострі предмети без нагляду.
• Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, потрібно обов'язково класти на свої місця.
*Не відкривати двері незнайомим.
— Порядок у будинку потрібний не лише для краси, але й для безпеки.
5 Гра «Підкажи словечко»
• Не потрібно торкатися чайника, який стоїть на вогні, оскільки він... (гарячий).
• Відкрита електрична розетка — це... (небезпека).
• Не потрібно брати пральний порошок, оскільки він... (отруйний).
• Шафа з відчиненими дверцями може виявитися... (небезпечною).
• ...людина намагається вберегти себе від небезпек. (Обережна)
• Щоб різати папір, тобі потрібні... (ножиці).
• Якщо ти обережний і... (уважний) навіть удома, з тобою нічого поганого не станеться.
• Ніж — це... (гострий) предмет.
• Якщо стався... (нещасний) випадок, потрібно викликати «Швидку допомогу».
• Електрична... (розетка) може бути небезпечною, якщо сунути в неї пальці.
• Висовуватися у відчинене... (вікно), якщо немає ґрат, дуже небезпечно.
6 Ознайомлення з мудрими порадами
• Ніхто не потурбується про тебе краще, ніж ти сам.
• Я завжди думаю про своє здоров'я.
• Я здоров'я бережу, сам собі допоможу.
VI. Підсумок уроку
— Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома?
— Яких правил ви повинні дотримуватися, щоб колючі, гострі і ріжучі предмети залишилися безпечними?
— Яких правил слід дотримуватися, щоб не отруїтися ліками та шкідливими речовинами?
— За яким номером телефону слід викликати швидку медичну допомогу?
— Як правильно слід повідомити про небезпеку або нещасний випадок?