Дитина вдома. Побутові небезпеки

Про матеріал

Ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вмін­ня і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спо­нукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо

Перегляд файлу

Виховна година. Створення колажу.

Тема. Дитина вдома. Побутові небезпеки

Мета: ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вмін­ня і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спо­нукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

Обладнання: ілюстрації по темі «Сам вдома», «Вогонь – друг, вогонь – ворог!».

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

►► Аналіз ситуації

Входить кіт Леопольд з мишенятами, які плачуть, і говорить:

— Розкажіть, що з вами сталося?

1- Це мишеня. Хотів відрізати хліб, порізав лапу. Леопольд. Необхідно стежити, щоб під лезо не потрапили пальці, різати завжди в напрямі «від себе».

2- г е мишеня. Хотів води набрати у відро, загрався і забув за­чинити кран. Затопило всю ванну.

Леопольд. Треба було не йти та стежити, поки не набереться відро.

3- тє м и ш е н я. Я поранився об кинуту пилку. Працював з ін­струментами і забув прибрати.

Леопольд. Слід прибирати на місце небезпечні предмети.

4 - те мишеня. Я обпікся об гарячу каструлю. Леопольд. Треба було брати її прихватками.

Мишенята. Спасибі, Леопольде, виручив. Допоміг розібра­тися.

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Що сталося з мишенятами? (Вони балувалися, були необе­режними, тому виникли небезпечні ситуації.)

— А що таке небезпечні ситуації? (Це ситуації, у яких життю і здоров'ю людини щось загрожує.)

— Які небезпечні ситуації можуть трапитися?

— Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки? (До­тримуватися правил безпеки. Має бути готова до небезпеки.)

— Сьогодні ми  створимо колаж своїми руками та поговоримо про будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі.

IV. 1Розподіл дітей на 2 команди

                  1 команда створює колаж «Сам вдома»,

                  2 команда - «Вогонь – друг, вогонь – ворог!».

2 Робота над загадками

— Кожен будинок — це не просто дах і стіни. Своє житло лю­дина наповнила зручними механізмами, пристроями. В оселі кож­ної людини багато речей: побутова техніка, посуд, одяг, меблі, го­стрі і ріжучі предмети і багато іншого. Усі ці речі — наші помічники, вони допомагають людині, створюють зручності в нашому житті. Відгадайте про них загадки!

• Ходжу з краю на край, Ріжу чорний коровай. (Ніж)

• Іншим шиє, сама гола. (Голка)

• Два кінці, два кільця,

А посередині — цвях. (Ножиці)

• Дві стрункі сестриці — Це майстрині... (спиці).

• Сам дерев'яний, а голова залізна. (Молоток)

• Залізний жучок,

На кінчику черв'ячок. (Шпилька)

• Молоток стук-стук — Забиваю в стіні сук. (Цвях)

• їла, їла дуб-дуб, Поламала зуб-зуб. (Пилка)

— Молодці! Усі загадки відгадали. Пропоную з'ясувати, що ж може бути небезпечним удома? Назвіть, про які предмети, що ко­лють і ріжуть, йшлося в загадках? (Ніж, ножиці, голка, в'язальні спиці, цвях, шпилька, пилка)

3 Розповідь дітей за створеним колажем.

— Чим ще можна продовжити цей перелік? (Кнопки, шило, ви­делки)

— Яких правил ми повинні дотримуватися, щоб вони залиши­лися безпечними?

4 Вивчення правил безпеки

• Намагайтеся працювати у присутності дорослих або порадьтеся із ними перед роботою.

• Ніколи не користуйтеся незнайомими інструментами.

• Ріжте завжди в напрямі від себе.

• Не залишайте гострі предмети без нагляду.

• Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, потрібно обов'язково класти на свої місця.

*Не відкривати двері незнайомим.

— Порядок у будинку потрібний не лише для краси, але й для безпеки.

5 Гра «Підкажи словечко»

• Не потрібно торкатися чайника, який стоїть на вогні, оскільки він... (гарячий).

• Відкрита електрична розетка — це... (небезпека).

• Не потрібно брати пральний порошок, оскільки він... (отруй­ний).

• Шафа з відчиненими дверцями може виявитися... (небезпеч­ною).

• ...людина намагається вберегти себе від небезпек. (Обережна)

• Щоб різати папір, тобі потрібні... (ножиці).

• Якщо ти обережний і... (уважний) навіть удома, з тобою нічого поганого не станеться.

• Ніж — це... (гострий) предмет.

• Якщо стався...  (нещасний) випадок,  потрібно викликати «Швидку допомогу».

• Електрична... (розетка) може бути небезпечною, якщо сунути в неї пальці.

• Висовуватися у відчинене... (вікно), якщо немає ґрат, дуже не­безпечно.

6 Ознайомлення з мудрими порадами

• Ніхто не потурбується про тебе краще, ніж ти сам.

• Я завжди думаю про своє здоров'я.

• Я здоров'я бережу, сам собі допоможу.

VI. Підсумок уроку

— Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома?

— Яких правил ви повинні дотримуватися, щоб колючі, гострі і ріжучі предмети залишилися безпечними?

— Яких правил слід дотримуватися, щоб не отруїтися ліками та шкідливими речовинами?

— За яким номером телефону слід викликати швидку медичну допомогу?

— Як правильно слід повідомити про небезпеку або нещасний випадок?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Виховна робота
Інкл
Додано
2 травня 2018
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку