Розробка уроку
Педагог: Верещак Світлана Валеріївна
Клас: 6
Предмет: Фізична культура.
Час: 45хв.
Модуль : Дитяча легка атлетика.
Мета уроку: підвищення престижу до фізичної культури, як пріоритетного складника здорового способу життя, популяризація засобів легкої атлетики, залучення учнів і учениць різного рівня підготовленості та стану здоров’я до активних занять фізичними й спортивними вправами, впровадження елементів інноваційної технології в практику урочної та позаурочної роботи з фізичного виховання .
Здоров’язберігаючі методи уроку:
- колове тренування (тренування з використанням різного обладнання, спрямоване на розвиток всіх груп м`язів, шляхом послідовного виконання вправ із заданною кількістю повторів і фіксованим відпочинком між підходами);
- рухливі ігри (задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду);
- створення «ситуації успіху» (це суб'єктивний психічний стан задоволення своєї фізичної, розумової праці чи моральної напруги).
Цілі уроку:
Навчальна - розширення рухового досвіду учнів в легкій атлетиці, закріплення знань з нетрадиційних систем зміцнення здоров’я.
Розвивальна - розвиток фізичних якостей – сили, витривалості, швидкості; психологічних якостей – уваги, сили волі, спостережливості, мислення, рухової пам’яті.
Виховна - підвищення інтересу учнів до уроків фізичної культури та виховування почуття колективізму.
Інвентар і обладнання уроку:
– степи;
– скакалки;
– драбинка;
– квадрат;
– фішки;
– бар’єри;
– гімнастична лава;
– набивний м’яч;
– різні предмети для метання;
– обруч;
– картки;
– магнітофон;
Місце проведення: спортивна зала.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Методичні рекомендації |
Максимальний показникЧСС для учнів (УД./15 СЕК.) |
||
І. Вступна
Обираємо, знайомимося, поєднуємося |
3 |
Оргмомент. Учні стають по лігах за номером варіанту (I та II варіант). Ознайомлення з темою уроку. Виконання дихальних вправ. (Додаток 1. Дихальні вправи на початку уроку). |
Кожна дихальна вправа виконується по 8 вдихів, після кожної вправи треба зробити 5-8 повільних вдихів, слідкувати за осанкою. |
22-24 |
|
ІІ. Підготовча 2.1. Розминаємося
2.2. Пізнаємо |
6 |
Розминка «Легкоатлетичний флеш-моб» (Додаток 2.)
Знайомимось зі станціями. Пояснюю, на прикладі, основні елементи ДЛА, техніку, послідовність та норми виконання вправ. Команди розходяться по станціям. |
Учні підготовчої групи виконують розминку з використанням степів,учні спеціально медичної групи без степів, на підлозі. Обов’язково музичний супровід.
Учні отримують картки |
26-28 |
|
ІІІ. Основна |
26 |
Ліга «І» |
Ліга «ІІ» |
|
|
|
|
Станція – 1 «Драбина» (Додаток 3.) |
Станція – 2 «Слалом»
(Додаток 4.) |
Учні спеціально медичної групи виконують швидкою ходою. |
30-32 |
|
|
Станція – 3 «Квадрат» (Додаток 5.) |
Станція – 4 «Скакалка» (Додаток 6.) |
Виконуючи «Квадрат» не наступати на лінії, стрибати через нуль. Виконуючи стрибки на скакалці, дозволяється крокування через скакалку, не дозволяється чіплятися ногами за скакалку. |
38-40 |
|
|
Станція – 5 «Влучно і точно» (Додаток 7.) |
Станція – 6 «Метання набивного м’яча» (Додаток 8.) |
Перед метанням набивного м’яча обов’язково торкнутися підлоги м’ячем. |
34-36 |
ІV. Заключна |
4 |
Гра командами «Штовхання набивного м’яча в обруч». На висоті 2-3 метри підвісити обруча, на відстані 3 метри від обруча відмітити лінії кидка в обидві сторони. Команди розташовуються навпроти одна одної. По черзі кожен виконує штовхання м’яча в обруч. Виграє команда, яка отримала більше очок. |
Гравець не отримує очко, якщо не попадає в обруч, торкається м’ячем обруча, заходить за лінію кидка. |
30-32 |
|
Заминка: Ефект однієї вправи + релаксація |
3 |
Вправа «Летючий килим». Ми на чарівному килимі-літаку плавно і повільно піднімаємося. Він несе нас по небу, тихенько погойдує, заколисуючи. Вітерець ніжно обдуває втомлені тіла, відпочиваємо… Далеко внизу пропливають будинки, ліси, ріки й озера… Поступово килим-літак починає зниження й приземляється в нашій кімнаті… потягуємося, робимо глибокий вдих і видих, розплющуємо очі.
|
|
26-27 |
|
|
3 |
Підведення підсумків:
Ви всі молодці, посміхаючись дякуємо один одному оплесками. |
|
|
|
Всього |
45 |
|
|
|
ДОДАТКОВІ ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ
Додаток 1. Дихальні вправи на початку уроку.
Вправа |
Описання |
|
Учні сидять на гімнастичній лаві або стоять. В.П.- руки зігнуті в ліктях на рівні талії, пальці зажаті в кулаки. Вдих через ніс - руки різко рухаються вниз, видих через напіввідкритого рота. Кожна вправа виконується по 8 вдихів, після кожної вправи треба зробити 5-8 повільних вдихів. |
«Задуй свічки» |
Уявіть, що перед вами іменинний торт. На ньому багато маленьких свічок. Секундний видих. Зробіть глибокий вдих і постарайтесь задути якомога більше свічок, роблячи при цьому максимальну кількість коротких видихів (по кількості свічок)
|
Додаток 2. Розминка «Легкоатлетичний флеш-моб»
Стрейчинг |
|
|
|
|
|
Аеробні вправи |
Бейсік-степ. Робимо крок на степ правою ногою, приставляємо до неї ліву, потім спускаємося зі степу спочатку правою, потім лівою ногою. Наступний цикл з лівої ноги. Шаг-коліно. Робимо крок правою ногою на степ, ліву згинаючи у коліні, підтягуємо до живота. Тулуб нахиляємо трохи вперед, нога повинна бути направлена прямо, коліно не вивертати. Наступний цикл з лівої ноги.
|
Шаг-кьол Робимо крок правою ногою на степ, ліву згинаємо в коліні, п’ятку підтягуємо до ягодиці. Рухи енергійні, без пауз. Наступний цикл з лівої ноги. Бейсик-овер Робимо крок правою ногою на степ, приставляємо до неї ліву, після чого спускаємось зі степу з другої сторони, повертаємось лицем до платформи. Наступний цикл з лівої ноги. |
Підвідні вправи для метання
|
|
|
Стрибкові вправи |
|
|
Біг |
|
|
Картки «Дитячої легкої атлетики ІААF»
Додаток 3. Станція 1. «Драбина» |
Пробігти драбину з високим підніманням стегна або іншою обраною легкоатлетичною біговою вправою, замовленою Лідером, обраною самостійно, не торкаючись щаблин.
|
Додаток 4. Станція 2. «Слалом»
|
Пробігти «змійкою» між фішками, подолати бар’єри, пройти по гімнастичній лаві.
|
Додаток 5. Станція 3. «Квадрат» |
Стрибки по квадратах через нуль 0-1-0-2-0-3-0-4 два рази. Не наступати на лінії, дозволяється крокування по квадратах, за умов, що завжди в кожному квадраті опиняється дві ноги.
|
Додаток 6. Станція 4. «Скакалка» |
Стрибки на скакалці за орієнтирами 1,2,3,4. Учасник виконує 4 серії стрибків по 5 разів, обертаючись до відповідної цифри. Дозволяється крокування через скакалку, не дозволяється чіплятися ногами за скакалку.
|
Додаток 7. Станція 5. «Влучно і точно» |
Учень стає перед лінією для метання. Виконує три спроби поспіль різними предметами (снарядами) для метання трьома різними способами.
|
Додаток 8. Станція 6. «Метання набивного м’яча» |
Стоячи спиною за напрямком метання, тримати м’яча обома руками внизу, нахилитися вниз торкнутися підлоги і кинути набивного м’яча через вертикальну перешкоду в горизонтальну ціль.
|