Урок - квест.« Дивослово – слово диво» . Закріплення вивченого з орфографії, орфоепії, морфології ( іменник, прикметник)

Про матеріал

: формувати предметні компетентності й компетенції відповідно до змістових ліній:

мовна- систематизувати й закріпити вивчене з тем, удосконалити практичні вміння та навики орфографічної грамотності та правильної вимови;

мовленнєва – аналізувати розмовну діяльність учнів, розвивати пам'ять, увагу, мислення, виразне читання;

діяльнісна - навчати користуватися раніше здобутими знаннями у новій ситуації, формувати пізнавальну й пошукову активність учнів, уміння працювати в колективі, використовувати міжпредметні звязки;

соціокультурна – сприяти вихованню в дітей любові до свого народу, України та Т. Г. Шевченка – великого генія, мислителя та пророка.

Форма уроку: урок – квест.

Перегляд файлу

Урок – квест.

« Дивослово – слово диво» . Закріплення вивченого з орфографії, орфоепії, морфології ( іменник, прикметник)

Мета: формувати предметні компетентності й компетенції відповідно до змістових ліній:

мовна- систематизувати й закріпити вивчене з тем, удосконалити практичні вміння та навики орфографічної грамотності та правильної вимови;

мовленнєва – аналізувати розмовну діяльність учнів, розвивати  пам'ять, увагу, мислення, виразне читання;

діяльнісна -  навчати користуватися раніше здобутими знаннями у новій ситуації, формувати пізнавальну й пошукову активність учнів, уміння працювати в колективі, використовувати міжпредметні звязки;

соціокультурна – сприяти вихованню в дітей любові до свого народу, України та Т. Г. Шевченка – великого генія, мислителя та пророка.

Форма уроку: урок – квест.

Інструктаж

  1. Квест – це інтелектуальне змагання, в основі якого є послідовне виконання гравцем чи групою підготовлених завдань  з поданого маршруту.
  2. Під час виконання завдань треба бути уважним та використовувати вже всі набуті знання.
  3. На виконання завдань вам відводиться до 5 хвилин
  4. У кінці уроку ви відшукаєте своєрідний скарб, заради якого і відбулося це випробування на кмітливість, розум та винахідливість.

      5. Маршрут:

1)  «Правописні істини» ( Знання орфографії)

2)  «Лексикологічні лабіринти»  (Відновити текст)

3)  «Майстер – клас» (Кросворд) 

4)  «Перевірка готовності» (Розподільний диктант)

5)  «Міцний горішок»  (відтворення текстів)

6) «Зайве слово»

7) «У вінок Кобзареві»  ( виразне читання)                                       

Маршрут 2 (слова – відгадки): Моринці, Кирилівка, Петербург – Викуп з кріпацтва –Кобзар –Арешт і заслання –  Тарасова гора - Україна, заповіт, єднання – У вінок Кобзареві.

Клас розділений на три пошукові групи.  Після виконання кожного завдання   група нагороджується   кольоровими стікерами  за швидкість та правильність виконання. Після закінчення квесту – оцінювання

Схема роботи: якщо відповідь правильна – так, то перехід до другого завдання;

Якщо відповідь неправильна – ні, то відповідь на питання і пошук помилки, аж тоді перехід до другого завдання.

 

Завдання 1

І  З других від початку букв  ви зможете прочитати слово:  слова з м’яким знаком і без нього: жмен..ці, ін..ший, лос..йон, з..цідити. Ірпін…, гіл… ці, щиріс…(Моринці);

ІІ з останніх букв ви зможете прочитати слово слово: з апострофом і без нього: зв…язок, тьм…яні, реп…яхи, Солов…йов, арф…яр,  цв…яшок  , бур…яни, п…єдестал, духм…яна ( Кирилівка);

ІІ з третіх букв  прочитати  слово. Розділити на слова з апострофом і без нього: пуп’янок, прем’єр, дит ясла, пред’явлення, бур ян;    любов,  …у         буряк, йогурт. ( Петербург).

Питання: назвати слова -  винятки без апострофа.

Завдання 2. Відновити текст, вставивши правильну літеру чи слово. Із вставлених літер та перших букв вставлених слів прочитати подію, яка сталася у травні 1838 року. (Викуп із кріпацтва)

 Думки поета завжди були (в,у) Україні: під вікном білої пр(и, е) земкуватої хати, де росте Тарасова  (К, к)алина, (в,у) вишневому садку, де  (синонім до слова орачі) ( з, зі, із) плугами йдуть, де  мати ( синонім до слова гукати) всю ( синонім до слова сім я) вечерять (і, й) хоче научати доньку.  Зболене  серце   ( синонім до слова автор) б(а,о)гато страждало. Тому й оживали на папері коза(ц,ськ-)і походи, би…ви  та зви..яжне воїнс..во( замість крапок повинна бути лише одна буква, спільна для всіх слів),  молоді дів (у) чата співали українські пісні, а у мріях жила Україн.. – вільн.., сильн.. та незалежн..( спільне закінчення  для жіночого роду) 

  Питання: що таке синоніми? Коли вживаємо у або в між словами?

Завдання3. Кросворд. Якщо відповіді правильні, то прочитаєте назву збірки творів.

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

6

 

 

 

 

 

  1. Інструмент  мандрівних співців
  2. Синонім до слова талант.
  3. Місяць, коли народився Шевченко.
  4. Що залишають батьки своїм дітям перед смертю.
  5. Перша буква в алфавіті
  6. Продовжити синонімічний ряд: Шевченко- це геній, мислитель,  ……

Питання: розказати про відміни іменників.

Музична пауза

Завдання 4 Розподільний диктант.  Розподілити прикметники у три групи: якісні, відносні та присвійні. З перших букв прочитаєте події з життя Кобзаря.

Анастасіїн, залізний, апетитний, неньчин, різкий, алмазний, сталевий, ефективний, Наталчин, людський, широкий, Янин, тісний.

Питання: утворити ступені порівняння з будь – яким якісним прикметником.

Завдання 5.  Щоб піднятися на цю вершину, треба усунути перешкоди. Уставте, де потрібно, знак м’якшення чи апостроф і підкресліть зайве слово.

А) очеретян..ці, вишен…ці, нічен…ці;

Б) тон…ший, жен…шеь, менший;

В) бат…ко, приз…ба, бриз …кати;

Г) юніс...ть, смієт…ся, умивают…ся;

Д) цв…ях, с.. вято, черв…як;

Е) цар…,учотир…ох, кобзар…;

Є) мавп…ячий, арф…яр, об…їзд.

У кожному зайвому слові підкресліть другу від початку букву і прочитаєте ще одну назву цієї гори.

 

Завдання 6.  Відтворити тексти з ворів Шевченка, використовуючи слова з довідки. З перших букв скласти слово.

І група Довідка ( А, повік, зажурилась, великих, і, тяжко, одиноким) (Заповіт)

  1. …….Україна – така її доля
  2. …. серце б’ється , ожива, як їх почує.
  3. Тії слави козацької …….не забудем.
  4. Світ, бачся, широкий, та нема де прихилитись в світі ……...
  5.               …. слов велику силу.
  6. …. брат з братом обнялися навіки і віки
  7. ……. в світі жить, як нікого любить.

 

 

 

ІІ група. Довідка :(Караюсь,  а, алмаз , раз,у, неправда, її, . (Україна)

1.  …..нашім раї на землі

2. ……., мучусь, але не каюсь.

3. ….  добром нагріте серце вік не прохолоне

4. не гріє сонце на чужині, …дома надто вже пекло

5. Зажурилась  Україна – така … доля

 6. Кругом ….. і неволя, народ замучений мовчить

7. В багно погане заховали …. мій чистий, дорогий

 

ІІІ група . Довідка: (  нащо,  ніхто, нехай, думи,  алмаз, єсть) (Єднання)

  1. …. На світі доля, та хто її має

2…. Мої,  ….мої. лихо мені з вами!

3…мені, чорні брови, …..карі очі,    літа молодії, веселі дівочі?

4. В багно погане заховали …. мій чистий, дорогий

5. Ще треті півні не співали, ….ніде не гомонів.

6. … я заплачу, ….свою Україну я ще раз побачу.

7… ви вчились так, як треба, то й мудрість була би своя.

 

« У вінок Кобзареві»


Я сьогодні Шевченка читаю, 

Скільки мудрості в його рядках! 

Мов на ангельських крилах літаю, 

Як тримаю «Кобзар» у руках… 

 

Мені вчителька подарувала 

В день народження книгу святу, 

Щоб її я щоденно читала, 

(Душу має й сама золоту…) 

 


І тепер я з любов`ю читаю, 

Вчу напам`ять премудрі вірші. 

Наче кадри Шевченка гортаю, 

Й озиваються струни в душі… 

 

Що за велет! Титан був та й годі! 

Він життя нам пророчив нове. 

І ходили чутки у народі, 

Що не вмер він, а й досі живе… 

 


І він бачить усі наші справи, 

Хто є друзі, а хто – вороги. 

Бачить біди і злети держави, 

Й додає нам і сили, й снаги… 

 

Щоб жили ми і вчились, як треба, 

Й пам`ятали свій корінь завжди, 

Щоб любили і землю, і небо, 

Й не було щоб чужої біди. 

 


Щоб ми разом ходили на свято, 

Вкупі завжди з братами були, 

Мали друзів завжди і багато, 

Щоб боротись уміли й могли. 

 І я вірю: подякують люди, 

І згадають, я вірю, про нас. 

І тоді нам не соромно буде 

За життя, що пророчив Тарас. 


 

 

Світ радіє весь весні, серденько німіє

Я дивлюся: за вікном сонце золотіє.

Це прийшла до нас весна, співа соловейко,

Принесла вона до нас річницю Шевченка.

 

Знають всі тепер його, добре пам’ятають,

З «Кобзаря» у кожній хаті діточкам читають,

Як у злиднях та в неволі він поневірявся,

Як, бувало, не росою, а слізьми вмивався.

 

Як сидів у бур'янах, малював картини,

Як він мріяв про Вкраїну на землях чужинних.

Ця  любов до батьківщини йому помагала,

У найтяжчії хвилини сили додавала.

 

Виливав він свою душу у вірші рідненькі,

Не забував ні на мить батьківщину – неньку.

Знаходив у тих рядках розраду й надію,

Бо словами малював на папері мрії.

 

Хай радіє світ весні, сонечко сміється,

Хай  біжать струмки із гір, щасливо живеться.

Хай співає соловейко свою пісню знову,

Хай лунає на весь світ Шевченкове слово

 


Кобзарю,знаєш,нелегка епоха
оцей двадцятий невгомонний вік.
Завихрень - безліч.Тиші - анітрохи.
А струсам різним утрачаєш лік.
Звичайні норми починають старіти,
тривожний пошук зводиться в закон,
коли стоїть історія на старті
перед ривком в космічний стадіон.
 


 


Вона грудьми на фініші розірве
Чумацький Шлях, мов стрічку золоту.
І, невагома, у блакитній прірві
відчує враз вагому самоту.
І позивні прокотяться луною
крізь далі неосяжно голубі...
А як же ми,співці краси земної?
Чи голоси у нас не заслабі?
 


 


Чи не потонуть у вітрах простору?
Чи сприймуть велич нової краси?..
Тарас гранітний дивиться суворо:
- А ви гартуйте ваші голоси!
 

Не пустослів'ям,пишним та барвистим,
не скаргами,не белькотом надій,
не криком,не переспівом на місці,
а заспівом в дорозі нелегкій


Бо пам'ятайте, що на цій планеті,
відколи сотворив її пан Бог,
ще не було епохи для поетів,
але були поети для епох

docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку