МЕТА Гурткової роботаи «Дивосвіт» (мистецтво оригамі): 1. Дидактична - знайомство дітей з історією орігамі і навчання навичкам поводження з папером, а так само використовуваними при цій технології допоміжними інструментами, тобто - Ножицями, олівцями, лінійкою і клеєм. 2. Виховання інтересу і любові до мистецтва орігамі, терпіння і посидючості на уроках, і акуратності при виконанні роботи. 3. Творча - розвиток у дітей просторової уяви, креативного мислення, спостережливості, абстрактного уявлення готового виробу і естетичного ставлення до дійсності.
Гурткова робота «Дивосвіт» (мистецтво оригамі) покликана розв'язувати такі завдання: Ознайомлення дітей з основними геометричними поняттями і базовими формами орігамі; Формувати уміння працювати за усними інструкціями, читати технологічні карти і схеми виробів; Навчити різним прийомам роботи з папером та економному і розумному його використанню; Розвивати увагу, пам'ять, логічне та абстрактне мислення, просторову уяву, кмітливість, мілку моторику пальців рук і окомір, художній смак, творчі здібності і фантазію дітей, впевненість у своїх силах Виховувати інтерес до мистецтва орігамі, формувати культуру праці, удосконалювати трудові навички.
Чому орігамі подобається вчителям і дітям? Орігамі схоже на фокус - зі звичайного листка паперу з кілька хвилин народжується чудова фігурка! Для занять потрібна тільки папір і ваші знання! За допомогою орігамі легко і швидко створюється цілий світ, в який можна грати; Заняття орігамі абсолютно безпечні навіть для самих маленьких дітей; Орігамі - колективна творчість! Працюючи разом, діти зроблять безліч цікавих композицій! Орігамі не вимагає великих матеріальних витрат; Для занять орігамі немає вікових меж; Не потрібно особливих здібностей - виходить у всіх! Допомагає швидко оформити клас, кімнату, зал; За допомогою орігамі діти навчаться швидко робити дивовижні та оригінальні подарунки.
Які навички та здібності розвиває орігамі? Розвиває здатність працювати руками, привчає до точних рухів пальців під контролем свідомості. Розвиває просторову уяву - вчить читати креслення, по яких складаються фігурки і представляти по них вироби в об'ємі. Знайомить з основними геометричними поняттями. Покращує здатність слідувати усним інструкціям. Розвиває впевненість у своїх силах і здібностях - невстигаючих на уроках орігамі не буває! Допомагає розвитку креслярських навичок. Схему вподобаного вироби хочеться записати в зошит. Стимулює розвиток пам'яті. Учням хочеться запам'ятати якомога більше фігурок на пам'ять Вчить концентрації уваги. Складати і займатися чимось стороннім неможливо. Розвиває творчі здібності. Багато хлопців стають авторами власних винаходів. Стимулює створення ігрових ситуацій. Розширює комунікативні здібності. Дозволяє відчути особисту причетність до нового інтернаціональному явища культури.
Оригамі – це мистецтво паперової пластики, яке зародилося в Японії. Причому, незважаючи на те, що папір винайшли в Китаї, саме в Японії здогадалися складати з нього дивовижної краси фігурки. Починається історія оригамі в період Хейан (794-1185 рр.). У цю епоху зроблений власноруч папір був вишуканим і цінним матеріалом, який використовували в особливих випадках, переважно під час проведення релігійних церемоній. Можливо, від цього пішла й назва мистецтва оригамі: від японських слів «папір», що звучить як «орі» та «Бог», тобто «камі». Таким чином у японців виник містичний зв’язок між релігійними обрядами та виробами з паперу, тобто «орикамі У період Камакура (1185-1333рр.) і Муроматі (1333-1573рр.) оригамі виходить за межі храмів і досягає імператорського двору. Аристократи, монахи, придворні повинні були володіти особливими навичками в мистецтві складання. З паперу. Саме це вміння в ті часи вважалося ознакою освіченості та шляхетності. А сім’ї навіть використовували фігурки оригамі в якості гербів і печаток. У період Адзуті-Момояма (1573-1603рр.) та Едо (1603-1867рр.) оригамі з мистецтва перетворилося в популярний спосіб проведення часу. Було винайдено багато моделей, які стали класичними, зокрема – японський лелека (цуру) – традиційний символ щастя та довголіття. Поява більшої кількості авторських робіт пов’язана з іменем відомого японського майстра Акіри Йошизави. Саме він придумав своєрідну «нотну азбуку» оригамі, яка дозволила записувати і передавати процес складання фігурок. У свою ж тріумфальну ходу по світу оригамі вирушило на початку ХХ століття й нині з одного аркуша паперу складають тисячі різноманітних фігурок!