Діяльнісний підхід як необхідна умова розвитку умінь і навичок учнів

Про матеріал
У цьому виступі розкрита тема "Діяльнісний підхід як необхідна умова розвитку умінь і навичок учнів початкової школи".Лаконічно розкрита суть діяльнісного підходу,його характеристик,наведені приклади діяльнісного підходу на уроках математики,мови,ЯДС в початкових класах.
Перегляд файлу

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Діяльнісний підхід як необхідна умова розвитку умінь і навичок учнів

 

 

 

 

 

 

 

Дуже часто,особливо в НУШ,ми чуємо про діяльнісний підхід.

Що ж таке діяльнісний підхід?

Діяльнісний підхід у початковій школі-це спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів,застосування теорії на практиці,самоосвіта,командна робота,успішна інтеграція в соціум,професійна самореалізація.

Яка роль педагога?

Педагог має виконувати роль дизайнера,партнера. 

Вона полягає в тому,щоб не давати знання в готовому вигляді,а дати можливість учням самим їх здобути.Шляхом пошуку,експериментів,власних ідей,бачень,спілкувань.

Що є основою діяльнісного підходу?

Основою діяльнісного підходу є самостійна навчально-пізнавальна діяльність учнів.

Як впровадити діяльнісний підхід?

Щоб впровадити діяльнісний підхід,потрібно вчителю перебудуватися,перезавантажитись на сучасний лад,з урахуванням характеристик діяльнісного підходу:радісної,активної,значущої,мотивуючої та соціальної.

Коли діти радісні,вони уважні,цілеспрямовані,активні.

Дитині треба бути активним учасником процесу-обговорювати,шукати,спостерігати,порівнювати.

Включитись у процес пізнання,діяльність,у те,що відбувається з нею,біля неї,навколо неї.

Значущість допомагає дитині осмислити новий досвід і поєднати з тим,що вона вже знає і вміє.

Коли педагог залучає дітей до пошуку,то навчання для них стає мотивуючим і гартує вміння не боятися помилитися.

Соціальна характеристика є тоді,коли діти взаємодіють з іншими дітьми,у парах,в групах,в командах,з педагогом.

Ці характеристики діяльнісного підходу є унікальним інструментом педагога і допомагають будувати взаємодію з учнями.

В чому суть діяльнісного підходу?

Діяльнісний підхід формує компетенцію »уміння вчитися самостійно».

Діяльнісний підхід на уроках математики:

1.Графічний диктант.(Гуска).                                                                      Яке зображення вийшло?                                                                     З чим асоціюється?                                                                             Де це можна зустріти в повсякденному житті?

Скільки кутів на малюнку?

Чи можна це назвати ламаною?

Замкнена чи незамкнена? Чому? Скільки ланок?

Чи є багатокутники?Обчислити їх периметр.

Створити власний малюнок по клітинках.

Розробити інструкцію для цього зображення.

Розфарбувати свій малюнок і розповісти,що там зображено.

2.Паперовий літак

Виготовити літак за інструкцією та свій власний.

Чому у літаків ,виготовлених за інструкцією,довжина однакова?А зроблених власним способом-ні?

Чи залежить розмір літака від формату паперу?

Яка довжина літака найбільша?Найменша?У скільки разів?

На скільки?

Виготовити літаки відповідної довжини.

Влаштувати паперові перегони:запустити літаки,зафіксувати довжину польоту,визначити переможців.

3.Магічні сірники

За допомогою сірників створити рівності.

Тоді дати завдання,де потрібно забрати один сірник,щоб рівність стала правильною.

4.Пташине озеро

Бесіда про птахів,які живуть на воді.

Розв’язати задачу.

На озері плавали лебеді,гуси,качки.Лебедів було вдвічі більше,ніж гусей.Качок і гусей разом було стільки ж,скільки лебедів.Скільки всього птахів було на озері,якщо качок було 8 пар?

Створити штучне озеро.Накреслити відрізок завдовжки 15 см і накреслити коло з центром у точці О.

Який радіус накресленого кола?

Який діаметр ?

Чим радіус відрізняється від діаметра?

Як можна перетворити коло у круг?

Перетворити коло у круг,уявивши,що це штучне озеро,яке б хотіли мати у власному місті.

Намалювати тварин,які могли жити на озері.А також рослини,які додавали б затишок тваринам.

Як ,на вашу думку,створити штучне озеро?

Що потрібно,щоб там жили різні тварини і рослини?

Який сумарний діаметр озер у команд?Радіус?

Скільки тварин житимуть на всіх озерах нашого класу?

5.Спецтранспорт

Що таке спеціальний транспорт?

Які види спеціального транспорту ви знаєте?

Які служби його використовують?Для чого?

Перегляд відео «Уперед вогнеборці!

Скласти задачі про спеціальний транспорт.

Діяльнісний підхід на уроках української мови:

  1.          Секретний шрифт                                           Пригадайте український алфавіт.Скільки букв в у ньому?Який порядок їх розміщення?

Розшифруйте:24.15.21.1.13.18.1.

15.11.13.3.

3.12.23.28.11.10.18.1.

Складіть речення з словами-кодами.

2.За допомогою олівців,ручок,лінійки,рук створи букви.

Що вони тобі нагадують?

3.Знайди усі слова на заданий звук.

4.Розгадай ребус.Склади свій.

5.Скласти сенкан на задане слово.

Діяльнісний підхід на уроках ЯДС.

1.Хмара слів до конкретної теми.

2.Рефлексія.

3.Пшениця.

Знайти цікаву інформацію.Приказки та прислів’я,загадки.Види і т.д.

4.Як визначити найкорисніші овочі?Фрукти?Продукти?

5.Лепбуки.

 

 

 

docx
Додано
15 червня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку