Діяльність і життєвий шлях Александра Македонського.Конспект уроку. Александр талановитий діяч і полководець.

Про матеріал
Конспект уроку.Александрий Македонський та його східний похід. Александр - талановитий полководець.
Перегляд файлу

Тема: «Особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами»

Мета:

Навчальна: ознайомити з особистістю Александра Македонського та рисами його характеру; розкрити особливості Східного походу, утворення імперії та ролі Александра Великого в історії стародавнього світу;

Розвивальна: формувати уміння працювати з історичними джерелами та робити висновки за ними, розвивати хронологічні, просторові, логічні, аксеологічні компетенції.

Виховна: виховування негативного ставлення до конфліктів та військових ситуацій.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

Форма уроку: практичне заняття.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України

настінна карта, дидактичний матеріал, електронна презентація.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

- складати на основі опрацьованих історичних джерел розповідь про характер, зовнішність Александра Македонського;

- характеризувати та оцінювати його діяльність ;

- висловлювати міркування про роль Александра Великого в історії стародавнього світу.

Вислови про Александра ІІІ Великого на дошці.

«Я вважаю, що в той час не було ні народу, ні міста, ні людини, до яких не дійшло б імʼя Александра». (Плутарх)

 «Людину треба оцінювати не тільки за її справами, а й за її прагненнями». (Демокріт)

«Александр прагнув зухвалістю подолати долю, а силу – мужністю, бо він вважав, що для сміливих немає ніяких перешкод». (Плутарх)

Епіграф: «Не може бути двох сонць на небі та двох владик на землі». А. Македонський

 

                                                           Хід  УРОКУ

І. Організаційний момент

Доброго дня, мої любі учні! Я дуже рада вас вітати на уроці історії. Адже спочатку мені дуже цікаво дізнатися з яким настроєм ви прийщли на урок. Учням , що обрали сумні , або веселі смайлики , раджу налаштуватися на роботу. А тепер давайте націлимося на позитив, і  посміхнемося один одному.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Учитель. На попередніх уроках ми з вами розглядали Грецію в античний та класичний період, давайте пригадаємо:

1. Де знаходиться Греція? (На Балканському півострові)

2. Які найбільші поліси ви знаєте?(Афіни, Спарта)

3.Який у греків був найбільший ворог? (Перси)

4. Коли почалась греко-перська війна? Скільки років тривала?(490-449 р. до н. е; 41 рік)

5. Назвіть найвизначніші битви греко - перської війни? (Марафонська битва (490р. до н. е), битва при Платеї (479 р.до н.е), Саламінська битва (480р. до н. е), Фермопільська битва (480 р. до н.е ).

6. Скільки років минуло від Марафонської до Фермопільської битви? (10 років)

7. Скільки років минуло від початку греко - перської війни до сьогоднішнього дня? (

8. Хто переміг в греко - перській війні? (Греки).

9.Який грецький поліс отримав найбільший зиск?(Афіни. Був утворений Афінський морський союз).

11. Що таке імперія?(Імперія – це держава, яка силою зброї об’єднує різні народи.). Які імперії ви знаєте?(Асирійська, Перська)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу! Сьогодні у нас незвичайний урок. Незвичайний він тим, що пройде він у формі майстерні. Як ви вже зрозуміли, сьогоднішній урок я вирішила присвятити легендарної особистості в історії античного світу Олександру Македонському. Наша майстерня пройде по темі «Олександр Македонський. Спроба завоювати світ».

 Учитель. Хочу розпочати такими словами: «Чим краще будемо знати минуле, тим краще і глибше зможемо усвідомити велике значення того, що творимо сьогодні».

Пропоную провести наш урок під девізом

Працюю. Спостерігаю. Помічаю. Міркую. Роблю висновок.

-Діти, відкриємо зошити, запишемо дату і тему уроку.

План уроку

1 Історичні джерела про зовнішність та характер Александра Македонського?

2.Про які подробиці Східного походу Македонського довідуємося з історичних джерел?

3.Яким постає Александр Великий в оцінці давньогрецьких істориків як людина та державний діяч?

Вступне слово вчителя

Вчитель пояснює, що образ будь-якої людини складається з уявлень про її зовнішність, риси характеру, захоплення та вчинки.

http://history.vn.ua/lesson/6klas/6klas.files/image037.jpg

Сьогодні на уроці нами буде здійснено подорож по містах та територіях , де  пройшов маршрут походу кращої в той час македонської армії. В поході нас супроводжуватимуть дослідники, військові кореспонденти та аналітики , що допоможуть нам пройти складними шляхами Александра.

Учитель. Ви мали випереджальне домашнє завдання 

Перший наш етап складання дерева з життя і творчості Александра Македонського.

 Про це нам повідомлять   «Дослідники»

Марта. Олександр III Македонський народився в 356 році до н.е. Він був королем Македонської держави і створив одну з найбільших імперій в давній історії.

Він почав правити у віці 20 років, після того, як його батька царя Філіпа Македонського вбили в 336 році до н.е.

Він  був однією з найненависніших політичних фігур античних часів. Духовні якості Олександра Македонського викликали ненависть у багатьох.

У Олександра Великого були очі різного кольору. А саме карого і блакитного. Це рідкісне явище населення Землі.У нього  було високе обличчя і різкий голос..Олександр, як і його батько - Філіп, страждав скалеотичним розладом шийних хребців.Шия короля була викривлена так, що здавалося, ніби він увесь час дивиться вгору під кутом.Олександр Македонський був невисокого зросту за македонськими стандартами, але при цьому у нього була коренаста тілобудова.У нього погано росла борода, що відрізняло його від іншої македонської знаті.Історики всього світу визнають Олександра Великого, як найбільшого генерала і завойовника за всю історію людства. Олександр не програв жодної військової компанії.Олександр відрізнявся особливою вдачею та імпульсивним характером.Македонський проявляв великий потяг до знань і філософії, дуже любив читати.Олександр зміг стати Великим вождем для людей.Олександр вчився у великого грецький філософа Арістотеля. Багато хто з учнів, які вчилися з Олександром, стали його друзями і генералами, їх часто називали "Компаньйони".У батька Олександра було сім дружин, тоді як у самого Олександра були тільки три дружини: Роксана, Парисатіда і Статіра.Сучасні історики говорять, що Роксана була однією з найкрасивіших жінок в Азії. Олександр узяв її в дружини по любові.У Олександра Македонського були два сини: Олександр VI Македонський (від Роксани) і Геракл Македонський (від Барсіни). Обидва його сини були вбиті не повнолітніми.Коня запропонував македонському царю Філіпу II торговець з Фессалії Філонік за 13 талантів, що було величезною сумою в ті часи. Ніхто не міг приборкати норовливу тварину. Олександр схопився на спину коня і поскакав його звали "Буцефал", що означало "голова бика" або "бикоголовий". Це був вірний супутник Олександра протягом всього шляху в Індію..Олександр назвав більше 70 міст на честь себе і одне на честь свого коня.Від Олександра завжди відмінно пахло.Після перемоги над персами Олександр став одягатися як вони.

         - Як ви думаєте ? Чому Філіп ІІ запросив Аристотеля бути вчителем юного Александра? ( Тому , що Аристотель вважався одним із найвидатніших філософів вченим. Він написав багато прць про рослини, тварини, людину.)

  • Робота з документом .
  • Плутарх про Аристотеля.
  • «… Цар запросив до себе найзнаменитішого й найвченішого з грецьких філософів – аристотеля, а за навчання винагородив його в спосіб якнайкращий і гідний величі цього вченого. Філіп відбудував рідне місто Аристотеля Стагіру, яку колись сам зруйнував…»
  • Александр захоплювався Аристотелем і навіть любив його не менш, ніж свого батька, бо, як сам казав, одному він завдячує своїм життям, а другому – відчуттям краси життя…».
  • Запитання.
  • - Чим, за словами Плутарха,  Александр завдячував Аристотелю? (він завдячує своїм життям,)

. МЕТОД «Асоціації»:

З яким словом у вас асоціюється ім»я Александр? ( честолюбство, талант, стратег, енергія, організатор, імператор, полководець, розум)( прикріплюють на дошці)

  • На які риси характеру Александра вказує Плутарх?

Таблиця «риси характеру»

Риси характеру

2

Упевненість в собі

Грубість, прямолінійність, фізична витривалість

М’якість, фізична слабкість, хитрість

Прагнення керувати, сміливість

Упевненість у власних силах

Упертість

Щедрість

Прагнення керувати іншими

Довірливість

Театралізована сценка

Арістотель сидить за столом, сумно розглядаючи все довкола. А.Македонський: Аристотелю, про що ти думаєш? (Юра)

Арістотель: Сідай, я тобі розповім.( Андрій)

А.Македонський: Ти знаєш, мені важко всидіти на місці. Кажи, я послухаю тебе стоячи.

Арістотель: Я думаю про Елладу. Як вона занепала. Де Периклові Афіни? Куди поділася велика слава, що сталося з славетними воїнами Марафона та Саламіна?

...Занепала Еллада. А чому? Бо між еллінами немає більш згоди. Міста воюють одне з одним, наче вони не єдинокровні брати.

Хвилину помовчав, похитуючи головою і заговорив знову. Поглянь, Арістотеле, на Елладу.

Афіни втратили своїх союзників, а їхні мури зруйнувало спартанське військо. Спарта зміцніла, стала розквітати на руїнах Афін. А потім з'явився новий суперник Спарти - Фіви. Вони зібрали військо, рушили в похід і зайняли Спарту. А потім Фіви стали занепадати.

Арістотель замовк

А.Македонський: То що ж діяти?

Арістотель: Що? Це ти мені повинен сказати.

А.Македонський: Потрібен великий вождь, який поклав би край сваволі і навів лад. Який би об'єднав громадян Еллади, зібрав військо, добре підготував його і повів за собою.

Арістотель: Куди?

А.Македонський: В Азію.

Арістотель: І хто ж цей вождь?

Автор: Олександр не відповів. Він мовчки дивився на південний схід: десь там було море, а за морем узбережжя Малої Азії.

Арістотель: Ти не відповідаєш. Про що ти думаєш?

А.Македонський: Ні про що! Я тобі нічого не скажу

Учитель. Історія — це складний і багатогранний процес, що розповідає про життя людей. Але разом з тим історія — продукт діяльності людей, кожен з яких переслідує свою мету та інтереси. І справді, саме особистості, і передусім державні діячі, творять історію, тому що від їхніх дій і вчинків багато в чому залежить її хід.

В особі Александра Македонського дивним чином поєднувалися такі якості, як обережність і ризик, розсудливість та інтуїція. Зазвичай цю виняткову натуру пояснюють впливом чинника подвійної спадковості від батька та матері.

Другий етап – Створити серію репортажів із походу. Слово надається «Військовим кореспондентам»

 

Юра. Перський етап – ще батько Александра Філіпп11 збирався воювати з персами за кривди, завдані ними, але був підступно вбитий. Александр звинуватив у всьому персів і поклявся помститися. 334р до н.е. Ми переправляємося через протоку Геллеспонт й опиняємося на землях Перського царства. Александра не зупинити. Міста скоряються йому одне за одним. І ось, нарешті Ісс. Зараз тут відбудеться битва, яка визначить подальшу долю Александра. ( можна продемонструвати уривки з фільму «Александр» у суповоді коментарія вчителя про озброєння, вирази облич, тощо) _Велична перемога! Дарій втік. Нам дісталися багаті трофеї. Розкішним банкетом відсвяткуємо перемогу, тож уперед – на Єгипет!

Єгиптський етап – Після піврічної осади і завоювання Тіра, де Александр вчинив жорстоку розправу над переможеними, ми направляємося до Єгипту. Дорогою нас вітають місцеві жителі. Тут нас чекає перепочинок і підготовка до наступного походу на Схід. А єгиптянам на згадку Александр залишає згадку про себе – збудоване прекрасне місто – Александрію Єгипетську.

Месопотамський етап – Ми йдемо до Межиріччя. Ніч. Гавгамели. Перед нами широка долина, всіяна вогнищами у таборі персів, що тут розташований.Ми не атакуємо вночі, бо Александр сказав: «Я не краду перемог!». Ми відпочиваємо, а перси не сплять, чатують. Ось і ранок. Почалося. Боже допоможи нам! ( кадри з фільму битви при Гавгамеллах) Дарій тікає! Ми перемогли! І ось уже Вавилон, Сузи, Персеполь біля наших ніг. У Персепольському палаці гори скарбів. На жаль, Александр спалив його власними руками.

Андрій.Індійський етап – Ми не сумнівалися, що похід закінчено. Але нашого полководця Александра непокоїла думка дійти до «кінця світу» І ось ми вже претинаємо перевал Гіндукуш. Індія. Невідома, підступна країна. Країна сподівань і розачарувань. Тут Александр втратив свого вірного коня Буцефала, якого вважав своїм талісманом. Тут він дістав урок вірності від царя Пора та його слона. Тут його зрадили друзі, а військо відмовилося йти далі. Ми повертаємося до Вавилона.

Таня.Переправа через річку Гранік. «Він вів військо назустріч ворожим списам і стрілам, на стрімкі скелі, які були вкриті піхотою і кіннотою ворога, через річку, яка течією зносила коней і накривала вершників з головою, і здавалось, що ним керує не розум, а нерозсудливість».

Дротик, кинутий у царя, пробив згин панцира, але тіла не торкнувся. Тут на Александра одночасно накинулися два перських воєначальники Ресак і Спітріад. Спітріад вдарив Александра перською шаблею. Гребінь шолома відлетів, і шолом ледь витримав удар, так що лезо шаблі торкнулося волосся Александра. Спітріад знову підвівся, але перса випередив Кліт, проткнувши його наскрізь списом. Одночасно впав і Ресак, якого Александр вразив мечем». (Плутарх)

Складання хронологічної таблиці (запис з коментуванням на дошці):

 

Дата

Подія

Результат

334 р. до н.е.

Битва на р.  Ґранік

Перемога македонян, відкрито шлях до Малої Азії, грецьких міст, що перебували під перським володарюванням

333 р. до н.е.

Битва біля м. Ісси

Перемога македонян; перси втратили Сирію, Фінікію та Єгипет

332 р. до н.е.

Облога та взяття Тіра

Перемога македонян

332-331 рр. до н.е.

Завоювання Єгипту

Забезпечено підвіз продовольства до Греції та інші області Македонської держави

331 р. до н.е.

Битва при Гавгамелах

Повністю знищене військо Дарія ІІІ

326 р. до н.е.

Війна в Індії

Значне послаблення сил македонського війська

323 р. до н. е.

Смерть Александра Македонського

Початок розпаду створеної в процесі завоювання імперії Александра Македонського

Прийом «Вулик»Додаткові запитання:

Назвіть ім’я батька Александра Македонського . ( Філіпп)
У скільки років Александр став царем ? ( 20)
У якому році він почав свій Східний похід ? ( 334р. до .н.е)
Столиця Македонії — ... (Пелла).

Значення імені «Александр» — ... («захисник людей»).

Про що мріяв Александр Македонський? (Завоювати увесь світ)

Третій етап – слово надається Аналітикам. 2  Битва біля м. Ісса

Каріна.Армії перського царя Дарія ІІІ і Александра Македонського зійшлися в листопаді 333 р. до н. е. у тому місці, де закінчується Мала Азія та починається Азія.

Військо Дарія стояло нерухомо на березі неглибокої, але стрімкої річки. Александр підвів свою армію в повному бойовому порядку на відстань польоту стріли, і кинувся в атаку на чолі кіннот на лівий фланг персів, де тримали оборону перська піхота й кінні загони перських вельмож. Піші перси відразу загинули, оголюючи фронт.

У центрі македонська фаланга захопила неглибоку річку й зіштовхнулася з найбільш боєздатною частиною перської армії, грецькими гоплітами-найманцями. На цій ділянці македонці зазнали в бою найбільших утрат.

На лівому фланзі події відбувалися з перемінним успіхом. Після того як було зруйноване все ліве крило перського війська, цар Дарій вирішив залишити поле бою, тим паче, що Александр наблизився до його колісниці, винищуючи особисту охорону.

З утечею перського царя почалася повальна панічна втеча всього війська персів, в результаті чого воно постраждало від тисняви македонців, що їх переслідували. Більша частнина перського війська, покликаного з підвладних народів, утекла, так і не вступивши в битву із супротивником. Александр захопив у полон матір, жінку і двох дочок Дарія, забрав його колісницю, розкішний намет, обладунок, багато золота й срібла.

Запитання:

-Що допомогло македонянам перемогти у битві з персами? (вибрана вдало тактика ведення бою. Це ще раз характеризує А. Македонського як талановитого полководця, який веде військо вперед і вміє вчасно змінити тактику).

Дидактична гра : « Картино оживи» (Зображення Александра Македонського: скульптурне погруддя роботи Лісіппа, фрагмент мозаїки «Александр Македонський в битві проти персів», «Александр – бог Єгипту» статуя, знайдена в Єгипетських Фівах

  1. Які постаті зображені на ній ( А. Македонський)

Учитель.

- Які у вас враження від зовнішності?

Ознаки зовнішності

1

Вузьке, витягнуте обличчя

Жорстке волосся, груба шкіра

Широка, масивна нижня щелепа

Широкі ніздрі

Широкий лоб

Гостре підборіддя

Зморшки від кутів носа до країв рота

Рот сильно виступає вперед

Кути рота підняті вгору

Повні губи

Складки між бровами

Орлиний ніс

Ніс з горбинкою

Кінчик носа заломлений вниз

Маленька відстань між носом і верхньою губою

Робота із словником: Що ж таке імперія? (Велика держава з підкорених народів, народів, у яких була своя мова, культура, звичаї, традиції) – запис у зошити.

  • Як ви гадаєте, а хто цією імперією управляв? (А. Македонський)
  • Отже, коли країною управляє одна людина, така форма правління називається монархія: від грецьких слів «монос» («сам, один) і «архо» «володарюю» (запис у зошити).
  • Діадохи (грец. διάδοχος — наступник) — полководці Александра Македонського, що після його смерті 323 до н. е. розділили між собою його імперію.
  • «Гетайри» - важкоозброєна кіннота у македонському війську.
  • «таран» - стінобитні машини

Прийом «Художня майстерня»

Учитель. Якби ви були художниками, і вам запропонували намалювати портрет Александра Македонського, які кольори ви використали б для цього? Чому саме?

Асоціації за кольором.( Зробити кольорові кубики і показувати)

чорний - темний, нехороший, небезпечний, без майбутнього, смерть.

червоний - перемога, кров, битви, битви, влада, натиск, натиск.

синій - благородство, влада, мужність, чистота помислів, цілеспрямованість.

жовтий - спадкоємець, золото, багатство, влада спадкова, корона, хитрість, мстивість, дипломатичність, гнучкість.

коричневий - половина червоного і половина чорного, і позитивне і негативне, половинчастість, ні те, ні се.

зелений - культура, цивілізація, слід в історії, колір народження і творення (міста, наприклад) багато зруйнував, але і побудував теж чимало.

  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 154 підручника).   
  • Куди вирушив Александр 327 р. до н.е.? (До Індії)
  • Де відбулася битва, у якій Александр Македонський розбив військо царя Пора?(Біля річки Гідасп)
  • Що використовувало військо Пора? (бойових слонів)
  • У якому році відбулася ця битва? (326 р. до н.е.)
  • Чому армія Александра відмовилася йти далі?
  • Коли та чому помер Александр Македонський? (323 р. до н.е. через хворобу
  • Гра «Ваш хід»
  • Учитель. Ігровим полем буде слугувати відповідна карта, ви повинні відтворити події Східного походу Александра. Ваше завдання назвати і показати на карті місця основних битв у хронологічній послідовності, розповісти про ці битви за запропонованим алгоритмом Основні битви.
  • 334 р. до н. е бій біля річки Гранік.
  • 333 р. до н. е битва біля міста Ісса (або Ісс)
  • 332 р. до н. е січень-травень облога Тіра.
  • 1 жовтня 331 р. до н. е битва при Гавгамелах.
  • 327 р. до н.е битва на березі річки Гідасп.

 

 

Робота із джерелом Віднайдіть зайві слова(роздруковані на листочках)

  • На півночі, півдні Греції виникла марсіянська, македонська держава, яку в 359 році до н. е. очолив Фелікс ІІ, Філіпп ІІ. Греки зібрали армію та вирушили проти нової держави. Битва відбулася біля міста Афіни, Херонея та закінчилася перемогою, поразкою греків. У цій битві особливо відзначився Александр, Олег.

Вправи з « історичної математики»
-Скільки років тому відбулася битва під Гавгамелами?(2021-331)=1690

Скільки років минуло від битви при Марафоні до битви при Херонеї (492-338=152)

Гра : « Складання картини за пазлами.

Марта. Історична цікавинка Історична притча

Кажуть, що в той день, коли Александр став володарем світу, він зачинився в кімнаті і плакав. Його воєначальники були стурбовані. Що сталося? Вони ніколи не бачили, щоб він плакав. Не такою він був людиною. Вони були з ним в різних ситуаціях: коли життя було в великій небезпеці, коли смерть була дуже близька, але ніхто не помічав на його обличчі сліди відчаю і безнадії. Він був прикладом мужності. Що ж тепер сталося з ним, тепер, коли він переміг, коли світ завойований?Вони постукали, увійшли і запитали:— Що трапилося, чому ти плачеш?Він відповів:— Тепер, коли я переміг, я зрозумів, що програв. Зараз я перебуваю в тому ж місці, де й був, коли затіяв це безглузде завоювання світу. Це мені стало ясно тільки тепер, бо раніше я був у дорозі, у мене була мета. Зараз мені нікуди рухатися, нікого завойовувати. Я відчуваю всередині себе страшну порожнечу. Я програв. Олександр помер у віці тридцяти трьох років. Коли його несли до місця поховання, його руки вільно бовталися по сторонам нош. Таким було його заповіт: він хотів, щоб всі бачили, що він йде з порожніми руками.

Займи позицію.

Учитель. Хто ж такий Александр Македонський?Доведіть конкретними фактами, що він був не тільки блискучим полководцем, звитяжним, рішучим та освіченим володарем, а й жорстоким тираном та марнославним себелюбцем.

На мою думку, Александр Македонський був...

Назар. (справді блискучим полководцем, звитяжним, рішучим та досить освідченим володарем. Завдяки своїм чеснотам, гарно підготовленому війську він зміг створити гігантську імперію – найбільшу світову державу в Історії стародавнього світу, яка простягалася від Єгипту на заході до Індії на сході від Чорного моря на півночі до Перської затоки на півдні. Він особисто керував битвами й не програв жодної з них, хоча протягом десятиліття бився з супротивниками, які здебільшого мали кількісну перевагу. У джерелах натрапляємо на оцінку: «Немає іншої людини, яка – одна – зробила б стільки справ; нікого не можна ні серед еллінів, ні серед варварів порівняти з ним за масштабами й величчю вчиненого»

Віталік. Водночас є підстави твердити, що Александр був жорстоким тираном та марнославним себелюбцем. Про це свідчить ситуація з убивством його побратима Кліта, який урятував його в битві на річці Гранік. Про марнославність Александра свідчить і той факт, що коли перський цар Дарій йому запропонував дружбу і союз, він відповіді, «що як над землею не бувати двом сонцям, так над Азією не панувати двом царям». Марнославним є Александр і тоді, коли на пропозицію взяти участь у змаганнях з бігу на Олімпійських іграх він відповів :»Якщо тільки моїми суперниками будуть царі». Висновок про марнославність Александра підтверджує його прагнення дізнатися долю в Єгипті, - мовляв він нащадок не тільки грецьких героїв-напівбогів, а й самого єгипетського бога сонця – Амона. Цим своїм вчинком Александр проголосив себе богом. Не суперечить викладеним вище міркуванням свідчення сучасника про схильність Александра до варварських звичаїв і лестощів, якими його обдаровували.

ІV. Завершальний етап.

V/Підведення підсумків уроку (Рефлексія).

Учитель.

- Як і чому зберігається пам'ять про Александра Великого ? Арсен. (Походи Александра сприяли розвитку торгівлі у світовому масштабі. Із золота захопленого Македонським у персів з часом почали карбувати монети у великій кількості. Із завоюванням Сходу, македоняни поширювали грецьку культуру та грецький спосіб життя на завойовані території. В результаті походів греки почали знайомитися зі здобутками східної науки та культури.)

- Діти, які риси вдачі Александра Македонського ви б хотіли виховати в собі, а які залишити македонському цареві? Як та чи інша риса допоможе вам у житті?

Гра Мікрофон:

На уроці мені було цікаво дізнатися про життєвий шлях А. Македогського.

Заключне слово учителя. Напис на надгробку Александра Македонського свідчить: «Цього клаптика землі виявилося досить для того, кому не вистачило Всесвіту». У цих словах правда, бо чи варте щось більше, ніж людське життя, адже будь-яка військова кампанія тягне за собою величезні людські жертви. Кожен народ прагне мирно працювати на своїй землі, виховувати дітей та примножувати добробут своєї держави, і ніхто не має права перервати Богом даний спокій на Землі.

VІ. домашнього завдання учнів

Опрацювати П.

Повторити терміни, поняття та основні дати

Творче завдання. Уявіть , що ви перебуваєте на службі у війську А.Великого. У листі до рідних опишіть один день зі свого життя.

 

docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
10514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку