Урок дизайну і технологій у 2 класі №______
Тема. Яких подарунків чекаємо від осені? Створення пластилінової композиції з крупів
Мета: розширити знання учнів про матеріал для ліплення –пластилін, його властивості і склад, можливості урізноманітнити ліплення за допомогою природних матеріалів, розширити знання про рельеф, удосконалити техніку роботи з пластиліном, розвивати дрібну моторику пальців рук, відчуття об’єму і форми, творчу уяву і здібності, виховувати акуратність під час роботи з матеріалами.
Обладнання: пластилін, картон, стеки, серветка для рук, насіння та крупи, зразки сюжетних композицій.
Хід уроку І.Організаційний момент
1.Перевірка готовності до уроку
-А до якого уроку ви підготувались?
- Я бачу, що у вас на партах лежать усі необхідні матеріали .
2.Девіз уроку
- Наш урок буде проходити під девізом:
«Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилина не тратилась марно,
Щоб з гордістю всі ми почули в кінці:
«Роботи чудові! Ви всі - молодці !»
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Вправа « Мікрофон »
- Яка зараз пора року?
- У кого вона є улюбленою? За що ви любите осінь?
2. Вправа «Дешифрувальник»
ОКАСКАІКАНКАЬ (осінь)
- Підніміть руки, у кого осінь улюблена пора року?
- Я не помилюсь, якщо скажу, що любите ви осінь за її неповторну красу, яка надихала багатьох митців на створення шедеврів.
- Так, поет робив це за допомогою слова. (Читання вірша підготовленим учнем)
Осінь
Нині осінь нас вітає,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай.
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!
- Художник – за допомогою фарб і пензля (Демонстрація картин осені).
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми з вами побудемо в ролі скульпторів і створимо свої сюжетні композиції за допомогою пластиліну, крупів та насіння. А також пригадаємо, з чого виготовляють пластилін і де його застосовують.
ІY.Вичення нового матеріалу
1. Загальні відомості про виробництво пластиліну
- Пластилін створений людиною з білої глини з додаванням жиру, щоб глина не висихала, і воску, щоб була пластична, а також барвників.
- Пластилін – слово іншомовного походження, прийшло до нас із Італії, в перекладі означає «ліпний », матеріал для ліплення. Слугує для виготовлення в скульптурі невеликих моделей, виробів малих форм.
2. Вивчення готового зразка роботи - З попередніх уроків ви вже знаєте, що є два види скульптури:
кругла (можна споглядати з усіх сторін, як графіку і живопис) рельєф (об’ ємне зображення на площині, яке роздивляються з одного боку)
- До яких скульптур віднесемо наш зразок? ( Демонстрація зразка роботи) - Так, це - рельєф. Скульптор наліплює зображення на певну площину, тому рельєф ще називають об’ ємною картиною.
3. Інструктаж поетапного виготовлення сюжетної композиції (альбом с. )
4.Фізкультхвилинка
«Ми берізки і кленці,
В нас тоненькі стовбурці.
Ми в стрункі стаєм ряди,
Випрямляєм гілочки.
Лиш зіп’ ялись з корінців,
Дістаємо промінців.
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь.
Хилять свіжі вітерці
Вліво- вправо стовбурці.
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед- назад».
5. Повторення правил безпеки при роботі з пластиліном (учні по черзі називають правила)
. Розминати і розгортати пластилін треба на дощечці.
. Розрізати пластилін треба стекою і дуже обережно.
. Невикористаний пластилін слід покласти до коробки.
. Не можна брати пластилин до рота, торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу.
. Після завершення роботи руки треба гарно витерти вологою серветкою або помити з милом.
Y. Практична робота учнів
YІ. Виставка учнівських робіт
-Діти, сьогодні свої роботи ви оціните самостійно, для цього розмістите їх відповідно смайликів.
(Вчитель з допомогою учнів аналізує роботи, вказує на недоліки, дає поради).
YІІ. Рефлексія
- Чи сподобалось вам бути скульпторами?
- А труднощі якісь виникали під час роботи?
YІІІ.Підсумок уроку
- То, як же ми можемо назвати наш сьогоднішній виріб? (Сюжетна композиція з пластиліну на площині, рельєф, об ‘ємна картина)
-Діти, подивіться ще раз на свої роботи . Що на них зображено?
- А як називається той вид мистецтва, що демонструє зображення природи?(Пейзаж)