Дизайн предметного середовища

Про матеріал

Урок для восьмого класу на цікаву тему: Дизайн предметного середовища.........................

Перегляд файлу

Клас: 8

Розділ програми: Дизайн предметного середовища.

Тема: Виготовлення виробів інтерєрного призначення з паперу.

Мета:

  • Навчити виготовляти об’ємні вироби з паперу у техніці tunnel book;
  • Розвивати творчі здібності, уяву та увагу при роботі з канцелярським ножем, ножицями, клеєм та папером;
  • Виховувати в учнів відповідальність під час роботи в майстерні;
  • Формувати технологічну компетентність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали для учнів: папір, лінійка, простий олівець, канцелярський ніж, ножиці, клей ПВА.

Очікувані результати:

  • Учні повинні вміти: виготовляти об’ємний паперовий тунель «Соняхи»;
  • Учні повинні знати: що таке tunnel book та паперопластика, як винайшли папір, як можна використати папір при декорі інтер’єру.

Література:

Хід уроку

І. Організація класу.

1.1. Привітання.

- Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові?

-Мене звати… я проведу у вас урок трудового навчання.

 

1.2. Повторення правил техніки безпеки.

- Діти, зараз я пропоную згадати правила техніки безпеки  погравши в гру «Продовж правило». Таким чином ви згадаєте, як потрібно поводити себе в майстерні. Тож розпочинаємо гру.

- Учням заборонено користуватися (несправними меблями чи обладнанням).

- Починати виконувати завдання тільки (з дозволу вчителя).

 

-Необхідно застосовувати інструмент тільки… (за його призначенням).

 

-Передавати інструмент з гострими кінцями можна лише (ручкою від себе).

 

-Заборонено класти інструменти з гострими кінцями на… (край стола).

-Після завершення роботи слід (упорядкувати робоче місце, прибрати сміття).

- Інструменти і матеріали очистити та розмістити у (визначеному для них місці).

-Молодці, ви впорались із завданням.

1.3. Перевірка наявності обладнання та конструкційних матеріалів.

-А зараз, я прошу піднятися тих учнів, які взяли на сьогоднішній урок: папір, ножиці та клей ПВА. (піднімаються учні)

- Які ви молодці, сідайте. (якщо в класі є учні, що не мають інструментів і матеріалів то об’єднуються в групи з тими учнями, що мають)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

2.1. Вправа «Дерево настрою».

- Діти, а чи знаєте ви, що якість роботи залежить від настрою? (відповіді учнів)

- Я пропоную вам прикрасити наше дерево листочками, , які зараз знаходяться у вас на партах. Напишіть на них свої очікування від уроку. Потім ми розмістимо їх на дереві, а в кінці уроку подивимося, чи збулися ваші очікування чи ні.

- Мені приємно від того, що ви прийшли на урок із задоволенням та бажанням активно працювати, і навчитися виготовляти вироби з паперу для інтер’єру.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Актуалізація опорних знань учнів.

- Перш ніж приступити до вивчення нового матеріалу, згадаємо матеріал минулих уроків.

- Де використовують папір? (створення книг, газет, журналів, зошитів, блокнотів, листівок, афіш, календарів та ін)

- Назвіть основні властивості паперу. (щільність, білизна, прозорість, глянцевість та матовість)

- А зараз, давайте виконаємо тренувальну  вправу.

- Спочатку візьміть аркуш паперу, та зігніть його навпіл. Після чого, ножицями виріжіть маленьку квітку.

-Виконавши цю вправу, ми згадали:

-згинання;

-різання.

3.2. Повідомлення теми і мети, завдань уроку.

- Діти, зверніть увагу на те, як багато виробів виготовляється з паперу. Зараз я вам покажу зразки паперу, а ви мені скажете для чого цей папір потрібен.    ( відповіді учнів)

-Із нього роблять зошити, альбоми, книги та іграшки. (демонстрація названих предметів)

- Для цього папір обробляють різними способами: ріжуть, згинають та склеюють. Сьогодні на уроці ви повинні навчитися виготовляти паперовий тунель «Соняхи», шляхом згинання, вирізання та склеювання паперу. (Демонстрація виробу «Соняхи»)

- Хто знає, які прийоми роботи в цьому виробі використано? (згинання, різання, склеювання)

3.3. Пояснення нового матеріалу.

- А зараз прослухайте цікаву інформацію про паперопластику, а після того я вас запитаю, що таке: паперопластика, витинанка, папір, фальцювання, висікання, склеювання та TUNNEL BOOK. Слухайте уважно, та записуйте до зошита усі визначення.

- Мистецтво моделювання паперових художніх композицій і створення тривимірних скульптур об’єднані однією назвою – паперопластика, вона менш трудомістка, ніж аплікація, і більше нагадує скульптуру на площині, де форма створюється об’ємом, тому картини сприймаються, як витвори мистецтва, яким притаманні простір, образ, стиль, витонченість, композиція, змістовність, цілісність.

- А зараз, запишіть що ж таке паперопластика.

- Паперопластика - це конструювання об'ємних та напівоб'ємних форм з паперу шляхом його механічної обробки та трансформації. А саме: складання, скручування, згинання, вирізування, прорізування, гофрування, склеювання тощо.

- А зараз,  я пропоную переглянути відео «Українська витинака».

- Слухайте уважно, бо після перегляду ми обговоримо такі питання, як: що  таке витинанка та  які матеріали і інструменти потрібні для її виготовлення. (перегляд відео)

- А зараз, перевіримо на скільки уважними ви були. Скажіть, що ж це таке витинанка? (Витинанка - вид українського народного декоративного мистецтва)

- Які матеріали потрібні для виготовлення витинанки? (папір, картон0

- Які інструменти потрібні для її виготовлення? (канцелярський ніж)

- Добре, молодці.

- Історія паперопластики починається із винайденням паперу, тому запишіть саме визначення паперу.

- Папір — це аркуші, що складаються із волокон рослинного походження.

- Китайські літописи повідомляють, що папір був винайдений у 105 році н.е. Цай Лунем. Проте результати сучасних археологічних досліджень у Китаї відносять цей винахід ще до ІІ ст. до н. е. Рецепт паперу Цай Луня такий: розтовкти волокна шовковиці, золу деревини, ганчір’я і прядиво, змішати їх із водою.; отриману масу викласти у форму (дерев’яну рамку або сито з бамбука) і сушити на сонці; висушену масу розгладити за допомогою каміння. У результаті отримували міцні аркуші паперу.

- Варто зауважити, що найцікавіші роботи створюють майстри, що комбінують різноманітні прийоми роботи з папером.

- Історичними конструктивними прийомами є: фальцювання, висікання та склеювання. Запишіть визначення.

- Фальцювання— технологічний процес згинання та складання в певному порядку папір.  

- Висікання (висічка) – це процес виготовлення з заготовки паперу, картону, плівки, пластику фігурного виробу певної форми.

- Склеювання — метод створення нероз'ємного з'єднання елементів конструкцій за допомогою клеїв. Процес склеювання ґрунтується на явищі адгезії — зчеплення в результаті фізичних і хімічних сил взаємодії клею з різними матеріалами за певних умов.

 

- Для художніх творів доцільно використовувати наступні додаткові матеріали: щільний картон, ватман, креслярський та кольоровий папір, церату, шматочки шкіри, сухі квіти, кальку, копіювальний папір, прозорий пергамент, клей ПВА, водоемульсійні, акрилові, гуашеві та акварельні фарби.

- Інструменти і приладдя – лінійка, кутник, графічні олівці, циркуль, ножиці, канцелярський ніж, шило, пінцет, кольорові олівці, пензлики для малювання, пензлики для клею, затискачі, степлер.

Одним з різновидів техніки паперопластики є TUNNEL BOOK.

TUNNEL BOOK – нова техніка, яка поки що не має української назви.

Оригінальна назва техніки паперопластики «tunnel book», перекладається як книжковий або паперовий тунель, що нагадує тривимірну об’ємну книжку із набором сторінок.

Ця техніка вдало поєднує інші – аплікацію, вирізання, створення макетів і об’ємних книг. Вона дещо схожа на орігамі, оскільки передбачає складання паперу.

Технологія виготовлення виробів за допомогою цієї техніки простежується з англійської назви «tunnel» - тунель, тобто і вирізання наскрізного отвору в серії окремих І паперових панелей, розміщених одна за одною. Набір із таких «кадрів» створює ілюзію глибини і перспективи. Наскрізні отвори мають форму круга, квадрата, арки, овалу, віконечка тощо. Власне термін «tunnel book» виник у результаті створення книжок-тунелів, приурочених до відзначення дати відкриття першого у світі підводного тунелю (396 м) під річкою Темза в Лондоні в 1843 р.

Така конструкція мала вигляд сторінок об'ємної книжки, що складалася «гармошкою» між двома кришками. У верхній кришці вирізали одне або декілька вічок, через які розглядали тунель.

Попередниками книжок-тунелів, які здобули популярність у XIX ст., були так звані мініатюрні «паперові театри», сюжетні сцени яких показували життя королівського двору, пори року, релігійні дійства тощо.

Сьогодні в країнах, де техніка паперопластики «tunnel book» є досить популярною, вже стало традицією виготовляти книжки-тунелі на згадку про яку-небудь подію й дарувати рідним  та знайомим або продавати як сувеніри для туристів.

3.4.Узагальнення й закріплення знань.

- Що таке папір?  (Папір — це аркуші, що складаються із волокон рослинного походження)

- Хто та коли винайшов папір? (у 105 році н.е. Цай Лунь)

- Що таке паперопластика? (Паперопластика - це конструювання об'ємних та напівоб'ємних форм з паперу шляхом його механічної обробки та трансформації)

- Які прийоми роботи з папером ви знаєте? (згинання, різання, склеювання)

- Що таке TUNNEL BOOK? (нова техніка, яка поки що не має української назви)

- Ваші знання допоможуть вам при виконуванні практичної роботи.

IV. Практична робота.

4.1 Інструктаж.

- Сьогодні ми спробуємо з вами зробити виріб у техниці TUNNEL BOOK. Це дуже цікава техніка і не така складна, як здається на перший погляд. Сьогодні ви повинні навчитися робити тунель «Соняхи». (демонстрація виробу)

- Вам знадобиться: лінійка, ножиці, папір, клей ПВА, матеріали для оздоблення.

- Тунель складається з 4 деталей. Перша деталь це обгортка – 1 частина; друга, третя та четверта деталі схожі між собою, але в кожній буде свій малюнок.

- Для початку вам потрібно:

1. Розмітити деталі на аркуші паперу.

2.  Намалювати на кожній деталі малюнок.

3. Вирізати витинанки на деталях паперового тунелю.

4. Вирізати квадрати з витинанками.

5. Склеїти деталі між собою.

6. Декорувати виріб за власним бажанням.

4.2. Закріплення інструктажу.

- А зараз нагадайте мені, з чого ви почнете робити виріб? (з розмічання)

- Що вам знадобиться для розмічання? (лінійка, олівець, папір)

- Чим закінчите свою роботу? (зєднанням деталей між собою)

- Не забувайте правила безпеки, та памятайте, що після того як закінчите  роботу, потрібно прибрати своє робоче місце.

4.3 Критерії оцінювання.

- Хочу оголосити  критерії оцінювання до цієї практичної роботи.

- Якщо ви зробите лише розмітку, то робота буде оцінена лише в 5 балів;

- Якщо ви зробите розмітку правильною, отримаєте 6 балів.

- Якщо ваша розмітка буде охайною, то ви отримаєте 7 балів.

- На 8 балів, потрібно намалювати малюнки на частинках тунелю.

- На 9 балів, ви повинні їх вирізати;

- На 10 балів, потрібно вирізати усі заготовки та зігнути їх.

- Якщо ви склеїте деталі між собою, отримаєте  11 балів.

- А якщо, ви ще й декоруєте виріб, то отримаєте 12 балів.

4.4. Самостійна робота.

- Розпочинаємо роботу, на яку у вас всього 20 хвилин.

1. Розмітка деталі – 2 хв;

2. Намалювати малюнки на усіх деталях – 5 хв.

3. Вирізати витинанки – 7 хв;

4. Вирізати деталі  та зігнути їх – 3 хв;

5. Склеїти деталі між собою – 2 хв;

6. Декорувати виріб – 1 хв.

Всього часу – 20 хвилин.

V. Підбиття підсумків уроку.

5.1. Повторення окремих теоретичних питань.

- А зараз, давайте зіграємо в гру «Продовж речення». Я буду починати речення, а вам потрібно його закінчити. Усім зрозуміла вправа? Якщо таку, тоді розпочнемо її.

- Папір — це аркуші, що складаються… (із волокон рослинного походження).

- Паперопластика - це конструювання об'ємних та напівоб'ємних форм з паперу шляхом його…  (механічної обробки та трансформації).

- TUNNEL BOOK – нова техніка, яка… (поки що не має української назви).

- Склеювання — метод створення… (нероз'ємного з'єднання елементів конструкцій за допомогою клеїв).

- Молодці, вам вдалося правильно продовжити усі речення.

5.2. Оцінювання робіт.

- Що ж, настав час оцінювати ваші вироби, за сьогоднішній урок ви усі отримаєте оцінку, по тим критеріям оцінювання, які були оголошені раніше.

(Оцінювання робіт учнів).

-Кожен з вас молодець, ви всі сьогодні показали свої знання, і отримали відповідні оцінки.

5.3. Прибирання робочих місць.

- А зараз, кожному з вас потрібно прибрати своє робоче місце. У вас, для цього є одна хвилина. (прибирання робочих місць)

- Як добре ви прибрали, молодці!

5.4. Домашнє завдання.

- Відкрийте щоденники, та запишіть домашнє завдання на наступний урок. А саме: вивчити конспект, та доробити виріб, якщо ви хочете виправити свою оцінку на кращу.

VI. Резерв часу.

- Я пропоную вам на закріплення переглянути цікаве відео  «Робота з папером у техніці паперового тунелю». (перегляд відео)

VI. Планування дошки.

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
1848
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку