Для класного керівника

Про матеріал
Матеріали для виховання активної громадської позиції учнів середньої ланки, розвитку пізнавальної діяльності, креативного ставлення до поставленого завдання. Для 5, 6, 7, 9 класів!
Перегляд файлу

 Урок – квест

Тема: Незвичайна. Неповторна. Незвідана.

Мета: розширити та уточнити знання учнів про Україну та державні і народні символи України; сприяти формуванню національної свідомості, критичного мислення та прагнення бути свідомим громадянином України; збагачувати словниковий запас учнів; формувати пізнавальний інтерес; виховувати патріотичні почуття та почуття любові до своєї Батьківщини. Розвивати пам'ять, творчі здібності.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація Сім чудес України , презентація                             В. О. Сухомлинський, малюнки про Україну, картки із завданнями, картки з буквами, світлини з краєвидами України, таблиці з Ейдетики.

 

                                                            Щоб побачити справжні дива, озирнися довкола.

                                                               Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності

 

. Гра  «Шифрувальник»  (слайд)

- Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтесь із зашифрованого  речення.

айЗн, биюл, гарійбео нуїраУк – йинідр йарк!

( Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!) Учні відповідають.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Як ви вважаєте, про що піде мова на уроці ?
  • Україна –  це наша Батьківщина, наша рідна земля, наша Вітчизна – і в житті немає палкішого, глибшого і священнішого почуття, як любов до неї.
  • Це святий обов’язок – любити країну, яка випоїла і вигодувала нас, як рідна мати.
  • Прочитайте тему нашого уроку. (Слайд).
  • « Все на світі можна обирати, сину,/Вибрати не можна тільки Батьківщину», бо як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину, але прикипаємо до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймаємося великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.

Читець. Любов – найвище в світі почуття,

Вона   не     має     меж – безкрая.

З любові    починається     життя,

Вона   усе   найкраще     починає.

 

  • А як ви ставитесь до своєї Батьківщини?
  1. Асоціативний кущ (слайд)
  • Які почуття викликає у вас саме слово «Україна»?  Давайте  складемо  асоціативний кущ. (Відповіді дітей.)

 

радість               вірність                 гордість          бережливе ставлення

 

повага смуток

      

                                                                       Україна      єдність

          любов

                                  впевненість             відвертість             щирість

          

 Читець. Ми горді з того, що живем у цій країні,

               Душею      вірні    рідній    Батьківщині,

               Сяйвом     добра    й    любові   оповиті.     

 

 

ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку

  • Сьогодні у нас  незвичайний урок  - урок – квест. Зараз клас об’єднається у 3 групи і буде виконувати завдання.  За кожне правильно виконане завдання група  отримає букву, а виконавши всі завдання правильно, кожна група  зможе скласти слово з цих букв. А в кінці уроку об’єднавши  ваші слова і прочитавши їх ви отримаєте приз-сюрприз.
  • Виконуючи завдання квесту ми систематизуємо свої знання, ще раз переконаємось, яка чудова  і унікальна наша Батьківщина. Хто куди, а ми по Україні. Відкриймо ж для себе Україну незвідану, неповторну?  Вирушаємо у подорож Батьківщиною, щоб дізнатися якими саме скарбами володіє наш народ. 
  1. Знайомство з планом уроку

Ми будемо працювати за таким маршрутом

Наш маршрут  (слайд)

  1. Пазли. Карта України
  2. Подорож містами України
  3. Встанови відповідність
  4. Славетні українці
  5. Символи України
  6. Поетична
  7. Музична
  1. Утворення груп. Зараз ви  об’єднаєтеся у 3 групи (за кольором: синій, жовтий, зелений). Учні об’єднуються.
  • Як ви вважаєте чому саме ці кольори? (Діти висловлюють свої думки.)
  • Діти, тому що саме ці кольори ви можете побачити поглянувши на карту України. Синій – ріки, озера, моря, жовтий – безкраї поля і унікальна пустеля, зелений – ліси (слайд.)
  • Подивіться уважно на карту.  Саме з неї ми почнемо виконувати наші завдання.

1 зупинка .  Пазли.  Карта України (слайд)

Я пропоную вам із пазлів скласти карту України.  Якщо ви її правильно складете, то отримаєте  букву. 

Поки  учні виконують завдання, звучить пісня про Україну на вибір вчителя.

 

2 зупинка . Подорож  містами України (слайд)

  • Ви вже орієнтуєтесь на карті, адже вчите географію. Необхідно відвідати якнайбільшу кількість міст нашої держави. Назвіть визначні місця цих населених пунктів.
  •  Ваше завдання: позначите маршрут подорожі Україною, що пролягає через міста, назви яких мають:

1 група:  два склади (Рівне – Київ – Суми – Харків – Луганськ – Донецьк – Дніпро – Херсон)

2 група:  три склади (Чернівці – Ужгород – Тернопіль – Хмельницький – Житомир – Вінниця – Чернігів – Черкаси – Одеса – Полтава )

3 група:  чотири склади Кіровоград(Кропивницький) – Миколаїв – Запоріжжя – Сімферополь -  Дніпропетровськ(Дніпро)

Учні виконують завдання.  Перевірка виконаного завдання.

 

3 зупинка.  Встанови відповідність  (слайд)

  • Поєднати видатні куточки нашої  Батьківщини з містами, де вони розташовані.

Перевірка виконаного завдання.

Картинки по запросу Памятник засновникам Києва      Картинки по запросу замок Любарта        Картинки по запросу Успенський собор

Пам’ятник засновникам Києва             Замок Любарта                                         Успенський собор

Картинки по запросу золоті ворота      Картинки по запросу дендропарк Софіївка      Картинки по запросу замки Львова

Музей «Золоті ворота»                          дендропарк Софіївка                                Домініканський монастир

 

Крим      Одеса    Запоріжжя    Київ    Львів    Умань    Луцьк

Картинки по запросу херсонес       Картинки по запросу оперний театр в одесі      Картинки по запросу острів хортиця

Херсонес Таврійський                                Театр опери                                     острів Хортиця                                                               

                                                                                                                                                            Колись давно Бог створив народи, і кожному наділив землю. Наші предки  кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталося. Тож вони прийшли до Бога, та він у цей час молився. Люди не посміли йому щось сказати, і терпеливо почали  чекати. Через деякий час Бог озирнувся і побачив людей. Він сказав, що вони дуже чемні та запитав, чому вони чекають. Дізнавшись чого пращури прийшли до нього,  Бог запропонував їм чорну землю.

  • Ні, - відповіли пращури,- там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці.
  • Ну, тоді вам я дам землю, ту що залишив для Раю, там є все: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде вашою, а ні – то ворога.

     Пішли наші предки на ту землю , оселилися й живуть донині. А країну свою вони назвали Україною.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

  • Краса, як відомо, і рятує життя і править світом. Краса природи – це дар Всесвіту, яким можна і потрібно насолоджуватися. Куди поїхати за величезним потоком натхнення і сил? Де побачити справжню казку і відчути нескінченне щастя? (слайди або відеопрезентація).Отож. Україна інкогніта.

            

 

 

                                                                                                                         

 

                                                                                                                     Актовський каньйон    

https://www.ukraine-is.com/wp-content/uploads/2017/01/trikraty_6.jpg  

 

Каньйон знаходиться в Миколаївській області на річці Мертвовод.

Чому варто відвідати це місце?

Площа території складає 250 гектарів, а глибина 40-50 метрів, тому робити тут можна в прямому сенсі що завгодно.

Потрібно відзначити, що  Актовський каньйон – це унікальний симбіоз водної та лісової екосистем, які в сумі дають чисте повітря і мрійливий настрій.

Ансамбль скель і гранітних валунів, які розташовані на території каньйону – унікальне місце у всій Європі. Це неймовірно красиво!

                                                                                                                                                Українське мертве море

лемурівське озеро  

            Вилкове

     1419ec8563dc 

 

 

       Дендропарк Олександрія

alexandria-logo

Дендропарк Олександрія знаходиться в двох годинах від Києва – Білій Церкві.

Парк засновано за 11 років до народження Пушкіна – в далекому 1788. До речі, парк, знаменитий поет відвідував декілька разів!  Можливо, так і з’явився «Євгеній Онєгін».

У дендропарку знаходяться понад 5 тисяч старовинних і рідкісних рослин. Тут також є фонтани і водоспади, монументи і барельєфи, які створюють цілий комплекс естетичних картинок.

 Перегляд презентації  Сім чудес України.

  • Отже, Україна сповнена таїн і несподіванок! І це не всі мальовничі куточки нашої країни. Їх дуже багато. І можливо, хтось з вас відвідає їх у майбутньому.
  • А коли б вам випала нагода розповісти про свій рідний таврійський кай,щоб ви розповіли?
  • Переходимо до наступного завдання.

4 зупинка .    Славетні Українці  (слайд)

  • Українська земля багата також талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі.
  • За  портретами назвіть українських діячів розкажіть,  чим вони прославили Україну.

1 група: Л. Українка, Л. Каденюк, Б. Хмельницький.

Інформація для вчителя. Вчитель доповнює відповіді учнів.

Леся Українка -  (справжнє ім'я Лари́са Петрі́вна Ко́сач-Кві́тка;  — українська письменниця, перекладачка, культурна діячка. Писала у жанрах поезії, лірики, епосу, драми, прози, публіцистики. Також працювала в ділянці фольклористики (220 народних мелодій записано з її голосу) і брала активну участь в українському національному русі.

Леонід Каденюк -  льотчик-випробувач 1-го класу, космонавт, генерал-майор авіації, перший і єдиний астронавт незалежної України, народний депутат України 4-го скликання, Народний Посол України, Герой України, Президент Аерокосмічного товариства України, радник Прем'єр-міністра України та Голови Державного космічного агентства України, Почесний доктор Чернівецького Національного університету імені Ю.Федьковича[2].

Богдан Хмельницький – відомий український політичний і державний діяч, полководець, гетьман України, засновник Української козацької держави.

2 група: Іван. Франко, Андрій Шевченко, Ярослав Мудрий.

І. Франко -  видатний український письменник, поет, публіцист, перекладач, учений, громадський і політичний діяч. Доктор філософії , почесний доктор Харківського університету .  Усього за життя Франка окремими книгами і брошурами з'явилося понад 220 видань, у тому числі більш ніж 60 збірок його оригінальних і перекладних творів різних жанрів.

Андрій Шевченко -  український футболіст, виступав за київське  «Динамо», «Мілан» та лондонський «Челсі». Заслужений майстер спорту України з 2003 року. Нагороджений найвищою державною відзнакою  «Герой України». У 2003 році став першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар «Золотого м'яча» 2004 — призу, який вручають найкращому футболісту Європи. Один з найрезультативніших бомбардирів єврокубкових турнірів за всі сезони.  Наразі  головний тренер збірної України.

Я. Мудрий – 37 років залишався Великим князем. У цей період Київська Русь перебувала на вершині могутності. Саме завдяки йому в Києві будувалися школи, було укладено перший літопис, засновано першу на Русі бібліотеку.

 

3 група: Т. Шевченко, В. Кличко, К. Білокур.

Т.Шевченко.Український поет, письменник (драматург, прозаїк,поет),  художник (живописець, гравер), громадський та політичний діяч. Національний  герой  і символ України.

В. Кличко - український професійний боксер. Олімпійський чемпіон з боксу у надважчій ваговій категорії . Чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії за різними версіями WBO, IBF, IBO,  WBA.

Катерина Білокур – відома українська художниця – самоук. Жодного дня не вчилася в школі, не мала вчителів малювання, але її картини з квітами відомі на весь світ.

Презентація. Микола Гурепко «Знайомтесь. Нововоронцовці». (бібліотекар)                                                                                                                                                                      

 5  зупинка.   Символи України  (слайд)

  • Ваше завдання розв’язати кросворд і прочитати   слово, яке є одним із символів України. Розповісти все, що ви знаєте про цей символ.
  • Учні виконують завдання, а потім розповідають про символи .

1 група: кросворд (прапор)

  1. Найбільша річка України (Дніпро).                                           
  2. Державний герб України (тризуб).                                                  
  3. Скільки кольорів має український прапор? (два).                       
  4. Назва гір на заході України (Карпати).                                       
  5. Синій колір українського прапора символізує … (небо).         
  6. Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).  

2 група: кросворд (тризуб)

  1. Основний Закон України (Конституція)                           
  2. Державною мовою України є (українська)                        
  3. Символ України – кущ. (калина)                                          
  4. Найбільший звір в Україні. (зубр)                                              
  5. Державний герб України (тризуб)                                          
  6. Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщина)               

     3 група: кросворд (гімн)

  1. Ділянки землі, високо підняті над поверхнею (гори)                                                                        
  2. Найбільша річка України (Дніпро)                                                                   
  3. Квітка символ рідної землі (мальва)                                                                             

4.Назва символу , який дівчата одягають на голову у свята (вінок)                      

 

  • Що ви знаєте про державні символи?

-Назвіть  символи нашого краю.

Інформація для вчителя

  • Герб – це символічний знак, ключ до історії роду, міста, держави. У слові «тризуб» міститься число «три». Наші предки були переконані, що тризуб (трійця) відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому. Це батько – мати – і дитя, які символізують собою силу, мудрість і любов.
  • Гімн – це урочиста пісня, що є символом державності, а Державним Гімном є пісня «Ще не вмерла Україна». Понад 100 років тому її написав поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.
  • Наш прапор – синьо-жовтий.  Жовтий колір – це колір пшениці, поля, хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це ще колір сонця, без променів якого не дозрів би хліб. Синій колір – це колір ясного, чистого,  мирного неба. А також  води, без якої не дозрів би колос. От вам і ще один блакитний колір – колір – води,неба.

Продовж ряд

Символи є державні…(народні, рослинні…)

          Рослинним символом України є калина,…(тополя, явір, чорнобривці, мальва…)

          Гостей зустрічають (хлібом і сіллю)

          Хліб - сіль- це…(фразеологізм -означає їжа, пишеться через дефіс)

     Які інші народні символи вам відомі? (рушник, криниця, барвінок, лелека, батьківська хата, верба, український вінок....) (Слайд)

    

-  Любімо свою землю, молімо Всевишнього про ласку і допомогу, вивчаймо, знаймо і  

   поважаймо її символи, не даймо нікому скривдити рідну Вітчизну.

 

   Виконаємо наступне завдання?

 

 6 зупинка.   «Поетична»

- Україна – це рідна мова, чарівна пісня, народні обряди, стародавні традиції, це земля зі славною багатовіковою історією, оспівана поетами і  возвеличена   художниками.

- Діти, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз кожна група спробує доповнити вірш, вставляючи останнє слово.

Ми дуже любим весь наш край,

І любим  _______ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну _______ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між _______ (гілками),

Та й ми співаємо _______ (пісні)

Змагається він з нами!

 

 

 Учениця1. Під рідним небом жайворон співа,                                           

Я б рада знати тих пісень слова.

Я слухала і чула: співала та пташина

Одне святеє слово – Україна.

 

 

Учениця 2. На ріднім полі шепчуть колоски…

 Я б рада знати тихі їх думки.

Я слухала і чула: кожна колосина

Шептала рідне слово – Україна.

 

 Учень 3 .О Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом – Україна.

 

 Учень 4. Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.

Учень 5. Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краї.

Учень 6. Є багато пташок голосних,
Любі, милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у рідному краї.

Учень 7. І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна –
Дорога нам усім Україна!
 

 

  1. зупинка. Музична .            Наділяв Господь людей світу талантами. Французам дісталась елегантність і краса, угорцям – любов до господарювання, німцям – дисципліна і порядок, росіянам – владність, італійцям – хист до музики. А українцям дісталась пісня.

     Українська народна пісня. Вона, як сльоза, очищає душу, як свята молитва, сповіщає і прощає. Народна пісня, як життєдайна вода. Бо живе в ній наш родовід, в ній живе наша душа. Всі знають, що українці – співоча нація. Як вони люблять співати пісню: то сумну, то веселу, то жартівливу.                                                                                                                   

Виконання пісні  про Україну .

Україна в малюнках. 

  • Чарівна і квітуча наша рідна земля. Вашим домашнім завданням було  намалювати улюблений куточок своєї Батьківщини. Зараз ми складемо колаж краєвидів і назвемо його «Мальовничі куточки України».   (Кожна група на ватмані наклеює свої малюнки. Об’єднавшись ватманами групи утворюють колаж.)
  • Діти, ви  молодці! Гарно попрацювали і отримуєте букву.
  • Зверніть увагу, якою красивою є наша Україна на ваших малюнках. А це тому, що ви палко її любите.

V. Підсумок уроку (слайд)

  • Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.
  • Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України. Ви майбутнє України. (Вивчення вірша В. Сосюри за допомогою Ейдетики).

Любіть    Україну,  у сні й   наяву , вишневу  свою Україну.

Красу її,    вічно    живу   й    молоду , і   мову   її   солов’їну.

 Любіть Україну,   як  сонце любіть, як вітер, і трави, і води,

В годину щасливу і в радості мить, любіть у годину негоди.

І на завершення - довгоочікуваний сюрприз. У кожної групи є букви, які вони отримали за правильно виконані завдання. Складіть з них слово. А тепер давайте прочитаємо всі слова. Що у нас вийшло?

1 група: Молодці

  1. група: отримай

3 група: коровай

Діти, дякую вам за чудову роботу! І запрошую всіх посмакувати короваєм, адже він теж є народними символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, обряд не відбувається без короваю. (Учні пригощаються короваєм.)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Козир Людмила
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку