До 209-річчя з дня народження Т.Г. Шевченка

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання 2-й клас за підручником Олександри Савченко по темі: Кобзар України. Д. Красицький "Тарас Шевченко" (біографія).

Перегляд файлу

І. Є. Стадник, вчитель-методист,

Л. О. Дорошенко, вчитель-методист,

М. Бровари,

Київська обл.

 

Літературне читання. 2 клас

 

До 209-річчя з дня народження Т.Г. Шевченка

 

Тема.  Кобзар України. Д. Красицький «Тарас Шевченко» (біографія)

 

Мета. Ознайомити учнів з життям і творчістю відомого українського поета Т.Г.Шевченка, удосконалювати навички читання звязних текстів,  працювати над виразністю читання , збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне усне мовлення, виховувати інтерес до творчості Т.Г.Шевченка.

 

Обладнання. Підручник Олександри Савченко «Українська мова та читання»  для 2 класу (2019). Портрет Т.Г.Шевченка, предметні малюнки, «Кобзар», відеоролики,окремі видання творів Т.Г.Шевченка для дітей. Плакат зі словами:

 «Учітесь, читайте

І чужому научайтесь.

Й свого не цурайтесь»

               Т.Г.Шевченко

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

                                                                       Хід уроку

I. Організаційний момент (створення позитивного психологічного настрою).

Увага друзі!

 Ось і пролунав дзвінок

Сідайте всі зручніше-

Почнем цікавий наш урок.

II. Повідомлення теми і мети уроку.

Гра “Поверніть втікачів”

 “Т...р...с   Ш...вч...нк...”

-Перевіримо вашу увагу,вміння вставити потрібні букви у слова.

-Які слова у нас утворились? ( Тарас Шевченко)

-Тож сьогодні наш урок читання ми присвячуємо великому українському поетові –Т.Г.Шевченку (демонстрація портрета). Ми познайомимося з його творчістю та біографією.

III.Вивчення нового матеріалу.

 1.Ознайомлення з біографією та творчістю Т.Г.Шевченка

 -Діти, два століття тому назад, народився на Черкащині, в селі Моринці, маленький хлопчик Тарас. І цього року, 9 березня, ми святкуємо 209-річчя з дня його народження. Дуже рано померли його батьки.Тарасику було тільки 9 років, коли померла його ненька, а в 11 років помер й батько. На долю сироти випали важкі випробування. Тарас рано навчився читати, малювати, тягнувся до знань, до науки. Понад усе любив своє рідне українське слово, народні пісні, красу України.

 -Твори Т.Г.Шевченка (вірші та поеми) зібрані в одну збірку, книгу, яка називається «Кобзар» (демонстрація книги) .

 -А знаєте ви хто такі були кобзарі? (Це люди, які грали на кобзі,такому струнному інструменті, який схожий на гітару, і співали історичні пісні, думи).

 2. Бесіда за малюнком у підручнику с. 104.

 -Кого ви бачите на малюнку?

 -На якому фоні зображено портрет Т.Г.Шевченка? Чому?

 -А чи знаєте ви, що у своїй збірці творів «Кобзар» слово калина Тарас Шевченко вжив 385 разів.

3.Фізкультхвилинка

 Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться,

За щасливий день вчорашній,

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

            І за парти тихо сядьте.

4.Робота над текстом «Тарас Шевченко»  Дмитра Красицького с. 104-105

  а) Словникова робота

 -Звернути увагу на наголошений склад. (На дошці: найрідніші, недосипають, плекають,господарством, здалеку, неабищо)

Сирота- дитина, що втратила батька й матір або одного з батьків.

Панщина- це те, що люди робили панам задарма, а пани ще над ними збиткувалися, замикали у темні льохи та й били, що аж кров лилась. Тобто це дармова примусова праця бідної людини, що працює на пана – багатія.

б) Читання тексту вчителем, кращими учнями. Перевірка первинного сприймання.

-Що ви дізналися про батьків Т. Г. Шевченка?

в) Самостійне читання учнями, напівголосне. Завдання перед читанням.

-Що перед смертю сказав батько про Тараса?

5. Фізкультхвилинка.

(Відеоролик «Україно, ми твоя надія»)

 (див. додаток https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM )

IV. Закріплення, узагальнення і систематизація отриманих знань.

  1. Читання в парах.( Перші-читають речення, другі-слідкують і навпаки). Завдання перед читанням.

-Читаємо   уважно, щоб могли пояснити вислів «Тяжко-важко в світі жити сироті без роду».

2. Вибіркове читання.

-Як ця думка розкривається в тексті? Зачитайте.

3. Робота над змістом оповідання.(Диференційоване завдання учням по рядах: 1) Читання 1 абзацу, придумування заголовку до нього;

            2)  Читання 2 абзацу, придумування заголовку до нього;

            3)  Читання 3 абзацу, придумування заголовку до нього.

4. Переказ тексту за планом кращими учнями.

5. Робота над навичкою швидкісного читання. Читання  «Небо-земля».

 

V. Підсумок уроку.

1. Гра «Мікрофон»

-Про кого ми сьогодні говорили на уроці?

-Що ви запам’ятали про матір Тараса Шевченка?

-Ким був батько поета?

-Хто такі кобзарі?

2. Поетична хвилинка. Прослуховування віршів Т.Г.Шевченка, які декламують українські  діти, що проживають за кордоном.

- Не тільки український народ шанує й любить творчість Т.Г.Шевченка.Українські люди та їх діти, емігранти, що проживають за кордоном знають і люблять його творчість.

-Послухайте вірші Шевченка у їхньому виконанні. (Перегляд відеоролика МІОК (міжнародного інституту освіти, культури та зв’язків з діаспорою. НУ Львівська політехніка)- Українські дітки у світі читають «Кобзар»).

(див. додаток https://www.youtube.com/watch?v=VlkmKcg9G9g ).

 -Тож ви ще раз впевнилися, яким талановитим українським поетом був Т.Г.Шевченко.

-Поезія Т.Г.Шевченка багатобарвна. Звичайно, що за один урок ми не можемо охопити всю його творчість. Можливо один з віршів великого українського поета  ви можете прочитати напам’ять? (Декламування 2-3 учнями уривків віршів.)

3.  Розповідь про місце, пов’язане з іменем Тараса Шевченка у м. Бровари.

-У центрі м.Бровари є парк Т.Г.Шевченка, у ньому в 1964 році встановлено пам’ятник Т.Г.Шевченку на честь зупинки процесії перепоховання, коли процесія рухалася з Санкт-Петербурга (місто в Росії) до Канева. Так, як останні свої роки життя поет проживав у Санкт-Петербурзі, де й був спочатку похований.

4. Заповідь Тараса Григоровича Шевченка.

- А зараз прочитайте, що заповідав Т. Г. Шевченко майбутнім поколінням. (Читання плакату:

            «Учітесь, читайте

              І чужому научайтесь.

             Й свого не цурайтесь.»

                           Т.Г.Шевченко)

-До побачення любі гості!

-Вам зичимо радості й пісень, а також радості на цілий день.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2023
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку