Тема. Я.Стельмах «Ловись, рибко» (уривок із повісті «Найкращий намет»).
Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Ярослава Стельмаха; удосконалювати навички правильного і виразного читання та літературного аналізу твору, уміння самостійно працювати; розвивати зв’язне мовлення, увагу, уяву, пам'ять, уміння передавати голосом здивування, сум, захоплення, радість під час читання; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати допитливість, кмітливість, дружні стосунки в колективі.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми: читання, перечитування, бесіда за змістом прочитаного.
Обладнання: портрет Я.Стельмаха, збірки його творів
Структура уроку
Хід уроку
Усі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руку вчасно підіймати.
А щоб не було мороки ,
Всі готуймось до уроку!
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
1.
г |
|
||||||||||||
1. |
в |
і |
т |
Р |
я |
ч |
о |
к |
|
||||
|
2 |
и |
|
||||||||||
|
Г |
а |
ф |
і |
й |
к |
а |
|
|||||
|
О |
2. |
|||||||||||
3 |
п |
Р |
и |
ч |
і |
п |
о |
к |
|
||||
|
У |
|
Л |
|
|||||||||
к |
у |
л |
Ь |
к |
А |
5. |
д |
Е |
н |
и |
с |
||
г |
|
||||||||||||
4.
По горизонталі
(Вітрячок)
(Гафійка)
(Причіпок)
(Кулька)
(Денис)
По вертикалі.
(Григорук)
(Олег)
1. Артикуляційна вправа
Окунь рака зустрів:
- Щуку зжер! Риболова з’їв!
Зойкнув рак:
- Окунь цей – задавака й хвастунець.
Учні читають скоромовку виразно: у помірному темпі, швидко, дуже швидко. Кілька учнів декламують скоромовку.
Карасик в акваріумі
У Петрика вдома є маленький акваріум. Там живуть золоті рибки. Петрик їх годує.
Одного разу пішов Петрик до ставка. Впіймав маленького карасика. Приніс його додому й пустив у акваріум. Думає, там карасикові буде добре.
Дає Петрик їсти рибкам. Золоті рибки їдять, а карасик не хоче. Забився в куточок аж на дно та й сидить собі.
Випустив Петрик карасика в ставок. Той аж хвостом ляснув по воді – так зрадів. Посміхнувся і Петрик.
а) Читанні статті «Ярослав Стельмах».
- Що ви дізналися про письменника?
б) Доповнення вчителя про Я.Стельмаха.
У дитинстві Ярослав Стельмах займався спортом, музикою, іноземними мовами, плаванням, гімнастикою, боксом і боротьбою. Грав на фортепіано, любив гітару.
Після закінчення середньої школи вчився в Київському інституті іноземних мов, працював викладачем, займався перекладацькою діяльністю.
в) Демонстрація збірок письменника:
1. «Малюк».
2. «Химера лісового звіра».
3. «Якось у чужому лісі».
4. «Найкращий намет».
а) читання важких слів: Анатолійович, акордеоніст, кидатиметься, пройдисвітів;
б) пояснення лексичного значення слів, словосполучень:
інвентар – приладдя;
пройдисвіт – хитра, здатна на нечесні вчинки людина;
казанок варить – розумна голова;
теліжиться – плететься.
Підготуватися до виразного читання та до детального переказу оповідання.
Збіг урок, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Ще попереду в нас багато кроків:
І цікавих, і важких уроків.