Заняття 9
Тема: До школи всі стежки, до школи всі дороги.
Мета: Дати дітям поняття про школу, в якій цікаво, затишно; вчити дітей чітко висловлювати свої думки; розвивати вміння працювати колективно, спілкуватися; збагачувати словниковий запас слів; розвивати уміння і навички вчитися, виховувати почуття дружби та інтерес до навчання.
Обладнання: Ілюстрації, малюнки до теми.
Хід заняття
І.Організаційний момент
Я тобі сказати мушу,
Що живемо ми лиш раз.
Бережи себе і друзів
Та згадуй правила щораз.
ІІ. Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу
Найкраща у світі –дорога до школи,
Бо ти у дитинстві простуєш по ній.
Її не забудеш ніколи-ніколи,
Вона, наче сонце, у долі твоїй.
Вона тебе кличе, як сонечко встане,
І співом пташиним вітає тебе,
І радістю щиро на тебе погляне,
Там небо всміхнеться тобі голубе.
– Як ви вже зрозуміли сьогодні мова знову піде про школу.
Школа покликала вас у довгу дорогу шкільного життя. На світі багато доріг – дорога до річки, до моря, до лісу, до гір, до космосу і до пшеничного поля. Вони ведуть людей до праці, до нових відкриттів. Але щоб вирощувати хліб, водити кораблі на морі, підійматись у космос, треба навчитись це робити. І тому у кожної людини є своя перша серйозна дорога – це дорога…
Отже, шкільна дорога – це дорога до знань. Ця дорога світла, широка. Бо вона дає дітям початок у велике доросле життя. Тут ви навчитесь добре читати, писати, рахувати, спілкуватися один з одним, дружити, поважати один одного.
ІІI. Повідомлення нової інформації
1.Розповідь вчителя з елементами бесіди
– Послухайте уривок із оповідання про школу XV–XVI ст. і скажіть, що вам у ній сподобалося, а що ні.
У школі всі учні були рівні: і бідні, і багаті. Вони були зобов’язані утримувати лад і чистоту в школі. Щоб заохотити учнів до науки, давня школа придумала чергу місць у класі, від перших і останніх лав: кращий учень просувався все ближче і ближче, доходив до першої лави, де сиділи найкращі учні – сенатори.
Учень, що визначався найбільше з усіх, називався імператором і мав право сидіти на окремому місці поряд з учителем. За будь-які шкільні провини карали різками. Нетямущим учням одягали на голову шапку з ослячими вухами й садили на останній, «ослячій лавці».
– Яких правил поведінки ви б хотіли дотримуватися тепер, а яких ні?
2. Розповідь вчителя.
Великий Юлій Цезар казав: «Знання – це сила». Нема людини, котра не пам’ятає день першого дзвінка, першу вчительку, шкільних товаришів.
Кожна людина, ким би вона у житті не стала, розпочинала свій шлях зі школи. Пам’ятайте, що навчання – це важка праця, яка потребуватиме від вас старання, відповідальності.
Фізкультхвилинка
Раз, два – всі пірнають,
три, чотири – виринають,
п'ять, шість – на воді
кріпнуть ручки молоді.
Сім, вісім, що є сили
всі до берега приплили,
дев'ять, десять – розгорнулись,
обсушились, розігрілись
і за парти тихо всілись.
IV. Стимулювання учнів до застосування знань на практиці
1. Подорож до Країни Знань.
Школа – це велика країна знань. Ви пройдете багатьма її стежками і думаю вам сподобається.
Тож вирушаємо у подорож.
А подорожувати ми будемо на ракеті (вивішується ракета на дошку).
– Давайте пофантазуємо. Закриємо очі і порахуємо 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, Пуск! Полетіли!
– Діти, а які предмети вивчають у школі?
1) Читання
На уроках читання, ми познайомимося з письменниками, будемо вивчати казки, вірші, скоромовки.
А зараз я перевірю, наскільки добре ви знаєте казки.
• Підробив він голосок,
став на маминім співати.
Здогадалися малята:
Вовк – не наша мати.
( «Вовк і семеро козенят»)
•Хто утік від баби з дідом,-
Не міг сидіти на вікні.
Зустрів у лісі різних звірів
І кожному співав пісні?
( «Колобок»)
•Виріс цей хлопчина
З малої деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало
На крилечка свої узяло.
Принесло до мами й тата
Частуватись пирогами.
(«Івасик – Телесик»)
•Вигнав дід козу із хати,
Та й пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала,
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув –
Зайцю хатку повернув.
( «Коза – Дереза»)
2) Письмо
Проведемо диктант – сито.
Яке слово зайве?
Дніпро Київ Львів Харків зима літо осінь ніч весна
кіт зайчик ягідка лисиця
3) Математика
Раз, два, три, чотири, п’ять
Вмію, дітки, рахувать.
Дуже точна я наука,
І мене всі діти вчать.
Я потрібна всім - це знайте,
Математику вивчайте!
– Спробуйте розв’язати цікаві задачі
• Горіло 5 свічок. Вітер подув і 3 свічки загасив. Скільки свічок лишилося? (2)
• З однієї берези зірвали 4 яблука, а з другої – 5 яблук. Скільки яблук зірвали? ( На березі яблука не ростуть).
4) Я і Україна
Хай тепло твої повнять груди.
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисть криницю.
Волю дай, нагодуй пташину.
Приголуб і навчи дитину.
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити.
Людина прийшла у цей світ не лише для того, щоб жити, але і для того, щоб берегти, захищати оточуючий світ, природу, бо людина вміє мислити, робити корисне.
V. Підсумок уроку
– Отже наша подорож добігає до кінця.
– Ви, дорогі діти, піднялися на одну сходинку, ви стали першокласниками.
– І на завершення я хочу дізнатися чи знаєте ви:
1. Кімната для знань у школі ( клас)
2. Шкільний стіл ( парта )
3. Шкільна сумка ( портфель )
4.Дім де ви вчитеся ( школа )
5. Хто у школі навчає дітей?
– Які правила шкільної поведінки запам’ятали?