Ми тепер не просто діти…

Про матеріал
Навчати учнів дотримувати основних правил навчальної праці та поведінки у школі; продовжувати формувати знання про правильне положення тіла, рук, ніг під час сидіння за партою, стежити за виконанням цих вимог; розвивати навички правильно тримати ручку; виховувати свідоме розуміння того, які негативні наслідки може спричинити недотримання правил особистої безпеки в школі.
Перегляд файлу

Тема: Ми тепер не просто діти…

Мета: Навчати учнів дотримувати основних правил навчальної праці та поведінки у школі; продовжувати формувати знання про правильне положення тіла, рук, ніг під час сидіння за партою, стежити за виконанням цих вимог; розвивати навички правильно тримати ручку; виховувати свідоме розуміння того, які негативні наслідки може спричинити недотримання правил особистої безпеки в школі.

Обладнання: Ілюстрації, малюнки до теми малюнок сонечка; плакат "Правильно сиди під час письма".

Хід заняття

I. Організаційний момент

IІ. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу

 Повідомлення теми і мети заняття.

i.jpgШКОЛЯРКА

То не рожа, ой то не калина.

Тільки чемна школярка Галина:

Встала раненько,

Вмилася чистенько,

У кімнаті прибрала гарненько.

А потім при добрій охоті

Помогла ще й матусі в роботі.

А дзвіночок вчула,

Ручкою махнула,

Наче пташка до школи майнула.

Слухає уважно на уроках —

Кожне слово ловить кароока.

М. Підгірянка

 

– Я недарма почала заняття з вірша М Підгірянки. Адже ви вже школярі, а не дошкільнята. А якщо ви навчаєтесь у школі і є членами великої учнівської родини, то повинні знати і виконувати правила організації навчальної праці, вміти правильно сидіти за партою, тримати ручку й олівець, розміщувати навчальне приладдя на робочому столі, дотримуватись безпечної поведінки в навчальному закладі. Дещо ви вже знаєте, про інше – цікаве і потрібне – дізнаєтесь на сьогоднішньому і наступних заняттях.

IІІ. Повідомлення нової інформації

1. Бесіда про основні вимоги до положення тіла під час сидіння.

– Батьки завжди бажають своїм дітям бути здоровими, розумними і щасливими. Відправляючи вас у школу, вони сподіваються, що ви будете слухняні, добре оволодіватимете знаннями і не спричините шкоди своєму здоров’ю. адже успіхи у навчанні доволі тісно пов’язані зі станом вашого здоров’я та фізичного розвитку.

Звичайно, у школі про вас піклуються вчителі. Але чимало залежить від вас самих. Скажімо, якість і швидкість вашого письма, читання залежить від того, як ви сидите за партою, чи правильно тримаєте ручку, чи дотримуєте порядку на робочому столі. Із цими правилами ви вже знайомі. Пригадайте основні вимоги до положення тіла, ніг і рук під час навчальної діяльності.

– Як потрібно сидіти за партою?

– Які заввишки повинні бути стіл і стілець?

– Розкажіть правила розміщення рук і ніг під час сидіння.

(Спина і лікті повинні мати опору на рівні грудей, ноги – доторкатися долівки цілою ступнею).

– Як перевірити, чи правильно ви сидите за партою?

– З якого боку повинно падати світло?

– Перевірте, чи ви правильно сидите за партою.

– Як ви гадаєте, чому так важливо дотримувати цих вимог?

2. Розповідь учителя про наслідки порушень вимог правильного сидіння за партою.

– У вашому віці організм дуже швидко росте і розвивається. Щораз міцнішими стають кістки скелету. Якщо дитина неправильно сидить, значить, неправильно формується її постава, викривляється хребет. Дитина сутулиться, а це призводить до стиснення внутрішніх органів – серця, легенів, печінки, шлунка. Окрім цього, псується зір, бо відстань від очей до книжки також змінюється. Від неправильного сидіння людина швидко втомлюється, знижується її увага та працездатність. Тому дуже важливо виробити хороші звички, які сприятимуть вашим успіхам у навчанні та допоможуть вам стати здоровими і красивими.

На письмі сидіти важко.

Правил тут багато є.

1951193.jpgХтось зігнувся, бідолашка,

Мало носом не клює.

І забув про все, до речі,

Животом на парту ліг.

І зібрав до купи плечі,

Ще й зсутулився, як міг.

А тим часом все страждає:

Шлунок стиснувсь і болить,

Ще й печінка набрякає,

Селезінка, аж пищить.

І не бачать добре очі,

Серце дрібно стукотить.

Кожен орган волі хоче,

І здоровим хоче жить.

А тому запам’ятайте

Дуже правила прості:

Спинку рівно тримайте –

Це потрібно у житті.

– Чи не робите ви так, як сказано у вірші?

 3.   Правила сидіння за партою під час письма.

  •               А як треба сидіти під час письма?
  •               Розгляньте плакат.
  •               Кого ви бачите на ньому? (Хлопчика і дівчинку.)
  •               Вони показують вам, як треба сидіти за партою під час письма.

Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спинку три­мати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні.

(Учні вправляються у правильному сидінні за партою під час письма. Учитель стежить, допомагає тим, хто виконав щось неточно.)

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

42f016e113a5.png.jpg  зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

за промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

сонечко розвеселяти:

встали-сіли, встали-сіли.

бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

нас до танцю припрошати.

Нумо разом, нумо всі

потанцюймо по росі.

 

4.  Правила користування ручкою.          

– Відгадайте загадку.

П'ять братів разом живуть, працюють.

Один одному допомагають,

один одного поважають.

(Пальці на руці)

  •                 Згадайте, як звуться пальці на руці. (Учні повторюють назви пальців.)

       Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту.           

Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вказівним і середнім, але писа­ти допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтриму­ється великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини великого пальця від кінця ручки. Покладіть ручку на парту. Знову візьміть так, як щойно вчилися.

ІV. Стимулювання учнів до застосування знань на практиці

– Щоб навчання було успішним, слід дотримуватись і загальноприйнятих вимог поведінки на уроці. Нагадаю вам деякі з них.

• На уроки приходьте вчасно, ніколи не запізнюйтесь.

• Поводьтеся чемно, вітайтеся з учнями, вчителями, батьками.

• На уроці не розмовляйте, уважно слухайте пояснення вчителі і відповіді учнів.

• Не вигукуйте, а підніміть руку, коли щось хочете сказати чи запитати.

• Підтримуйте лад на своєму робочому місці.

• Бережіть власне і шкільне майно. Не псуйте книжки, парти, стільці, стіни.

Дуже важливим для особистої безпеки школярів є їхня правильна поведінка у школі під час перерв та після уроків. Ось кілька застережень, які допоможуть вам уникнути небезпеки у навчальному закладі.

• На перерві не бігайте, не кричіть. Грайтеся з друзями в безпечні ігри. Не бігайте і не штовхайтесь.

• Не сідайте на підвіконня, не вилазьте на вікна. Чому це небезпечно?

• Не бігайте східцями, не влаштовуйте на них забав, не з’їжджайте з перил. При цьому можна не тільки впасти і травмуватися самому, але й завдати шкоди оточуючим.

По перилах не з’їжджай,

Руки, ноги не ламай.

Сходи – зовсім не перинка.

Пам’ятай про це, дитинко!

• Не приносьте у школу сторонніх предметів, які можуть вас травмувати. Як ви гадаєте, які це можуть бути предмети? (Гострі, колючі, ріжучі предмети, рогатки, запальнички тощо).

• Будьте обачні, коли перебуваєте у спортзалі. Без дозволу вчителя не зачіпайте спортивний інвентар.

• Завжди дотримуйтесь чистоти у класі і школі.

V. Підсумки заняття

– Про що ми говорили на цьому уроці?

– Які небезпеки можуть спіткати вас на перерві?

– Продовжте мою думку:

Добрий, слухняний школярик – це той, хто…

Правила сидіння за партою слід дотримувати, щоб…

– Ви були уважні і добре працювали на уроці. Будьте усі здорові і красиві.

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку