МАТЕМАТИЧНИЙ КВК ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ
Мета: за допомогою різних вправ закріпити знання таблиць додавання і віднімання; формувати вміння й навички розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, пізнавальну самостійність, творчу активність; виховувати працелюбність, почуття дружби.
Обладнання: таблиця для усного рахунку, зображення поїздів, ромашки з числами, таблиці з малюнками та коротким записом задач, геометричний матеріал, ребуси, індивідуальні картки для оцінювання, медалі.
1. Організаційний момент. Розподіл на команди. Визначення командирів
Команда «Розумні»
Треную свій розум, увагу та пам'ять.
Працює мій мозок, і вчусь я старанно.
Команда «Кмітливі»
Щоб усе прекрасно знати,
Будем добре міркувати,
Задачі будемо рішати
І свій розум розвивати!
2. Розминка
1. Гра «Хто перший підніметься сходинками?»
|__
2. Постав потрібні знаки та розв'яжи приклади.
3. Завдання конкурсу
1Вставити числа, при додаванні яких одержимо число 8 і число 9.
(Завдання для командирів)
— Чий поїзд швидше рушить з місця?
2. Гра «Визнач час відправлення поїзда»
Час відправлення поїзда засекречений. У кожної з команд є ромашка з числами. Вони повинні простежити за зміною чисел, записаних на пелюстках ромашки.
Починаючи з числа 1 за годинниковою стрілкою, знайти число, за допомогою якого змінюються числа. Воно й буде означати годину відправлення поїзда.
Записати число у середину ромашки.
3. Задачі у віршах
— Настав час порозв'язувати задачі!
а) Йшли три їжаки,
Несли по три буряки.
А ви їм допоможіть —
Буряки ті полічіть.
б) Якось бігло через ліс
Вісім кіз.
П'ять були з них білі-білі,
Ну, а інші — сірі-сірі.
Скільки бігло через ліс
Сірих кіз?
а) Кролик вуха нашорошив —
В нього дуже добрий слух
. Хто ж тепер нам скаже точно,
В двох кролів є скільки вух?
б) Було у Марини
Сім ягід малини.
Шість ягідок з'їла,
А скільки лишила?
4. Розв'язування задач за таблицями та коротким записом
Перша білочка — 9 горішків
Друга білочка — ? на 4 горішки менше
Перший їжачок — 6 грибів
Другий їжачок — ? на 3 гриби більше
— Розгляньте малюнок і задачу.
— Кого ви бачите на малюнку?
— Що треба дізнатися в задачі?
Фізкультхвилинка
Білка бігала багато,
Бо шукала в лісі брата
. Брат на дереві сидів
І смачні горішки їв.
Івасик іграшками грався
, А по двору ішов індик,
Івась побачив і злякався,
І від індика в дім утік.
Повз по лісу їжачок,
В нього шубка з голочок,
Ніс багато грушечок,
Аж болів йому бочок.
Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
Зупинився спочивать.
Піклувався їжачок
Про маленьких діточок,
Чарівних, непосидючих,
Дуже милих і колючих.
Десять! Дев'ять! Вісім! Сім!
Грушечки ці ніс він їм
5. Вправи геометричного змісту
а) Уважно розглянь, чи є якась відмінність між цими фігурами. (Ці фігури однакові, лише повернуті в різні боки.)
Відповідь: 4. Відповідь: 3.
в) Полічи, скільки на кожному малюнку трикутників. Розглянь уважно, як положення ліній перетину впливає на кількість трикутників у кожній фігурі.
6. Вставте пропущені числа.
— Жила на світі миша. Вона була завжди голодна! Така голодна, що гризла все: і сир, і ковбаси, і капці! А одного разу навіть цифри у підручнику з математики повигризала. Допишіть їх.
7. Розгадування ребусів
пі 2 л 3 кутник 100 лиця мі100
4. Підсумок уроку
1. Оцінка КВК учнями
— Чи сподобався вам конкурс?
— Поставте ротик «на обличчях», які лежать на ваших партах, залежно від вашого ставлення до конкурсу.
— Яке завдання було найцікавішим?
2. Нагородження учасників КВК великими і малими медалями