23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок математики Тема: "Година. Хвилина. Визначення часу за годинником з точністю до години"

Про матеріал
: ознайомити з одиницями вимірювання часу – годиною і хвилиною, співвідношення між ними, учити визначати час у годинах за стрілками годинника; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення ; виховувати здатність цінувати час
Перегляд файлу

Урок математики

Урок №                                                                Дата

Тема: година. Хвилина. Визначення часу за годинником з точністю до години

Мета: ознайомити  з одиницями вимірювання часу – годиною і хвилиною, співвідношення між ними, учити визначати  час у годинах за стрілками годинника; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення ; виховувати здатність цінувати час

Хід уроку

І. Контроль, корекція й закріплення знань

Бесіда про одиниці вимірювання часу

- якими одиницями вимірювання часу ми користуємось , коли відзначаємо свій день народження? (рік)

- скільки місяців триває рік?(12)

-  а скільки тижнів триває місяць? (чотири)

- скільки діб у тижні?(7)

- назвіть частини доби? (ранок, день, вечір, ніч)

- коли починається нова доба?(опівночі)

- скільки годин триває доба?(24)

ІІ.Повідомленнятеми і мети уроку.

• Ніг не маю, а ходжу, рота не маю, а скажу:

Коли тобі спати,

А коли вставати. (Годинник)

 • Хто біжить без ніг? (Час)

 • Нас сім братів, літами всі рівні, а іменем різні. (Дні тижні)

 • Дванадцять братів один за одним ходять, один одного не обходять. (Місяці року)

— Сьогодні на уроці ми працюватимемо з одиницями часу, навчимося визначати час за годинником.

ІІІ.  Опрацювання нового матеріалу

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

1) Робота над загадками.

 • Росте дуб, у нього 12 гілок, на кожній гілці 4 гнізда, в кожному гнізді 7 пташенят. Що це таке?

 • Не їсть і не п’є, а ходить і б’є. Що це таке?

2) Фронтальне опитування.

— Які одиниці часу ви вже знаєте?

— Скільки місяців у році?

— Скільки днів у році?

— Які осінні місяці ви знаєте?

— Скільки днів у кожному зимовому місяці?

 2 Пояснення нового матеріалу

— Ранок, день, вечір і ніч складають добу.

Час визначають за годинником. За 1 добу годинникова стрілка робить два повні оберти. Хвилинна стрілка робить повний оберт за 1 годину, а секундна — за 1 хвилину.

1 доба = 24 години 1 година = 60 хвилин 1 хвилина = 60 секунд

— Які види годинників вам відомі? (Механічні, електронні, електричні, піскові, сонячні, маятникові, водяні, атомні)

 3 Первинне закріплення вивченого матеріалу. Практична робота. Визначення часу за годинником

4 Бесіда «Цінуй кожну хвилинку»

Діти, пригадайте прислів’я про час.

 • Час — не кінь: не підженеш та й не зупиниш.

 • Час, як вода, — все йде вперед.

 • Час, мов віз, — з гори чкурне, його не доженеш.

 • Час за гроші не купиш.

 • Час минає, а не вертає.

— Як ви вважаєте, хвилинка — мало це чи багато?

— Послухаймо розповіді хвилинок.

1-ша хвилинка (у залізничній формі). Я прийшла до вас із залізниці. Ми лічимо не тільки хвилинки, а й секунди. Утратимо одну — аварія може статися. Вантажі, на які чекають у різних куточках країни, запізняться, а ми ж з усіма хвилинками пов’язані. Приміром, шахтарі за дві хвилини цілий поїзд вугілля видають на-гора! і я не можу гаяти часу — даю їм «зелену» путь.

2-г а хвилинка. а я прийшла до вас із взуттєвої фабрики. За хвилину в нашій країні випускається приблизно 1280 пар взуття.

3-т я хвилинка. Ух... Ну й спека ж у нас біля мартена! За одну хвилину сталевари дають країні 220 тонн металу.

4-т а хвилинка (з книжкою в руках). Кожної секунди виходить з друку 45 книжок, з них 7-8 — для дітей.

5-та хвилинка (з годинникового заводу). Щохвилини з’являється сімдесят годинників. Усі вони — маленькі наручні, великі стінні, голосні будильники — добре знають ціну часу. Адже хвилина і навіть секунда вирішують успіх бою, складної операції, встановлення нового спортивного рекорду, припинення пожежі...

Сподіваюся, діти, тепер ви вже знаєте ціну хвилин і будете завжди берегти час.

1.       Ознайомлення з одиницями вимірювання часу- година і хвилина

Годинник цокає і в такт

Секунди відбиває

За 60 таких «тік – так»

Хвилина пропливає.

А 60 хвилин спливуть –

То пройде вже година,

В годині 60 хвилин,

Запам’ятай, дитино!

- скільки триває година? (60 хв)

- а скільки триває хвилина? (60 с)

- чи знаєте скільки хвилин триває урок? (35 хвилин)

2.       Ознайомлення з визначенням  часу за моделлю годинника

- скільки годин триває доба?(24)

Тому на годиннику 12 поділок, позначених цифрами, адже 12 і 12  - це 24, тобто 12 годин -  це лише пів доби.

 

За добу годинникова стрілка(коротка) проходить циферблат двічі(демонстрація на моделі годинника)

Тому на кожній годині за добу вона буває двічі, тож буває, скажімо, 9-та година ранку, коли ви вже в школі, а буває 9-та вечора, коли час лягати спати. Це вже час коли доба от - от скінчиться, - 21-ша година доби.

3.       Виконання завдання 116 на с. 127 підручника

- визначте час , який показує годинник.

4.       Виконання завдання 115 на с. 127 підручника

- чому дівчинка визначила час двома способами - 2 год, і 14 год?

Послухайте віршик, який допоможе вам здогадатись

В сови о 2 ночі

Відкриті круглі очі.

Вона полює, не до снів!

Впіймати мишку для синів!

А в нас о 2 дня обід.

А от в ночі нам спати слід.

- тепер здогадались?Друга година – це день чи ніч?(ніч, бо доба лише почалась)

- а 14 година? (це день)

- як на годиннику показати 12 дня?

ІІІ. Розвиток і закріплення знань, повторення вивченого

1.виконання завдання 117 на с. 128

- скільки було абрикос?  (100кг)

- на скільки стало менше після сушіння?(на 70 кг)

- що означає зменшити? (відняти)

- як розв’язується задача?(відніманням)

- скільки стало після сушіння? (100-70=30. 30 кг)

2. Виконання завдання 120 с. 128

Повторення правил знаходження невідомого доданка

3. виконання завдання 119, 118на с. 128

4. виконання завдання 121 на с. 128

Логічне завдання вимагає уточнення , що в усіх шести прикладах однакові фігури означають і однакові цифри

Відповідь :

7-5=2           2+2=4

6-5=1           5+5=10

4+2=6          1+6=7

ІV. Підсумок уроку

- чи сподобався вам наш урок?

docx
Додано
24 січня
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку