Урок з математики в 1 класі
Л. О. Онищенко, спеціаліст вищої категорії, середня загальноосвітня школа № 13, м. Новомосковська, Дніпропетровської області .
Тема : Таблиці додавання і віднімання числа 1 .Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Додавання і віднімання по 1 виду 4+1+1 , 9-1-1.
Мета : Формувати в учнів ключові компетентності:
вміння вчитися: навчити школярів організовувати своє робоче місце;
орієнтуватися у часі та берегти його;
загальнокультурну: використовувати набуті знання, вміння усно і пись мово висловлювати й тлумачити поняття, думки;
інформаційно-комунікативну: здатність учня орієнтуватися в інфор маційному просторі, володіти і оперувати інформацією;
соціальну: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу
здоров’язбережувальну: дбайливо ставитись до свого здоров’я.
Формувати освітні компетентності:
На основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натура льному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1 .Зосередити увагу учнів на тому , що при додаванні 1 дістаємо наступне число . Розкрити принцип
укладання таблиць додавання і віднімання 1 .
Розвивати аналітико – синтетичні вміння , пам’ять та увагу, обчислю вальні навички.
Виховувати взаємоповагу .
Хід уроку .
I Організаційний момент .
Діти в народі говорять : «Добрий гість – дому радість.»
Подаруйте нашим гостям усмішку і привітання .
II Активізація пізнавальних знань .
Сьогодні, діти, у нас буде незвичайний урок . Мудра тітонька Сова запрошує учнів до лісової школи . Колобок теж вирішив помандрувати на навчання до мудрої тітоньки Сови і просить нас допомогти подолати йому всі пе решкоди на його шляху . Згодні допомогти Колобкові ? Тож давайте починати нашу мандрівку .
Скочив колобок на лісову доріжку і котиться до лісу. Раптом назустріч біжить до нього Зайчик і просить допомогти виконати завдання від Сови. А Колобок ще ж до школи не ходив і просить нашої допомоги. Готові допома гати?
Метод «Мозковий штурм» (Відповіді записують)
Ось до класу на урок
Залетіло 6 сорок ,
Дві пізніще прибуло
Скільки всіх сорок було ? (6+2)
Дві синички гарні птички,
На вербі сиділи.
Три подружки – щебетушки
Раптом прилетіли,
Скільки на вербі синиць ?
Полічи веселих птиць .(2+3 )
Горобець і дві синиці
Он летять до годівниці .
Скільки птахів . підскажіть ,
Будуть вдячні за обід . (1+2 )
Були у нашому дворі
Три горобці, чотирі снігурі.
Хто може скласти лік птахам –
Всім горобцям і снігурам .(3+4 )
8 ,5 ,3 ,7 ,4 ,6 ,10 ,2 ,9 ,1 .
-Назвіть сусідів числа 5 .
-Знайдіть суму цих чисел.
- Покажіть число попереднє до 3 .
- Покажіть наступне число до 8 .
- Яке число загубилося ?
-Найменше число .
- Найбільше число .
Записати числа по порядку.Як називаються ці числа ? (натуральні ).
Чим число 10 відрізняється від інших ?
Зайчик дуже вдячний за допомогу і радісно побіг додому .
III . Мотивація навчальної діяльності .
Покотився Колобок далі , а на зустріч йому Вовчик та Ведмедик з проханням допомогти .
- Допоможемо ?
І ми сьогодні на уроці разом з лісовими мешканцями будемо вчитися + і - 1 до натуральних чисел . Та перед цією серйозною роботою час нам відпочити .
Фізкультхвилинка на увагу .
Відпочили . Час і допомагати нашим друзям .
1) Вовчик посадив 1 ялинку. Яким числом можна позначити кількість ялинок ?
Яке число буде наступним до 1 ?
Що зробити щоб ялинок стало 2 ?
Яке число буде наступним до 2 ?....
1+1= 2
2+1= 3
4+1= 4
5+1= 5
По скільки додавали ? Порівняйте перший доданок і суму . Попереднє чи наступне число отримали ?
Наступне число отримуємо додаванням 1 до даного числа .
У ведмедика було 5 яблук . 1 яблуком він пригостив Вовчика . Більше чи менше яблук стало у Ведмедика ? На скільки менше ? Скільки яблук у нього залишилося ?
5-1= 4
4-1= 3
3-1= 2
2-1= 1
- Яке число отримуємо коли -1 ? ( попереднє чи наступне )
- 1 отримуємо попереднє число .
2 )Робота з підручником.
а) Перегляд таблиці додавання 1 . Прочитати суми : 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 .
Висновок .
Перегляд таблиці віднімання 1 . Що спільного в цих прикладах . Прочитати різниці : 10. ,9 ,8 , 7 ,6 , 5 ,4 , 3 , 2 , 1 . Висновок .
Ось уже хитрувато на нас поглядає Лисичка – сестричка . Вона принесла нам завдання , над яким необхідно поміркувати .
б ) Задача .Пригадайте , з яких частин складається задача .
УМОВА
?
РОЗВ’ЯЗАННЯ
ВІДПОВІДЬ
Скільки літачків зробив Ігор ?
Що ми знаємо про Вадима ?
Яке питання задачі ?
Разом (+ , - )
Складіть приклад ? 5+1+1= 7 ( л. )
Фізкультхвилинка «Ворона – каркарона .»
Ворона-каркарона принесла нам звістку про те , що скоро настане улюблене свято всіх дітей та дорослих . Яке це свято ? ( Новий рік .) І ворона пропонує нам прапорцями та кульками прикрасити ялинку .
IV Підсумок уроку . Рефлексія.
Яке число отримуємо +1 ?
Яке число отримуємо -1 ?
Гра «Прикрашання ялинки»( розв’язавши приклади з прапорців та кульок, діти прикрашають ними ялинку.)
Усмішка гостям на прощання .