Урок "Таблиці додавання і віднімання числа 1 .Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Додавання і віднімання по 1 виду 4+1+1 , 9-1-1"

Про матеріал
На основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1 .Зосередити увагу учнів на тому, що при додаванні 1 дістаємо наступне число . Розкрити принцип укладання таблиць додавання і віднімання 1 . Розвивати аналітико – синтетичні вміння, пам’ять та увагу, обчислю вальні навички. Виховувати взаємоповагу .
Перегляд файлу

 

Урок з математики в 1 класі

Л. О. Онищенко, спеціаліст вищої категорії, середня загальноосвітня школа № 13, м. Новомосковська, Дніпропетровської області .

 

Тема :    Таблиці додавання і віднімання числа 1 .Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Додавання і віднімання по 1 виду 4+1+1 , 9-1-1.

Мета :  Формувати в учнів ключові компетентності:

вміння вчитися: навчити школярів організовувати своє робоче місце;

орієнтуватися у часі та берегти його;

 загальнокультурну: використовувати набуті знання, вміння усно і пись мово висловлювати й тлумачити поняття, думки;

 інформаційно-комунікативну: здатність учня орієнтуватися в інфор маційному просторі, володіти і оперувати інформацією;

 соціальну: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі  та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу

 здоров’язбережувальну: дбайливо ставитись  до свого здоров’я.

Формувати освітні компетентності:

 На основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натура льному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1 .Зосередити увагу учнів на тому , що при додаванні 1 дістаємо наступне число . Розкрити принцип

укладання таблиць додавання і віднімання 1 .

         Розвивати аналітико – синтетичні вміння , пам’ять та увагу, обчислю вальні навички.

      Виховувати взаємоповагу .

Хід уроку .

I Організаційний момент .

       Діти в народі говорять : «Добрий гість – дому радість.»

Подаруйте нашим гостям усмішку і привітання .

II   Активізація пізнавальних знань .

Сьогодні, діти, у нас буде незвичайний урок . Мудра тітонька Сова запрошує учнів до лісової школи . Колобок теж вирішив помандрувати на навчання до мудрої тітоньки Сови і просить нас допомогти подолати йому всі пе  решкоди на його шляху . Згодні допомогти Колобкові ? Тож давайте починати нашу мандрівку .

   Скочив колобок на лісову доріжку і котиться до лісу. Раптом назустріч  біжить до нього Зайчик і просить допомогти виконати завдання від Сови. А Колобок ще ж до школи не ходив і просить нашої допомоги. Готові допома гати?

Метод «Мозковий штурм» (Відповіді записують)

 Ось до класу на урок

Залетіло 6 сорок ,

Дві пізніще прибуло

Скільки всіх сорок було ? (6+2)

 

Дві синички гарні птички,

На вербі сиділи.

Три подружки – щебетушки

Раптом прилетіли,

Скільки на вербі синиць ?

Полічи веселих птиць .(2+3 )

 

Горобець і дві синиці

Он летять до годівниці .

Скільки птахів . підскажіть ,

Будуть вдячні за обід . (1+2 )

 

Були у нашому дворі

Три горобці, чотирі снігурі.

Хто може скласти лік птахам –

Всім горобцям і снігурам .(3+4 )

 

8 ,5 ,3 ,7 ,4 ,6 ,10 ,2 ,9 ,1 .

-Назвіть сусідів числа 5 .

-Знайдіть суму цих чисел.

- Покажіть число попереднє до 3 .

- Покажіть наступне число до 8 .

- Яке число загубилося ?

-Найменше число .

- Найбільше число .

  Записати числа по порядку.Як називаються ці числа ? (натуральні ).

Чим число 10 відрізняється від інших ?

 Зайчик дуже вдячний за допомогу і радісно побіг додому .

III . Мотивація навчальної діяльності .

     Покотився Колобок далі , а на зустріч йому Вовчик та Ведмедик з проханням допомогти .

- Допоможемо ?

І ми сьогодні на уроці разом з лісовими мешканцями будемо вчитися + і - 1 до натуральних чисел . Та перед цією серйозною роботою час нам відпочити .

Фізкультхвилинка на увагу .

Відпочили . Час і допомагати нашим друзям .

  1) Вовчик посадив 1 ялинку. Яким числом можна позначити кількість ялинок ?

Яке число буде наступним до 1 ?

Що зробити щоб ялинок стало 2 ?

Яке число буде наступним до 2 ?....

1+1= 2

2+1= 3

4+1= 4

5+1= 5

По скільки додавали ? Порівняйте перший доданок і суму . Попереднє чи наступне число отримали ?

  Наступне число отримуємо додаванням 1 до даного числа .

У ведмедика було 5 яблук . 1 яблуком він пригостив Вовчика . Більше чи менше яблук стало у Ведмедика ? На скільки менше ?  Скільки яблук у нього залишилося ?

5-1= 4

4-1= 3

3-1= 2

2-1= 1

- Яке число отримуємо коли -1 ? ( попереднє чи наступне )

- 1 отримуємо попереднє число .

  2 )Робота з підручником.

а) Перегляд таблиці додавання 1 . Прочитати суми : 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 .

Висновок .

Перегляд таблиці віднімання 1 . Що спільного в цих прикладах . Прочитати різниці : 10. ,9 ,8 , 7 ,6 , 5 ,4 , 3 , 2 , 1 . Висновок .

  Ось уже хитрувато на нас поглядає Лисичка – сестричка . Вона принесла нам завдання , над яким необхідно поміркувати .

б ) Задача .Пригадайте , з яких частин складається задача .

УМОВА

?

РОЗВ’ЯЗАННЯ

ВІДПОВІДЬ

Скільки літачків зробив Ігор ?

Що ми знаємо про Вадима ?

Яке питання задачі ?

Разом (+ , - )

Складіть приклад ? 5+1+1= 7 ( л. )

Фізкультхвилинка «Ворона – каркарона .»

  Ворона-каркарона принесла нам звістку про те , що скоро настане улюблене свято всіх дітей та дорослих . Яке це свято ? ( Новий рік .) І ворона пропонує нам  прапорцями та кульками прикрасити ялинку .

IV Підсумок уроку . Рефлексія.

Яке число отримуємо +1 ?

Яке число отримуємо -1 ?

Гра «Прикрашання ялинки»( розв’язавши приклади з прапорців та кульок, діти прикрашають ними ялинку.)

Усмішка гостям на прощання .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку