Доба героїчних походів козаків. Петро –Конашевич Сагайдачний.

Про матеріал
На уроці: розглянуто напрями морських походів козаків; охарактеризовано діяльність гетьмана П. -К. Сагайдачного та Хотинська війна. Мета: розвивати вміння узагальнювати матеріал; виховувати почуття поваги, патріотизму.
Перегляд файлу

Урок з історії України в 8 класі (І сесместр)

Учитель: Кринська Ганна Владиславівна

Одеська гімназія 5

Тема. Доба героїчних походів козаків. Петро –Конашевич Сагайдачний.

 

Мета:

  • розглянути напрями морських походів козаків;
  • охарактеризувати діяльність гетьмана П. -К. Сагайдачного;
  • розвивати вміння узагальнювати матеріал;
  • виховувати почуття поваги, патріотизму.

Обладнання:

  • карта «Запорізька Січ к. 16 - 17ст. »,
  • атласи, ілюстрації,
  • роздатковий матеріал,
  • відеоматеріали.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Структура та хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів:

- фронтальна бесіда:

- Про кого ми вивчаємо у 8класі? (про козаків);

- Хто такі козаки?

- Які причини виникнення козацтва?

- З ким воювали козаки? (поляками, турками)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Мотивація теми та мети уроку.

                                  План

  1. «Доба героїчних походів» козаків.
  2. Діяльність П. -К. Сагайдачного.
  3. Хотинська війна.

 

 1.  А) Робота в групах (3): (фон - пісня «Гей, на горі женці жнуть)

Завдання:

-І група: Виписати роки татарсько-турецьких набігів на українські землі (підручник);

- ІІ група: Виписати як поводили себе ординці на українських землях (роздатковий матеріал, додаток №1);

- ІІІ група:Виписати нові терміни і знайти їх значення (підручник).

 

Висновки.

Хто протистояв туркам?

Перші ІІ десятиліття 17ст. називають «доба героїчних походів козаків». Саме в цей період були здійснені успішні морські походи проти Османської імперії.

 

Б) робота з документом (Боплан. Підготовка козаків до походу, додаток №1).

- Зачитати якою була підготовка козаків до походу.

 

В) перегляд уривку з проекту 1+1 «Країна. Історія українських земель»

(Морські походи козаків) - заповнити на дошці хронологічні сходинки

(приклад)

1602

захоплена Кілія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1606-Варна

 1616

1608-Перекоп

1609-Ізмаїл, Кілія Кафа

1614-Трапезунд
1615-Константинополь

 

 

- Яке значення морських походів козаків?

- сприяли ослабленню Туреччини;

- перешкоджали загарбницьким планам турків;

- сприяли активізації національно-визвольних рухів підкорених народів).

 

2.

А) метод «Телефон».

- Відгадайте хто водив козаків у морські походи?

 

 1

г

2

и

3

а

 4

н

5

6

й

7

ч

8

9

д

 

 

0

с

 

 

 

 

 

 

          031-36-937-426

         (Сагайдачний)

 

 

Б). Повідомлення про Сагайдачного(1 учень).

 

 

 

В). Робота з підручником:

Складання схеми «Діяльність П. К. - Сагайдачного».
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Інформація вчителя про Хотинську війну.

- Складання таблиці: «Хотинська війна».

Приклад

Дата

Сили ворожих сторін

 Хід

 Наслідки

2. 09. -

3. 10. 1621 р.

 

 

Поляки 35тис. +

40 тис. козаків +

25 тис. литовців

Турки - 220-250 тис.

 

-4. 09. - козаки перемогли турків;

-12. 09. -наступ козаків невдалий;

-28. 09. -наступ турків невдалий.

 

 

ІV. Закріплення.

А) Метод «Мікрофон»

 

Б)Хронологічна задача.

- Скільки років минуло від захоплення козаками Кафи до початку Хотинської війни?(1621-1616=5)

- Скільки років тому козаки захопили Константинополь?(2010-1615=395).

 

В)Впізнай історичну постать.

- Змалку привчився натягати лук, зброї та коня з рук не випускати.., був відважний вояк і добрий вождь. Від козаків вимагав послуху й дисципліни…

Щороку водив козаків на Чорне море проти турок і татар…Сам з усім козацьким військом записався до Київського братства і помагав по різних містах утримувати школи…(П. Сагайдачний).

 

V. Оцінки. Їх мотивація.

 

VІ. Домашнє завдання, прочитати відповідний параграф, заповнити контурну карту.

 

 

 

Додатки:

 

1)роздатковий матеріал

 

 

 

2) Г. -Л. Боплан про організацію козаками морських походів проти турків

Коли козаки задумують свій морський похід, то не мають дозволу від коро-

ля, але дістають його від свого гетьмана і скликають військову раду. На ній обирають наказного гетьмана, який має очолити їхній похід…

Будують човни з верби або липи…Кожен козак озброєний двома рушницями

шаблею. На кожному човні є 4-6 фальконетів (невеликих гармат), порох, свинець, ядра, компас…

 

 

 

doc
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку