Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення м’якої іграшки. Виготовлення шаблонів

Про матеріал
Мета: - навчити виготовляти шаблони; - розвивати моторику рук, інтерес до рукоділля; сприяти розвитку творчої фантазії, самостійності. - виховувати почуття естетичного смаку; акуратність і старанність під час робіт, дотримання правил безпечної праці, повагу до об’єктів ручної праці.
Перегляд файлу

Урок 3

Дата: 21. 01. 20

Клас: 6-А

Розділ: Основи матеріалознавства та технології обробки.

Тема: Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення мякої іграшки. Виготовлення шаблонів.

Мета:

- навчити виготовляти шаблони;

- розвивати моторику рук,  інтерес до рукоділля; сприяти розвитку творчої фантазії, самостійності.

- виховувати почуття естетичного смаку;  акуратність і старанність під час робіт, дотримання правил безпечної праці, повагу до об’єктів ручної праці.

Об’єкт проєктної діяльності: м’яка іграшка.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: зразки матеріалів та інструментів, зразки шаблонів, презентація.

План уроку

І. Організаційна частина (3 хв.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (2 хв.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (12 хв.)

3.1. Актуалізація опорних знань (1 хв.)

3.2. Пояснення нового матеріалу (10 хв.)

3.3. Закріплення теоретичного матеріалу (1 хв.)

ІV. Практична робота (26хв.)

4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ (2 хв.)

4.2. Закріплення інструктажу ( 1 хв.)

4.3. Критерії оцінювання (1 хв.)

4.4. Самостійна робота (20 хв.)

V. Підбиття підсумків уроку (4 хв.)

5.1 Оцінювання робіт учнів (2 хв.)

5.2 Прибирання робочих місць (1 хв.)

5.3. Підсумок  уроку(1хв.)

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

1.1. Привітання

- Доброго дня! Подивилися на мене,  усміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі.

Молодці!

Я рада вітати вас на уроці трудового навчання. Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? 

Запис на дошці:   На сьогоднішньому уроці я хочу:

дізнатися – … які матеріали та інструменти потрібні для виготовлення м`якої іграшки; як виготовляти шаблони

зрозуміти – … як вони виготовляються своїми руками

навчитися  виготовляти м`яку іграшку; техніці розкрою іграшки

  •            У мене також є свої очікування, що ви сьогодні будете старанними, активними, проявите творчість і наполегливість. А в кінці уроку перевіримо, чи досягли ми разом поставленої мети.
  •            Супроводжувати нас протягом роботи буде відоме українське прислів’я:       

«Чим більше науки – тим розумніші руки»

1.2. Перевірка наявності спецодягу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

- Сьогодні ми будемо вчитись виготовляти шаблони майбутніх виробів. Завдяки їм, ви будете швидко розмічати заготовки. Перевага шаблонів полягає в тому, що використовуючи їх, можна зробити велику кількість однакових деталей чи виробів.

- На вашу думку, іграшки люблять тільки діти чи, можливо, і дорослі?... Чи завжди ви маєте змогу придбати іграшку, яка вам дуже сподобалася?...

-  Так, діти, не завжди. Бо, як правило, іграшки коштують недешево. Але є вірний вихід – навчитися виготовляти іграшки самостійно.

А скажіть, будь ласка, навіщо нам ці знання і вміння, адже ви підростаєте і поступово надаєте перевагу іншим розвагам? …Так іграшка – це і гарний сувенір, і гарний подарунок, і елемент оздоблення інтерʼєру кімнати, і забава для менших братиків і сестричок. Дорослі також дарують один одному іграшки, часто авторські. 

Тема уроку: Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення мякої іграшки. Виготовлення шаблонів.                    

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

3.1. Актуалізація опорних знань

  1.        Які види іграшок ви знаєте? - Розвиваючі, Декоративні, Колекційні, Народні, Ритуальні, Ляльки для театральних вистав , іграшки-сувеніри.
  2.        З яких конструкційних матеріалів вони виготовлені? – тканина, хутро, шкіра, стрічки, мереживо,ґудзики, намистини, нитки, наповнювач…
  3.        Які інструменти використовуються ? - но­жиці, нитки, голки і шпильки, клей, пінцет, кілочок, наперсток, олівець

3.2. Пояснення нового матеріалу

М`яка іграшка – дитяча іграшка з хутра чи будь-якої іншої тканини, з середини наповнена будь-яким матеріалом (ватою, паралоном, синтепоном).   Мʼякі іграшки поділяються на плоскі і обʼємні.  

   Плоска іграшка складається з двох однакових деталей –  на одній деталі («перід») вишиваємо  очі, ротик і носик, другу називаємо «спинкою».

   Об’ємна м’яка іграшка більш складна у виконанні, бо складається з багатьох об’ємних частин; але така іграшка більш  точно відтворює фігуру людини чи тварини, частини тіла іграшки можуть бути рухомими. Об’ємну іграшку можна розглядати з усіх сторін.

Давайте переглянемо фотографії іграшок, а ви скажете, які це будуть іграшки: плоскі чи об’ємні?    Учні називають іграшки із запропонованих

При виготовленні іграшки, існує певний алгоритм роботи, а саме:

  1.      Виготовлення викрійки (шаблона).
  2.      Розкрій деталей іграшки.
  3.      З`єднання деталей іграшки.
  4.      Остаточна обробка іграшки.

Для того, щоб зробити шаблон, потрібно накреслити окремі деталі виробу, використовуючи розміри які задумали на міліметровому папері, або на цупкому картоні. Та вказати, скільки таких деталей вам потрібно. Після чого, усі деталі вирізати.

І так ми перейдемо до наступного етапу.

Як робити розкрій розповім на наступному уроці.

3.3. Закріплення теоретичного матеріалу

Який алгоритм виготовлення іграшки?

Як виготовляють шаблон?

ІV. Практична робота

4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ

На уроці все лише з дозволу вчителя, памятаємо власну безпеку та безпеку товаришів.

Зараз, ви спробуєте зробити шаблон. Напередодні ви вже обрали яку іграшку будете виготовляти, та зробили ескіз, та зображення з усіма розмірами. Дотримуючись розмірів, вам потрібно зробити шаблон. Тобто, намалювати окремі деталі, наприклад, ті, що зображені в презентації. Це буде вашим зразком. Якщо, ви ще остаточно не вирішили, яку хочете виготовити іграшку, то скористайтеся малесенькими підказками, якщо вони вам потрібні, підійміть руку, я вам дам зразки.

Якщо ви малюєте шаблон для об’ємної іграшки, пам’ятайте, що деякі деталі можуть повторюватися, і для того, щоб не виконувати надлишкову роботу, потрібно просто на шаблоні вказати кількість схожих частинок.

На роботу у вас буде до 20 хвилин.

4.2. Критерії оцінювання

За цю роботу ви можете отримати 12 балів, лише в тому випадку, якщо деталі будуть симетричними та охайними. 9 та нижче отримають ті, які виконали роботу, але деякі деталі асиметричні.

4.4. Самостійна робота

V. Підбиття підсумків уроку

5.1 Оцінювання робіт учнів

5.2 Прибирання робочих місць

 

Вчитель:_______________________________

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
4033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку